Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar je noemt dat toch ook racisitisch of hoe moet ik dit lezen?

Het is gewoon symbolisch een héél slimme move om daar met een vuilniskar aan te komen als je politieke tegenstander net je supporters afval heeft genoemd.
Ja, jong. Lees dan niet wat ik zeg, hè. Ja, ik schreef het woordje racistisch. Ik heb ook 4 paragrafen duiding daarbij gegeven, maar jij blijft hangen aan 'racistisch' en dat ik Trump en alles wat daarbij hoort een racist noem, en Biden vergoelijk. Ja, die truck is symbolisch, maar doen alsof daar niks van racisme aankleeft, is gewoon fout.

Je mag nog blijven beargumenteren dat symbolisme gebruiken slim is, dat zal ik nooit ontkennen en heb ik nooit ontkend.

Ik weet het niet, ik denk dat die speech ook wel een beetje "preaching to the choir is", en zekere de mensen die helemaal in de Trump-bubbel zitten daar niet echt door aangesproken worden.
Zeker, maar een afsluitende speech voor de Democratische stemmers en twijfelaars hoort ook exact dat te zijn, toch. Preaching to the choir. Mensen die al in hun bubbel zitten worden amper getarget in de verkiezingen, en àls dat gebeurt, is het veel vroeger in de verkiezingen. Die luxe heeft Harris niet gehad, natuurlijk.

Traditioneel is de acceptance speech de eerste keer dat de presidentskandidaat niet meer spreekt als partijlid maar als president van de Amerikanen. Een traditie waar Trump ook al mee gebroken heeft.

Ik heb mijn mening toch gegeven over je visie. Ik vind het helemaal niet geniaal, ik vind het een 6.5/10 grappige stunt. Cva wel, maar om te zeggen geniaal? Eh ..

Maar niets is contextloos. Het is een patroon van jou dat jij constant hier binnenvalt met 'grr kan je geloven wat de linkse media zegt!' en 'Haha Trump is zo grappig!'. Maar nooit 'Hey hier heeft de linkse media een goed punt over Trump' of 'Oei, wat Trump hier zei of deed kan toch niet door de beugel?'. Wanneer er kritiek komt op Trump deflecteer je het met 'Ik voel mij niet genoodzaakt om alles wat Trump doet te rechtvaardigen'. Tjah, lekker makkelijk zo wel om de 'neutrale toeschouwer' te spelen.

Ik kom hier de laatste maanden zelden maar wel nalv de Rogan podcast omdat ik dat nu eenmaal een goede podcast vind en relevant is voor dit topic?
En linkse media? Waar heb ik dat gezegd? Omdat het HLN artikel ver van in de inhoud van dat interview staat? Je moet me ook geen woorden in de mond leggen hé.

En zeggen dat wat Trump doet niet door de beugel kan? Ik doe dat met de democraten ook zelden? Zoals ik zei ik ben hier toch ook geen schande komen roepen over Biden zijn uitspraak dat alle Trump supporters afval zijn.

Maar om je opmerking wat te ontkrachten dat ik niet inhoudelijk zou reageren als Trump iets 'fout' doet, dat heb ik toch enkele dagen geleden nog gedaan?

In de positiefste versie kun je daar dan uit concluderen dat de campagne op die manier de "freedom of speech" wil aankaarten, in de minder positieve dat hij het net prima vindt dat zulke dingen worden gezegd omdat het gewoon ook voor een stuk zijn achterban is en hij zich achter die "freedom of speech"-kaart kan verschuilen.

Ik denk dat we ons daar weinig illusies over moeten maken dat het wel beiden zal zijn.

We kunnen toch moeilijk gaan turven hoeveel kritiek iemand heeft op Trump en daar dan tegenover zetten welke positieve dingen die hij zegt om te kijken of iemands mening wel gerechtvaardigd is en of die niet eerst nog x-aantal zaken van Trump moet gaan veroordelen?

Maar goed, zoals ik zei. Het is gewoon erg jammer dat telkenmale je niet mee constant heult in een "Trump is een fascistische dictator die het land naar de knoppen gaat halen" je dit soort reacties krijgt.
Verder voel ik me absoluut niet genoodzaakt om mijn keuzes over waar ik wel en niet reageer te moeten rechtvaardigen. Zoals ik zei en blijf herhalen: benoem hier een PR-stunt als geniaal en je moet je hier gaan verdedigen over waar je wel en niet de voorbije maanden op gereageerd hebt en ik ben plots anti links/establishment/MSM/...
Zeer jammer en zo blijven we inderdaad polarisatie in de hand werken.

Ik kan al niet wachten tot Trump gracieus zijn nederlaag toegeeft en dit circus eindelijk tot een halt komt.

Laatst bewerkt:
Maar om je opmerking wat te ontkrachten dat ik niet inhoudelijk zou reageren als Trump iets 'fout' doet, dat heb ik toch enkele dagen geleden nog gedaan?

In de positiefste versie kun je daar dan uit concluderen dat de campagne op die manier de "freedom of speech" wil aankaarten, in de minder positieve dat hij het net prima vindt dat zulke dingen worden gezegd omdat het gewoon ook voor een stuk zijn achterban is en hij zich achter die "freedom of speech"-kaart kan verschuilen.

Ik denk dat we ons daar weinig illusies over moeten maken dat het wel beiden zal zijn.

Het verste wat je geraakt is 'hij vind het prima dat zulke dingen worden gezegd omdat het gewoon ook voor een stuk zijn achterban is en hij daar dus profijt uit haalt'. Schroeiend.

Verder voel ik me absoluut niet genoodzaakt om mijn keuzes over waar ik wel en niet reageer te moeten rechtvaardigen.

Tiens dat zijt ge nochtans al meerdere posts aan het doen. Niemand die u verplicht te blijven reageren.

Maar goed, zoals ik zei. Het is gewoon erg jammer dat telkenmale je niet mee constant heult in een "Trump is een fascistische dictator die het land naar de knoppen gaat halen" je dit soort reacties krijgt.
Verder voel ik me absoluut niet genoodzaakt om mijn keuzes over waar ik wel en niet reageer te moeten rechtvaardigen. Zoals ik zei en blijf herhalen: benoem hier een PR-stunt als geniaal en je moet je hier gaan verdedigen over waar je wel en niet de voorbije maanden op gereageerd hebt en ik ben plots anti links/establishment/MSM/...

Ik beschuldig je niet eens van het niet meeheulen met de 'Trump is een facistische dictator'. Ik beschuldig je net van een positieve Trump houding aan te nemen terwijl je alle substantieve kritiek daarover kan ontwijken met 'Ik voel me absoluut niet genoodzaakt om wat Trump of ik zeg te rechtvaardigen'. Het is een discussie-forum, als je graag ludieke filmpjes post zonder kritiek te krijgen, ga dan naar glimlach van de dag.

Als je een standpunt in nam kan er nog tegen geargumenteerd worden. Nu kom je hier regelmatig gewoon eens iets pro-Trump, anti mainstream media (enkel in de context van 'ze zijn oneerlijk anti-Trump!') droppen zonder een inhoudelijk standpunt te hoeven innemen mbt wat Trump zegt. En als er dan toch kritiek komt ben je in gat gebeten 'Seg die kritiek als ik iets positief zeg over Trump werkt dat wel polarisatie in de hand hé'. Asjeblieft zeg, dat is toch oneerlijk discussiëren.

Maar als je wil mag je nog altijd je mening geven over die valse electorcertificaten van Trump & co. Maar dat is onverdedigbaar dus 'je voelt je niet genoodzaakt'.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ga toch blij zijn als het volgende week achter de rug is, hoor. Wat voor een campagne is dit intussen geworden.

Republikeinse komiek: "Puerto Rico is garbage"
Puerto Ricanen: "Euh, wat?"
Democraten: "Euh, wat?"
Republikeinen: "Het was maar een grap."
Biden: "Trumpsupporters zijn garbage."
MAGA: "WAT?"
Trump: "Hier ben ik in een vuilnistruck, haha."
Republikeinen: "Haha, goeie!"
Democraten: "... wat?"

Werkelijk élk fucking klein ding dat gebeurt in deze campagne zie je links en rechts compleet andere interpretaties geven aan het hoe, wat en waarom. Maar ja, voor Trump zijn achterban is dit een geniale zet omdat hij zo weer een misplaatste "grap" slaagt om te draaien naar een evengoed bizarre maar eigenlijk wel geslaagde grap als dat het doel is. Ik raak er alleen niet meer uit wat nu allemaal als grap bedoeld is en wat we serieus moeten nemen, en ik hoop dat ik daar niet alleen in ben.

Het is een compleet circus geworden ginder, en dat is bijzonder schadelijk want het gaat totaal niet meer over inhoud. Er moeten toch veel amerikanen zijn die ondertussen een complete afkeer hebben van dat alles. Mensen die de leiding moeten nemen over het land raken amper verder dan elkaar op creatieve manieren te verwijten, te discussiëren over irrelevante oppervlakkige opmerkingen, holle slogans, leugens enz.

Uiteraard zat er altijd al wat van dat bij in de VS, maar Trump heeft de laatste jaren de oppervlakkigheid toch naar een hoger niveau getild. Het is de ultra stereotiepe amerikaan: een lege kapitalistische doos die vanbuiten mooi blinkt.

Eigenlijk is dat zeer beknopt waarom hij best niet verkozen wordt imo.

• Iemand die als zittend president een election officer onderuk zet om te frauderen hoort niet thuis op het stembiljet.
  • Iemand die weigert zijn nederleeg te erkennen en de verkiezingsuitslag ondermijnt en mensen aanmoedigt en ophitst om hetzelfde te doen, hoort niet thuis op het stembiljet.
  • Iemand die nu al zegt wraak te nemen op mensen die hem dwars zaten, ook al volgden ze de wet, hoor niet thuis op het stembiljet.
  • Iemand die zijn politieke tegenstanders bestempeld als "the evil within" en hen een groter kwaad dan China of Rusland (!) noemt, hoort niet thuis op het stembiljet.
En dat is imo de essentie, alle zotte fratsen en uitspraken buiten beschouwing gelaten.

en ik ben plots anti links/establishment/MSM/...

"Plots" anti-MSM? :crazy:

Enige eerlijkheid in deze zou je sieren, je laat immers al bijna een decennium (je sabbatical niet te na genomen) amper een kans onbenut om je gal over (het complot van) die vermaledijde/biased/framende... MSM te spuien.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk is dat zeer beknopt waarom hij best niet verkozen wordt imo.

• Iemand die als zittend president een election officer onderuk zet om te frauderen hoort niet thuis op het stembiljet.
  • Iemand die weigert zijn nederleeg te erkennen en de verkiezingsuitslag ondermijnt en mensen aanmoedigt en ophitst om hetzelfde te doen, hoort niet thuis op het stembiljet.
  • Iemand die nu al zegt wraak te nemen op mensen die hem dwars zaten, ook al volgden ze de wet, hoor niet thuis op het stembiljet.
  • Iemand die zijn politieke tegenstanders bestempeld als "the evil within" en hen een groter kwaad dan China of Rusland (!) noemt, hoort niet thuis op het stembiljet.
En dat is imo de essentie, alle zotte fratsen en uitspraken buiten beschouwing gelaten.

Met deze zaken in het achterhoofd snap ik niet hoe de peilingen zo dicht bij elkaar liggen. Ik schrok daar al van in 2020, maar sindsdien hadden we de bestorming van het Capitool (waar hij toch stevig toe bijgedragen heeft) en zijn poging tot verkiezingsfraude.

Dat zo iemand een "coinflip" verwijderd is van een nieuwe vierjarige termijn kan er bij mij echt niet in.

Met deze zaken in het achterhoofd snap ik niet hoe de peilingen zo dicht bij elkaar liggen. Ik schrok daar al van in 2020, maar sindsdien hadden we de bestorming van het Capitool (waar hij toch stevig toe bijgedragen heeft) en zijn poging tot verkiezingsfraude.

Dat zo iemand een "coinflip" verwijderd is van een nieuwe vierjarige termijn kan er bij mij echt niet in.

Blijkbaar leeft een significant deel van de amerikanen in een alternatieve realiteit. Eentje waar Trump geen poging tot verkiezingsfraude heeft gepleegd, maar waar de democraten de verkiezingen gestolen hebben. Eentje waar MSM liegen over alles wat met Trump te maken heeft. Eentje waar God himself Trump heeft gestuurd om het volk te redden van Kamala 'satan' Harris.

Dat deel leeft dus in orwelliaans 1984, als je begrijpt wat ik bedoel.

Eentje waar God himself Trump heeft gestuurd om het volk te redden van Kamala 'satan' Harris.

Dat deel leeft dus in orwelliaans 1984, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat was zoals héél vroeger (ik spreek wel over héél vroeger hé) toen de katholieke bevolking in België massaal in koor op de Katholieke partij (nu CD&V) stemden. Alle andere partijen waren gewoon de 'Duivel'. Daarop stemmen was gelijk aan 'onterfd worden' moesten uw ouders dat te weten komen. Ik hoor mijn grootvader zaliger dit 'gemeend' nog altijd zeggen.

Er zijn gewoon mensen die altijd republikeins stemmen ongeacht wie opkomt.
Bepaalde Staten hebben in 100 jaar nog nooit voor de democraten gestemd en omgekeerd.

Zelfs al komt bij wijze van spreken 'The Joker' uit de Batman film op als president dan nog stemmen een groot deel van de Republikeins gezinde mensen er blindelings op (moest dat echt kunnen)

je moet je inbeelden dat je in de VS leeft, en constant van elke presidentskandidaat te horen krijgt dat ze de baarlijke duivel zijn. op den duur weet je ook niet meet wat je moet geloven he. Het modder gooien en liegen over de andere kandidaat is niet nieuw sinds Trump he.

en hij heeft ook wel bepaalde goeie punten, die veel Amerikanen aanspreken. Vaak beloften die hij nooit kan nakomen, maar hij heeft ook wel goeie dingen gedaan in zijn vorige termijn.

Trump praat de taal van het volk, simpele vragen, simpele antwoorden. Het is de grootste populist van deze eeuw. Hij weet als geen ander hoe zijn kiezers te bespelen. Dat moet je hem wel nageven.

Het is niet alsof dat echt moeilijk is. Iedereen kan boertig doen, gemakkelijke woorden gebruiken, over alles en nog wat liegen, of achter het stuur van een vuilkar kruipen. Het is gewoon jammer dat politiek zich zo verlaagd om stemmen te ronselen onder het deel van de bevolking dat daar vatbaar voor is.

Het is niet alsof dat echt moeilijk is. Iedereen kan boertig doen, gemakkelijke woorden gebruiken, over alles en nog wat liegen, of achter het stuur van een vuilkar kruipen. Het is gewoon jammer dat politiek zich zo verlaagd om stemmen te ronselen onder het deel van de bevolking dat daar vatbaar voor is.
Het moet zijn dat dat deel vrij groot is. Zie je ook in andere landen(Argentinië). Vele mensen zijn gewoon boos op de politiek en hebben het gevoel dat hun leven er niet op vooruit gaat. En dan heb je iemand met simpele antwoorden die volledig inspeelt op dat gevoel.

Je zou denken dat hij na zijn eerste termijn al wel door de mand gevallen was en dat mensen zich daar geen 2e keer door laten vangen maar aangezien Trump praktisch heilig is en voor zovelen absoluut niets verkeerd kan doen zullen we waarschijnlijk eerst serieus moeten afzien voor hun frank valt. Die trade oorlog die hij wil starten zal mensen serieus raken in hun portemonnee dus misschien dat dat de ogen meer opent dan al zijn andere wansmakelijke en gevaarlijke fratsen.

Er zijn gewoon mensen die altijd republikeins stemmen ongeacht wie opkomt.
Bepaalde Staten hebben in 100 jaar nog nooit voor de democraten gestemd en omgekeerd.
Bwah, Reagan heeft ooit 49 staten gewonnen dus dat valt wel mee. De polarisatie is meer iets van de afgelopen 25-30 jaar.

Zou een minzame en gematigde Republikein de verkiezingen met zijn vingers in de neus winnen, vraag ik mij af? Die coinflip is denk ik gewoon niet te begrijpen vanuit ons perspectief.

Zou een minzame en gematigde Republikein de verkiezingen met zijn vingers in de neus winnen, vraag ik mij af? Die coinflip is denk ik gewoon niet te begrijpen vanuit ons perspectief.

Eigenlijk is het in beide kampen vaak ongelofelijk wie er uit de bus komt als presidentskandidaat. Herinner u bij de democraten Hillary Clinton, jongens toch wat was dat. En dan dat getreuzel toen het al lang duidelijk was dat het echt niet meer verder kon met Biden. Bij de republikeinen een narcist die helemaal van het padje af is.

Een mens zou nog heimwee krijgen naar George Bush (jr).
Ik denk inderdaad dat in deze verkiezingen een gematigde republikein vrij gemakkelijk zou winnen. Niet vergeten dat de democraten lange tijd nog Biden naar voor schoven als kandidaat. Harris is een zeer afwezige vice-president die op weinig tijd plots een campagne moest opzetten.

Maar ja, de republikeinen schuiven net nu weer Trump naar voor, op een moment dat er bij de democraten een hoop twijfel was/is en een normalere republikeinse kandidaat gewoon de vloer zou aanvegen met Harris. En dan krijg je idd waarschijnlijk weer een coin flip scenario. Het is zoals je zegt niet te begrijpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan