Trump heeft haar daartoe gedwongen met zijn deepfake. Maar ze heeft lang genoeg gewacht met reageren, want als ze dat te vroeg zou doen, zou de piek voorbij zijn. Ik vind het nog altijd best lang op voorhand, maar langs de andere kant: hoe populair en groot ze ook is, die invloed op het politieke resultaat wordt vooral heel erg overdreven. Hoop ik

.
Ik vind het straf dat zo veel mensen meegaan in de leugen van Trump dat ABC biased was, gewoon omdat ze factchecken. Ik heb het hier al vaker gezegd, maar dat gaat zo in de VS. Die debatten zijn niet vrijblijvend en worden altijd op die manier georganiseerd, met factchecking en moderatie. Dat is niet nu plots tegen hen, en veel mensen die daarin meegaan hebben geen idee van die vaste regels.
En dan nog greep de moderatie maar héél weinig in. Tientallen leugens zijn mogen passeren.
Dat Harris illegale immigranten een seksoperatie wil geven in de gevangenis (rechtstreekse quote: "she wants to do transgender surgeries on illegal immigrants in prison and she will never allow fracking in Philadelphia"). Dat de Haïtiaanse immigranten honden en huisdieren eten in Ohio (?). Dat 21 miljoen migranten
per maand binnenkomen.
En dan een prachtige, hou je vast: Volgens Trump is Tim Walz voorstander van abortus tot 9 maanden, en executie van de baby na de geboorte.
"The former Governor of West-Virginia supports deciding if the mother wants to execute the baby after it's born. Op dat moment moest de moderator toch even ingrijpen om te zeggen dat dat echt nergens mag en nooit gemogen heeft.