AMEX

Ik wilde het ook net even posten, toen @johnDoe het vroeg was er geen interessante promo maar nu dus inderdaad opnieuw 150.000 punten bij aanvraag van een Platinum. Da's zeker al de moeite!

Ik heb me nu ingeschreven via de bonus link van mijn ma die al lang klant is. Is het interessant dat ik bijvoorbeeld ook een link aanmaak voor mijn partner nadat ik de kaart heb ontvangen? ( Stel dat die 4K uitgaven opnieuw lukken) Of best gewoon een extra kaart aanvragen op haar naam ?

Ik heb me nu ingeschreven via de bonus link van mijn ma die al lang klant is. Is het interessant dat ik bijvoorbeeld ook een link aanmaak voor mijn partner nadat ik de kaart heb ontvangen? ( Stel dat die 4K uitgaven opnieuw lukken) Of best gewoon een extra kaart aanvragen op haar naam ?
Als jouw partner via die link inschrijft is zij een nieuwe klant en betalen jullie elk de maandelijkse bijdrage wat te gek is.
Als je een extra kaart aanvraagt op dezelfde rekening is er geen meerkost, maar ook geen punten cadeau.

Als jouw partner via die link inschrijft is zij een nieuwe klant en betalen jullie elk de maandelijkse bijdrage wat te gek is.
Als je een extra kaart aanvraagt op dezelfde rekening is er geen meerkost, maar ook geen punten cadeau.
Wel ja idd, zou eens moeten berekenen voor het eerste jaar bijvoorbeeld.

Bij mij duurde het een tweetal jaar geleden ook een paar weken. Ze vertelden mij steeds dat dit komt omdat ze de aanvraag aan het bekijken zijn en dat ze hier geen feedback over mogen geven.

Zeker met die promotie kan ik me voorstelen dat ze heel wat nieuwe aanvragen hebben ontvangen. Het is 1 ding weten dat er een toevloed komt, het is iets anders om genoeg mensen te vinden om dit te verwerken.

Hoelang hebben jullie moeten wachten op nieuws nadat jullie de kaart hebben besteld ? Hier al 20 dagen en geen nieuws
Bij mij een paar dagen voor de goedkeuring (en het contract dat je dan krijgt en kan tekenen met itsme), dan nog een week voordat de kaart er was.
Dan moet je nog je bijdrage betalen en dat duurt ook 2 a 3 werkdagen alvorens die betaling verwerkt is en je de kaart effectief kan gebruiken...
Pin code kwam wel maar een dikke week na de kaart toe, maar die kan je ook opvragen via de Amex app.
Was vorig jaar november, dus vrij recent...

Was dit recent ? Ik bel ze op en ze zeggen dat het lang kan duren, klantendienst is precies extreem slecht...
Eens je de kaart hebt is customerservice via de chat in de Amex app. Eén keer nodig gehad en was zeer snel geholpen, en het zijn blijkbaar echte mensen aan de andere kant van de chat!
Wel in het Engels te doen!

Mijn aanvraag (platinum) was op 3 dagen goedgekeurd.
Eer die toe komt en je die kunt gebruiken, ben je wel een 3-tal weken kwijt.

Van plan om wat meer te reizen en dan zijn die verzekeringen wel zeer welgekomen met heel het gezin.
Collega van me gebruikt dit al jaren en toch ook al eens nodig gehad (repatriëring). Voor wat dit gekost ging hebben, kan hij al vlot 10 jaar die kaart gebruiken.

Ik denk dat Amex ook focust op dat reizen, een aantal voordelen hebben ze gewijzigd om meer in lijn te liggen met die focus. Met name het dinner-voordeel. En natuurlijk de American Express Global Lounge Collection niet vergeten.

Dus met die promo is dat 780€ per jaar? Dat is toch enorm duur? Allé ik betaal voor mijn reisannulatie en reisongevallenverzekering (tot 1 miljoen € dekking), ongeveer 120€ per jaar. Ik zie voor mezelf geen enkel scenario waarin ik genoeg voordeel uit die kaart haal om de kost te compenseren. Mss als je echt voor werk 2x per maand (of meer) moet reizen, maar voor iemand die 2-3x jaar vliegt lijkt het me heel duur.

Bij wie zit jij misschien? Dat is best goedkoop voor die dekking. En is dat voor het ganse gezin incl. ski/snowboarden?

Bij wie zit jij misschien? Dat is best goedkoop voor die dekking. En is dat voor het ganse gezin incl. ski/snowboarden?
Voor 2024: had ik een aanvullende reisverzekering via mijn werk, dat was 50€ betalen voor annulatieverzekering + dekking tot 1 miljoen € te krijgen.
Vanaf 2025: bij Assura (Zwitserse partij), kost 130€ per jaar zonder tussenkomst werkgever.
Nu net een simulatie gedaan bij Axa (eerste wat ik op google tegenkwam): 115€ voor 750 k€ dekking + repatriëring.

Die van Axa is gewoon het eerste dat op Google naar voren kwam toen ik een simulatie maakte, je kan er ongetwijfeld nog goedkopere vinden.

Amex is veel ruimer dan enkel annulatie en ongeval en heeft hogere bedragen.

Naast de verzekeringen heb je ook nog andere voordelen die de prijs deels compenseren.

Voor 2024: had ik een aanvullende reisverzekering via mijn werk, dat was 50€ betalen voor annulatieverzekering + dekking tot 1 miljoen € te krijgen.
Vanaf 2025: bij Assura (Zwitserse partij), kost 130€ per jaar zonder tussenkomst werkgever.
Nu net een simulatie gedaan bij Axa (eerste wat ik op google tegenkwam): 115€ voor 750 k€ dekking + repatriëring.

Die van Axa is gewoon het eerste dat op Google naar voren kwam toen ik een simulatie maakte, je kan er ongetwijfeld nog goedkopere vinden.
Ah, maar dat is voor 1 persoon? Wat voor 3 incl. autohuur?
Dit zit er in die van Amex. En ja, ik heb hier al een aantal van moeten gebruiken.

Zeker die huurwagen-franchise is echt goed:
Dankzij deze verzekering wordt de franchise of de herstelkosten, die voor uw rekening zijn en die in de huurovereenkomst zijn vastgelegd, gedekt tot 75.000 €, bij gebrek aan verzekering. De wettelijke aansprakelijkheidscomponent vergoedt u tot een maximum van 750.000 €.

Amex is veel ruimer dan enkel annulatie en ongeval en heeft hogere bedragen.
Naast de verzekeringen heb je ook nog andere voordelen die de prijs deels compenseren.
Zoals? Die lounge op een luchthaven waar je kan wachten op je vliegtuig? Fastlane? Allé, dat kan voor iemand mss die kost wel waard zijn, maar ik vind het een veel geld voor wat het maar is (zeker voor die platinum card).

Word je bij AMEX ook niet in het zak gezet met FX fees?

Allemaal leuk en wel die rewards maar als AMEX 2.5% wisselkoersmarge neemt zoals heel wat credit cards op uw duizenden dollars spend terwijl Revolut en Wise bijna gratis zijn, is dat wel een serieuze (vaak verdoken) kostprijs.

Of neemt AMEX ook maar een zeer beperkte marge?

Terug
Bovenaan