Omdat je bij zulke dingen kijkt naar de feiten, en er is geen enkel feit dat wijst op terreurdaad.
Omdat hij recent nog maar iemand overreden had met zijn wagen aan een tankstation.
Omdat zijn sociale media overal volstaan met anti white hate berichten.

Ronduit triest maar niet verbazend hoe CNN het rapporteert. Het is een "Incident"

En de New York Times dan :sarcastic:

Ik snap alleen het verband niet

Event A: Man maakt huiselijke ruzie met vrouw
Event B: Man rijdt bewust in op een kerstparade met als doel zoveel mogelijk kinderen & jongeren te raken

Wat maakt dat Event A en Event B in verband staat. Als iedereen hetzelfde zou doen, dan zouden we dagelijks meerdere van dit soort berichten in de krant en het nieuws zien.

En zelfs al is het geen terreurdaad, dan nog wordt dit incident behandeld als een fait divers.

Omdat je bij zulke dingen kijkt naar de feiten, en er is geen enkel feit dat wijst op terreurdaad.
Alles wijst hier op een terreurdaad:

- de dader zijn social media staan vol met haatberichten
- hij is langer labiel en heeft al meerdere misdrijven op zijn kerfstok
- je rijdt niet zomaar per toeval met een auto een paradetocht binnen, dat doe je wel als je een aanslag wilt plegen (zoals bijv. de aanslag op de kerstmarkt in Duitsland)

Ga je straks ook nog beweren dat de vliegtuigen op 11 september per ongeluk het WTC invlogen?

Alles wijst hier op een terreurdaad:

- de dader zijn social media staan vol met haatberichten
- hij is langer labiel en heeft al meerdere misdrijven op zijn kerfstok
- je rijdt niet zomaar per toeval met een auto een paradetocht binnen, dat doe je wel als je een aanslag wilt plegen (zoals bijv. de aanslag op de kerstmarkt in Duitsland)

Ga je straks ook nog beweren dat de vliegtuigen op 11 september per ongeluk het WTC invlogen?
Ik heb je ook al voorbeelden gegeven van mensen die wel per toeval met een auto op een menigte inreden.
Er is geen brief, geen aankondiging, geen opeising, geen manifesto... allemaal dingen die wel voorvallen bij terreurdaden. Zelfs op dit moment ontkent hij het nog.

Alles wat je aangeeft, is dat hij op een menigte is ingereden. En dat klopt. Nadat hij op de vlucht was voor de politie voor een ander misdrijf. Want ja, hij blijkt labiel en heeft al meerdere misdrijven op zijn kerfstok.

Grappig hoe je iedereen ondemocratisch, blind en biased noemde die zijn oordeel over Rittenhouse klaar had voor het proces, maar hier het tegenovergestelde doet.

Ik heb je ook al voorbeelden gegeven van mensen die wel per toeval met een auto op een menigte inreden.
Er is geen brief, geen aankondiging, geen opeising, geen manifesto... allemaal dingen die wel voorvallen bij terreurdaden. Zelfs op dit moment ontkent hij het nog.

Alles wat je aangeeft, is dat hij op een menigte is ingereden. En dat klopt. Nadat hij op de vlucht was voor de politie voor een ander misdrijf. Want ja, hij blijkt labiel en heeft al meerdere misdrijven op zijn kerfstok.

Grappig hoe je iedereen ondemocratisch, blind en biased noemde die zijn oordeel over Rittenhouse klaar had voor het proces, maar hier het tegenovergestelde doet.

Per toeval?
Ik heb toch gelinkt naar de verklaringen van de politie?
Hij werd niet achterna gezeten door de politie, hij heeft barricades doorbroken en versneld én bewust gezigzagd om mensen aan te rijden. Hij is ook aangeklaagd voor 6 moorden, geen involuntary manslaughter.
Dat zijn de feiten.

err... Zijn social media al eens bekeken? Staat doorspekt van blm.
Bizarre route, bewust door de hekken gereden terwijl hij kon afslaan.
Allez uiteraard is het verstandig om het onderzoek af te wachten maar ik zou die piste toch niet verlaten.

Niet iedere massamoord is terrorisme.

Nordine Amrani en de granaataanval in Luik bijvoorbeeld in 2011.
"Terrorism is, in its broadest sense, the unlawful use of intentional violence to achieve political aims."

Amrani of Darrel Brooks hadden waarschijnlijk geen politieke doelstellingen.

Per toeval?
Ik heb toch gelinkt naar de verklaringen van de politie?
Hij werd niet achterna gezeten door de politie, hij heeft barricades doorbroken en versneld én bewust gezigzagd om mensen aan te rijden. Hij is ook aangeklaagd voor 6 moorden, geen involuntary manslaughter.
Dat zijn de feiten.
Nee, je moet wel lezen wat er staat. En waar de discussie is begonnen.
Straddle zegt dat "je niet zomaar per toeval inrijdt op een menigte", ik heb hem al artikels laten zien waar dat wel gebeurde. Ik zeg NIET dat dat hier sowieso gebeurde.

Hoe de discussie begon, is omdat Laki dit zag als voorbeeld van een gepolariseerde maatschappij, en gevolg van de burgeroorlog waarin Amerika zou verkeren. En dat dit "dude, zeker weten" een terroristische aanslag is.

Nee, dat is nog niet zeker. Nee, je hoeft niet achternagezeten te worden door de politie om een vluchtmisdrijf te plegen. En ja, hij kan voor moord worden aangeklaagd in de VS ook zonder dat het een terreurdaad zou zijn, of zou gaan om een "linkse aanslag".

Nee, je moet wel lezen wat er staat. En waar de discussie is begonnen.
Straddle zegt dat "je niet zomaar per toeval inrijdt op een menigte", ik heb hem al artikels laten zien waar dat wel gebeurde. Ik zeg NIET dat dat hier sowieso gebeurde.

Hoe de discussie begon, is omdat Laki dit zag als voorbeeld van een gepolariseerde maatschappij, en gevolg van de burgeroorlog waarin Amerika zou verkeren. En dat dit "dude, zeker weten" een terroristische aanslag is.

Nee, dat is nog niet zeker. Nee, je hoeft niet achternagezeten te worden door de politie om een vluchtmisdrijf te plegen. En ja, hij kan voor moord worden aangeklaagd in de VS ook zonder dat het een terreurdaad zou zijn, of zou gaan om een "linkse aanslag".

Ok klopt, was wat te snel.

Niet iedere massamoord is terrorisme.

Nordine Amrani en de granaataanval in Luik bijvoorbeeld in 2011.
"Terrorism is, in its broadest sense, the unlawful use of intentional violence to achieve political aims."

Amrani of Darrel Brooks hadden waarschijnlijk geen politieke doelstellingen.
Je kan inderdaad blanke mensen haten, geweld verheerlijken op blanke mensen, BLM aanhangen & black supremacy. En een geweldadige actie ondernemen waarbij blanke mensen sterven en dat kan niet gelinkt zijn aan elkaar.

Je kan inderdaad blanke mensen haten, geweld verheerlijken op blanke mensen, BLM aanhangen & black supremacy. En een geweldadige actie ondernemen waarbij blanke mensen sterven en dat kan niet gelinkt zijn aan elkaar.

Of je hebt een gefaalde rapper die een leven leidde van misdaad en drugs compleet overboord is gegaan. Nadat hij eerder die maand een zwarte vrouw wou omverrijden waarvoor hij maar een 1.000 dollar borgtocht kreeg.

Je doet nu hetzelfde wat dat sommigen deden met Rittenhouse want daar waren er ook een paar die snel concludeerden dat het ging over "domestic terrorism".

Ik denk dat er naar iets geheel anders moet gekeken worden. Dat borgtocht systeem trekt op geen bal in de VS. Hij kan nu in principe zelfs weer vrij rondlopen als hij 5 millioen borgtocht zou betalen.
His bail was set for $5million after the prosecution listed his lengthy criminal record and said that the sixth murder charge could be on its way.

Wat een ridicuul systeem is dat daar?
Een halvegare met een gigantische criminele geschiedenis probeert een vrouw omver te rijden en mag lustig rondlopen na het deponeren van 1.000 dollar in afwachting van de rechtszaak...
Een rijke miljonair mag dus een paar moorden plegen daar en rustig in zijn villa chillen totdat het voor de rechtbank komt...

Of je hebt een gefaalde rapper die een leven leidde van misdaad en drugs compleet overboord is gegaan. Nadat hij eerder die maand een zwarte vrouw wou omverrijden waarvoor hij maar een 1.000 dollar borgtocht kreeg.

Je doet nu hetzelfde wat dat sommigen deden met Rittenhouse want daar waren er ook een paar die snel concludeerden dat het ging over "domestic terrorism".

Ik denk dat er naar iets geheel anders moet gekeken worden. Dat borgtocht systeem trekt op geen bal in de VS. Hij kan nu in principe zelfs weer vrij rondlopen als hij 5 millioen borgtocht zou betalen.
His bail was set for $5million after the prosecution listed his lengthy criminal record and said that the sixth murder charge could be on its way.

Wat een ridicuul systeem is dat daar?
Een halvegare met een gigantische criminele geschiedenis probeert een vrouw omver te rijden en mag lustig rondlopen na het deponeren van 1.000 dollar in afwachting van de rechtszaak...
Een rijke miljonair mag dus een paar moorden plegen daar en rustig in zijn villa chillen totdat het voor de rechtbank komt...
Rittenhouse had niets van social media posts dat naar white supremacy verwees, nog naar militia.

Verder maak ik ook geen conclusie over dit geval. Maar over toeval en waarschijnlijkheid.

Omdat hij recent nog maar iemand overreden had met zijn wagen aan een tankstation.
Omdat zijn sociale media overal volstaan met anti white hate berichten.

Ronduit triest maar niet verbazend hoe CNN het rapporteert. Het is een "Incident"

En de New York Times dan :sarcastic:
Lees en volg wat minder manipulatieve bronnen. Zoals de NY Times.

Dit is het artikel over dit incident in de NY Times
Het stond bovenaan op de website van de NY Times op 22 en 23 november.

Ik ben als abonnee even de papieren versies gaan nakijken. Het stond helemaal bovenaan op de frontpagina met een grote foto op 23 november. Op 22 november stond dit niet op de frontpagina, en alleen onderaan in de New York Edition. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het moment waarop het incident gebeurd, de volledige front pagina kan je niet zomaar vervangen, nog wat extra bladeren toevoegen lukt meestal wel. Dat is een normale gang van zaken. Het is een krant, geen website. Op de Internationale en Nationale editie van de NY Times vind je zelfs helemaal niets terug van het incident.

Laatst bewerkt:
Lees en volg wat minder manipulatieve bronnen. Zoals de NY Times.

Dit is het artikel over dit incident in de NY Times
Het stond bovenaan op de website van de NY Times op 22 en 23 november.

Ik ben als abonnee even de papieren versies gaan nakijken. Het stond helemaal bovenaan op de frontpagina met een grote foto op 23 november. Op 22 november stond dit niet op de frontpagina, en alleen onderaan in de New York Edition. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het moment waarop het incident gebeurd, de volledige front pagina kan je niet zomaar vervangen, nog wat extra bladeren toevoegen lukt meestal wel. Dat is een normale gang van zaken. Het is een krant, geen website. Op de Internationale en Nationale editie van de NY Times vind je zelfs helemaal niets terug van het incident.
Maar later dan wel mag ik hopen?

1638262360656.png

Dit moet zowat het gemiddelde niveau van de Amerikaanse politiek zijn tegenwoordig.

“This will be the ugliest, nastiest race this state has ever seen,” said one Georgia Republican who, like others, spoke on the condition of anonymity because of the fraught nature of the race. “It is hyper-personal on both sides. Friendships, very long friendships, will be ruined and never recovered over this.”

Interessante primary race in Georgia in de maak met voormalig senator in een race tegen Kemp die weigerde om Trump's bevel op te volgen om de verkiezingsresultaten niet te ondertekenen. Daarmee weer een showdown tussen pro-Trump forces en anti-Trump forces hoewel Perdue eigenlijk evenveel establishment is als Kemp.

Dit is niet de enige race die interessant zal zijn. De winnaar van die primary moet het opnemen tegen Stacey Abrams - die in 2018 met 2% verloor - in een staat die voor het eerst sinds lang voor de Democraten stemde in 2020, en aan wie het succes van Biden in Georgia toegeschreven wordt.

Meer over de strategie in 2022 waarbij een deel van het doel is om de partij te purgen van Trump critici en loyalisten te installeren op kritische posities (onder andere ook secretary of states in swing states, cruciaal om een verkiezingsresultaat te certifieren, en Trump wil die vervangen door "supporters of the big lie", mogelijk de bouwstenen voor een constitutionele crisis in 2024. 2022 wordt dus een grote test, niet alleen op vlak of Republikeinen kunnen winnen op een relatief onpopulair establishment, hoewel in een volledig gepolariseerd klimaat, maar ook of tussen supporters van de big lie en anderzijds het establishment / trump critici. Daarmee kunnen de komende verkiezingen al een grote test worden in het in stand houden van de democratische waarden in de states.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan