Keuring ... hoe moeilijk is het om af en toe eens je handschoenkastje open te doen om eens te kijken wanneer je naar de keuring moet??
Geen afspraken op tijd kunnen maken is zever. Mss dat dat zo met corona was maar nu al lang niet meer
Ik kan ook niet begrijpen dat mensen zo laks zijn in zulke zaken. Iedereen is tegenwoordig vergroeid met zijn smartphone. Elk onnozel tiktok filmke moet bekeken worden, maar eens een jaarlijks herinneringske in de agenda zetten voor de keuring is er teveel aan.
Ik begrijp dat eigenlijk wel..
Als mijn kont niet aan mijn lijf zou vasthangen, ik zou dat constant vergeten.
Als ik dat groen briefje niet zou krijgen, ik zou dat ook vergeten.
En het is nog steeds vrij moeilijk om een afspraak te maken. 1 van ons auto's moest half september gaan. Toen ik dat briefje kreeg was de eerst mogelijke afspraak bij de 3 dichtste centra (Stekene, Dendermonde, Sint-Niklaas) een week na de vervaldatum. (Daar trouwens geen "boete" voor gekregen in het keuringcentrum).
Ok, ge kunt dikwijls een afspraak maken de dag (of een maar) op voorhand, maar dat is van mensen die geannuleerd hebben en is niet echt betrouwbaar.
En ge kunt idd zonder afspraak gaan, maar dan sta je daar 5u aan te schuiven.
Het is ook niet dat een afspraak maken voor de autokeuring het enige is e. (En velen hebben ook meer dan 1 auto)
Bij ons staan er wekelijks gemiddeld 10 afspraken in onze agenda.
In een vorige aflevering moest een professionele chauffeur meteen zijn rijbewijs 15 dagen inleveren voor GSM gebruik achter het stuur.
In deze aflevering mocht die chauffeur van DPD verder rijden hoewel hij zijn werk PDA tussen zijn benen had liggen en kreeg later alsnog 15 dagen rijverbod maar dus niet onmiddellijk. Wie begrijpt dat nog?
Was dat niet omdat het bij die ze de enige inbreuk was? En ik dacht ook tijdens een "evenement" (kan niet op het juiste woord komen) waarbij ze speciaal daar op letten.
Bij de 2e waren het meerdere inbreuken (gordel, pda, roekeloos rijgedrag(?)) waardoor het sowieso naar parket moest?
Wat me ook wel enorm opvalt is dat er veel zijn die uit het verkeer gehaald worden door iets banaal. En waarbij er dan een hoop andere zaken naar boven komen.
Iemand die verkeerd geparkeerd stond aan een pita-zaak of zo. Bleek dat die geen verzekering, rijverbod,... had.
Of die DPD kerel, had die rustiger gereden, hij zou nooit de aandacht van de agent getrokken hebben.
Als je weet dat ge met iets niet in orde bent, zorg dan toch tenminste dat je niet opvalt...