Dat krijg je je als je alles laat afhangen van een groepje Europese bureaucraten (waar geen kat op heeft gestemd btw).
President Trump (en zijn administratieve dienst) hebben dat veel beter aangepakt.

en VS is geen EU

ik kan dit toch niet blijven herhalen

Je hebt geen centrale macht zoals in de VS die zulke belangrijke beslissingen kan nemen en doorvoeren.

Alle financiële middelen zijn toch vrijgemaakt onder door de Trump-administratie en dat wordt nu verder gezet onder de naam Covid-19
Response Team.

Moderna heeft maar liefst 2,48 miljard dollar overheidsgeld ontvangen om het vaccin te ontwikkelen en het grootschalig te kunnen produceren. En onder welke administratie is dat ontvangen? Juist ja, de Trump administratie.

Dus ja het is een zeer mooie nalatenschap. Nu over 3 presidenten mag niks goed gezegd worden Nixon, Bush JR en Trump😄
Congress deed dat, congress gaat over geldzaken.

Mijn respect voor de Verenigde Staten is weeral gegroeid. Een bevolking die een enorme veerkracht en toewijding toont tegen Covid-19. Gedreven door de kracht van god en de idealen van gelijkheid en vrijheid voor iedereen. One Nation under God.

O
Dat is toch om te lachen hoop ik? Na die laatste post over de kracht van God weet ik het allemaal niet meer hoor. :unsure:

Dat van Charles Michel wel. Maar ik ben iemand die veel belang hecht aan sterke families, waarden, normen en tradities in de maatschappij. Ben niet tegen holebi's, euthanasie, abortus

O

Dat van Charles Michel wel. Maar ik ben iemand die veel belang hecht aan sterke families, waarden, normen en tradities in de maatschappij. Ben niet tegen holebi's, euthanasie, abortus
Ik denk dat conservatieve insteken hier een totaal vreemd en onbekend gegeven zijn voor bepaalde posters.
wordt blijkbaar nogal lacherig over gedaan ook. Lijkt me nie echt 'inclusive' enzo.

on a side note... De press conference was... raar te noemen.
https://nypost.com/2021/03/25/president-biden-seems-confused-at-times-during-press-conference/

https://nypost.com/2021/03/25/biden-used-cheat-sheet-during-his-first-press-conference/

Trump zijn gewauwel was op een manier nog entertainend. Dit is beangstigend aan het worden.
Graag voor 2024 een kandidaat <60 jaar.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat conservatieve insteken hier een totaal vreemd en onbekend gegeven zijn voor bepaalde posters.
wordt blijkbaar nogal lacherig over gedaan ook. Lijkt me nie echt 'inclusive' enzo.

https://nypost.com/2021/03/25/president-biden-seems-confused-at-times-during-press-conference/

https://nypost.com/2021/03/25/biden-used-cheat-sheet-during-his-first-press-conference/

Trump zijn gewauwel was op een manier nog entertainend. Dit is beangstigend aan het worden.
Oei, daar lees ik toch geen kritiek over de geestelijke paraatheid van Biden, zeker?

Straf, ik dacht dat ze dat alleen maar schreven over Trump. En dat het opviel hoe ongelofelijk anders erover bericht werd. En vooral ook dat je geen psychologische analyses kon maken van op afstand (wat klopt), behalve als ze je precies goed uitkomen, want hier ben je wel heel hard aan het insinueren dat hij niet geschikt is voor het presidentschap.

Als je niet zo neutraal zou zijn, natuurlijk.

Mijn respect voor de Verenigde Staten is weeral gegroeid. Een bevolking die een enorme veerkracht en toewijding toont tegen Covid-19. Gedreven door de kracht van god en de idealen van gelijkheid en vrijheid voor iedereen. One Nation under God.
Ik denk dat er geen enkele zin is die Amerika beter samenvat dan volgende passage uit de onafhankelijkheidsverklaring.
"We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness"
Met de ene hand grote declaraties over gelijkheid neerschrijven en met de andere hand de zweep laten knallen. Je enerzijds opwerpen als de grote verdediger van vrijheid en democratie, maar in realiteit onafhankelijkheidsbewegingen in Haiti en Zuid-Amerika ondermijnen vanwege territoriaal en politiek eigenbelang. Morele superioriteit uitroepen door je te presenteren als de natie van God maar dan wel een ultra-individualistische samenleving oprichten die geen steun biedt aan de zwakste mensen in de maatschappij en je hele samenleving bouwen rond wapenbezit. Jezus zou trots zijn. Claimen dat je voor small government bent maar mensen wel verbieden van abortus te ondergaan of conversiekampen voor homoseksuelen steunen.

Amerika is één grote hypocrisie en de conservatieve beweging loopt trots voorop in dat triestige schouwspel.

Wat bedoel je dan met sterke families, normen en waarden?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er geen enkele zin is die Amerika beter samenvat dan volgende passage uit de onafhankelijkheidsverklaring.

Met de ene hand grote declaraties over gelijkheid neerschrijven en met de andere hand de zweep laten knallen. Je enerzijds opwerpen als de grote verdediger van vrijheid en democratie, maar in realiteit onafhankelijkheidsbewegingen in Haiti en Zuid-Amerika ondermijnen vanwege territoriaal en politiek eigenbelang. Morele superioriteit uitroepen door je te presenteren als de natie van God maar dan wel een ultra-individualistische samenleving oprichten die geen steun biedt aan de zwakste mensen in de maatschappij en je hele samenleving bouwen rond wapenbezit. Jezus zou trots zijn. Claimen dat je voor small government bent maar mensen wel verbieden van abortus te ondergaan of conversiekampen voor homoseksuelen steunen.

Amerika is één grote hypocrisie en de conservatieve beweging loopt trots voorop in dat triestige schouwspel.
Ik ben het niet eens met die analyse, zullen we maar vooropstellen :)

Maar je hebt daar wel een grappige quote gekozen. Het heeft nog heel lang geduurd voor er juist bepaald werd wie er onder "men" vallen. Want zwarten kunnen er niet onder vallen, anders kan slavernij niet. Maar dan komt de vraag, horen Italians bij blanken of bij de zwarten? Want ze worden wel gezien als blanken, maar ze zitten wel in typisch zwarte jobs, handenarbeid, slecht betaald... En hun sociale standing is toch lager. Hoeveel procent zijn ze blank en hoeveel procent hebben ze dus recht op geluk?

Dat is één van de grote problemen van de Manifest Destiny. Het is hun lot, opgelegd door God, dat het land van "sea to shining sea" van hen zal zijn. Dat is niet zozeer hypocriet, als wel bijzonder blank-egocentrisch. En niet heel raar in die tijdsgeest. Alleen zit dat idee nog een beetje vervat in van alles. Niet echt met opzet meestal, maar in verschillende punten wel nog. En als we terugkijken op de jaren 50, dan denken we: "Tja, dat was in die tijd zo, maar goed. Nu zijn we een pak slimmer!" Ongetwijfeld precies wat mensen in 2080 zullen denken als ze over ons zullen lezen.

Oei, daar lees ik toch geen kritiek over de geestelijke paraatheid van Biden, zeker?

Straf, ik dacht dat ze dat alleen maar schreven over Trump. En dat het opviel hoe ongelofelijk anders erover bericht werd. En vooral ook dat je geen psychologische analyses kon maken van op afstand (wat klopt), behalve als ze je precies goed uitkomen, want hier ben je wel heel hard aan het insinueren dat hij niet geschikt is voor het presidentschap.

Als je niet zo neutraal zou zijn, natuurlijk.
Loser... je kan me veel aanwrijven maar zeker geen hypocrisie he! :unsure: Dat schip is al 4 jaar gezonken.

en laat me nu toch eens genieten van deze omgekeerde wereld.

Laatst bewerkt:

Wat bedoel je dan met sterke families, normen en waarden?

Ik geloof nog altijd dat het gezin de hoeksteen is van de samenleving. Een baken van stabiliteit. Iets waar je op kan terugvallen als het even wat moeilijker gaat in het leven. Ik ben hetero, maar ik heb er zeker en vast geen problemen mee dat twee mannen samenleven of twee vrouwen en van mijn part mogen ze ook kinderen adopteren. Allemaal geen problemen mee. In Amerika is er zeker een grote steun hoor in de communities.

Laatst bewerkt:

Ik heb het grootste deel van de persconferentie gevolgd. Het is een groot verschil met Trump. Die van Trump waren nogal chaotisch en ik denk dat Trump gewoon alles op zich liet afkomen :D. Moeilijk te zeggen hoe het zit met de paraatheid van Joe Biden, maar je hebt toch het gevoel dat het veel vraagt van hem.

Was absoluut de bedoeling niet. Ik heb respect voor conservatieve standpunten en vele ervan deel ik zelfs, maar die post kwam zodanig random uit de lucht vallen dat ik mij serieus afvroeg of het niet om te lachen was. Als je conservatisme zelf gaat herleiden tot een karikaturale One Nation under God (en weinig meer dan dat) als antwoord op elk maatschappelijk probleem zonder enige concrete aanleiding daarvoor, dan roep je het een beetje over jezelf af hé.

Laatst bewerkt door een moderator:
Loser... je kan me veel aanwrijven maar zeker geen hypocrisie he! :unsure: Dat schip is al 4 jaar gezonken.

en laat me nu toch eens genieten van deze omgekeerde wereld.
Hypocrisie heb ik niet gezegd. Ik zeg dat je (terecht) bedenkingen had bij hoe sommige mensen Trump psychisch wilden analyseren van op afstand, op basis van een speech. Dat daar dingen aan gekoppeld werden als psychopathie, dementie, seniel, parkinson... Allemaal even absurde claims.
Maar dat die bedenking wegvalt als het over Biden gaat. Dan spreek je plots over "we zullen vlug de vicepresident vaker zien" en "beangstigend". Dat kan ik maar moeilijk rijmen met je vorige posts waarin je alles op alles zet om aan te geven dat je neutraal bent, en tegen die polarisering bent.

Daarnaast valt je andere claim ook in het water over dat Biden zo anders wordt aangepakt in "de media" dan Trump, met als bewijs dat Trump in artikels "unfit" werd genoemd na zijn speeches.

Hypocrisie heb ik niet gezegd. Ik zeg dat je (terecht) bedenkingen had bij hoe sommige mensen Trump psychisch wilden analyseren van op afstand, op basis van een speech. Dat daar dingen aan gekoppeld werden als psychopathie, dementie, seniel, parkinson... Allemaal even absurde claims.
Maar dat die bedenking wegvalt als het over Biden gaat. Dan spreek je plots over "we zullen vlug de vicepresident vaker zien" en "beangstigend". Dat kan ik maar moeilijk rijmen met je vorige posts waarin je alles op alles zet om aan te geven dat je neutraal bent, en tegen die polarisering bent.

Daarnaast valt je andere claim ook in het water over dat Biden zo anders wordt aangepakt in "de media" dan Trump, met als bewijs dat Trump in artikels "unfit" werd genoemd na zijn speeches.
Ik ben eerlijk genoeg om te zeggen dat de NYpost nu niet het baken van de neutraliteit is hoor. Tis gewoon een mooi spiegelbeeld waar ik stiekem toch wel van geniet. Ik denk dat we die hypocrisie-tweespaltjes nog vaak gaan zien.
Trouwens de yale psycholoog die de analyses over trump maakte is eindelijk ontslaan.
https://yaledailynews.com/blog/2021...ale-fired-her-over-tweet-on-trump-dershowitz/

O

En je denkt dat dat belangrijk is in de VS? Misschien je eens wat verdienen maar zelfs de partij die zou moeten staan voor die waarden verkiest iemand als trump die je nu met de beste wil van de wereld toch niet kan omschrijven als een "family guy" .

Ik ben eerlijk genoeg om te zeggen dat de NYpost nu niet het baken van de neutraliteit is hoor. Tis gewoon een mooi spiegelbeeld
Dat kan wel, en dat zal ik zeker hen aanwrijven en niet jou.
Maar dat "we de vicepresident sneller aan het werk zullen zien", dat Biden zijn geestestoestand "beangstigend" is en meteen een allusie op zijn leeftijd, dat zijn dingen die jij hebt geschreven. Niet de NYPost.

Terug
Bovenaan