Mopje gelezen op X:
"Joe Biden is going to be so mad when he wakes up from his nap this afternoon to find out he dropped out of the race."
:oi22:

Harris neemt nu best een witte man als VP denk ik. Dan zijn ze terug gecovered.
Josh Shapiro of Mark Kelly worden genoemd. Ik denk spontaan aan Pete Buttigieg.

Het is aan de ene presidentskandidaat om de andere te verslaan op basis van inhoud en leiderschapsvermogen.

Zeg je dat nu uit idealisme of uit naiviteit?

Je hebt het enerzijds over iemand als Trump, inhoud que?, en anderzijds over een medialandschap dat heel duidelijk gepolitiseerd is. Langs beide kanten overigens.
Hoe je in 2024 nog kan stellen dat presidentskandidaten elkaar dienen te verslaan op basis van inhoud... :crazy:

Zeg je dat nu uit idealisme of uit naiviteit?

Je hebt het enerzijds over iemand als Trump, inhoud que?, en anderzijds over een medialandschap dat heel duidelijk gepolitiseerd is. Langs beide kanten overigens.
Hoe je in 2024 nog kan stellen dat presidentskandidaten elkaar dienen te verslaan op basis van inhoud... :crazy:
Inderdaad, is iets dat al véél langer aan de gang is (ook hier, maar minder extreem).
De winnaar is vooral degene die de tegenstander maximaal de grond in geboord krijgt.
Wat hij zelf kan/gaat verwezenlijken is eerder bijzaak.
Trump heeft dit uiteraard tot een kunstvorm verheven!

Presidentsverkiezingen gaan niet over kunde en inhoud. Vroeger had je nog beschaafde debatten tussen de kandidaten en daar zijn nog talloze voorbeelden van te vinden op internet. Het Amerikaanse gepolariseerde landschap is ronduit toxisch geworden. Het zal een perceptiestrijd worden en Trump zal er alles aan doen om zijn tegenstander te discrediteren en weifelende kiezers ervan te weerhouden om een stem uit te brengen op de Democraten.

Maar ik durf nog altijd niet met zekerheid zeggen dat Trump gaat winnen. In tegenstelling tot sommigen heb ik geen kristallen bol. Misschien hangt veel af van de dominerende thema's, net zoals dat hier het geval was. VB had mogelijk een pak meer stemmen gewonnen als het dominerende thema migratie of veiligheid was, maar hun eigen voorzitter heeft dit eigenhandig verknoeid door zich te hard op te stellen op bepaalde thema's waarin Vlamingen doorgaans eerder progressief zijn. "Niet hard op de man, wel op het systeem" is een onhoudbare houding, want achter het systeem zit wel een mens.

Volgens de peilingen ging het VB ging de grootste partij worden, idem voor extreemrechts in Frankrijk. De werkelijkheid is anders uitgedraaid. Misschien is er genoeg volk dat daarom niet pro-Harris is of normaal op de Republikeinen zou stemmen toch op haar stemt om niet op Trump te moeten stemmen.

Die "afbreek" politiek van Trump is toch extreem, eigenlijk ziekelijk (my opinion).

Logo

Donald J. Trump
@realDonaldTrump

Crooked Joe Biden is the Worst President, by far, in the History of our Nation. He has done everything possible to destroy our Country, from our Southern Border, to Energy Dominance, National Security, International Standing, and so much more. He was annihilated in an Earth Shattering Debate, and now the Corrupt and Radical Democrats are throwing him overboard. He was not fit to serve from the very beginning, but the people around him lied to America about his Complete and Total Mental, Physical, and Cognitive Demise. Whoever the Left puts up now will just be more of the same. MAKE AMERICA GREAT AGAIN!

Als historicus moet ik wel zeggen dat de roaring twenties niet teleurstellen. Het is al heel boeiend geweest en ongetwijfeld gaan we nog enkele boeiende maanden tegemoet.

@berenod Hoe meer haat, leugens en onzin Trump uitkraamt tot november hoe beter denkik. Wat de dems inhoudelijk ook naar voor schuiven, de beste reclame voor hen in het winnen van swingvotes voor hen zal nog altijd van Trump zelf komen die impulsief en oncontroleerbaar zijn mond voorbijpraat.

@berenod Hoe meer haat, leugens en onzin Trump uitkraamt tot november hoe beter denkik. Wat de dems inhoudelijk ook naar voor schuiven, de beste reclame voor hen in het winnen van swingvotes voor hen zal nog altijd van Trump zelf komen die impulsief en oncontroleerbaar zijn mond voorbijpraat.
Idd, en langs de andere kant ben ik best wel bang om wat er in dat land zou gebeuren moest Trump niet winnen!

Als historicus moet ik wel zeggen dat de roaring twenties niet teleurstellen. Het is al heel boeiend geweest en ongetwijfeld gaan we nog enkele boeiende maanden tegemoet.

Inderdaad,... Zeer boeiende tijden 👍

Ik zou het eerder angstige tijden noemen...

Is bijna zeggen dat die oorlog in Oekraïne "boeiend" is.
De impact van Trump vs Democratische overwinning gaat ook hier voelbaar zijn hoor...

Die "afbreek" politiek van Trump is toch extreem, eigenlijk ziekelijk (my opinion).

Logo

Donald J. Trump
@realDonaldTrump

Crooked Joe Biden is the Worst President, by far, in the History of our Nation. He has done everything possible to destroy our Country, from our Southern Border, to Energy Dominance, National Security, International Standing, and so much more. He was annihilated in an Earth Shattering Debate, and now the Corrupt and Radical Democrats are throwing him overboard. He was not fit to serve from the very beginning, but the people around him lied to America about his Complete and Total Mental, Physical, and Cognitive Demise. Whoever the Left puts up now will just be more of the same. MAKE AMERICA GREAT AGAIN!
Van Trump de grote verzoener zoals sommigen voorspelden komt ook wel echt weinig in huis. Wat een verrassing zeg. Hoe moeilijk kan het zijn om een tegenstander die je niet meer moet verslaan een klein beetje gracieus te behandelen. Je kan zelfs misschien punten scoren door je een beetje als een 'sportieve winnaar' (er is nog niets gewonnen) op te stellen, maar neen: meer haat, leugens, polarisatie, ... Ongelofelijk hoe giftig die zijn hele discours al jarenlang is.

Van Trump de grote verzoener zoals sommigen voorspelden komt ook wel echt weinig in huis. Wat een verrassing zeg. Hoe moeilijk kan het zijn om een tegenstander die je niet meer moet verslaan een klein beetje gracieus te behandelen. Je kan zelfs misschien punten scoren door je een beetje als een 'sportieve winnaar' (er is nog niets gewonnen) op te stellen, maar neen: meer haat, leugens, polarisatie, ... Ongelofelijk hoe giftig die zijn hele discours al jarenlang is.
Een van de redenen dat ik bang over wat er mogelijks zou gebeuren moest hij toch niet winnen.
Is op voorhand dan een corrupte verkiezing, dus hij heeft er alle baat bij nu al iedereen te preconditioneren voor moest dat gebeuren...

Zijn tegenstander zijn de democraten, die zijn niet weg eh. Het zou nogal belachelijk zijn dat hij nu Biden weg is Trump ineens zijn harde taal richting de democratische partij zou moeten aanpassen. Dat zal hij wel doen nadat hij verkozen is. Die voorspellers van "Trump zal nu zachter worden" zijn dan ook hypocrieten die enkel hun eigen stellingen ontkracht willen zien door de "pure slechtheid" van Trump.

Het enige doel van dat vroegtijdig debat was toch om Biden weg te krijgen? Anders was dat debat er toch nooit geweest?
Zal van 2 kanten gekomen zijn zekers?
Moest Biden even fris en helder geweest zijn als op zijn State of the Union, hadden de Reps ook niets gewonnen, eerder integendeel...
Ik denk dat niemand kon voorspellen dat Biden zo een slecht debat ging geven.

Zal van 2 kanten gekomen zijn zekers?
Moest Biden even fris en helder geweest zijn als op zijn State of the Union, hadden de Reps ook niets gewonnen, eerder integendeel...
Ik denk dat niemand kon voorspellen dat Biden zo een slecht debat ging geven.
Hohja , het hangde toch wel in de lucht dat dat een heel slecht debat zou zijn, het zou een verrassing zijn moest ie dat goed gedaan hebben. Eigl is die niet langer geschikt om nog president te zijn.

Zijn tegenstander zijn de democraten, die zijn niet weg eh. Het zou nogal belachelijk zijn dat hij nu Biden weg is Trump ineens zijn harde taal richting de democratische partij zou moeten aanpassen.
Tja, 'crooked', 'worst president', 'not fit to serve from the very beginning', 'done everything possible to destroy our country', ... Dat zijn toch allemaal persoonlijke aanvallen. Je kan gerust zeggen dat de democraten het gaan verpesten en weet ik veel wat allemaal zonder met zo'n gestrekt been in te gaan op iemand tegen wie je niet eens meer moet opgaan in de verkiezingen. Het kan echt wel anders hoor, daarvoor moet je maar gewoon naar presidenten en kandidaten uit het verleden kijken.

Enfin ja, het is gewoon episode nummer zoveel in een langgerekte stroom van polarisatie, vijandbeelden scheppen, leugens, ... dus een verrassing is het niet. Dat maakt het des te belachelijker dat er online mensen het aandurfden om te claimen dat Trump niet mee verantwoordelijk is voor het huidige politieke klimaat in de VS. Zever is dat. Dit soort berichten bewijst dat gewoon voor de zoveelste keer.

Voorts kwamen die 'hij gaat zachter worden' voorspellingen toch eerder van mensen die richting Trump neigen dan omgekeerd, maar goed.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan