Dat Kamala zo slecht is is toch ook weer vooral iets dat leeft in rechtse kringen denk ik? Voelt voor mij als Trump die zegt dat Biden de slechtste president is die ze ooit hebben gehad. Democraten zelf lijken toch vrij duidelijk haar te verkiezen boven andere opties. Alle polls tonen dit en zelfs ranked polls;
potus-rcv.png

Persoonlijk denk ik niet dat hier iemand tussen zit die het van Trump zijn leugens kan halen, zeker niet sinds god hem uitverkoren heeft.

Laten we vooral weer gaan polariseren en met labeltjes als "rechts" gaan strooien, in plaats van de realiteit onder ogen te zien: en de realiteit is nu vooral wie een kans maakt tegen Trump in november.

A flurry of polls conducted in the wake of the June 27 presidential debate showed Harris performing roughly the same as Biden against Trump (who has been leading the president by a slim margin for months), and more recent polls after the attempted assassination of Trump show similar trends.

Harris has also polled better than other Democrats commonly floated as replacement candidates to Biden, but the polls didn’t factor in how months of campaigning could change voters’ perceptions of many of the lesser-known candidates that don’t have the benefit of national name recognition like Harris does.

One CBS News/YouGov poll conducted last week gave Harris a slight edge: Trump led Harris by three points (51%-48%), while leading Biden by five (52%-47%) among likely voters (the poll’s margin of error was 2.7 points).

Proficiat, de Democraten hebben een jongere kandidate, die even slecht pollt als Biden zelf... chapeau!

Laten we vooral weer gaan polariseren en met labeltjes als "rechts" gaan strooien, in plaats van de realiteit onder ogen te zien: en de realiteit is nu vooral wie een kans maakt tegen Trump in november.

Proficiat, de Democraten hebben een jongere kandidate, die even slecht pollt als Biden zelf... chapeau!
Dit is wat ik bedoelde ...

Ongeveer een jaar geleden toen het zéér duidelijk was dat Biden mentaal niet meer 100% was (eufemistich uitgedrukt), zei ik dat de logische keuze uit de volgende 2 kandidaten zou zijn:

-Kamala Harris
-Michelle Obama

En kijk eens aan :)

De reacties hier zijn een beetje hilarisch. Stop met te overanalyseren. Amerikaanse politiek is veel simpeler dan de meesten denken. Kamala Harris heeft 2 zaken die in haar voordeel zijn: zij is zwart én een vrouw. En dit is exact wat de media in het Westen zal verkopen aan het publiek (en waarschijnlijk succesvol).

PS: de vloek van Zelensky blijft doorgaan
:ROFLMAO:

Je moet de goalpost niet verzetten. Daarjuist zei je dat de dems Harris niet mogen selecteren omdat ze immens onpopulair is. Polls tonen aan dat ze van alle democratische kandidaten juist de meest populaire is en ook effectief de meeste kans maakt tegen Trump. Diezelfde polls tonen idd aan dat Trump op haar voor ligt maar tov andere kandidaten zoals Whitmer, Buttigieg of Newsom ligt Trump nog veel verder voor.

En kun je dat in alle staten nog inrichten? En mag dat?

Mag het budget van ActBlue ook naar anderen gaan, nu Biden&Kamala de primaries hebben gewonnen? Ik dénk dat het naar de Bidenrace mag gaan, en dat Kamala die nu verderzet.

Ik weet dat niet. Maar je bent er heel stellig over.

Ik lees vooral gemakszuchtige praktische bezwaren die in moderne tijden gerust overkomen kunnen worden. Alsof je al op voorhand meebent met de establishment talking points, vergelijkbaar met Biden's leeftijd eigenlijk.

Het gaat om primaries voor een politieke partij, dat volgt eigen interne statuten, geen wetten van de V.S. zelf.
Indien men wilt valt daar dus gerust een mouw aan te passen.
Indien het establishment zijn kandidate op deze manier doordrukt: i.e. Kamala Harris dan kan en zal men - inclusief tegenstanders - zeggen dat de Democratische partij haar kandidate op een relatief ondemocratische manier uitgekozen heeft.

Ze zouden dan nog beter Michelle Obama vanuit een hoed tevoorschijn toveren, meer kans om Trump te verslaan.
Of what the hell: steun Kennedy...

Ik lees vooral gemakszuchtige praktische bezwaren die in moderne tijden gerust overkomen kunnen worden. Alsof je al op voorhand meebent met de establishment talking points, vergelijkbaar met Biden's leeftijd eigenlijk.

Het gaat om primaries voor een politieke partij, dat volgt eigen interne statuten, geen wetten van de V.S. zelf.
Indien men wilt valt daar dus gerust een mouw aan te passen.
Indien het establishment zijn kandidate op deze manier doordrukt: i.e. Kamala Harris dan kan en zal men - inclusief tegenstanders - zeggen dat de Democratische partij haar kandidate op een relatief ondemocratische manier uitgekozen heeft.

Ze zouden dan nog beter Michelle Obama vanuit een hoed tevoorschijn toveren, meer kans om Trump te verslaan.
Of what the hell: steun Kennedy...
Allee, je begint met dat je een democratisch verkozen kandidaat wilt, en je argumentatie is: vergeet de democratische wetten, die kun je toch opzij schuiven.

De primaries zijn ook in staatswetten geregeld.

Je moet de goalpost niet verzetten. Daarjuist zei je dat de dems Harris niet mogen selecteren omdat ze immens onpopulair is. Polls tonen aan dat ze van alle democratische kandidaten juist de meest populaire is en ook effectief de meeste kans maakt tegen Trump. Diezelfde polls tonen idd aan dat Trump op haar voor ligt maar tov andere kandidaten zoals Whitmer, Buttigieg of Newsom ligt Trump nog veel verder voor.

Daar is geen beweging van de goalpost aan. Je kan dat pas vergelijken na een korte primary periode waarin andere kandidaten, ook degenen die niet in jouw lijstje voorkomen misschien, een kans hebben gekregen om hun kandidatuur te verdedigen.

Je weet wel, zoals Harris in 2018 zelf geprobeerd heeft, vooraleer ze heeft moeten opgeven.
Overigens jij hebt een afbeelding gepost, zonder bronvermelding of verdere uitleg om het elders te gaan nalezen.

Donald Trump, presidentskandidaat bij de Republikeinen, heeft bij CNN gereageerd op het feit dat Joe Biden zich terugtrekt als presidentskandidaat. In een telefoongesprek beschreef Trump Biden als "de slechtste presidents uit de geschiedenis van ons land."

Het is nog niet duidelijk wie de Democraten naar voren zullen schuiven als nieuwe presidentskandidaat. Maar volgens Trump zal vicepresident Kamala Harris gemakkelijker te verslaan zijn dan Biden zou zijn geweest.
Die man kan toch echt niet als een volwassen mens communiceren he. Ongelooflijk. Niks van respect naar andere toe. Een walgelijk klein persoon is het.

Wat zegt jouw logica over haar kansen om Trump te verslaan?

Gebaseerd op mijn bovenstaande post zou ik zeggen dat haar kansen heel hoog zijn. Maar dan moeten de media hun werk écht goed doen. We zullen dus zien hoe het verder loopt.

Ondertussen eist Mike Johnson (House Speaker) dat Biden ook ontslag neemt als president:

Ik volg hem ergens wel.

Beetje context: dit is nog nooit in de Amerikaanse geschiedenis gebeurd. Dus alle politieke wildcards zijn nu van toepassing. Beloven interessante weken/maanden te worden.

Hij framet het wel als louter een paleiscoup terwijl we hier toch te maken hebben met unieke omstandigheden. En de primary voor Biden's tweede kandidatuur was uiteindelijk niet bepaald contested.

Lyndon B. Johnson heeft ooit zijn kandidatuur ingetrokken geloof ik, maar geen idee wat de motivatie daarachter was.

Gebaseerd op mijn bovenstaande post zou ik zeggen dat haar kansen heel hoog zijn. Maar dan moeten de media hun werk écht goed doen. We zullen dus zien hoe het verder loopt.

Ondertussen eist Mike Johnson (House Speaker) dat Biden ook ontslag neemt als president:

Ik volg hem ergens wel.

Beetje context: dit is nog nooit in de Amerikaanse geschiedenis gebeurd. Dus alle politieke wildcards zijn nu van toepassing. Beloven interessante weken/maanden te worden.

Dus het is aan de media om de ene presidentskandidaat te promoten ten opzichte van de andere?

En dan maar vragen hoe mensen het vertrouwen in de mainstream media als neutrale nieuwsbron kwijtgeraken...

Het is aan de ene presidentskandidaat om de andere te verslaan op basis van inhoud en leiderschapsvermogen.

Lyndon B. Johnson heeft ooit zijn kandidatuur ingetrokken geloof ik, maar geen idee wat de motivatie daarachter was.

Het fiasco van Vietnam.

En Johnson was nog ver van een nomatie. Hij won enkel de New Hampshire primary (zeer nipt) en stapte daarna uit de race. Dus helemaal niet hetzelfde.

Dus het is aan de media om de ene presidentskandidaat te promoten ten opzichte van de andere?

En dan maar vragen hoe mensen het vertrouwen in de mainstream media als neutrale nieuwsbron kwijtgeraken...

Het is aan de ene presidentskandidaat om de andere te verslaan op basis van inhoud en leiderschapsvermogen.

Dat is niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde dat de mainstream media in de VS nu haar uiterste best moet doen om Trump politiek uit te schakelen. Laten we eerlijk zijn, de grootste en belangrijkste media outlets (inclusief social media conglomeraten) in de VS zijn pro-Democrat. Het is ze min of meer gelukt tijdens Trump's eerste periode. Benieuwd of dat nu opnieuw lukt.

In een medialandschap dat gedomineerd wordt door miljardairs genre Murdoch, Bloomberg en Bezos met hun eigen politieke belangen zal dat nooit gebeuren. Met mainstream of niet-mainstream heeft dat weinig te maken denk ik, wel met privaat for-profit eigenaarschap.

Dat is niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde dat de mainstream media in de VS nu haar uiterste best moet doen om Trump politiek uit te schakelen. Laten we eerlijk zijn, de grootste en belangrijkste media outlets (inclusief social media conglomeraten) in de VS zijn pro-Democrat. Het is ze min of meer gelukt tijdens Trump's eerste periode. Benieuwd of dat nu opnieuw lukt.

Al die talkshows in Amerika , das toch al 1 pot nat. Allemaal hetzelfde , Pro-Democrat, anti-Trump. Eén zien en je hoeft de rest niet meer te bekijken.

Oei, nu is Trump plots de oude man die president wilt worden... Hopelijk smijten ze dat nu ook constant in zijn gezicht.

Terug
Bovenaan