Wat is nu eigenlijk de meerwaarde geweest van dit bezoek van Pelosi aan Taiwan? Ze gaat daar precies eens goed aan een wespennest schudden om dan snel de benen weer te nemen en de locals achter te laten met de last. Net alsof de USA zich hier nu mee moet gaan bezighouden tijdens de oorlog met Rusland en de huidige economische uitdagingen.

Wat is nu eigenlijk de meerwaarde geweest van dit bezoek van Pelosi aan Taiwan? Ze gaat daar precies eens goed aan een wespennest schudden om dan snel de benen weer te nemen en de locals achter te laten met de last. Net alsof de USA zich hier nu mee moet gaan bezighouden tijdens de oorlog met Rusland en de huidige economische uitdagingen.
Een dictatuur die een democratie binnenvalt, nl. de chipfabrikant die 50% van de chips levert, die ook de militair gevoelige <12nm chips kan maken, en waar China expliciet gezegd heeft de voorbije dagen dat ze zullen genocideren (her-educatie + 10% Japanners buiten shotten) ?

Ja daar moeten we ons mee bezig houden, vanuit realpolitik standpunt en vanuit moreel standpunt.

Een dictatuur die een democratie binnenvalt, nl. de chipfabrikant die 50% van de chips levert, die ook de militair gevoelige <12nm chips kan maken, en waar China expliciet gezegd heeft de voorbije dagen dat ze zullen genocideren (her-educatie + 10% Japanners buiten shotten) ?

Ja daar moeten we ons mee bezig houden, vanuit realpolitik standpunt en vanuit moreel standpunt.
Ik zie niet in welk voordeel je haalt door spanningen met China te escaleren. Biden lijkt daar gelijkaardig over te denken. Lijkt me eerder wat grandstanding voor de komende verkiezingen.

Het is China die dat ziet als escalatie.
Waarom zouden wij daarin moeten meegaan?
Dat is bij escalatie altijd zo, hè. Om te deëscaleren moet iemand zijn trots of andere achterliggende agenda opzij zetten. Anders waren er geen spanningen. Ik snap het ook totaal niet.

Taliban waarschuwen VS na aanval op leider terreurgroep Al Qaeda: "Akkoord geschonden"

Enfin, in feite hebben zowel de VS als de Taliban het akkoord geschonden. De ene door een aanval uit te voeren op Afghaans grondgebied en de andere door Al Qaia-leden een hand boven het hoofd te houden. Dit moet naast Vietnam de grootste fuck-up zijn van Washington, alleen is Vietnam vandaag een rijzende ster in Zuid-Oost Azië en Afghanistan een failed state from hell. Andere gefaalde staten op het conto van Washington: Libië en Irak. Syrië in zekere zin ook, al heeft Assad daar wel het roer kunnen behouden - voor deel stuk.

Maar goed, dat zijn weer allemaal fotogenieke en tijdelijk spannende geopolitieke events waar altijd kortstondig hevig over gepalaverd wordt maar waarbij je dikwijls als gewone burger de achterliggende strategische redenen niet (kan) weet.

Wat vindt iedereen hier van het concreet beleidsplan van Biden van +400 miljard in healthcare, klimaat, en energie?

Het is China die dat ziet als escalatie.
Waarom zouden wij daarin moeten meegaan?
Je kan enkel je eigen acties controleren natuurlijk, niet die van anderen. Feit is dat China daar een provocatie inziet en dat weet Pelosi heus ook wel. Het zou niet zo controversieel mogen zijn om een onafhankelijk land te bezoeken maar helaas.

De VS houdt trouwens al zeer lange tijd een gelijkaardige houding aan t.o.v. Cuba.

Leest toch vooral als Pelosi die in de VS een rol als wereldpolitie ziet weggelegd.

En op welke manier draagt Nancy die daar de boel gaat opstoken daaraan bij?

En op welke manier draagt Nancy die daar de boel gaat opstoken daaraan bij?
Opstoken? Het gestook komt van China.
Lees die op-ed, ik ben daarmee akkoord.

Als China morgen het kopen van taiwanese chips als escalatie ziet, moeten we dan maar de handel stoppen, teneinde china niet te provoceren?
Politici mogen Taiwan bezoeken, en doen dat al tientallen jaren.

Wat vind je van het 400b energie, klimaat, healthcare, fiscaal - plan van Biden?

Opstoken? Het gestook komt van China.
Lees die op-ed, ik ben daarmee akkoord.
Het conflict is er al jaren, het recente gestook komt van Nancy. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik akkoord ben met wat China allemaal doet, maar dit geprovoceer helpt de zaak echt niet.

Wat vind je van het 400b energie, klimaat, healthcare, fiscaal - plan van Biden?
Van wat ik ervan gelezen hebben in de media: dikke geldverspilling.

Van wat ik ervan gelezen hebben in de media: dikke geldverspilling.
Straf, een plan waarvan je denkt dat er bijna niemand tegen kan zijn, blijkt dikke geldverspilling!

Heb je een bron van die media waar dat statement ongetwijfeld met logica en cijfers onderbouwd wordt?

Straf, een plan waarvan je denkt dat er bijna niemand tegen kan zijn, blijkt dikke geldverspilling!
Heb je een bron van die media waar dat statement ongetwijfeld met logica en cijfers onderbouwd wordt?
Je vraagt mijn mening, ik geef ze je, ik heb de tijd nu niet om daar uitgebreid op elk detail commentaar te geven.
Waarom zou de media mijn mening moeten staven met logica en cijfers hier? :wtf:

Straddle is eerder fan van tax breaks doorvoeren die zichzelf totaal niet terugbetalen, de economie niet stimuleren en een gigantisch gat in de begroting achterlaten.

#MAGA

Je vraagt mijn mening, ik geef ze je, ik heb de tijd nu niet om daar uitgebreid op elk detail commentaar te geven.
Waarom zou de media mijn mening moeten staven met logica en cijfers hier? :wtf:
Aah alweer geen tijd, beetje zoals in het beurstopic het laatste half jaar, toevallig nadat jouw tips de mist in gingen.

Misschien minder meningen geven en meer onderbouwen.

Straddle is eerder fan van tax breaks doorvoeren die zichzelf totaal niet terugbetalen, de economie niet stimuleren en een gigantisch gat in de begroting achterlaten.
#MAGA
Die tax breaks werken economisch wel stimulerend, kijk bijv. naar een Zwitserland of een Luxemburg (of een USA) en vergelijk dat dan eens met een land zoals België (met torenhoge belastingen). Qua economische voortvarendheid is dat een wereld van verschil.
En een gat in de begroting, is dat nu plots je bezorgdheid? Die honderden miljarden die Joe wilt uitgeven gaan dat gaat gat aan turbosnelheid doen groeien.

Terug
Bovenaan