AMD Ryzen 7 7800X3D build met hergebruik RTX3060TI

BeyondMars

Active member
Mijn oorspronkelijke build is van zo'n 9 jaar geleden, met uitzondering van wat opslagcapaciteit, een nieuwe GPU en een vervangende PSU, is de kern dus al zo'n 9 jaar oud. Het kriebelde al een tijdje om iets nieuws in elkaar te duwen, maar ik had nog geen concrete plannen. Totdat de AMD Ryzen 7 7800X3D in een deal stond die ik niet kon laten liggen. Nu moet de rest nog volgen en kan ik alle advies en raad wel gebruiken.

Naast de nieuwe CPU AMD Ryzen 7 7800X3D, wil ik de GPU NVIDIA RTX 3060TI uit mijn huidig systeem meenemen, dat zal de kosten dus wel wat gaan drukken en kan ik later in de toekomst gemakkelijk nog vervangen wanneer nodig. Ook Heb ik nog een gloednieuwe nog in verpakking PSU COOLERMASTER V550 Gold liggen die ik als RMA heb ontvangen maar nooit heb gebruikt (vervang PSU is in mijn systeem blijven zitten). Die hoop ik ook te kunnen gebruiken, maar is maar 550w dus misschien wat te nipt?

In ieder geval, alle advies is welkom.
Ik ben me in tussentijd nog overal aan het inlezen, want na 9 jaar is er wel veel veranderd...

CPUAMD Ryzen 7 7800X3DAl gekocht
CPU Koeler
MoederbordWas wel tevreden van Gigabyte de afgelopen 9 jaar
Geheugen
Opslag
GPUMSI VENTUS 2X V1 GeForce RTX 3060 Ti 8 GBHergebruik
PC Case
PSUCooler Master V550 550 W 80+Is deze voldoende?
 
Ik heb me ook pas een 7800X3D gekocht.

Moederbord : ASUS B650 Plus
Geheugen : Gskill Trident 6000Mhz 32Gb
Cooling : Arctic 360 AIO
Opslag : Samsung 990Pro 1TB
Case : NZXT H9 Flow

550W voeding , ik zou toch minstens kijken naar 750w

https://ibb.co/ZJmgxDd
 
die 550w is genoeg voor de 3060ti, maar ge zult wel die wel moeten upgraden in de toekomst als je een zwaardere gpu steekt

qua koeling raad ik luchtkoeling aan, t'is goedkoper en een AIO voor de 7800x3d is toch gewoon overkill
 
Terug
Bovenaan