Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
en andere zaken die je op zich niet in een presidentieel debat zou verwachten :unsure: ).
Nieuw in deze business? 😄

Mja, Harris niet per se slecht, maar ze laat veel inkoppers liggen vind ik.
En de delivery is zeer matig wat mij betreft.
Ik denk niet dat ze hier voorlopig veel neutrale kiezers heeft overtuigd.

Jammer dat Buttigieg geen vice president was. Die maakt hier gewoon brandhout van.

Denk dat we idd niet veel wijzer zijn geworden , Trump wel heel extreem over migranten . En Harris gewoon mss te braaf. Ik heb niet de indruk dat dit debat een gamechanger wordt.

Nieuw in deze business? 😄

Mja, Harris niet per se slecht, maar ze laat veel inkoppers liggen vind ik.
En de delivery is zeer matig wat mij betreft.
Ik denk niet dat ze hier voorlopig veel neutrale kiezers heeft overtuigd.

Jammer dat Buttigieg geen vice president was. Die maakt hier gewoon brandhout van.

Haha nee - maar blijf het toch telkens weer verrassend vinden wanneer ik er even bij stilsta :baard:

Ik denk dat vooral de neutrale kiezers waarvoor decency enigszins van tel is hierdoor overtuigd zullen zijn. Policy gewijs, sjah, het begon al meteen met een vraag over de economie nu vs. 4 jaar geleden waarbij Harris meteen naast de kwestie antwoordde.

Daarnaast, los van de inhoud, vond ik het wel een verademing om na Biden (zwakke stem, unfocussed) en Trump (rambling en roepen), nog eens iemand te hebben die kalm spreekt en volzinnen articuleert.

Pauze.

Openingstatement Harris.
Maar weer algemene opsomming met standaard platitudes...
Einde is iets beter met haar voorbeeld als prosecutor.

Trump gemakkelijke repliek "waarom heb je dat nu nog niet gedaan in de afgelopen 4 jaar".
Daarna rambling over 'Afghanistan, worst president, immigratie criminals', gewoon een snelle herhaling van zijn verkiezingsslogans.
Maar dat blijft natuurlijk wel meer hangen dan platitudes zoals 'i will be president for all americans etc'.

Laatst bewerkt:
Denk dat we idd niet veel wijzer zijn geworden , Trump wel heel extreem over migranten . En Harris gewoon mss te braaf. Ik heb niet de indruk dat dit debat een gamechanger wordt.
Ik vrees negatief voor Harris.
Maar het is nog bijna 2 maanden, veel kan nog veranderen.
Als er volgende maand een economische/beurs crash is of er gebeurt iets geopolitiek/militair, kan het evengoed een landslide worden in de 2 richtingen.

Harris komt uiteraard empathischer over, maar ze zou nog iets moeten ondernemen voor de leidinggevende/presidentiële/daadkrachtige perceptie. (moest ze al gedaan hebben)

Naar Tel Aviv gaan om Israel te steunen en poseren met een Amerikaans luchtafweersysteem terwijl het alarm afgaat.
En daarna een UN convooi met hulpgoederen voor Gaza in gang steken of zoiets.
Zo kan ze beide kanten van het electoraat wat geopolitieke status geven, een bonus die ze mist als vice-president.

Maar dat is nu wat te laat vrees ik, en zou wat fake overkomen. Alhoewel Trump natuurlijk hetzelfde doet met bv. dat potsierlijke bezoek aan de militaire begraafplaats.

Laatst bewerkt:
Beiden willen wel opnieuw in debat, lees ik op HLN. En "Amerikawatcher" Steven de Foer van de Standaard zegt dat Harris heel overtuigend was en Trump in een hoek heeft geduwd. VRT zegt dan weer dat er geen afgetekende winnaar is.

Laatst bewerkt:
Naar Tel Aviv gaan om Israel te steunen en poseren met een Amerikaans luchtafweersysteem terwijl het alarm afgaat.
En daarna een UN convooi met hulpgoederen voor Gaza in gang steken of zoiets.
Zo kan ze beide kanten van het electoraat wat geopolitieke status geven, een bonus die ze mist als vice-president.
Ik weet niet of je zelf door hebt hoe ongelofelijk cynisch dit leest.

Beiden willen wel opnieuw in debat, lees ik op HLN. En "Amerikawatcher" Steven de Foer van de Standaard zegt dat Harris heel overtuigend was en Trump in een hoek heeft geduwd. VRT zegt dan weer dat er geen afgetekende winnaar is.
Amerikaanse geschreven media houden het op "Harris duwt Trump in het defensief."
Politico titelt:

Harris won the debate — and it wasn’t close

Ik denk dat Harris in dat debat vooral staande moest blijven en een goede indruk nalaten en in dat opzicht is het voor haar, naar wat ik lees, wel een geslaagd debat. Ze drong Trump in het defensief, al heeft ze hem niet verpletterd. Haar achtergrond als procureur zal haar ook wel hebben geholpen en ze was dagenlang op voorhand ook al intensief aan het oefenen.

Taylor Swift heeft ook officieel kleur bekend, al was het volledig ondenkbaar dat ze pro-Trump zou zijn.
Trump heeft haar daartoe gedwongen met zijn deepfake. Maar ze heeft lang genoeg gewacht met reageren, want als ze dat te vroeg zou doen, zou de piek voorbij zijn. Ik vind het nog altijd best lang op voorhand, maar langs de andere kant: hoe populair en groot ze ook is, die invloed op het politieke resultaat wordt vooral heel erg overdreven. Hoop ik :P .

Ik vind het straf dat zo veel mensen meegaan in de leugen van Trump dat ABC biased was, gewoon omdat ze factchecken. Ik heb het hier al vaker gezegd, maar dat gaat zo in de VS. Die debatten zijn niet vrijblijvend en worden altijd op die manier georganiseerd, met factchecking en moderatie. Dat is niet nu plots tegen hen, en veel mensen die daarin meegaan hebben geen idee van die vaste regels.

En dan nog greep de moderatie maar héél weinig in. Tientallen leugens zijn mogen passeren.
Dat Harris illegale immigranten een seksoperatie wil geven in de gevangenis (rechtstreekse quote: "she wants to do transgender surgeries on illegal immigrants in prison and she will never allow fracking in Philadelphia"). Dat de Haïtiaanse immigranten honden en huisdieren eten in Ohio (?). Dat 21 miljoen migranten per maand binnenkomen.

En dan een prachtige, hou je vast: Volgens Trump is Tim Walz voorstander van abortus tot 9 maanden, en executie van de baby na de geboorte.
"The former Governor of West-Virginia supports deciding if the mother wants to execute the baby after it's born. Op dat moment moest de moderator toch even ingrijpen om te zeggen dat dat echt nergens mag en nooit gemogen heeft.

Trump heeft haar daartoe gedwongen met zijn deepfake. Maar ze heeft lang genoeg gewacht met reageren, want als ze dat te vroeg zou doen, zou de piek voorbij zijn. Ik vind het nog altijd best lang op voorhand, maar langs de andere kant: hoe populair en groot ze ook is, die invloed op het politieke resultaat wordt vooral heel erg overdreven. Hoop ik :p .

Ik vind het straf dat zo veel mensen meegaan in de leugen van Trump dat ABC biased was, gewoon omdat ze factchecken. Ik heb het hier al vaker gezegd, maar dat gaat zo in de VS. Die debatten zijn niet vrijblijvend en worden altijd op die manier georganiseerd, met factchecking en moderatie. Dat is niet nu plots tegen hen, en veel mensen die daarin meegaan hebben geen idee van die vaste regels.

En dan nog greep de moderatie maar héél weinig in. Tientallen leugens zijn mogen passeren.
Dat Harris illegale immigranten een seksoperatie wil geven in de gevangenis (rechtstreekse quote: "she wants to do transgender surgeries on illegal immigrants in prison and she will never allow fracking in Philadelphia"). Dat de Haïtiaanse immigranten honden en huisdieren eten in Ohio (?). Dat 21 miljoen migranten per maand binnenkomen.

En dan een prachtige, hou je vast: Volgens Trump is Tim Walz voorstander van abortus tot 9 maanden, en executie van de baby na de geboorte.
"The former Governor of West-Virginia supports deciding if the mother wants to execute the baby after it's born. Op dat moment moest de moderator toch even ingrijpen om te zeggen dat dat echt nergens mag en nooit gemogen heeft.
Hoe grotesk zijn leugens mogen zijn, het blijft verbluffend dat er nog altijd geen landslide voor Harris voorspeld is en dat 45 à 50% van de Amerikanen op hem zouden kunnen stemmen. In België nemen politici ook een loopje met de waarheid, maar toch niet op zo'n manier dat Trump dat doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan