Alloo bij de Verkeerspolitie (2024)

Idd, dat van niet zwalpen enzo gaf Bart ook mee.

Ik verschoot er wel van dat zo'n volgpad blijkbaar niet echt gekend was, ik heb toch altijd geweten wat zoiets is.
In centrum Brugge zag/zie je zo'n dingen wel regelmatig, dat zal ook wel een rol spelen.
Moet eerlijk zeggen dat ik dit pas weet sinds ik ooit die aflevering van Axel Daeseleire zijn programma gezien heb in zo'n blinden/slechtzienden instituut. Voordien wist ik dat oprecht ook niet.

Dat komt omdat een boete eigenlijk geen juiste straf is voor iemand die wat geld heeft. Betalen en klaar.
Een rijverbod, daar staf je veel harder en/of gerichter mee.

Bon, gisteren toch weer even goed kunnen lachen met die kerel die zijn gsm vast had omdat die 'moest afkoelen want die wordt warm' :laugh:.

Daarnaast toch ook weer een (zeer) triest fragment eigenlijk: die kerel die Bart op het einde aan de kant zette die zogezegd maar 1 pintje ophad. Daarna bleken het er dan 4 te zijn. Zelf zitten liegen maar daarna is het tegen Allo: 'liegen is verliezen he, wat ben je daarmee'. Om dan aan het dieptepunt te komen waar hij toegaf dat hij nu nog niet geleerd is. Echt diep triest, zo'n mannen op de baan.

Bon, gisteren toch weer even goed kunnen lachen met die kerel die zijn gsm vast had omdat die 'moest afkoelen want die wordt warm' :laugh:.

Daarnaast toch ook weer een (zeer) triest fragment eigenlijk: die kerel die Bart op het einde aan de kant zette die zogezegd maar 1 pintje ophad. Daarna bleken het er dan 4 te zijn. Zelf zitten liegen maar daarna is het tegen Allo: 'liegen is verliezen he, wat ben je daarmee'. Om dan aan het dieptepunt te komen waar hij toegaf dat hij nu nog niet geleerd is. Echt diep triest, zo'n mannen op de baan.
Bart zei ook dat die mens serieus naar de drank rook, maar blaast dan wel "maar" genoeg voor 6u rijverbod. Volgens mij is die mens al gemarineerd en rijdt die gewoon standaard beschonken rond omdat hij zelden nuchter is.

Die beroepsdrinker die niet begreep en nadien nog wat ambetant ging doen omdat hij gepakt werd. Zo zat dat hij niet meer normaal kon blazen. Voor 1.02mgl (2.35 promille!) te hebben stond hij wel nog vrij stabiel op zijn benen.

Die beroepsdrinker die niet begreep en nadien nog wat ambetant ging doen omdat hij gepakt werd. Zo zat dat hij niet meer normaal kon blazen. Voor 1.02mgl (2.35 promille!) te hebben stond hij wel nog vrij stabiel op zijn benen.
Bedankt om het om te zetten naar promille. Ik dacht nog, ik moet het eens omzetten, maar was het vergeten.
Wie heeft nu die 2 eenheden bedacht, mgl en promille?

't Was zijnen astma, he. (geen idee of dat echt een oorzaak is, zelf gelukkig geen astma)

Die man zonder achternaam die parkeerde op het zebrapad, vond ik ook wel straf. Maar laat ik niet te streng zijn, het bord verboden parkeren kent hij al, nu nog het verschil leren tussen stilstaan en parkeren, alsook dat ge nooit stilstaat/parkeert op zebrapaden. Je mag er zelfs niet even op stoppen als je bvb in een file staat.

Bedankt om het om te zetten naar promille. Ik dacht nog, ik moet het eens omzetten, maar was het vergeten.
Wie heeft nu die 2 eenheden bedacht, mgl en promille?
Was het niet omdat promille over het bloed ging en mgl over de uitgeademde lucht? Door dat we in een toestel blazen is mgl dan logischer. Als ze bloed nemen zal het dan weer promille zijn.
Enfin, als iemand dit wil corrigeren, doe gerust, maar ik ben vrij zeker dat het zoiets is.

't Was zijnen astma, he. (geen idee of dat echt een oorzaak is, zelf gelukkig geen astma)
Ik heb zelf ook een vrij zware vorm van astma, maar ik kan toch nog altijd correct blazen. Er zullen wel mensen met astma zijn die dat niet kunnen, maar bij die kerel was het toch puur uit zattigheid.

Die man zonder achternaam die parkeerde op het zebrapad, vond ik ook wel straf. Maar laat ik niet te streng zijn, het bord verboden parkeren kent hij al, nu nog het verschil leren tussen stilstaan en parkeren, alsook dat ge nooit stilstaat/parkeert op zebrapaden. Je mag er zelfs niet even op stoppen als je bvb in een file staat.
Hij was wel slim genoeg om het verschil tussen stilstaan en parkeren te kennen, hij kende zelfs het verschil in verkeersbord, wat ook niet iedereen weet. Maar dan niet weten dat een zebrapad altijd no-go is, was volgens mij gewoon doen alsof en hopen om niet te moeten betalen.
Dat hij geen achternaam heeft vond ik nog het zotste vanal, ik wist niet dat dat kon. Die moet toch regelmatig problemen hebben daarmee?

