Nu je de realiteit kent, weet je dat het dus valse misplaatste propaganda is van bepaalde republikeinse kanalen, en je gaat er weer in mee :)

Ik denk niet dat je dergelijke zever leest in nyt, wsj, of ft, om er maar voor de zoveelste keer over te zagen.
Of ik daar nu in mee ga of niet maakt toch niet uit? Tis de amerikaanse bevolking die zo weer gemakkelijk opgezweept geraakt en, laat ons eerlijk zijn, nog iets verder republikeins gaat hellen.
https://www.foxbusiness.com/politic...l-reserves-china-compromising-energy-security
https://nypost.com/2022/07/06/joe-biden-exports-oil-barrels-despite-us-gas-prices-report/
https://www.washingtontimes.com/news/2022/jul/6/joe-biden-sends-5-million-barrels-of-us-oil-to-eur/

Of ik daar nu in mee ga of niet maakt toch niet uit? Tis de amerikaanse bevolking die zo weer gemakkelijk opgezweept geraakt en, laat ons eerlijk zijn, nog iets verder republikeins gaat hellen.
https://www.foxbusiness.com/politic...l-reserves-china-compromising-energy-security
https://nypost.com/2022/07/06/joe-biden-exports-oil-barrels-despite-us-gas-prices-report/
https://www.washingtontimes.com/news/2022/jul/6/joe-biden-sends-5-million-barrels-of-us-oil-to-eur/
Wel ja, dat zijn allemaal de gekende trashkranten toch?
Die krijg je nooit mee, ook al vindt biden persoonlijk het middel tegen kanker uit.

Moet beleid gevoerd worden op basis van leugens en opzweping van anderen?

Als het amerikaanse volk dwaze leiders wil, dan kan het die krijgen in 2024.
Het heeft de UK ook de nodige schade gebracht met Brexit.

Dat wil niet zeggen dat je zelf als politicus ook moet beginnen liegen en populistisch doen. (Wat Biden qua energiebeleid momenteel doet om zijn klimaat achterban niet te verliezen, en wat een compleet foute strategie is volgens mij)

Het gaat van kwaad naar erger, al zijn er signalen dat Biden's approval ratings niet volledig gelinkt zullen zijn met de midtermresultaten, met name dat de resultaten van de Democraten niet altijd een direct gevolg zullen zijn van de approval ratings van de president.

Het debat over de "leeftijd" van de president start opnieuw weer.

Problemen bij "working class voters" en latino stemmers.

En verder... leren de Democraten hun lesje niet (en ethisch ook niet juist).

FXlqXFeVUAAlvkE

FW7rZX3WAAM1s_u

In verschillende staten worden leerkrachten gestalked, onder druk gezet en bedreigd omdat conservatieven bepaalde boeken en ideeen willen verbieden. Dat was natuurlijk al langer bezig betreffende evolutieleer en dergelijke maar de beweging is wel aan het groeien en aan het uitbreiden naar andere conservatieve haat ideologie.

"Vera has seen the impact of this firsthand. In the week since the pride book event, she says, she has been bombarded with threatening Facebook messages and phone calls. In an effort to protect herself, she now carries Mace and has installed home security cameras.

Other conservative groups are also tracking teachers’ social media accounts. Moms for Liberty and its offshoot group, Moms for Libraries, have been engaging in this type of monitoring and have also started distributing “liberty-minded books” with conservative publishing house Brave Books, which claim to “empower this generation’s youth with conservative values” while “glorifying the Lord in all we do.”

Er zijn wat pogingen om de Afro-Amerikaanse vertegenwoordiging te groeien, maar voorlopig zijn ze nog steeds traag en niet altijd even effectief. Van de vele nominees gaan er naar verwachting niet veel winnen. Als John James zijn voorverkiezing wint, kan hij wel in Michigan ook zijn zitje voor het huis winnen, en dan wordt hij nummer. Voor een nummer 4 of 5 is ook kans. Drie Afro-Amerikaanse Republikeinen in het huis van vertegenwoordigers zou het grootste aantal zijn sinds 1891. Voorheen tijdens de reconstructie era waren er ietsje meer Afro-Amerikaanse Republikeinen maar na het einde van de Reconstructie zouden de Democratie de segregatie en Jim Crow wetten invoeren als een deel van een compromis met de Republikeinen zodat zij in een aangevochten verkiezing (1876) de president konden leveren (maar dan met concessies naar gematigde zuidelijke Democraten toe indertijd). Dat maakte het lastiger voor Afro-Amerikanen om politiek vertegenwoordigd te worden en dus nam het nummer af, en zou zelfs voor decennia lang de Republikeinse Partij geen Afro-Amerikaanse vertegenwoordiging kennen. De eerste Democratische Afro-Amerikaanse vertegenwoordiger is verkozen in 1934 tijdens de eerste midterm verkiezing van FDR toen Afro-Amerikanen in grotere mate voor de Democraten stemden omdat zij uiteindelijk veel positieve impact ondervonden van de "New Deal" na de grote depressie. Dat zou later een deel van de bouwstenen zijn die de situatie maakte zoals ze vandaag nu is. Vandaag zijn 60 vertegenwoordigers uit de Democratische partij zwart, en 2 uit de Republikeinse Partij.

Ook in de senaat als Herschel Walker (Republikein) van Raphael Warnock (Democraat) wint, zou het aantal toenemen naar twee, wat een record zou zijn voor de Republikeinen. Beide kandidaten zijn trouwens Afro-Amerikaans, en Warnock is de huidige zittende (dus op dat vlak verandert er wel niets hier wie er ook wint). Hou er wel rekening mee dat er vroeger minder "zitjes" waren in zowel het senaat als huis van de vertegenwoordigers door lagere populatie en kleiner aantal staten in de States, ook nog tijdens de Reconstruction Era.

Wel zijn er aanwijzingen dat het aandeel Afro-Amerikanen die de Democraten de rug toekeren opnieuw een beetje groter kan worden, maar het zijn voorlopig kleine stapjes.

There’s evidence that these efforts might be working — albeit slowly — too. In 2020, then-President Donald Trump performed slightly better with Black voters than he did in 2016. And, more recently, some polling suggests that Black voters are souring on Biden and are more open to supporting GOP candidates this year.

Maar verlies de big picture dus niet uit het oog.

So don’t lose the forest for the trees. While the number of Black Republicans elected to Congress this year might be a historic milestone, it wouldn’t change the fact that Black voters are overwhelmingly Democratic and that Republican officials — and their base — are still overwhelmingly white. In other words, the Republican Party still has a long way to go.

Vreemd, een akkoord over 1 van de belangrijkste beleidsdaden van de laatste 10 jaar (ex-covid), maar geen woord erover te lezen hier.
Maar als het over de emails van Clinton gaat, de stottering van Biden, of het geboortecertificaat van Obama, dan is het kot hier te klein en zijn 20 pagina's niet genoeg :rolleyes:

Anyway: Manchin is akkoord met een groots energieplan, waar het mijns inziens onmogelijk is om tegen te zijn, ook Republikeinen.
Kort:
** 380 miljard voor:
- subsidies om olie en gas voldoende te voorzien in de komende 10 jaar zodat er geen tekorten ontstaan (y)
- subsidies voor zon- en windenergie (y)
- subsidies voor advanced nuclear (y)
- subsidies voor electrische auto's, op voorwaarde dat 40% van de materialen US of ally sourced zijn (gaat hier vooral over rare earths) , zodat de rare earth industrie meer in de US ontwikkeld wordt. Dan komen we in de toekomst geen Europa-gas-Rusland toestanden tegen met China. (y)
- subsidies voor energetische huis renovaties, alsook bouwen van nieuwe fabrieken voor warmtepompen etc. (y)
- boetes voor methaan uitstoot, subsidie voor carbon capture (y)
- subsidie voor landbouw emissie vermindering (y)

Los daarvan:

** 64 miljard voor de affordable care act om de gestegen healthcare kosten te counteren

** 300 miljard om het overheidsdeficit te verminderen.

** Afvoeren van de 'carried interest loophole' (waarbij bv hedge fund managers zeer lage belastingen moesten betalen op hun loon). (y)

** Dit komt bovenop de 280 miljard CHIPS act die recent al getekend werd. (chipindustrie in de US ontwikkelen ipv blijven outsourcen)

Laatst bewerkt:
Niet dat dit ook maar iets zal uitmaken in de midterm verkiezingen natuurlijk, gezien de voorliefde van een deel van het Amerikaanse publiek (en BG) voor kleuterige oneliners, Russische desinformatie, en pietluttigheden, in tegenstelling tot bigpicture beleidsdaden.

Maar in de laatste 2 weken is meer constructief gebeurd dan in de zowat volledige 4 jaar geblaat van Trump.

Mooi en hoopgevend.

Laatst bewerkt:

Omdat het akkoord er nog niet is, het moet door de senaat & huis raken. Ja, Manchin lijkt het te gaan steunen. Maar ik heb enkel over dit gelezen op VRT NWS, en daar wordt ook nog gezegd dat Sinema mogelijk zal tegenspartelen.

Later in augustus gaat het dan weer naar het Huis van Afgevaardigden, waar de Democraten een flinterdunne meerderheid hebben. Maar mogelijk steekt nog een andere senator stokken in de wielen, de meer gematigde Kyrsten Sinema uit Arizona. Zij heeft al eerder plannen van Biden tegengehouden en had al laten verstaan aan een groepje bedrijfsleiders dat ze tegen een verhoging is van de winstbelasting.

Maar normaal moet een akkoord wel haalbaar, het wordt ook stilaan tijd, want de kans is vrij groot dat het huis niet meer in Democratische handen zal zijn na november (dus januari 2023). In de senaat lijken de Democraten toch kans te maken om het overwicht te behouden, en voor de midterms in het algemeen ziet de situatie er nu ietsje beter uit dan enkele maanden geleden. Veel zal afhangen van Nevada, Georgia, Pennsylvania en Arizona. En in mindere mate ook nog Wisconsin, North Carolina en New Hampshire, al lijken die me respectievelijk toch naar 2x Republikeinen en Democraten te gaan. Maar in die zeven staten zou de strijd zich moeten afspelen. Van NV, GA, PA en AZ moeten Republikeinen er 2 winnen en Democraten 3 voor de meerderheid van de senaat (als alle andere staten zoals verwacht stemmen, wat normaal zo zal zijn, gezien een verrassing meestal al een signaal zou zijn dat één van de partijen boven verwachting presteert en dus de meerderheid al binnen heeft).

Het probleem v/d Republikeinen voor die vier staten specifiek is hun vrij zwakke genomineerden op vlak van candidate quality, op Nevada na. Maar Nevada is van de vier wel de meest Democratische. In Nevada is gouverneur Laxalt de nominee tegen een zittende Democratische senator. In Georgia heb je Herschel Walker (Trump endorsement) tegenover zittende senator Raphael Warnock (die in 2020 het zitje nog won in een special election). In Pennsylvania heb je Mehmet Oz tegenover John Fetterman. Fetterman heeft onlangs een beroerte gehad, maar Oz is niet zo populair in de staat, en leefde ook niet in Pennsylvania (en verhuisde dus omwille van de verkiezing). Oz had ook een Trump endorsement in de voorverkiezingen en won zo tegen de meer establishment kandidaat McCornick in een heel nipte uitslag. En in Arizona zal Blake Masters genomineerd worden wellicht (ook hier geen establishment kandidaat maar iemand met de zeer gewilde Trump endorsement) tegenover zittende senator Mark Kelly (die won in 2020 na een special election na de dood van McCain).

In het huis zijn de Republikeinen favoriet om een meerderheid in het huis te halen, maar de Democraten zijn niet kansloos maar dan gaan ze een heel goede nacht moeten hebben, en in dat scenario gaan ze ook de senaat al veiliggesteld hebben. R senaat en R huis of D senaat en R huis zijn meer waarschijnlijk dan D huis en D senaat (en D huis en R senaat is bijna onbestaande).

En in 2024 wordt het lastig om de senaat te behouden, dat zou al een grote overwinning van Biden vereisen (en dan nog zijn WV en OH kwetsbaar in een presidentieel jaar, terwijl Republikeinen nauwelijks in het defensief worden gedrongen dan). Dus zelfs al wint Biden de herverkiezing, dit zijn waarschijnlijk de laatste maanden waarin nog iets kan gedaan worden. Best mogelijk dat Manchin daarom plots aan boord is, en er ook zoveel druk is vanuit de partij zelf. Anders wordt de perceptie dat de president niets gedaan kan krijgen groter en wordt de kans dat ze zelf herverkozen worden ook kleiner omdat de environment dan slechter wordt (ook al is Manchin een vertegenwoordiger van een conservatieve staat, maar zonder enige D steun zal hij ook niet herverkozen worden, soort van balanceren op een dunne lijn.). En ze zijn niet dom, dat weten ze zelf ook wel.

Laatst bewerkt:
Biden wordt dit jaar 80, tegen 2024 al 82. Gaat die man zich nog echt herverkiesbaar stellen?
In een gerontocratie als de VS kan dat natuurlijk. Niet dat Trump zoveel jonger is natuurlijk. Pelosi is trouwens ook al 82. De gemiddelde leeftijd in de senaat is bijna even hoog als onze pensioenleeftijd. Nouja gezien senaat van het latijnse senatus komt, afgeleid van senex, wat oude man betekent, moet je wel zeggen dat op dat vlak de VS zelfs de Romeinen overtreffen met "hun senaat". Ik vermoed dat de senators in de VS ouder zijn dan de senators in het Romeinse Rijk/Republiek dan op éénder welk moment in hun geschiedenis.

Uiteraard wijst het op enkele problemen. Met name dat er op diversiteit v. leeftijd niet wordt ingezet, alsook een accurate representatie (itt alle andere identiteitschecks), als je jong bent, maak je nauwelijks kans. Ook heb je soms een minimumleeftijd nodig om je kunnen kandidaat te stellen voor bepaalde functies. Ten tweede wijst het ook op de vergrijzing waardoor meer gewicht bij oudere mensen komt te liggen, en ook op apathie en onvoorspelbaarheid/het onbetrouwbare van jonge kiezers voor een politieke partij, gezien zij als groep minder consistent stemmen dan oudere mensen en meer gemotiveerd moeten worden waardoor nog meer gewicht bij oudere mensen komt te liggen, maar waardoor er ook een generatie ontstaat die nog meer apathie kweekt tegenover politiek, en dus ook waardes als "democratie" niet zo hoog in het vaandel zullen dragen later als de huidige oudste generaties, deels ook omdat een democratie voor ons niet werkt of onze leeftijdsgroep genegeerd wordt op elk niveau, met als gevolg een gebrek aan democratische participatie.

In de VS is dat nog erger door het systematisch te willen onderdrukken van bepaalde stemmen of stemmen in bepaalde demografische groepen voor eigen gewin, en ook door de kiessystemen. Met name in bepaalde staten / districten / steden stelt uw stem 10 keer niets voor, evenveel als dat ik een papiertje zou scheuren en zou schrijven op wie ik wil stemmen. En meestal zijn het minderheidsgroepen of bepaalde demografische groepen die disproportioneel in dat soort districten / regio's wonen. Er zijn vrij weinig Afro-Amerikaanse stemmers in swing states bijvoorbeeld (of latino's). Met Georgia is dat nu iets beter geworden, maar je weet wel wat ik bedoel. De enige 3 grote swing states met een vrij grote latino populatie zijn Arizona, Nevada en Florida. En Florida een swing staat noemen is al een stretch. Florida is zeker geen tipping point staat, dus eigenlijk niet meer nodig voor een Democraat om te winnen. In zeer goede jaren voor de Republikeinen kunnen ook Colorado en New Mexico competitief worden, maar dat zal niet veel gebeuren.

De meeste districten in de VS zijn ook niet competitief. Volgens 538 zijn 15 districts een toss-up, terwijl er 435 districten zijn. 355 zitjes zijn daarvan veilig voor één van beide partijen. Dat betekent dat minder dan 20% van de VS in een district woont die minstens een klein beetje competitief is. Door het gerrymanderen en het hertekenen van district hechten beide partijen waarde aan het zoveel mogelijk tekenen van veilige districts voor een partij en het veiligstellen van de zitjes die ze hebben. Enkel occassioneel gaan ze voor een agressievere map (zoals Democraten in Nevada), maar dat kan ook backfiren in slechte jaren. Dus voor beide partijen is er altijd wel een grote bottom line om op terug te vallen, zelfs bij hypothetisch beschamend belachelijk slechte verkiezingsresultaten. Dat zorgt ervoor dat de macht entrenched is bij beide partijen min of meer.

In de weinig nog overblijvende competitieve districts krijg je soms dan scenario's waarbij er miljoenen in één district worden gestoken die verwacht competitief te zijn.

Laatst bewerkt:
In een gerontocratie als de VS kan dat natuurlijk. Niet dat Trump zoveel jonger is natuurlijk. Pelosi is trouwens ook al 82.
Gerontocratie is ook wel een beetje bij de haren getrokken, en ervaring telt ook wel. Zowel levenservaring als in de politiek.
Er is niks wat erop wijst dat zijn leeftijd zijn werk in de weg staat, dus ik vind het wel irrelevant. Maar ik denk niet dat hij zich nog eens verkiesbaar stelt. En ik denk ook niet dat Trump of Pelosi zijn tegenstander dan wel opvolger gaan worden. Daarvoor staan er te veel anderen te wachten, zowel bij de Reps als bij de Dems.

Gerontocratie is ook wel een beetje bij de haren getrokken, en ervaring telt ook wel. Zowel levenservaring als in de politiek.
Er is niks wat erop wijst dat zijn leeftijd zijn werk in de weg staat, dus ik vind het wel irrelevant. Maar ik denk niet dat hij zich nog eens verkiesbaar stelt. En ik denk ook niet dat Trump of Pelosi zijn tegenstander dan wel opvolger gaan worden. Daarvoor staan er te veel anderen te wachten, zowel bij de Reps als bij de Dems.
Totaal niet mee eens.

En iemand jong kan ook ervaring zijn. Iemand oud kan ook mentaal niet meer stabiel zijn of dementerende symptomen hebben. Ik ga verder daar niet over discussiëren maar het idee dat iemand oud moet zijn vooraleer hij kan bijdragen tot de politiek van zijn land is een mythe, en volgens mij ook een gevaarlijk mythe. Verder vind ik het ESSENTIEEL voor het in stand houden van een democratie dat alle groepen vertegenwoordigd zijn. Als jongeren / jongvolwassenen en zeg maar eigenlijk ook gewoon actieve volwassenen onvoldoende vertegenwoordigd zijn, hoe kan men dan op het hoogste niveau een idee hebben van wat er leeft in die groepen.

Verder is de kans het grootst op dit moment dat 2024 een rematch Trump vs Biden zal worden. Er is weinig of niets dat erop wijst dat zowel Trump als Biden een gooi gaan doen naar respectievelijk de nominatie en een re-election bid. Aan de Republikeinse kant is gouverneur v. Florida De Santis wellicht de man die Trump het meest moet vrezen, maar op dit moment is Trump gewoon favoriet.

Totaal niet mee eens.

En iemand jong kan ook ervaring zijn. Iemand oud kan ook mentaal niet meer stabiel zijn of dementerende symptomen hebben. Ik ga verder daar niet over discussiëren maar het idee dat iemand oud moet zijn vooraleer hij kan bijdragen tot de politiek van zijn land is een mythe, en volgens mij ook een gevaarlijk mythe.

Dat zeg ik helemaal niet. Iemand jong kan niet zo ervaren zijn als iemand oud die al zijn hele leven in de politiek zit. Ja, iemand oud kan mentaal niet meer stabiel zijn of dementeren, maar dat is hier niet het geval en dat opperen is (net zoals toen bij Trump) populistische prietpraat.

Verder vind ik het ESSENTIEEL voor het in stand houden van een democratie dat alle groepen vertegenwoordigd zijn. Als jongeren / jongvolwassenen en zeg maar eigenlijk ook gewoon actieve volwassenen onvoldoende vertegenwoordigd zijn, hoe kan men dan op het hoogste niveau een idee hebben van wat er leeft in die groepen.

Er is ook vertegenwoordiging, alleen niet in het presidentszitje op dit moment. Niet iedereen kan daar vertegenwoordigd zijn, dat is maar één man. Ik zou het ook niet erg vinden als dat een vrouw zou zijn, maar dan zijn mannen niet vertegenwoordigd daar.

Dat zeg ik helemaal niet. Iemand jong kan niet zo ervaren zijn als iemand oud die al zijn hele leven in de politiek zit. Ja, iemand oud kan mentaal niet meer stabiel zijn of dementeren, maar dat is hier niet het geval en dat opperen is (net zoals toen bij Trump) populistische prietpraat.

Er is ook vertegenwoordiging, alleen niet in het presidentszitje op dit moment. Niet iedereen kan daar vertegenwoordigd zijn, dat is maar één man. Ik zou het ook niet erg vinden als dat een vrouw zou zijn, maar dan zijn mannen niet vertegenwoordigd daar.
In sommige gevallen is het wel het geval, en dan gebeurt er ook niets (zie Feinstein). Ik ben het er inderdaad mee eens dat je niemand op leeftijd moet beoordelen.

Maar ik vind het gewoon essentieel dat jongere mensen ook vertegenwoordiging moeten krijgen in het systeem en dat daar actief maatregelen moeten voor genomen worden (zeker in een land waar het zo een probleem is als de VS). Ik vind het niet normaal als de gemiddelde leeftijd van de senaat 64,3 jaar is (!!!). Dat terwijl de gemiddelde leeftijd van de VS op 38,5 jaar ligt. Dat is gewoon geen goede vertegenwoordiging, en moet altijd beter. Zijn geen excuses voor. Gezien een groot aandeel van de Amerikaanse minderheden trouwens ook een lagere gemiddelde leeftijd hebben dan blanke Amerikanen, zal die gemiddelde leeftijd ook deels samenhangen met lagere vertegenwoordigingsgraad van latino's en afro-amerikanen.

Ik heb het trouwens niet alleen over de president. Al is een vrouw nog nooit president geweest, dus kan het geen kwaad dat dat eens een vrouw zal zijn in de toekomst (en hopelijk ook meer dan één keer). De tijd van 2 blanke mannen op een presidentiele ticket is wel voorbij bij de Democraten (Dukakis-Bentson, Clinton-Gore, Gore-Lieberman, Kerry-Edwards).

Totaal niet mee eens.

En iemand jong kan ook ervaring zijn. Iemand oud kan ook mentaal niet meer stabiel zijn of dementerende symptomen hebben. Ik ga verder daar niet over discussiëren maar het idee dat iemand oud moet zijn vooraleer hij kan bijdragen tot de politiek van zijn land is een mythe, en volgens mij ook een gevaarlijk mythe. Verder vind ik het ESSENTIEEL voor het in stand houden van een democratie dat alle groepen vertegenwoordigd zijn. Als jongeren / jongvolwassenen en zeg maar eigenlijk ook gewoon actieve volwassenen onvoldoende vertegenwoordigd zijn, hoe kan men dan op het hoogste niveau een idee hebben van wat er leeft in die groepen.

Verder is de kans het grootst op dit moment dat 2024 een rematch Trump vs Biden zal worden. Er is weinig of niets dat erop wijst dat zowel Trump als Biden een gooi gaan doen naar respectievelijk de nominatie en een re-election bid. Aan de Republikeinse kant is gouverneur v. Florida De Santis wellicht de man die Trump het meest moet vrezen, maar op dit moment is Trump gewoon favoriet.
Jongeren en jongvolwassenen kunnen ook stemmen, als zij het belangrijk vinden om op leeftijdsgenoten te stemmen dan moeten ze dat vooral doen maar anderen moeten niet gaan opleggen wie hen moet en kan representeren.

