Dat zou een complottheorie zijn, wat onnodig is als je het ook gewoon aan domheid kunt wijten: Hanlon's Razor, resultaat is echter wel hetzelfde: de basis van de Democratische partij heeft geen eerlijke keuze gehad, en in een scenario waarin Biden vorig jaar - want toen was zijn slechte gezondheidstoestand ook niet zoveel beter - had Harris waarschijnlijk niet zoveel succes gehad,
dat de Democraten nu rond haar consolideren, is omdat het een last-minute/noodscenario is en dat is triest.
eerst "met één of andere smerige truck geraakt is dankzij establishment politics.." en nu is het gewoon domheid? Facts: leden hebben gekozen voor Biden/Harris. Dat is inclusief Harris. Als Biden wegvalt, is de enige logische conclusie die je kan maken, is dat Harris verkozen is. En er is geen tijd meer om een VP te verkiezen, dus wordt het Harris. Geen smerige truuk, geen domheid, gewoon uitvallen van een oude mens. Wat moeilijk voorspelbaar is wanneer dat duidelijk gebeurt.
KnightOfCydonia zei:
Sanders had als ik het me goed herinner een véél betere kans.
Dat ontken ik nergens, jouw claim was echter: "die wél kans had gehad deftig van Trump te winnen.". Ook Clinton had een deftige kans, dat anders stellen is onwaar.

Jij neemt duidelijk héél andere dingen mee uit die video, er worden voorbeelden gegeven van hoe de partij regels mag bepalen waar een staat zich niet in heeft te mooien, dixit het Suppreme Court, én er wordt vermeld dat de partij de regels nog kan aanpassen tussen nu en de conventie.

Daarom dat ik vraag uit welke stukken van je "bewijs" jij concludeert dat "staatsregels zich niet mogen inmengen in de aanduiding van een kandidaat". Maar ik kan daar blijkbaar héél vaak naar vragen, een antwoord krijg ik niet echt... ik heb zelfs het filmpje gezien, en daarin zegt hij: ja, staatswetten bepalen hoe een kandidaat verkozen wordt en de DNC moet zich daardoor laten leiden. Dat er sommige staatsregels zijn die op sommige momenten niet toegepast kunnen worden omdat andere belangen, zoals staatsveiligheid, primeren, dàt is de beslissing van het SC. En dat is iets helemaal anders dan zeggen dat "staatsregels zich niet mogen inmengen". Want dat is fout.

Establishment betekent in dit geval dat ze de regels naar hun voordeel buiten, tot op een punt dat het naar corruptie neigt, cfr. de DNC ten tijden van Clinton-Sanders.
Je blijft dit claimen, hoewel het al ontkracht is... ik zou weleens wat onderbouwing willen zien hiervoor. Hier heb ik al een post over geplaatst, net als anderen.

Het is helemaal geen wet dat de DNC zich neutraal moet opstellen. Het is wél zo geregeld dat de presidentskandidaat democratisch verkozen moet zijn. En er zijn maar heel weinig tekenen dat dat niet is gebeurd in 2016, hoewel het daar al meer de ene kant op leunde dan wat ik me kan herinneren.

In 2016 waren er inderdaad gelekte e-mails van DNC-leden die een voorkeur hadden. Zoals die er altijd zijn. Maar de primaries bleven de primaries. Zogezegd werd de timing daar ook veranderd om Clinton te bevoordelen tov Sanders, maar die timing werd al vastgelegd in 2014, toen ze nog niet wisten dat het tegen Sanders zou zijn.

Niet vergeten dat het Donna Brazile is, die net voor de aankondiging van haar boek, met zware claims kwam die eigenlijk nooit zijn bevestigd op de manier dat zij ze had gemaakt.
Want welke corruptie heb jij dan precies nog gezien?

Trouwens, daarbij wil ik dan ook nog wel toevoegen dat Harris op dit moment voldoende kiesmannen achter zich heeft om de verkiezingen nu al binnen te halen. Ze heeft er 1.900 nodig en zou nu al over de 2.000 zitten. Hetzelfde als eender welke andere presidentskandidaat dus. Een volledige nieuwe open primary (waarbij je helemaal niks meer zegt over de tijd en de praktische kant ineens), zou zo'n enorme tijdverspilling zijn om een bevestiging te zien van wat er nu al bijna vaststaat.

eerst "met één of andere smerige truck geraakt is dankzij establishment politics.." en nu is het gewoon domheid? Facts: leden hebben gekozen voor Biden/Harris. Dat is inclusief Harris. Als Biden wegvalt, is de enige logische conclusie die je kan maken, is dat Harris verkozen is. En er is geen tijd meer om een VP te verkiezen, dus wordt het Harris. Geen smerige truuk, geen domheid, gewoon uitvallen van een oude mens. Wat moeilijk voorspelbaar is wanneer dat duidelijk gebeurt.

Dat is helemaal geen feit: primaries zijn niet inclusief een VP kandidaat, traditioneel worden die erna gekozen.
Biden had in theorie perfect zijn VP pick kunnen veranderen, hoe ongebruikelijk dat ook zou zijn.

Harris nu gewoon meteen zonder competitie kronen vind ik wel degelijk "establishment politics",
veel gouverneurs die nu knielen hadden in betere, faire omstandigheden - waarbij men heus in november vorig jaar ook al had kunnen voorzien dat Biden niet meer de beste versie van zichzelf was - mogelijks stevig competitie gevoerd tegen Harris, met een zeer reële winkans,
want Harris heeft zelf nooit een democratische (klein 'd', bewuste keuze) primary gewonnen...

Feit is dat Kamala Harris nu bijna de facto gekroond wordt door de Democratische partij, en daar kan/mag/moet men gerust kritiek op geven.

Moeilijk voorspelbaar... enkel voor degenen die pas na het laatste debat hun oogkleppen afgezet hebben dan toch.

Dat ontken ik nergens, jouw claim was echter: "die wél kans had gehad deftig van Trump te winnen.". Ook Clinton had een deftige kans, dat anders stellen is onwaar.

Ligt eraan hoe je het bekijkt, er waren wel degelijk meerdere alarmsignalen voor Clinton, maar goed, ik moet toegeven dat ze de nationale polls wel degelijk mee had, en dat finaal het peit pas beslecht werd in een aantal sleutelstaten...
maar tja, dat brengt ons weer bij dat je er niets aan hebt om de popular vote te winnen, en dat de regels van het kiescollege zijn wat ze zijn.
Wist men op voorhand, had men op kunnen inspelen... maar heeft men niet gedaan.

My debate with Crooked Joe Biden, the Worst President in the history of the United States, was slated to be broadcast on Fake News ABC, the home of George Slopadopolus, sometime in September. Now that Joe has, not surprisingly, has quit the race, I think the Debate, with whomever the Radical Left Democrats choose, should be held on FoxNews, rather than very biased ABC. Thank you! DJT

Blijft ronduit verbijsterend dat iemand die dergelijke regelrechte kleuterretoriek hanteert opnieuw in de running kan zijn om president van een democratische wereldmacht te worden.
:crazy: :crazy: :crazy:

Ik verwacht ook dat Kamala gewoon brandhout maakt van Trump in een debat onderling.

Kamala Harris geeft mij wat leerkracht-stagiair vibes. Ze heeft veel kennis van zaken en haar leerstof onder de knie, maar tegen een paar pubers die zwakte ruiken is ze een vogel voor de kat. Een debat tegen Trump is gloves off.

Eén op één zie ik ook Trump winnen, Harris is gewoon te saai, te braaf, niet populistisch genoeg, en wrs niet zwart genoeg om op dat vlak het verschil te maken.

Maar als ze zich omringd met de juiste mensen; denk een goeie keuze running mate en een team dat leert uit de fouten van 2016, dan zie ik het wel gebeuren.

Kamala Harris geeft mij wat leerkracht-stagiair vibes. Ze heeft veel kennis van zaken en haar leerstof onder de knie, maar tegen een paar pubers die zwakte ruiken is ze een vogel voor de kat. Een debat tegen Trump is gloves off.

Eén op één zie ik ook Trump winnen, Harris is gewoon te saai, te braaf, niet populistisch genoeg, en wrs niet zwart genoeg om op dat vlak het verschil te maken.

Maar als ze zich omringd met de juiste mensen; denk een goeie keuze running mate en een team dat leert uit de fouten van 2016, dan zie ik het wel gebeuren.
Ik snap niet dat iedereen zo graag het alleen op perceptie wil gooien :D
Harris haar beste plan en haar sterkte zal zijn de kalmte te bewaren en kennis van zaken tentoon te stellen. Dat is voldoende om Trump te verslaan, hoor. Je wilt niemand die het op zijn niveau gaat spelen als je hem wilt uitdagen, volgens mij. Speel zijn spel en je verliest altijd.

Daarom dat ik vraag uit welke stukken van je "bewijs" jij concludeert dat "staatsregels zich niet mogen inmengen in de aanduiding van een kandidaat". Maar ik kan daar blijkbaar héél vaak naar vragen, een antwoord krijg ik niet echt... ik heb zelfs het filmpje gezien, en daarin zegt hij: ja, staatswetten bepalen hoe een kandidaat verkozen wordt en de DNC moet zich daardoor laten leiden. Dat er sommige staatsregels zijn die op sommige momenten niet toegepast kunnen worden omdat andere belangen, zoals staatsveiligheid, primeren, dàt is de beslissing van het SC. En dat is iets helemaal anders dan zeggen dat "staatsregels zich niet mogen inmengen". Want dat is fout.

Long story short, bij mij ging het om dit voorbeeld: https://ballotpedia.org/Democratic_Party_of_U.S._v._Wisconsin_ex_rel._La_Follette
dat in de video aangehaald werd: het Supreme Court had toen duidelijk besloten dat de nationale partij regels mag hanteren die tegen de wetten van een staat ingaan.
Denk dat jij foutief onthouden hebt hoe het supreme court van de staat zelf daar inderdaad anders over beslist had, maar het federaal supreme court staat daarboven.

Je blijft dit claimen, hoewel het al ontkracht is... ik zou weleens wat onderbouwing willen zien hiervoor. Hier heb ik al een post over geplaatst, net als anderen.

Want welke corruptie heb jij dan precies nog gezien?

Het is wel degelijk de bedoeling dat het DNC neutraal is en dat bleek uit de e-mail leaks van niet.
Clinton was wel degelijk al voor 2014 bezig met nominatie, er waren steunbrieven... en naast de officiële primaries, zijn er ook de officieuze: met name de kandidaten die geen run gedaan hebben, "clearing the field", wat toegegeven ook in het voordeel van Sanders speelde als outsider.
De elite en superdelegates stonden wel degelijk aan Clinton's kant.

Tegelijkertijd waren er wel degelijk alarmbellen om aan te tonen dat Clinton niet de ideale kandidate was om tegenover Trump te zetten, maar tja, daar zal je waarschijnlijk hindsight 20/20 claimen. Zal bij Kamala Harris als ze verliest ook wel gezegd worden.

Trouwens, daarbij wil ik dan ook nog wel toevoegen dat Harris op dit moment voldoende kiesmannen achter zich heeft om de verkiezingen nu al binnen te halen. Ze heeft er 1.900 nodig en zou nu al over de 2.000 zitten. Hetzelfde als eender welke andere presidentskandidaat dus. Een volledige nieuwe open primary (waarbij je helemaal niks meer zegt over de tijd en de praktische kant ineens), zou zo'n enorme tijdverspilling zijn om een bevestiging te zien van wat er nu al bijna vaststaat.

En hoeveel van die kiesmannen heeft ze zelf verdiend? 0.
Je kan zeggen wat je wilt: dat ze de logische keuze is, dat een klassieke open primary praktisch niet meer haalbaar is, etc. en ik zal het met veel van die zaken eens moeten zijn, maar ze is allesbehalve een goede keuze noch een gedragen door de basisdemocratie zoals dat in de V.S. gebruikelijk is.

Ik snap niet dat iedereen zo graag het alleen op perceptie wil gooien :D
Harris haar beste plan en haar sterkte zal zijn de kalmte te bewaren en kennis van zaken tentoon te stellen. Dat is voldoende om Trump te verslaan, hoor. Je wilt niemand die het op zijn niveau gaat spelen als je hem wilt uitdagen, volgens mij. Speel zijn spel en je verliest altijd.
Soms moet je ook naar uw gut feeling luisteren. Clinton ging volgens bijna alle bronnen met een landslide winnen maar wat bleek, ze verknoeide het. Ze was niet de juiste keuze tegen Trump en ze sloeg er niet in om genoeg mensen te inspireren om te gaan stemmen.

Iemand die kalm blijft en toont dat ze kennis van zaken heeft is de veilige optie. Het zijn de democraten die denken, Trump valt te verslaan zolang we iemand naar voren kunnen schuiven die niet bejaard is. Ik denk niet dat dat een slecht plan is, volgens mij staat Trump niet zo sterk als acht jaar geleden. Maar als je echt wil winnen tegen iemand als Trump moet je een populistische kandidaat hebben die mensen kan enthousiasmeren. Er is waarschijnlijk geen tijd om die nog te vinden, of die is er niet.

Ik denk wel dat Harris zal winnen, maar op basis van mijn perceptie denk ik niet da het met veel marge zal zijn.

Long story short, bij mij ging het om dit voorbeeld: https://ballotpedia.org/Democratic_Party_of_U.S._v._Wisconsin_ex_rel._La_Follette
dat in de video aangehaald werd: het Supreme Court had toen duidelijk besloten dat de nationale partij regels mag hanteren die tegen de wetten van een staat ingaan.
Denk dat jij foutief onthouden hebt hoe het supreme court van de staat zelf daar inderdaad anders over beslist had, maar het federaal supreme court staat daarboven.
Neen, ik heb niks fout onthouden. Dat is inderdaad het voorbeeld. En de uitspraak is zoals ik dus al 3x heb herhaald :D
Het Supreme Court heeft geoordeeld dat in dat geval die ene staatswet niet toegepast moest worden, terwijl de staat het wel wou omdat het oa de veiligheid in gevaar zou brengen. Het was een periode van hevige protesten ging tegen die Vietnamoorlog, Lyndon B Johnson was uitgestapt, hij had geen VP en gaf zijn candidates door aan een andere kandidaat (geen sprake van 'ondemocratisch' toen), en tegenkandidaat Robert F Kennedy was net vermoord dus zijn delegates waren ook vrij. Een béétje een grotere chaos dan waar we nu zitten.

Ik zal eens een paar stukken eruit citeren, zeker? Want je blijft volhouden wat niet klopt.

Eerst en vooral: 2:08: delegates mogen kiezen voor wie ze willen, "generally yes, but state laws still come into play". (="staatsregels mogen zich inmengen in voorverkiezingen").

Dan komt de beperking waaruit jij opmaakt dat de DNC niet gebonden is aan staatsregulering of dat "staatsregels niet mogen inmengen in voorverkiezingen". Dat gaat puur over hoe en of delegates moeten stemmen, en of de DNC alle delegates moét volgen. Daarbij wordt besloten van niet. Want er hadden republikeinen meegestemd in die voorverkiezing.

"But all those interests go to the conduct of the Presidential preference primary, not to the imposition of voting requirements upon those who, in a separate process, are eventually selected as delegates. Therefore the interests advanced by the State do not justify its substantial intrusion into the associational freedom of members of the National Party. "

Resultaat: Die ene staatswet mag die keer genegeerd worden (en dus nog wel in de toekomst, wegens precedenten) omdat er een verschil is tussen de regels rond hoe delegates moeten stemmen, en om hoe primaries georganiseerd moeten worden. En dus redelijk letterlijk dat er nog wel degelijk andere staatswetten zijn die wél gelden.

Dit slaat op de beperking:

3:31: States still have a right to regulate the way political parties select their candidates. Hij heeft zelfs een hele video over limits of state power over the elections. Limits, die heel specifiek zijn. Terwijl in alle andere gevallen de staten WEL belangrijke rechten hebben en dus wel "staatsregels inmengen" in de verkiezingen. Je eigen claim wordt meermaals ontkracht door je eigen video. "Many states have revisions impacting national state party conventions" (3:50). In veel staatswetten staat dat de delegates zich moeten houden aan de primary. Niet in alle. Opnieuw: staatswetten die inmengen in verkiezingen.

Dus ja, staatswetten zijn zeer zeker van tel als het gaat om het organiseren van primaries én doorgeven van delegates, en een DNC mag niet zomaar doen wat ze willen. Dus ze gaan daar echt wel rekening mee moeten houden als ze open primaries willen houden. Je wuift dus iets onterecht zomaar weg.

Het is wel degelijk de bedoeling dat het DNC neutraal is en dat bleek uit de e-mail leaks van niet.

Je kan zeggen wat je wilt: dat ze de logische keuze is, dat een klassieke open primary praktisch niet meer haalbaar is, etc. en ik zal het met veel van die zaken eens moeten zijn, maar ze is allesbehalve een goede keuze noch een gedragen door de basisdemocratie zoals dat in de V.S. gebruikelijk is.
Het is niét de bedoeling dat alle leden van het DNC neutraal zijn. Dat is geen verzinsel van mij, dat staat in het artikel dat ik gelinkt heb, met de jurisiche uitleg. Er is een verschil tussen alle leden die neutraal zijn, en alle officiële stappen die gelijk zijn voor beide kandidaten. Dat tweede was blijkbaar het geval en dat eerste is amper het geval. Heb je het artikel gelezen dat ik gelinkt heb?

Maar ik heb hier nog niet beargumenteerd dat Harris een goeie keuze is. Ik vind haar toevallig nu wel een goeie keuze, maar dat maakt weinig uit. Ik heb altijd gezegd dat ze veruit de beste keuze is in deze situatie. Iets helemaal anders. Jij eist een onuitvoerbare voorverkiezing (die normaal over 5 à 6 maanden loopt) waarbij beslist wordt wat nu al geweten is, die moeilijk zal zijn gezien alle staatswetten, waarbij alle staatswetten echter wel de optie voorzien om dit op te lossen zonder opnieuw primaries en de geschiedenis dat ook al laten zien heeft. En dat kandidaten het verplicht tegen haar gaan opnemen (wie?) met een op enkele dagen tijd uit de duim gezogen verkiezingsprogramma en een lege schatkist... Om dan uiteindelijk toch Harris te hebben, maar te laat te zijn voor de campagne. Dat gaat niet.

Laatst bewerkt:
Hou het inhoudelijk
Sorry, dit is pure desinformatie.
James Murdoch heeft in 2020 zijn ontslag gegeven bij de News Corporation omdat hij het niet eens is met de editoriale lijn van News Corporation (en zijn vader). Dus die heeft geen enkele invloed bij Wall Street Journal.

Welk stuk exact is "pure desinformatie"? Hoe maak je opeens de connectie tussen James Murdoch en de WSJ? Misschien ben ik blind, maar toch graag een rechtstreekse quote waarbij ik James Murdoch en de WSJ aan elkaar koppel. Dus tenzij je met een letterlijke citaat afkomt is dit gewoon een goedkope stropop.

CNBC is een nieuwszender waarbij financieel nieuws centraal staat en dàt is waarover het gaat in de link die ik postte. Het artikel gaat over de zoon van Murdoch, waaruit blijt dat hij heel duidelijk banden heeft met de Democratische partij en was puur bedoeld als reactie op hetgeen dat StevenFM postte.

Of misschien ontken je de claims van CNBC over James Murdoch's financiele flows naar de Dems? Ook in dat geval graag een bron als tegenargument.

James Murdoch heeft nog weinig te maken met WSJ en Fox News sinds hij in 2020 is opgestapt bij NewsCorp vanwege politieke meningsverschillen met zijn vader Rupert en broer Lachlan. Zij zijn conservatief, hij is liberaal. NewsCorp heeft wel geld gedoneerd aan de Trump campagne.

Idem ditto voor u. Hoe in godsnaam maak je de connectie tussen hem en de WSJ? Mijn bedoeling met het artikel van CNBC was om aan te tonen dat de familie Murdoch niet uitsluitend conservatief van aard is, zoals je zei. Hun interesses zijn te vinden zowel de bij de Dems als bij de Reps. En aangezien de Murdochs uitsluitend conservatief zijn, volgens u, dan moeten ze haast wel GOP aanhangers zijn. Uw hint is duidelijk maar is gewoon een leugen zoals blijkt uit dat CNBC artikel.

Jij zegt dat de media bastions zijn van een bepaalde politieke partij. Dat klopt gewoon niet. Mediaconglomeraties lobbyen zodat de partij niet in hun nadeel legisleert. Win-win voor media en politici maar voor de burger is het minder prettig natuurlijk. Al zijn de donaties ook niet altijd even transparant.

Door te zeggen dat sommige MSM outlets bastions zijn van een bepaalde partij/politieke ideologie, wilt niet zeggen dat zij nooit iets zullen zeggen over de tegenstander. Ook al is dat in hun voordeel/nadeel. Dat jij dat zo interpreteert is uw probleem. Dus i.p.v. met een boek uit 1988 af te komen, die op de een of andere manier uw standpunt sterker moet maken, zelf best een cursus in begrijpend lezen volgen. Of ergens een boek Nederlands van het 3de-4de leerjaar van een Vlaamse school lenen.

Welk stuk exact is "pure desinformatie"? Hoe maak je opeens de connectie tussen James Murdoch en de WSJ? Misschien ben ik blind, maar toch graag een rechtstreekse quote waarbij ik James Murdoch en de WSJ aan elkaar koppel. Dus tenzij je met een letterlijke citaat afkomt is dit gewoon een goedkope stropop.

CNBC is een nieuwszender waarbij financieel nieuws centraal staat en dàt is waarover het gaat in de link die ik postte. Het artikel gaat over de zoon van Murdoch, waaruit blijt dat hij heel duidelijk banden heeft met de Democratische partij en was puur bedoeld als reactie op hetgeen dat StevenFM postte.

Of misschien ontken je de claims van CNBC over James Murdoch's financiele flows naar de Dems? Ook in dat geval graag een bron als tegenargument.

Idem ditto voor u. Hoe in godsnaam maak je de connectie tussen hem en de WSJ?
Ik vraag het me ook af, leg me dan eens uit waarom je dit stukje tekst van @StevenFM quote
De Wall Street Journal is geen bastion van de Democratische partij maar is net als Fox News in handen van Rupert Murdoch en is conservatief van aard.

en begint dan over James Murdoch te spreken, die in 2020 Biden heeft gesteund? Die is niet meer actief in het Murdoch imperium...

Hoe maak je opeens de connectie tussen James Murdoch en de WSJ? Misschien ben ik blind, maar toch graag een rechtstreekse quote waarbij ik James Murdoch en de WSJ aan elkaar koppel. Dus tenzij je met een letterlijke citaat afkomt is dit gewoon een goedkope stropop.
Je reageert op een citaat van mij waar ik de Wall Street Journal van Rupert Murdoch als conservatief label met een hoop citaten over James Murdoch. Als het toch niet je bedoeling was om James Murdoch aan de Wall Street Journal te koppelen, raad ik je aan om in het vervolg wat duiding bij je links en citaten te plaatsen.

Mijn bedoeling met het artikel van CNBC was om aan te tonen dat de familie Murdoch niet uitsluitend conservatief van aard is, zoals je zei. Hun interesses zijn te vinden zowel de bij de Dems als bij de Reps. En aangezien de Murdochs uitsluitend conservatief zijn, volgens u, dan moeten ze haast wel GOP aanhangers zijn.
De Wall Street Journal is geen bastion van de Democratische partij maar is net als Fox News in handen van Rupert Murdoch en is conservatief van aard.
Nee. Ik zei dat de Wall Street Journal conservatief van aard is. De Wall Street Journal is in handen van Rupert Murdoch. James Murdoch heeft niets met die krant te maken. Ik heb dus nog altijd geen idee waarom jij hem in de discussie hebt geïntroduceerd.

Biden had eigenlijk ideaal gezien een jaar geleden moeten zeggen dat hij niet voor een volgende kiestermijn gaat.
Misschien zou de democratische partij beter de gelden die ze inzamelden voor Harris (100 miljoen dollar reeds) inzetten voor een kandidaat die ze zullen kiezen, i.p.v. het reeds vast te leggen op Harris. Maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren.

Biden had eigenlijk ideaal gezien een jaar geleden moeten zeggen dat hij niet voor een volgende kiestermijn gaat.
Misschien zou de democratische partij beter de gelden die ze inzamelden voor Harris (100 miljoen dollar reeds) inzetten voor een kandidaat die ze zullen kiezen, i.p.v. het reeds vast te leggen op Harris. Maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren.
Bericht in onderwerp 'Amerikaanse Politiek - De regering Biden I'
https://www.beyondgaming.be/threads/amerikaanse-politiek-de-regering-biden-i.29/post-1339809

Vanaf hier en verder gaat het daar al wat over, en dat is echt quasi onmogelijk.

Absoluut geen fan van Kamala Harris , maar het ziet er wel naar uit dat we de eerste vrouwelijke president krijgen. Slim aangepakt dat wel, wachten tot alles duidelijk is bij de republikeinen en dan met een blitscampagne toeslaan.

Laatst bewerkt:
Absoluut geen fan van Kamala Harris , maar het ziet er wel naar uit dat we de eerste vrouwelijke president krijgen. Slim aangepakt dat wel, wachten tot alles duidelijk is bij de republikeinen en dan met een blitscampagne toeslaan.
Ik zou oppassen met die stellige uitspraken. Enerzijds is het kort bij dag om een nieuwe kandidaat naar voor te schuiven, anderzijds kan er enorm veel gebeuren op die 100 dagen. Een eerste debat tussen Trump en Harris zal de toon misschien wel kunnen zetten.

En Biden is in het openbaar verschenen. Op Twitter wemelde het vandaag van geruchten dat Biden dood of stervende was en dat er een ComPloT was.

Laatst bewerkt:

En Kamala kan misschien meer kans maken als ze zich niet te progressief opstelt, want die stemmen heeft ze toch. Beter wat centrum onbesliste zieltjes winnen door wat normaal, sociaal, maar toch rechtvaardig over te komen.

Maar het zal niet simpel worden tegen Trump, de Eddy Wally van de politiek, een ervaren verkoper die de taal van zijn publiek weet te gebruiken.
Het niveau van de gemiddelde kiezer is bedenkelijk uiteraard, maar dat is niet alleen in de VS zo denk ik, het is er gewoon wat duidelijker omdat ze extraverter op dat vlak zijn misschien?

Verder ben ik heel blij dat Hillary van het toneel verdwenen is, die kon ik echt niet hebben, die kwam echt over als een valse tik. Niet sympatiek genoeg, en geen snelle kwinkslag of grap zoals bvb Obama wel kon.
Of olieboeren zoals de Bushes die in het middenoosten wat gaan “business” doen, yuk…

Verder zou ik graag hebben dat een amerikaanse president wat verder werkt aan nucleaire ontwapening, want wat we zien in Oekraine is in the big picture nog steeds een symptoom van de koude oorlog die niet helemaal voorbij is. Ervoor was dat aan de zuidgrenzen van Rusland, zoals bvb in Syrie…dat kon ons minder schelen, maar was wat van hetzelfde: heel simplistisch gezegd een derde partij via via geruggesteund door het westen vs russische belangen. Na Reagan-Gorbachov zijn die gesprekken wat doodgebloed, misschien ook de reden dat Putin wat het zot in de kop kreeg. Jammer dat men daar in amerika niet echt mee bezig is, want die koude oorlog houdt ook de echte uitvoering van klimaatakkoorden tegen in mijn ogen. Maar ik zal ook beter wat Marco Borsato opzetten zeker…

Laatst bewerkt:
Mijn grootste vrees is dat Poetin eens goed zal lachen over (een gesprek met) die Kamala Harris. Terwijl Trump imo het best gepositioneerd is om een de-escalatie van het conflict in Oekraïne erdoor te krijgen. Wat voor mij agendapunt nr 1 is. Het belangrijkste dat nu aan de gang is voor Europa is die oorlog, en als we naief gaan denken dat die oorlog wel vanzelf zal stoppen door Oekraine maar meer en meer wapens te gaan sturen, dan gaat dit enorm fout aflopen. Kamala Haris gaat dit niet oplossen. Putin gaat niet plooien of een deal proberen sluiten met een VS waar een Kamala Haris aan het roer staat. Trump daarentegen is wel een uitweg voor Poetin.

Laatst bewerkt:
Mijn grootste vrees is dat Poetin eens goed zal lachen over (een gesprek met) die Kamala Harris. Terwijl Trump imo het best gepositioneerd is om een de-escalatie van het conflict in Oekraïne erdoor te krijgen. Wat voor mij agendapunt nr 1 is. Het belangrijkste dat nu aan de gang is voor Europa is die oorlog, en als we naief gaan denken dat die oorlog wel vanzelf zal stoppen door Oekraine maar meer en meer wapens te gaan sturen, dan gaat dit enorm fout aflopen. Kamala Haris gaat dit niet oplossen. Putin gaat niet plooien of een deal proberen sluiten met een VS waar een Kamala Haris aan het roer staat. Trump daarentegen is wel een uitweg voor Poetin.

Dus een paar stukken van Oekraine opgeven en we spreken der niet meer over? (tot over 10 jaar ofzo)

Waarom is Trump wel een uitweg? Dat kan ik precies niet echt volgen… Trump biedt een uitweg aan Poetin omdat Poetin voor hem wil plooien, en zogezegd niet voor Harris? We hebben in 2016 en pas nog met Tucker gezien wie voor wie plooit en wie voor wie inmenging gepleegd heeft. Poetin wil vast liever Trump, maar niet omdat die hem een uitweg biedt. Maar omdat die plooit. We weten wat ‘vrede’ voor Trump betekent, hetzelfde als voor Poetin. Dat staakt-het-vuren waar je voor oproept, is gewoon de witte vlag zwaaien en Poetin Oekraïne laten leegroven.

En wat is Harris’ standpunt daarover?

Terug
Bovenaan