Alloo bij de Verkeerspolitie (2024)

volgens mij heeft die dame met hare polo geen boete gekregen, die agent zei eerst ja ik ga een pv opmaken en dan erna is er niks meer gezegd over de boete tegen de dame zelf , en ze was me toch nog te vriendelijk op het einde toen ze vertrok
Ik geloof dat bij rijden zonder geldig keuringsbewijs dat PV naar het parket gaat die dan beslist dat ze mogelijk voor de politierechtbank moet komen of alsnog een minnelijke schikking krijgt. Meestal laten ze daarna nog de beslissing zien maar hier dus niet, misschien nog niet gekend?
Denk ook dat ze bleef lachen omdat ze niet beseft dat ze mogelijk voor de politierechter moet komen.

Hoe zit het nu eigenlijk met de GSM in de wagen. Uit de serie zou ik opmaken dat een GSM in de auto ALTIJD in een houder moet zitten en zelfs niet op de middenconsole mag liggen, maar is dat zo? Mijn auto heeft een laadvak waar de GSM in ligt en via kabel met Android Auto is verbonden. Dat mag toch als je verder die GSM niet aanraakt, of kan je daar ook al zever mee hebben bij een controle?

Normaal moet die in de houder zitten en mag je hem niet manipuleren dacht ik (dus muziekske kiezen tijdens het rijden mag ook niet . )
Heb ook de gewoonte om die naast mij te leggen op de middenconsole (want hij verbind toch met de carkit) en leg soms mijne iPad op de passagiers zetel (of de laptop van het werk ligt daar ook soms ) en in theorie kunnen ze een boete geven als ze dit zien .
Gewoonlijk zijn die toe en niet actief maar soms gebruik ik de iPad als gps om ergens naartoe te rijden als de ingebouwde gps de straat niet kent of hij mij gewoon verkeerd wijst , en dan ligt die open op de zetel en ben ik infeite strafbaar .

Ik dacht dat als de gsm in een houder zit op hoogte van ventilatie/venster, je deze wel mag manipuleren. En anders mag deze niet gebruikt worden. Ook niet voor navigatie en deze gewoon ergens leggen.

Normaal moet die in de houder zitten en mag je hem niet manipuleren dacht ik (dus muziekske kiezen tijdens het rijden mag ook niet . )
In een aangepaste houder mag je wel manipuleren, al wordt het, terecht, niet aangeraden.
Maar, je moet er dan ook wel op letten dat je niet begint te zwalpen, buiten je rijstrook rijden, ...
Aangezien nogal wat gebruikers blijkbaar niet beseffen dat ze zwalpen ed, doe je dat dus beter niet.

Meer voorbeelden vind je hier:

volgens mij heeft die dame met hare polo geen boete gekregen, die agent zei eerst ja ik ga een pv opmaken en dan erna is er niks meer gezegd over de boete tegen de dame zelf , en ze was me toch nog te vriendelijk op het einde toen ze vertrok
Op het einde verscheen de tekst "de boete bedraagt €150" (echter zonder melding van 10,10€ administratieve kosten).
Ik ging er van uit dat die "druk-druk-druk" "zelfstandige mama thuis" die boete heeft gekregen.
Maar nu je het zegt, begin ik ook te twijfelen.

Op het einde verscheen de tekst "de boete bedraagt €150" (echter zonder melding van 10,10€ administratieve kosten).
Ik ging er van uit dat die "druk-druk-druk" "zelfstandige mama thuis" die boete heeft gekregen.
Maar nu je het zegt, begin ik ook te twijfelen.
Toch wel het hoogtepunt van deze reeks hoor:

Ik ben een "druk-druk-druk zelfstandige mama thuis"

Hier parkeren zou mij toch ook kunnen overkomen, zeker als het al wat donkerder is. Dat is de plaats die in de aflevering kwam, zelf om maps zie je er iemand staan. Dat volgpad of hoe noemt het, dat is toch gewoon slecht ingericht hier? Dat pad gewoon 1m verder leggen en je kan alle parkeervakken gewoon naast elkaar hebben. Lijkt me toch gewoon om mensen te kunnen beboeten dit, misschien staat er wel iets op de grond geschilderd maar dacht van niet daar. Ook die palen lijken me niet echt handig geplaatst.
Maar is niet de enige parkeerplaats die raar ingericht is in ertvelde, deze is zo iets, vakken die eigenlijk net te klein zijn voor 2 wagens.

Hier parkeren zou mij toch ook kunnen overkomen, zeker als het al wat donkerder is. Dat is de plaats die in de aflevering kwam, zelf om maps zie je er iemand staan. Dat volgpad of hoe noemt het, dat is toch gewoon slecht ingericht hier? Dat pad gewoon 1m verder leggen en je kan alle parkeervakken gewoon naast elkaar hebben. Lijkt me toch gewoon om mensen te kunnen beboeten dit, misschien staat er wel iets op de grond geschilderd maar dacht van niet daar. Ook die palen lijken me niet echt handig geplaatst.
Maar is niet de enige parkeerplaats die raar ingericht is in ertvelde, deze is zo iets, vakken die eigenlijk net te klein zijn voor 2 wagens.

Zo’n pad werkelijk nog nergens gezien, nu goed die blinden ook niet wss :unsure:

Alleszins, ik zou het ook niet weten.

Die markeringen op de grond waren ook niet heel duidelijk, in de donkere al zeker niet.

