Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen idee, gebruik dat niet.Kan je nu al via Apple Pay betalen?
Niet voor betalingen in de winkel, maar wel online, je kan je Belgische Amex koppelen aan je paypal, dat opent wel een hoop mogelijkheden, bivoorbeeld Coolblue accepteert geen Amex maar wel Paypal.ah bummer, ik dacht het dan wel overal werkte via Google Wallet/Apple Pay
Hmmm...En ik heb zeer zeker nog niet gekozen of beslist hoor! Het is en blijft een zeer stevige prijs voor luxe, zelfs al is het bijna taylor made voor mijn profiel!
milelion.com

Indien je KLM/Airfrance/Transavia/SAS vliegt zijn miles vermoedelijk de interssantste optie.Weet iemand hoe je kunt aankopen met punten? Ik krijg dat precies opeens niet meer in orde? Is dit enkel bij bepaalde shops? Is flying Blue punten switchen nog interessanter dan gewoon?
Ik wil platinum stopzetten eigenlijk, maar geraak niet af van mijn 160000 punten.
Indien je KLM/Airfrance/Transavia/SAS vliegt zijn miles vermoedelijk de interssantste optie.
160,000 punten zijn 80000 miles, daar kan je best al veel mee rondvliegen!
Voorbeeldje, Brussel Kopenhagen retour heb je rond 10,000 miles/persoon, wel zijn de luchthaventaksen in Europa best hoog, en dat stukje is nog steeds cash...Dus zo héél veel spaar je niet uit.
Onderstaande vlucht zou retour volledig in cash 188€ zijn, dus je 10,000 Flying Blue punten zijn hier dan 110€ waard zijn (want nog steeds 78€ cash te betalen op de vlucht hieronder).
![]()
Als je naar miles wil omzetten is het het makkelijkste van naar het nummer te bellen op de achterkant van je kaart en dit te vragen.
Ze zullen je wel een veiligheidsvraag eerst stellen, meestal de pincode die je hebt ingesteld om op de app in te loggen (niet die van je kaart!!!).
Dan zullen ze eerst het miles transfer programma activeren en daarna vragen ze je gelijk hoeveel punten je wil omzetten naar miles.
Zorgen dat je je Flying Blue nummer bij de hand hebt! Hebben ze uiteraard nodig!
Wat betreft kopen met Amex punten is minder interessant (tenzij je nooit vliegt, maar dan was de platinum kaart sowieso al niet interessant), wanneer je online iets koopt en je je kaartgegeven invult, dan krijg je normaal zowel via sms als via e-mail de securitybevestiging, en daar kan ik alvast kiezen van met punten te betalen. Maar je krijgt wel maar 1€ per 500 punten. Daar zijn al je punten dan 325€ waard.
Hoe doe je dat? Zie hieronder!
Betalen met Punten | American Express BELUX
Haal alles uit uw punten. Indien u bent ingeschreven voor het Membership Rewards getrouwheidsprogramma, dan ontvangt u met iedere uitgave punten per bestede euro.www.americanexpress.com
Vergeleken met hierboven waar je met 10000 punten (die 20000 AMEX punten heeft gekost) 110€ uitspaarde op die vlucht brengen die 20,000 amex punten in cash maar 40€ op, dus 2,75 keer minder!
Als je ze zuiver punten via miles in vluchten opsoupeerd zijn je 160,000 punten eerder richting 900€ waard
Hieronder kan je ook zien wat je allemaal met je punten kan kopen, maar toen ik deze ochtend wou kijken bij "cadeaubonnen" lag de site plat...
Via bovenstaande proberen miles over te zetten begin je beter niet aan, véél makkelijker even te bellen.
Zelf heb ik enkel nog maar naar miles overgezet, ik heb die rewards booster (10€/maand extra betalen) waar ik dan 4 punten krijg per gespendeerde € in plaats van 1 puntje.
Als je dan een business class ticket koopt van 2000€ (waar ik 16,000 miles voor krijg van KLM via mijn Platinum status) heb je nog eens 4000 miles extra via de Amex, dan tikken die miles snel op en heb je snel upgrades of reward tickets...
Ik heb altijd die 2:1 verhouding geweten op Flying Blue.Dankjewel voor de informatie. Ik had een probleem met de kaart en net iemand van de klantendienst aan de lijn. Zij raadden mij flyingblue niet aan, omdat de ratio minder interessant is dan in Nederland. Blijft flying blue echt de beste omzetting, ook voor Belgen?
Is die verlaagde ratio al even van toepassing in België? Ik dacht dat het nog tot 1 juni 5:4 was, maar dat is enkel nog voor Nederland.
