JanusDR
Well-known member
Hoe doe je dat?Ik heb mijn kaart nog niet zo lang en zit toch al bijna aan 200000 punten...

200k spend aan Louis Vuitton sjakoshkes voor uw vrouw, of wat vrienden aangebracht bij Amex?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe doe je dat?Ik heb mijn kaart nog niet zo lang en zit toch al bijna aan 200000 punten...

Recent een collega (ook een zeer actieve frequent flyer) die via referrallink een platinum kaart heeft genomen.Hoe doe je dat?
200k spend aan Louis Vuitton sjakoshkes voor uw vrouw, of wat vrienden aangebracht bij Amex?
Bizar, ik zit helemaal niet aan dat inkomen, maar heb toch de kaart. Dacht dat de grens onlangs was verlaagd naar 24k. Misschien nog eens proberen?Na 4 weken toch rejected, 80K minimum gross income is vereist voor Platinum. Ik ben zelfstandige en daar hebben ze dus geen rekening mee gehouden...
Als je een nieuwe kaart neemt met de bonus, zoals nu bvb van 150.000 punten, kan je daar toch leuke dingen mee doen. Omzetten naar Avios bvb kan aan 3:2 ratio, dus dan heb je 100k avios. Daarmee kan je al eens een retourtje Business naar Dubai doen bvb.Die amex punten die je spaart (1 punt per 1 euro uitgave) zijn quasi niets waard. Omzetten naar miles van bepaalde maatschappijen is meestal niet echt interessant. Nogmaals, enkel interessant voor de verschillende verzekeringen, fast lane, lounge access en het jaarlijkse diner tegoed.
ik antwoord gerust op vragen omtrent de kaart en de voordelen.Ik zat er vorig weekend nog naar te kijken maar er is dus wel een kleine maar niet onbelangrijke voorwaarde: minimum 4k€ spending binnen de 3 maandP.S.: Tot 150K nog t.e.m. 7 mei![]()
niet onbelangrijk, en daar kom ik deze zomer niet aan.Juist, was dat vergeten. Is niet weinig natuurlijk. Toont aan dat ze echt wel een specifieke doelgroep in gedachten hebbenIk zat er vorig weekend nog naar te kijken maar er is dus wel een kleine maar niet onbelangrijke voorwaarde: minimum 4k€ spending binnen de 3 maandniet onbelangrijk, en daar kom ik deze zomer niet aan.

Ik had die in 2023 ook gekregen en kort bekeken maar kon (in Europa) niet echt uitvogelen waarom het -voor mij- voordeliger zou zijn aan die rate. Het lijkt me in de US veel interessanter.Centuriun uitnodiging ook gekregen maar is me die 8K per jaar niet waard.

Same, ik dacht: "Oh, fancy" maar dan de prijsIk had die in 2023 ook gekregen en kort bekeken maar kon (in Europa) niet echt uitvogelen waarom het -voor mij- voordeliger zou zijn aan die rate. Het lijkt me in de US veel interessanter.
En dan nog, als ik voor zo'n kaart moet gaan rekenen of de fee de voordelen waard is, ben ik ongetwijfeld gewoon niet rijk genoeg![]()
Een geinig voordeel is wel die VIP service op de luchthaven. Even met een privé chauffeur aan je vliegtuig toekomen om dan in economy plaats te nemen
Volgens mij was dat een uitzonderlijke actie want ik kom absoluut niet in aanmerking voor de typische eisen. Exacte details ken ik niet maar in de US staat dat inderdaad gekend als x00k/jaar.Wat geven jullie dan wel uit per jaar met Amex. Ik dacht altijd dat je daar gelijk een paar 100k per jaar moest op chargen voor je die invite kreeg? Wat zijn de perks eigenlijk voor Belgische kaarthouders met Centurion want daar zit ook nog wat verschil op land per land

Ze doen regelmatig acties waarbij ze die uitnodigingen versturen.Wat geven jullie dan wel uit per jaar met Amex. Ik dacht altijd dat je daar gelijk een paar 100k per jaar moest op chargen voor je die invite kreeg? Wat zijn de perks eigenlijk voor Belgische kaarthouders met Centurion want daar zit ook nog wat verschil op land per land
En wat krijg je concreet terug voor die EUR 4000? Want dat is toch een serieuze step-up van de platinumZe doen regelmatig acties waarbij ze die uitnodigingen versturen.
Die centurion kaarten zijn een gigantische cash koe voor Amex!
Er zijn naar schatting een 100.000 van die kaarten in omloop, dat is een stevig bedrag dat binnenkomt hé, in Amerika is dat 5000$/jaar, hier 4000€, dat is kort tegen een half miljard!
Is dus een belangrijk deel van hun verdienmodel, en als het aantal houders wat fel zakt komen er acties om dat terug op te krikken.