De representatie is er op het vlak van kiezers, zij zullen wel bepalen of het ook nodig is dat die er ook is op het vlak van verkozenen.

Maar ik vind het gewoon essentieel dat jongere mensen ook vertegenwoordiging moeten krijgen in het systeem en dat daar actief maatregelen moeten voor genomen worden (zeker in een land waar het zo een probleem is als de VS). Ik vind het niet normaal als de gemiddelde leeftijd van de senaat 64,3 jaar is (!!!). Dat terwijl de gemiddelde leeftijd van de VS op 38,5 jaar ligt. Dat is gewoon geen goede vertegenwoordiging, en moet altijd beter. Zijn geen excuses voor. Gezien een groot aandeel van de Amerikaanse minderheden trouwens ook een lagere gemiddelde leeftijd hebben dan blanke Amerikanen, zal die gemiddelde leeftijd ook deels samenhangen met lagere vertegenwoordigingsgraad van latino's en afro-amerikanen.
Ja en aan wie ligt dat dan?
Niemand houdt jongere mensen of zwarten (of vrouwen) toch tegen om zich verkiesbaar te stellen en mee te doen?

Ja en aan wie ligt dat dan?
Niemand houdt jongere mensen of zwarten (of vrouwen) toch tegen om zich verkiesbaar te stellen en mee te doen?
In the United States, a person must be aged 35 or over to serve as president. To be a senator, a person must be aged 30 or over. To be a Representative, a person must be aged 25 or older. This is specified in the U.S. Constitution. Most states in the U.S. also have age requirements for the offices of Governor, State Senator, and State Representative

En er zijn wel degelijk barrieres om te gaan stemmen, bv. veel jongeren kunnen het zich niet veroorloven om een dag vrij te nemen van het werk.

Vreemd, een akkoord over 1 van de belangrijkste beleidsdaden van de laatste 10 jaar (ex-covid), maar geen woord erover te lezen hier.
Maar als het over de emails van Clinton gaat, de stottering van Biden, of het geboortecertificaat van Obama, dan is het kot hier te klein en zijn 20 pagina's niet genoeg :rolleyes:

Anyway: Manchin is akkoord met een groots energieplan, waar het mijns inziens onmogelijk is om tegen te zijn, ook Republikeinen.
Kort:
** 380 miljard voor:
- subsidies om olie en gas voldoende te voorzien in de komende 10 jaar zodat er geen tekorten ontstaan (y)
- subsidies voor zon- en windenergie (y)
- subsidies voor advanced nuclear (y)
- subsidies voor electrische auto's, op voorwaarde dat 40% van de materialen US of ally sourced zijn (gaat hier vooral over rare earths) , zodat de rare earth industrie meer in de US ontwikkeld wordt. Dan komen we in de toekomst geen Europa-gas-Rusland toestanden tegen met China. (y)
- subsidies voor energetische huis renovaties, alsook bouwen van nieuwe fabrieken voor warmtepompen etc. (y)
- boetes voor methaan uitstoot, subsidie voor carbon capture (y)
- subsidie voor landbouw emissie vermindering (y)

Los daarvan:

** 64 miljard voor de affordable care act om de gestegen healthcare kosten te counteren

** 300 miljard om het overheidsdeficit te verminderen.

** Afvoeren van de 'carried interest loophole' (waarbij bv hedge fund managers zeer lage belastingen moesten betalen op hun loon). (y)

** Dit komt bovenop de 280 miljard CHIPS act die recent al getekend werd. (chipindustrie in de US ontwikkelen ipv blijven outsourcen)
En Sinnema gaat ook akkoord.
Het zal er dus wss wel door komen in de senaat en house.
(weliswaar op voorwaarde van het behouden van de 'carried interest loophole', een belastingvoordeel voor rijke hedge fund managers. De huichelaarster.)

Maar laten we het perfecte niet in de weg staan van het zeer goede.

Een uitstekende productieve beleidsdaad, zowel voor healthcare, als voor het klimaat, als voor energie-security.

Beleid van Biden helt bij deze terug serieus positief.

Terug
Bovenaan