Zo vlot gaat dat helaas toch niet op sommige/veel plaatsen. Op het moment dat je de herinnering aankrijgt om je auto te laten keuren, kan je meestal al geen afspraak meer maken om je auto nog tijdig te laten keuren.

Die herinnering krijg ik al jaren niet meer voor de 2 wagens die dagelijks de weg op gaan, maar wel nog voor de oldtimer. Die groene brief is trouwens ook niet verplicht. Je moet zelf zien dat je op tijd gaat keuren. Alle uitvluchten ten spijt, je hebt 2 maand voor vervaldag om te gaan. Als dat niet lukt is het gewoon aan je zelf te wijten hoor.
Je verstoppen achter de herinnering in de bus gaat dus niets uitmaken.
En daarnaast kan je je auto natuurlijk ook nog zonder afspraak aanbieden, maar dan sta je in de rij.

Zo vlot gaat dat helaas toch niet op sommige/veel plaatsen. Op het moment dat je de herinnering aankrijgt om je auto te laten keuren, kan je meestal al geen afspraak meer maken om je auto nog tijdig te laten keuren.

Als op dit eigenste moment op de site voor de keuring van Oost-Vlaanderen kijk, dan kan je voor morgen in 3 centra een afspraak maken.
Voor West-Vlaanderen zijn het er 2.
Dan is er ook nog de mogelijkheid om zonder afspraak te komen, maar dan is het wachten.

De lezersbrief moet dus met een beetje nuance bekeken worden. De persoon schrijft dat hij eigenlijk een kwartier voor de middagpauze begint aan te schuiven. Ik weet natuurlijk niet hoeveel werk de schrijver verzet tijdens zijn/haar middagpauze natuurlijk… Dus in feite moet je bij die wachttijd dat al in rekening brengen. Misschien was daar ook iets anders aan de hand: onverwachtse ziekte, toestel defect,…
Als het al juist getimed is natuurlijk.

Grappig dat vanuit ons land altijd naar Nederland gekeken wordt voor hun keuring, en daar omgekeerd.
In een ideale wereld klinkt het wel mooi, maar er zijn te veel (commerciële) risico’s aan verbonden:
Het consumentenprogramma Radar heeft er eens een reportage over gemaakt.

Laatst bewerkt:
Ik loop nog een aflevering achter, maar iemand die rondrijdt zonder rijbewijs (en al eerder gepakt), is voor Luk Alloo een sympathieke jongeman? LOL

Ik denk dat die gewoon een beetje klaar is en het programma is nu zijn paycheck.

Dit is niet het juiste platform voor leuke interacties. Je kan niet echt diep ingaan op situaties.

Alloo Sexpliciet kwam nog eens in de buurt, maar weinig programmamakers lijken nog de wil te hebben om een karakterstudie te doen van een zatte René die niemand kent. Men durft ook zelden nog de pijnlijke kant te belichten. Zo een stilte in tristesse zoals in de Jambers reportages zie je zelden nog.

Er gebeurt ook gewoon veel te weinig om het nog een interessant programma te maken.

De zoveelste keer betrapt worden met de gsm, verkeerd geparkeerd, geen gordel, lading niet goed verzekerd,…Dat kennen we ondertussen al wel.

Sporadisch een marginaal geval dat te veel gedronken heeft zoals de laatste afl was “leuk” om te zien.

Bart komt er wel veel in vind in tegenwoordig.

Verschoot ervan in gent stad dat abdel en hugo maar een verwittiging gaven aan die persoon van aalst die verkeerd was.

Keuring ... hoe moeilijk is het om af en toe eens je handschoenkastje open te doen om eens te kijken wanneer je naar de keuring moet??

Geen afspraken op tijd kunnen maken is zever. Mss dat dat zo met corona was maar nu al lang niet meer

Bart komt er wel veel in vind in tegenwoordig.

Verschoot ervan in gent stad dat abdel en hugo maar een verwittiging gaven aan die persoon van aalst die verkeerd was.

Keuring ... hoe moeilijk is het om af en toe eens je handschoenkastje open te doen om eens te kijken wanneer je naar de keuring moet??

Geen afspraken op tijd kunnen maken is zever. Mss dat dat zo met corona was maar nu al lang niet meer
Ik kan ook niet begrijpen dat mensen zo laks zijn in zulke zaken. Iedereen is tegenwoordig vergroeid met zijn smartphone. Elk onnozel tiktok filmke moet bekeken worden, maar eens een jaarlijks herinneringske in de agenda zetten voor de keuring is er teveel aan.

Terug
Bovenaan