Nu, onmiddelijk... via Centurion onze Marriott Bonvoy die naar het hoogste niveau gebumped wordt.Gewoon uit nieuwsgierigheid want in geen honderd jaar kom ik in aanmerking, wat zijn de leukste dingen die je opvallen?
Ik heb nu ook het, redelijk lange, intake gesprek gehad met mijn Centurion "concierge".Gewoon uit nieuwsgierigheid want in geen honderd jaar kom ik in aanmerking, wat zijn de leukste dingen die je opvallen?
Gebeld met mijn "concierge", de tafel voor 4 is gereserveerd voor binnenkort, bevestiging binnen 10 minuutjes na de vraag (was toen wel Thaise werkdag uren)...It is notoriously difficult to get a table at Sorn in Bangkok, which holds three Michelin stars. Because they only have 9–10 tables and are in extremely high demand, securing a reservation requires following a very strict, competitive booking window.
).Ik heb nu ook het, redelijk lange, intake gesprek gehad met mijn Centurion "concierge".
Ze proberen wel een beetje de "shroud of mystery" rond de kaart te bewaren, ik denk wel dat dat wat begrijpelijk is, in dat de kaart niet echt bedoeld is om een soort van "maximaal voordeel" in verhouding tot de jaarlijkse fee te bekomen kaart is, maar eerder een stukje gereedschap waar moeilijk een prijs op te zetten is.
Ik heb alvast even getest hoever hun invloed gaat wereldwijd, in Thailand is er een restaurant waar ik met mijn echtgenote al redelijk lang eens wou gaan eten, nooit gelukt tot heden, gewoon geen tafel te stekken gekregen.
Naam is "Sorn" in Bangkok. Absolute top keuken met wine pairings voor een bedrag dat toch net een stuk lager ligt dan bv Boury's (Sorn heeft 3 Michelin sterren).
Je zou zeggen, is duur voor Thailand, maar het is vooral de wijn die de prijs maakt, daar staat zeer zware import tax op ginder...
Dus on topic:
Gebeld met mijn "concierge", de tafel voor 4 is gereserveerd voor binnenkort, bevestiging binnen 10 minuutjes na de vraag (was toen wel Thaise werkdag uren)...
Buiten mezelf en de echtgenote, twee zakenpartners. Dus ja, buisiness wise zou dit wel eens héél waardevol kunnen zijn...
Vroeger altijd geschreven, de Platinum is een fantastische kaart voor een relatief kleine doelgroep (mensen die dus half hun leven op vliegtuigen en in hotels zitten).
Centurion is ook zoiets, voor mij is het nu toevallig echt nuttig met het openen van branches in South East Asia en daar een voet in de markt proberen te krijgen.
En degenen hier die Azië een beetje kennen, zullen wel weten dat men daar nog veel meer gevoelig is aan dat soort zaken, gepamper etc, dan hier...
Wordt vervolgd, en altijd happy om vragen te beantwoorden!
Op dit ogenblik zeker nog geen (dure) miskoop, ik zal proberen eerlijk blijven te rapporteren!
Oh, en voor degenen die ooit al een uitnodiging heben gehad, eens men je "onder voorbehoud" aanvaardt komen er nog wel een hele hoop vragen naar je inkomen en vermogen, samen met het nodige bewijsmateriaal dat je moet uploaden.
En, laat je je niet beinvloeden door de achterliggende psychologie, men probeert je wel wat te paaien met "je bent geacpeteerd" accepteer nu maar snel zodat je in het clubje terecht komt van degenen die het "gemaakt" hebben (en Amex de fee kan incasseren).
Accepteer als het voor jou nut heeft, bij mij komt het toevallig héél goed uit, qua timing, internationale expansie etc, ik heb echt op dit ogenblik een goed gevoel bij wat de kaart kan betekenen voor me...
Doe het vooral niet om "Centurion" te zijn, tenzij je (héél) veel centen op overschot hebt ;-)

Zoals eerder gezegd, heeft enkel nut als je heel veel reist en in hotels zit.Ben wel is benieuwd naar je praktische ervaringen omtrent de voordelen bovenop platinum.
Heb ook een uitnodiging gekregen voor centurion maar daar niet op in gegaan wegens, don't see the point buiten hun meer sponsoren
Ik chase nu ook niet perse maximale rewards. Ik gebruik AMEX vooral voor de tijd dat ik in de VS spendeer of het gemak van het ontbreken van een hard limit. Zie niet in wat dan de Centurion van meerwaarde zou zijn.
En hier had ik het helemaal mis!Nu, onmiddelijk... via Centurion onze Marriott Bonvoy die naar het hoogste niveau gebumped wordt.
Praktisch, early check in, late check out, 110€ kamer die een gratis upgrade naar een 600€ suite krijgt,24/7 toegang tot de hotel lounge (free top shelf champagne booze and food),...