RidderBauknecht
Well-known member
Het is dat net wat heel de wereld zich afvraagt. Het is absurd.Geef ik je gelijk in, maar waarom is die AR dan makkelijker en vanaf 18 al te verkrijgen ,
dan dat "alledaags pistool"?
En dit in 40 staten!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is dat net wat heel de wereld zich afvraagt. Het is absurd.Geef ik je gelijk in, maar waarom is die AR dan makkelijker en vanaf 18 al te verkrijgen ,
dan dat "alledaags pistool"?
En dit in 40 staten!
Ik blijf het gek vinden dat het scenario "word je binnen de minuut neergekogeld door een wapendragende passant" door de gemiddelde Amerikaan(sgezinde mens) wordt gezien als een positief punt.Ik denk dat je in zo'n stad waar X aantal % met een wapen gewoon rondloopt, veel meer kans hebt op weerwerk (misschien word je zelfs al binnen de minuut neergekogeld door een wapendragende passant)
Ik geef je gelijk dat je dit vanuit een Europees oogpunt vreemd vind.Ik blijf het gek vinden dat het scenario "word je binnen de minuut neergekogeld door een wapendragende passant" door de gemiddelde Amerikaan(sgezinde mens) wordt gezien als een positief punt.
Ik snap dat de fantasie van het wilde westen daar nooit echt volledig gaan liggen is en in sommige staten zelfs nog springlevend is, maar als je dat rationeel vanop een afstand bekijkt ... ik kan mij moeilijk inbeelden dat er geen andere oplossingen zijn.
Natuurlijk is het wraakroepend als een overheid faalt in één van zijn basistaken zoals veiligheid. Daar mag en moet oprechte verontwaardiging op komen en daar moeten koppen rollen. Maar daar moeten vooral lessen uit getrokken worden om te vermijden dat dit ooit nog gebeurt. Overheidsfalen gebeurt dagelijks en is enkel te minimaliseren, niet te vermijden, maar als er burgerslachtoffers vallen is het natuurlijk des te pijnlijker.En wat je 2e punt betreft: zie wat in Uvalde gebeurd is. Ze hebben daar eerst een uur staan wachten buiten, alvorens binnen te vallen (politie).
Dat is natuurlijk wraakroepend. Er hadden wellicht een hoop slachtoffers konden vermeden worden indien sneller werd binnengevallen, of een gewapende guard in die school aanwezig was.
Eerlijk? Ja. Zoals ik hierboven al zei, overheidsfalen gebeurt dagelijks. Gaan we dan echte elke keer dat een overheid faalt in een van haar taken die taken onherroepelijk wegtrekken en in de handen van de bevolking leggen? En waar trekken we die lijn dan? Bij veiligheid is dat in se simpel: geen burgerslachtoffers. Dat kan je doen door meer politie (maar of die in de VS overal het imago hebben dat ze voor minder burgerslachtoffers zorgen is an sich al discutabel), dat kan je doen door meer burgers te bewapenen en te gokken op een wapendragende passant die iemand binnen de minuut neerkogelt (maar dan geef je die persoon nog altijd de middelen en de mogelijkheid om te starten met schieten), of dat kan je doen door ervoor te zorgen dat niet elke 18-jarige in een supermarkt wapens kan kopen.Vind je het dan zo gek, dat burgers het heft in eigen hand nemen, en niet meer vertrouwen in de overheid? En dus kiezen voor eigen wapendracht.
Ik zou de schuld vooral leggen bij de NRA. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Republikeinse politici massaal in de pocket zitten van diezelfde NRA.Geef ik je gelijk in, maar waarom is die AR dan makkelijker en vanaf 18 al te verkrijgen ,dan dat "alledaags pistool"?
En dit in 40 staten!
Graag wil ik toch dit even aan de aandacht brengen, want de "republikeinen" krijgen steeds de schuld van alle wapengeweld (door sommigen).
California
Connecticut
Delaware
D.C.
Hawaii
Illinois
Maryland
Massachusetts
New Jersey
New York
Washington
Ik vraag van hetzelfde scenario te gebruiken. Dus iemand naar de stad sturen met een mes of een AR15 of, nog veel erger, iemand naar een crèche sturen met een mes of een AR15. Wie gaat er meer slachtoffers maken?Eerlijk gezegd?
Ik denk dat je in zo'n stad waar X aantal % met een wapen gewoon rondloopt, veel meer kans hebt op weerwerk (misschien word je zelfs al binnen de minuut neergekogeld door een wapendragende passant), dan in een kinder creche waar je een ongekend bloedbad kunt aanrichten.
@Avondland en @RidderBauknecht , not sure if serious.... maar ik denk nu echt wel niet dat veel Amerikanen wapens in huis hebben om zich tegen drones en tanks van de overheid te beschermen hoor...![]()
Dat weet ik ja. Je kan toch perfect soorten wapens verbieden? Bijvoorbeeld enkel handwapens en geen geweren? Ja, da's heel simplistisch gesteld en wat er dan precies onder welke categorie valt moet dan beslist worden door experts, maar het is voor mij persoonlijk gewoon zeer duidelijk dat doodgewone burgers geen toegang moeten hebben tot dat soort wapenplatformen.@RidderBauknecht een AR15 is gewoon een type gun, als je alleen dat systeem zou verbieden gaan ze wel naar een ander hoor.
Wel een schitterend fragment, er gebeurt zoveel op 5 seconden tijd!

Dat zou ik nog niet durven zeggen. Wandel eens met een mes een kinder creche binnen,
of ga eens met een wapen staan schieten in een buitenwijk in een diep republikeinse stad (waar x % gewoon gewapend rond loopt, en weerstand kan bieden).
We kunnen (weeral :geeuw: ) het wapendebat gaan voeren, maar uiteindelijk gaat toch niets veranderen.
Wapens blijven te koop.
Wat wel moet veranderen (imo! ) is verstrenging van de wapenwet, en betere screening.
In New hampshire, minnesota en michigan hebben enkelingen getracht Trump onverkiesbaar, niet op de ballots te krijgen.
They all failed.
Nu enkel nog Colorado. Maar dat zal daar ook wel van tafel geveegd worden.![]()
Trump to remain on Michigan ballot after judge rejects 14th Amendment challenge to eligibility
A Michigan court threw out an attempt to block former President Donald Trump from appearing on the state's primary ballot, days after a similar ruling in Minnesota.www.foxnews.com
En terecht. Zomaar iemand uitsluiten om deel te nemen, is laakbaar. En kan een gevaarlijk precedent worden. Zogezegd op basis van "insurrection"...
.Ongelofelijk welke trukendoos sommigen durven openen.
Trump zelf is crimineel. Je moet ook leren lezen hé.![]()
Rechter oordeelt: Trump mag op stembiljet in deelstaat Colorado
Een rechter in de Amerikaanse staat Colorado heeft vrijdag geoordeeld dat voormalig president Donald Trump op het stembiljet van de staat mag blijven. Wel vond ze dat zijn rol die leidde tot de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021 door zijn aanhangers neerkwam op “een opstand”.www.hln.be
As i said earlier.
Maga 2024. Volgens sommigen hier crimineel. Volgens anderen een waardige deelnemer.
Ironisch of serieus ?Ongelofelijk welke trukendoos sommigen durven openen.
![]()
Rechter oordeelt: Trump mag op stembiljet in deelstaat Colorado
Een rechter in de Amerikaanse staat Colorado heeft vrijdag geoordeeld dat voormalig president Donald Trump op het stembiljet van de staat mag blijven. Wel vond ze dat zijn rol die leidde tot de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021 door zijn aanhangers neerkwam op “een opstand”.www.hln.be
As i said earlier.
Maga 2024. Volgens sommigen hier crimineel. Volgens anderen een waardige deelnemer.
Ongelofelijk welke trukendoos sommigen durven openen.