Als je het van hier bekijkt, vind ik het "pad" toch relatief duidelijk:

In een aangepaste houder mag je wel manipuleren, al wordt het, terecht, niet aangeraden.
Maar, je moet er dan ook wel op letten dat je niet begint te zwalpen, buiten je rijstrook rijden, ...
Aangezien nogal wat gebruikers blijkbaar niet beseffen dat ze zwalpen ed, doe je dat dus beter niet.

Meer voorbeelden vind je hier:
Idd, dat van niet zwalpen enzo gaf Bart ook mee.

Ik verschoot er wel van dat zo'n volgpad blijkbaar niet echt gekend was, ik heb toch altijd geweten wat zoiets is.
In centrum Brugge zag/zie je zo'n dingen wel regelmatig, dat zal ook wel een rol spelen.

Geen papieren van de wagen bij, geen identiteits documenten en dan nog een grote bek opzetten. Het krapuul kent geen grenzen :biglaugh:
Heb met zo ene een aanrijding, man man!
De typische drugsmobielen die achtergelaten zijn op de pechtstrook van één of andere snelweg.

...

Inderdaad, die parkeerplaatsen zijn te klein aangelegd, ze hadden er beter iets minder gemaakt of die heggen ertussen weggelaten, dat zou voldoende extra ruimte opleveren om daar normale plaatsen van te maken.
Resultaat is dat veel auto's staan zoals die zwarte VW op google maps, zodat er uiteindelijk maar 1 auto in zo'n vak staat.

Die ene jongen kreeg 1500eur en 2 weken rijverbod voor 0.27mg, mijn nicht kreeg vorige maand €300 boete voor 0.39mg en 6u rijverbod. Ik snap niet dat die bedragen niet overal gelijk zijn eerlijk gezegd.
Diene “jongen” wel nen dwaze kloot natuurlijk. Papieren niet in orde, 2 streekbierkes binnen gekapt en op de gsm bezig. Heb ik maar weinig medelijden mee.

Allemaal samen toch wel wat erger dan te laat zijn voor de keuring, zeker omdat die keuringen (in Oost Vlaanderen) nu niet het best geregeld zijn. ( al is de boete terecht gezien ze al fel over tijd is)

Voor alcohol en gsm’s echter het stuur kan men echt niet streng genoeg zijn imo. En dan al zeker bij professionele chauffeurs die met iets groter rijden dan een auto.

Wat ik trouwens niet zo goed snapte, bij die man die zijn oude nummerplaten op zijn geparkeerde wagen had gestoken omdat die niet meer reed, waarom krijgt die een rijverbod? Boete kan ik inkomen, maar een rijverbod voor een wagen waar je niet mee hebt gereden vind ik nogal een bizarre straf.

Wat ik trouwens niet zo goed snapte, bij die man die zijn oude nummerplaten op zijn geparkeerde wagen had gestoken omdat die niet meer reed, waarom krijgt die een rijverbod? Boete kan ik inkomen, maar een rijverbod voor een wagen waar je niet mee hebt gereden vind ik nogal een bizarre straf.
Ik vermoed omdat de wet geen onderscheid maakt?
Men heeft het dan altijd over "in het verkeer brengen".

Ik denk dat hem niet verzekerd was noch gekeurd, voertuig op openbare weg moet in orde zijn desondanks je er niet met rijdt.

Maar ik zou ook denken enkel boete ipv rijverbod.

Toch wel stuitend om te zien dat bijna iedereen die ze tegenhouden met moeite Nederlands kon (buiten die zelfstandige in het begin die voor de klassieke combo "gezopen + met de GSM kloten" ging). Alles met handen en voeten staan uitleggen, moet toch wel vermoeiend zijn.

Abdel: 'Je moet het soms met handen en voeten uitleggen, maar uiteindelijk verstaan ze wel de woorden: "gordel, Maxi Cosi, handen, voeten"...' 😀

Diene “jongen” wel nen dwaze kloot natuurlijk. Papieren niet in orde, 2 streekbierkes binnen gekapt en op de gsm bezig. Heb ik maar weinig medelijden mee.

Allemaal samen toch wel wat erger dan te laat zijn voor de keuring, zeker omdat die keuringen (in Oost Vlaanderen) nu niet het best geregeld zijn. ( al is de boete terecht gezien ze al fel over tijd is)

Voor alcohol en gsm’s echter het stuur kan men echt niet streng genoeg zijn imo. En dan al zeker bij professionele chauffeurs die met iets groter rijden dan een auto.

De keuring is toch elke weekdag open? En er is de mogelijkheid om ofwel een afspraak te maken ofwel zonder afspraak te komen. Dan is het wel wachten natuurlijk. Maar dat moet je bij pakweg een medisch beroep ook doen, als er al geen patiëntenstop is.

Zoals eerder geschreven zal dat waarschijnlijk te maken hebben dat op de openbare weg staan gelijk staat met in het verkeer brengen. En wat die persoon doet kan gewoon niet. Je kan geen niet ingeschreven voertuig op straat laten staan.Er is dan ook nog het risico wat ze er mee kunnen doen:
Mijn ouders hebben ooit eens telefoon gekregen van een politiezone uit een streek waar ze nooit komen:
Iemand met exact hetzelfde type van vintage wagen had twee duplicaten van hun nummerplaat op zijn wagen gemonteerd en was geflitst. Degene die het dossier moest opstellen was gelukkig wakker genoeg om te zien dat het om een duplicaat ging.

We begrijpen dus best dat daar een fikse straf op staat.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan