Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Abdel wist zelfs niet wie er geclaxonneerd had (terwijl het al de tweede keer was dat die claxonneerde), dus was alles behalve bewust van z'n omgeving. Hij kan dus ook onmogelijk weten van waar die persoon al op de busstrook aan het rijden was. Uit de beelden is dat ook onmogelijk af te leiden en het moment dat hij claxonneert zijn ze maar enkele meters verwijderd van het kruispunt. Hugo stapte enkel uit om duidelijk te maken dat ze politie zijn en met iemand bezig zijn, dus hij vond het ook niet nodig om een boete te schrijven. Daarbovenop zegt Abdel zelfs: "Moet gij naar rechts? Dan moet ge hier rijden hè!" al wijzend naar de linkerrijstrook.Op een busstrook onderbroken of niet mag er enkel een bus rijden. Je mag ze de laatste meters wel gebruiken maar volgens dat ik het zag dan zat die auto achter hen daar al een hele tijd op.
Ja vandaar dat ik zei de laatste meters. Maar volgens mij had hij al heel die rij voorbijgestoken op die busstrook ook (anders zou het wel echt toevallig zijn) en dan zijn dat niet de laatste meters.
2, Duncan was daar nog vrij geduldig mee.Die Roemeen met dat wit buske in die leegstaande wijk... geen rijbewijs, geen verzekering, nog veel praat. Zo'n mannen mogen ze in den bak steken hoor.

Echt? Sorry, dat idee heb ik dus niet.Nu, Duncan zei me onlangs eens dat die beelden sowieso eerst bekeken worden vooraleer ze mogen uitgezonden worden.
Dus ga ik ervan uit dat er geen echte grote fouten uitgezonden worden.
Op zich wat vreemd, want in Europa rijdt men rechts. Je zou dus verwachten dat langs de rechterkant laden de beste kant is.Ik heb nu wel niet gezien waarover het gaat maar om aardappelen te laden is het wenselijk dat de rooier of overlaadwagen kan laden langs de bestuurderskant. Dan zit je met een lagere valhoogte gezien het dekzeil langs de passagierskant opgerold zit. Ook zitten de valbrekers vooraan waardoor je als rooierchauffeur niet anders kan dan aan de voorkant te beginnen laden. Het gemakkelijkste en ideaalste om uw valhoogte te beperken is dan wanneer de oplegger begint te vullen je gewoon kan achteruit rijden. Dan zit de hoogste kant van de stapel aardappelen ook aannde voorzijde van uw losband en kan je het zien. Omgekeerd zit de hoge kant aan de achterzijde van de losband en moet je als rooierchauffeur wat gokken om te weten hoe vol de vrachtwagen is. (Tenzij je met een grimme sf rooier rijdt of een getrokken rooier. Dan zitten de losbanden meestal links van de rooier).
Die 'Roemenen' en 'Spanjaarden' waren in feite roma. Dat is echt een pest in Gent, was 10j. geleden ook al toen ik er nog woonde. Die 'mama' was precies hoogstens 15j. ouder dan die vent.2, Duncan was daar nog vrij geduldig mee.
Idem met diegene die daar enkel Spaans sprak toen hij geflitst was.
Je komt hier in België met de auto maar hebt “geen” geld bij, geen geld op gsm,…
Toen hij hoorde dat ze de auto in beslag gingen nemen stond plots de moeder daar met geld, dan ging het opeens wel om rond te bellen.
Wtf doen al zo’n types hier in de eerste plaats…
Ik krijg niet echt een positief beeld van Gent op basis van deze reeks eigenlijk![]()
Heeft niks te maken met hoe men rijd maar met de constructie van een aardappelrooier.Op zich wat vreemd, want in Europa rijdt men rechts. Je zou dus verwachten dat langs de rechterkant laden de beste kant is.
Geen idee ik volg het maar met een half oog eigenlijk. Ik heb maar beginnen opkijken na het claxonneren.Abdel wist zelfs niet wie er geclaxonneerd had (terwijl het al de tweede keer was dat die claxonneerde), dus was alles behalve bewust van z'n omgeving. Hij kan dus ook onmogelijk weten van waar die persoon al op de busstrook aan het rijden was. Uit de beelden is dat ook onmogelijk af te leiden en het moment dat hij claxonneert zijn ze maar enkele meters verwijderd van het kruispunt. Hugo stapte enkel uit om duidelijk te maken dat ze politie zijn en met iemand bezig zijn, dus hij vond het ook niet nodig om een boete te schrijven. Daarbovenop zegt Abdel zelfs: "Moet gij naar rechts? Dan moet ge hier rijden hè!" al wijzend naar de linkerrijstrook.
