Alloo bij de Verkeerspolitie (2024)

Trouwens ook het geval met die helmen, die ene op die scooter dan later ene met ne snelle fiets. Ik denk toch dat er veel belangrijkere zaken te doen zijn dan zo een pietluttigheden.
Het is wel door al die "pietluttigheden" te laten passeren dat niemand zich nog aan bepaalde regels houdt.
Neem nu de helmen op speedelecs, als ze 100 mensen tegenhouden zal met moeite de helft een conforme helm dragen. Sommige dragen een helm die ze gekregen hebben bij hun communie in 1997. Een heel aantal draagt gewoon geen helm en de controle hier op is quasi onbestaande.

Er zijn veel belangrijkere dingen is nogal een dooddoener.
Dan kan je ook stoppen met mensen te controleren op het dragen van de gordel, of kinderen veilig vast zitten in de auto, of motards de juiste kledij dragen.

Ik snap ook de haat niet tegen Bart. Dat is de meest correcte van ze allemaal.

Wat ogenschijnlijk banaal is voor de doorsnee mens is dat niet voor de mensen die er last van hebben.

Parkeren op een fietspad is allemaal goed en wel, tot je daar als fietser aankomt en de rijbaan op moet.
Als blinde dat pad volgen en dan plots een auto tegenkomen. Moet je daar op de tast links- of rechtsom.

Het zijn bijna altijd situaties die gevaarlijk zijn voor anderen, waarom zou je daar niet streng tegen optreden?

Dat is dezelfde situatie als parkeren op een gehandicaptenplaats. "Ja maar, het was maar voor 1 minuut de winkel binnen te springen!". Als je die mensen gewoon een waarschuwing geeft blijven die dat doen.

Dat is dezelfde situatie als parkeren op een gehandicaptenplaats. "Ja maar, het was maar voor 1 minuut de winkel binnen te springen!". Als je die mensen gewoon een waarschuwing geeft blijven die dat doen.
Het is toch de bedoeling dat men 1x een waarschuwing geeft voor een bepaalde overtreding?
De 2e keer dat dezelfde persoon/voertuig dezelfde overtreding begaat, geef je een boete.

Verder niks tegen Bart. Hij geeft je wel de goesting om terug motor te gaan rijden.

Het is toch de bedoeling dat men 1x een waarschuwing geeft voor een bepaalde overtreding?
De 2e keer dat dezelfde persoon/voertuig dezelfde overtreding begaat, geef je een boete.

Verder niks tegen Bart. Hij geeft je wel de goesting om terug motor te gaan rijden.
En hoe ga je weten dat die mens al ooit een waarschuwing gekregen heeft?
Een waarschuwing is imo meer voor zaken als een kapot licht of kort vervallen keuring. Daar krijg je een waarschuwing en heb je bv 14 dagen tijd om het in orde te maken. Als je binnen die 14 dagen dan aantoont dat het in orde is krijg je geen boete, is het niet opgelost komt de boete wel.

Ik denk toch dat er veel belangrijkere zaken te doen zijn dan zo een pietluttigheden.
Maakt dat uit als je ze opmerkt? :unsure:

Die kerel op die strook voor slechtzienden bijvoorbeeld, geef dat soort mensen gewoon steevast direct een boete. Niets zo irritant als parking zoeken en zo een onnozelaar heeft zich ostentatief foutief gezet, over twee plaatsen, doorgang aan het blokkeren etc etc etc en dan denkt iedereen steeds : "WAS HIER MA NE POLIES OM DIE OP TE SCHRIJVEN WANT ALS IK 51 RIJD IPV 50 DAN..."

En hoe ga je weten dat die mens al ooit een waarschuwing gekregen heeft?
"In sommige gevallen (vaak bij lichte overtredingen) zal de politie u niet meteen beboeten en is een waarschuwing voldoende. De politie zal deze waarschuwing in de meeste gevallen wel noteren zodat geen oneindig aantal waarschuwingen kan ontvangen voor dezelfde overtreding."

Kijk over die gsm of nummerplaten of gordel daar hoor je mij zelfs niet over spreken. Als Bart wil dat dit correct comform de regels en het wetboek verlopen ben ik de eerste om dit toe te juichen. Maar als het gaat zoals hij heel veel situaties heeft in kleine landelijke gemeente waar het meestal uit onwetendheid is. Zoals die wagen daar parkeren of krantenrondbrenger Sjarel van Wevergem die wel een helm draagt maar de verkeerde draagt kan het toch gewoon opgelost worden met een waarschuwing. Of zoals hij bij die speedpedelec doet hem de tijd geven om in regel te stellen? Zo moeilijk is dat toch niet om u een beetje in te leven in de dag dagelijkse situaties? Ook diene kerel met zijn zoon, met die remorque dat aan het laden en lossen was, In plaats van daar een heel spel rond te maken met ja die kegels zijn onreglementair, ge moet die vergunning of dit of dat aanvragen (Terwijl diene man dus wel degelijk een vergunning had aangevraagd voor de volgende dag...) om er dan bij te zeggen ja wij zijn hier niet om de hardwerkende Vlaming uit te persen. Wel doet dat dan ook niet, die situatie had op 2 min opgelost geweest met "Meneer, is het mogelijk om uw camionette 10m vooruit te rijden?" Diene mens doet dat en klaar is kees. Iedereen tevreden en hij zal het niet meer doen (laat ons daar vanuit gaan).
Hij hoort zich vooral heel graag bezig tijdens zijn interventies. Er zal ook wel een reden zijn waarom hij er alleen opstaat he. Anderzijds vind ik dat wel goed dat hij die landelijke gemeentes doet he. Maar nogmaals er zijn zoveel zaken op te lossen zonder de mensen in hun zakken te zitten. Daar dienen ze toch ook voor?

Kijk over die gsm of nummerplaten of gordel daar hoor je mij zelfs niet over spreken. Als Bart wil dat dit correct comform de regels en het wetboek verlopen ben ik de eerste om dit toe te juichen. Maar als het gaat zoals hij heel veel situaties heeft in kleine landelijke gemeente waar het meestal uit onwetendheid is. Zoals die wagen daar parkeren of krantenrondbrenger Sjarel van Wevergem die wel een helm draagt maar de verkeerde draagt kan het toch gewoon opgelost worden met een waarschuwing. Of zoals hij bij die speedpedelec doet hem de tijd geven om in regel te stellen? Zo moeilijk is dat toch niet om u een beetje in te leven in de dag dagelijkse situaties? Ook diene kerel met zijn zoon, met die remorque dat aan het laden en lossen was, In plaats van daar een heel spel rond te maken met ja die kegels zijn onreglementair, ge moet die vergunning of dit of dat aanvragen (Terwijl diene man dus wel degelijk een vergunning had aangevraagd voor de volgende dag...) om er dan bij te zeggen ja wij zijn hier niet om de hardwerkende Vlaming uit te persen. Wel doet dat dan ook niet, die situatie had op 2 min opgelost geweest met "Meneer, is het mogelijk om uw camionette 10m vooruit te rijden?" Diene mens doet dat en klaar is kees. Iedereen tevreden en hij zal het niet meer doen (laat ons daar vanuit gaan).
Hij hoort zich vooral heel graag bezig tijdens zijn interventies. Er zal ook wel een reden zijn waarom hij er alleen opstaat he. Anderzijds vind ik dat wel goed dat hij die landelijke gemeentes doet he. Maar nogmaals er zijn zoveel zaken op te lossen zonder de mensen in hun zakken te zitten. Daar dienen ze toch ook voor?
Hoe ga je het verschil zien tussen "onwetendheid", "ik weet dat het niet mag, maar ik doe het toch omdat de pakkaans klein is"? Met de intentie kan en mag je geen rekening houden, dus hou het objectief: regel overtreden --> boete.
Enige situaties waar een waarschuwing wel op zijn plaats is, is bij - zoals reeds eerder gezegd- bvb. een defect aan je wagen waar je iemand dan de tijd geeft om zich in regel te stellen. Is het niet tegen de vereiste timing in orde --> boete.

Die man met de speedpedelec met gewone fietshelm heeft enkel een waarschuwing gekregen.

Hoor het bart nog zeggen " gebruik het geld om te investeren in een goede helm"

Opmerkelijk die afkering tegen Bart.
Ik vind die altijd heel correct. Ziet toch ook vaak iets door de vingers (o.m. concreet dat speedelec ding waar het hier over gaat???) ?

Ik vind die altijd heel correct. Ziet toch ook vaak iets door de vingers (o.m. concreet dat speedelec ding waar het hier over gaat???) ?
Bart heeft ooit een pv gegeven aan een man die met z'n bromfiets reclameblaadjes postte. Vanwege het warme weer had die man een fietshelm opgezet.

Bart heeft ooit een pv gegeven aan een man die met z'n bromfiets reclameblaadjes postte. Vanwege het warme weer had die man een fietshelm opgezet.
Klopt.
Vond ik vrij terecht. Je gaat me niet wijsmaken dat die mens niet weet dat die helm niet op een brommer mag.

Ik vond de opmerkingen over die helmen ook wel correct.
Waarom moet ik op mijn speedelec een andere helm aandoen dan op mijn MTB waarmee ik veel sneller/gevaarlijker rijdt dan op mijn speedelec?
Waarom mag een speedelec helm niet op een brommer? Die 2 dingen gaan toch even snel?

Mààr, Bart maakt die regels niet hé. En zoals gezegd een fietshelmpke op een brommer...
't zijn nu ook niet de boetes die een arm en een been kosten hé.

Mààr, Bart maakt die regels niet hé. En zoals gezegd een fietshelmpke op een brommer...
't zijn nu ook niet de boetes die een arm en een been kosten hé.
Allemaal waar, maar mij persoonlijk zal het eigenlijk worst wezen of iemand geen helm of niet de juiste helm draagt, of iemand zijn gordel al of niet juist draagt,... Als die een ongeluk krijgen, vergroten ze alleen de kans dat ze zichzelf verwijderen uit de genenpoel: da's dan pech voor hen maar so be it.

De resources (politie-inzet) zijn beperkt, en dan heb ik toch liever dat ze zich concentreren op overtredingen die een grotere impact kunnen hebben: GSM- en alcohol gebruik, onaangepast rijgedrag,...

De meeste hier vinden die Abdel een ambetante vent maar echt die Bart, wat een triestig figuur is dat nu toch wel niet. Die hoort zichzelf wel heel graag bezig. Zoals met die strook voor die slechtziende, een beetje inlevingsvermogen kan nu toch wel? Waarom en voor welk nut heeft het nu om daar direct een boete voor uit te schrijven. Geef toch gewoon een papiertje met een waarschuwing en het is opgelost. Ik wist ook niet waarom die witte strook diende en daarenboven zou ik mij ook wel durven vergissen daar.

Trouwens ook het geval met die helmen, die ene op die scooter dan later ene met ne snelle fiets. Ik denk toch dat er veel belangrijkere zaken te doen zijn dan zo een pietluttigheden.
Die boete ging niet specifiek over het parkeren op die blindenstrook, maar om het parkeren buiten een vak. Op die plaats was er een verplichting om te parkeren binnen de aangeduide parkeervakken. Als er op een bepaalde plaats geen vak is, dan is daar altijd een reden voor. Voor jezelf bepalen dat het toch mag, is een groot probleem op ons wegennet, dus terechte boete. Bart heeft werkelijk nog geen enkele keer iets gedaan wat fout is imo.

Helemaal niet. De politie kan u een waarschuwing geven, maar hoeft dat niet.
… Zo moeilijk is dat toch niet om u een beetje in te leven in de dag dagelijkse situaties? Ook diene kerel met zijn zoon, met die remorque dat aan het laden en lossen was, In plaats van daar een heel spel rond te maken met ja die kegels zijn onreglementair, ge moet die vergunning of dit of dat aanvragen (Terwijl diene man dus wel degelijk een vergunning had aangevraagd voor de volgende dag...) om er dan bij te zeggen ja wij zijn hier niet om de hardwerkende Vlaming uit te persen. Wel doet dat dan ook niet, die situatie had op 2 min opgelost geweest met "Meneer, is het mogelijk om uw camionette 10m vooruit te rijden?" Diene mens doet dat en klaar is kees. Iedereen tevreden en hij zal het niet meer doen (laat ons daar vanuit gaan).
Ik heb dat fragment van vorige week eens herbekeken.
Bart is hier zeker heel inschikkelijk geweest: Niet alleen stond die man verkeerd geparkeerd op een plaats voorbehouden voor voetgangers/fietsers, hij had ook nog een stuk van de openbare weg ingenomen zonder vergunning en daar bovenop was van zijn aanhangwagen de keuring verlopen en ook het keuringsvignet was niet aangebracht.
Komt er dan ook nog eens bij dat die man in het gesprek met Alloo zegt dat het nu al de derde maal is dat hij voor dergelijke situatie aangesproken is door de politie, dus hardleers is hij ook al?

Zonder de tussenkomst van Bart hebben we het raden naar hoe lang die daar nog ging staan.
Stel nu dat, en dat wens ik voor alle duidelijkheid niemand toe, dat u of iemand die u kent iets voor heeft wat veroorzaakt is door iemand die verkeerd geparkeerd stond. Zou je het dan ook helemaal niet zo erg vinden?

Ik zie ook nergens in de reportage dat hij de dag nadien een vergunning aangevraagd heeft. Enkel dat hij ze pas gaat aanvragen als er een stelling komt.

Allemaal waar, maar mij persoonlijk zal het eigenlijk worst wezen of iemand geen helm of niet de juiste helm draagt, of iemand zijn gordel al of niet juist draagt,... Als die een ongeluk krijgen, vergroten ze alleen de kans dat ze zichzelf verwijderen uit de genenpoel: da's dan pech voor hen maar so be it.

De resources (politie-inzet) zijn beperkt, en dan heb ik toch liever dat ze zich concentreren op overtredingen die een grotere impact kunnen hebben: GSM- en alcohol gebruik, onaangepast rijgedrag,...
Dit komt zo fout over…

De juiste helm en het dragen van een gordel is niet alleen voor de bestuurder zelf heel belangrijk, maar ook voor de anderen als het ooit mis zou gaan.
Je zal maar zelf eens een fout maken in het verkeer en dan moeten omgaan met de gevolgen die je aangericht hebt. Die misschien minder erg zouden zijn indien de tegenpartij de gordel of de helm correct droeg.
Dat ga je me niet wijsmaken dat dit geen grote impact op jou zou hebben….

Idd. In het geval van de niet ingeschreven (en niet verzekerde?)tractor met remorque is hij toch wel heel soepel…

Terug
Bovenaan