Alles wijst erop dat Abdel hier gewoon in z'n eer gekrenkt was of de verkeersregels niet kent. Ik blijf erbij, voor de rechtbank krijgt die bestuurder gewoon gelijk.
Die mens sprak Italiaans, dat was een heel raar tafereel tbh. Die deed volgens goed alsof vooral.2, Duncan was daar nog vrij geduldig mee.
Idem met diegene die daar enkel Spaans sprak toen hij geflitst was.
Je komt hier in België met de auto maar hebt “geen” geld bij, geen geld op gsm,…
Toen hij hoorde dat ze de auto in beslag gingen nemen stond plots de moeder daar met geld, dan ging het opeens wel om rond te bellen.
Wtf doen al zo’n types hier in de eerste plaats…
Ik krijg niet echt een positief beeld van Gent op basis van deze reeks eigenlijk![]()
Nee, want dat is illegaal.Kan er mij iemand uitleggen hoe je met twee bakken bier een wielklem kan verwijderen?

't Zou wel eens een kostelijke grap kunnen worden:Kan er mij iemand uitleggen hoe je met twee bakken bier een wielklem kan verwijderen?
Idd, en was al geen klein beetje te laat.Dame die auto niet liet keuren. Want teveel volk.”ik zelfstandige huismoeder” “ik geen tijd”
Een pedagogische tik zou ik zeggen. Alsof de rest daar wel tijd en zin in heeft.
Ik heb dat deel gemist denk ik, maar zou het verschil niet zitten in professionele bestuurder tegenover gewone bestuurder? Ik ga nog eens dat fragment opzoeken morgen.Die ene jongen kreeg 1500eur en 2 weken rijverbod voor 0.27mg, mijn nicht kreeg vorige maand €300 boete voor 0.39mg en 6u rijverbod. Ik snap niet dat die bedragen niet overal gelijk zijn eerlijk gezegd.
Die met zijn camionette: hij kreeg dat rijverbod en boete niet omdat hij (enkel) 0,27 mg had. Dat is appelen met peren vergelijken.Dame die auto niet liet keuren. Want teveel volk.”ik zelfstandige huismoeder” “ik geen tijd”
Een pedagogische tik zou ik zeggen. Alsof de rest daar wel tijd en zin in heeft.
Die ene jongen kreeg 1500eur en 2 weken rijverbod voor 0.27mg, mijn nicht kreeg vorige maand €300 boete voor 0.39mg en 6u rijverbod. Ik snap niet dat die bedragen niet overal gelijk zijn eerlijk gezegd.
Hij werd aan de kant gezet omdat hij aan het bellen was terwijl hij 90 km/u reed. Dat was (logisch) een gevaarlijke situatie volgens Bart en daarom belde hij naar het parket en werd bijgevolg zijn rijbewijs ingetrokken.Idd, en was al geen klein beetje te laat.
Ik heb dat deel gemist denk ik, maar zou het verschil niet zitten in professionele bestuurder tegenover gewone bestuurder? Ik ga nog eens dat fragment opzoeken morgen.
Wat mij vooral stoorde, ze zetten die mini aan de kant omdat ze geen gordels droegen vanachter. Maar die had 2 van de 3 remlichten kapot, en daar zeggen ze niets van? Dat is toch op z'n minst PV van waarschuwing imo.
Ah die, dan heb ik het toch gezien. Dat rijverbod was dus idd helemaal niet voor die alcohol.Die met zijn camionette: hij kreeg dat rijverbod en boete niet omdat hij (enkel) 0,27 mg had. Dat is appelen met peren vergelijken.
Hij werd aan de kant gezet omdat hij aan het bellen was terwijl hij 90 km/u reed. Dat was (logisch) een gevaarlijke situatie volgens Bart en daarom belde hij naar het parket en werd bijgevolg zijn rijbewijs ingetrokken.
Het rijden onder invloed kwam er dan nog eens bij. Bart zegt ook zelf in het fragment dat het vanaf 0,35 mg 6 uur rijverbod is.