Alleen op reis in een relatie

Ik ben zo vorig jaar eens alleen gaan rondrijden (met de auto) in Luxemburg. Eigenlijk echt zalig, gewoon eens hoofd leegmaken niks van planning gewoon leuke wegen aftoeren. Ik ben zelf een introvert en ik kan ook écht genieten van tijd alleen.
Awel, ik zou gewoon met de auto liefst naar Duitstalig België rijden en daar op een camping m'n tentje opzetten en eventjes genieten van de rust dan. Wandelingetje van x aantal km doen en gewoon voor de rest helemaal niks. Liefst zonder GSM, zodat die afleiding er niet is, maar ik besef dat we in een tijd leven dat dat niet meer kan qua veiligheid en eventueel als er iets aan de hand zou zijn thuis.

Dit jaar met een kameraad 2 weken in Lapland gaan rondtrekken met de kano. Dat was ook gsm af om batterij te sparen, juist 's avonds even een berichtje of telefoon.
Heel blij dat mijn vrouw mij zo'n dingen gunt. Zij heeft daar totaal geen nood aan en zou liefst alles samen doen, maar ze weet dat ik daar om de zoveel jaar eens nood aan heb.

Mijn wederhelft heeft niets met vakanties en ik ga heel graag.
Vorig jaar ben ik alleen met mijn kleuter op reis geweest, dat was super leuk voor ons allebei. En één keer per jaar probeer ik een citytrip te doen met vriendinnen.
Een weekend helemaal alleen weg staat ook op de planning voor 2025. Zoals hierboven ook al aangehaald werd lijkt me dat super om eens alle zorgen en drukte thuis te laten en helemaal tot rust te komen.

Awel, ik zou gewoon met de auto liefst naar Duitstalig België rijden en daar op een camping m'n tentje opzetten en eventjes genieten van de rust dan. Wandelingetje van x aantal km doen en gewoon voor de rest helemaal niks. Liefst zonder GSM, zodat die afleiding er niet is, maar ik besef dat we in een tijd leven dat dat niet meer kan qua veiligheid en eventueel als er iets aan de hand zou zijn thuis.
Zoiets dus, ja. Ik moet niet ineens twee weken naar de andere kant van de wereld gaan, maar een dag of twee "mijn ding" doen zou zalig zijn.

Zoiets dus, ja. Ik moet niet ineens twee weken naar de andere kant van de wereld gaan, maar een dag of twee "mijn ding" doen zou zalig zijn.
Als dat u zoveel deugd zou doen zou ik er toch eens over proberen te praten met uw vrouw, wie weet gunt ze u die tijd wel en heeft ze daar zelf ook wel eens nood aan.

Als dat u zoveel deugd zou doen zou ik er toch eens over proberen te praten met uw vrouw, wie weet gunt ze u die tijd wel en heeft ze daar zelf ook wel eens nood aan.
Het lijk me eigenlijk de basis van een gezonde relatie dat je dat soort dingen gewoon kan bespreken en doen. Als ik het goed lees, hebben jullie 1 kleuter rondlopen - dat is nu ook niet de grote drukte he (die hebben geen huiswerk, geen 5 hobby's,...). Het is een kwestie van elkaar dingen te gunnen.

Ik hoop dat ik dat ook ooit eens mag doen van mijn madam. Paar dagen op mezelf ergens heen. Dan neem ik het vliegtuig naar Yerevan of Tbilisi of misschien iets dichterbij.

Tijd. Mijn agenda voor de komende maanden zit nokvol.
Tip : doe er nu iets aan.... Als ge denkt dat het rustiger wordt als uw kinderen ouder worden heb je het wel helemaal mis hoor (4 keer per week basket training, minstens 2 matchen per week ; andere zoon 3 keer per week training hockey, 1 match per week maar vaak aan de andere kant vh land). Dan kunt ge wachten tot uw pensioen eer ge eens alleen weg moogt.

En ge moet eens een rusthuis gaan vragen aan de mensen waar ze het meeste spijt van hebben in hun leven. 90% zegt: "Dat ik te veel gewerkt heb".

Hier gaan we alle 2 ieder jaar eens alleen op vakantie (en ook samen voor de duidelijkheid).
En teveel werken....

Mijn vrouw is vorig jaar zo voor 2 dagen naar Zeeland geweest, in een huisje van de ouders van een vriendin. Ik vond het zalig.

Alleen nog niet, maar wel met vrienden weg (langere citytrip etc), maar dat alleen gaat er wel van komen. Ik zou bijvoorbeeld graag eens de trail du Mont Blanc wandelen. Deze vakantie een stukje gedaan, een korte wandeling is ok voor mijn vrouw, maar een langere laat staan een paar dagen rondtrekken met de rugzak is niet aan haar besteed.

Goesting om te delen waar je zit/welk hotel? Ik ben binnen 2 weken hetzelfde van plan, maar dan met de motor. Wou eerst gaan kamperen in de ardennen of duitsland, maar zelfs dat plannen heb ik geen goesting in. Gewoon ergens hotel boeken en dan zien lijkt me ideaal.

Alleen op reis gaan is toch een must in een relatie.

Ik zelf ga 2 à 3 weekenden per jaar met vrienden weg en een week of 2 skiën met vrienden.

We hebben 2 kinderen maar is voor de partner geen probleem.

Zij gaat eigenlijk nooit weg met vriendinnen omdat ze er geen behoefte aan heeft.

Zeker dat het uw madam niet was die wat rust zocht? :unsure:
Haha, dat is. Mijn vriend gaat wekelijks een avondje met zijn vrienden gaan padellen om dan te blijven plakken in de bar. Ik vind dat voor mezelf een fijne avond, eens effe alleen en de tv voor mij alleen. Dat is het moment dat ik mijn serietjes bij-binge 😊.

Hij gaat meestal 1 weekend op boysweekend (kleine citytrip als Praag/Berlijn - de Ardennen maar evengoed hebben ze eens een jaar hun tenten opgeslagen op 1 van die gasten hun bouwgrond) en een weekend naar Extrema. Ik doe een kleine citytrip met mijn vriendinnen (Valencia/Amsterdam) en eens weekendje weg met de mama.
Nu met een baby op komst weten we niet hoe volgend jaar er zal uitzien. Veel hangt af van hoe snel de baby wat doorslaapt, als zij haar ritme snel vindt mag hij gerust zijn weekendjes doen, als we beiden continu doodop zijn zal het misschien eens een jaartje 1 dag Extrema worden. Hoe graag je dat iemand ook gunt, 2 weken doorlopend onderbroken nachten met geen enkel momentje van rust in het weekend zie ik niet zitten. Ik voel dat nu de zwangerschap op zijn einde loopt, ik slechter slaap en algemeen vree moe ben, ik blij ben als hij eens achter de kookpotten kruipt en ik op tijd mijn bed in kan, ik ben vrijdagavond een wrak.

Haha, dat is. Mijn vriend gaat wekelijks een avondje met zijn vrienden gaan padellen om dan te blijven plakken in de bar. Ik vind dat voor mezelf een fijne avond, eens effe alleen en de tv voor mij alleen. Dat is het moment dat ik mijn serietjes bij-binge 😊.

Hij gaat meestal 1 weekend op boysweekend (kleine citytrip als Praag/Berlijn - de Ardennen maar evengoed hebben ze eens een jaar hun tenten opgeslagen op 1 van die gasten hun bouwgrond) en een weekend naar Extrema. Ik doe een kleine citytrip met mijn vriendinnen (Valencia/Amsterdam) en eens weekendje weg met de mama.
Nu met een baby op komst weten we niet hoe volgend jaar er zal uitzien. Veel hangt af van hoe snel de baby wat doorslaapt, als zij haar ritme snel vindt mag hij gerust zijn weekendjes doen, als we beiden continu doodop zijn zal het misschien eens een jaartje 1 dag Extrema worden. Hoe graag je dat iemand ook gunt, 2 weken doorlopend onderbroken nachten met geen enkel momentje van rust in het weekend zie ik niet zitten. Ik voel dat nu de zwangerschap op zijn einde loopt, ik slechter slaap en algemeen vree moe ben, ik blij ben als hij eens achter de kookpotten kruipt en ik op tijd mijn bed in kan, ik ben vrijdagavond een wrak.
Dat snap ik wel. Ik was er zelf pas echt klaar voor om een paar nachten weg te gaan toen onze twee jaar was.

Een paar dagen in mijn eentje naar de Chiantistreek en elke dag vlees eten bij Dario Cecchini staat ook op mijn wenslijstje.

In mijn eentje, want mijn vrouw eet het liefst haar steak goed doorbakken.

Moet zeker kunnen. Ben zo met mene beste maat paar jaar terug 3 weken naar Amerika geweest. Gewoon da was een droom van mij en zij had niks met die streek van Amerika.
Zij is dan een jaar later alleen naar Aruba geweest met een vriendin.
Moet kunnen.
Kan ook goed doen voor een relatie.

Heb ze het gevoel dat ik het zelf nog eens nodig heb.
Meerdaagse wandel/trektocht zou ik eens willen doen, maar durf de stap nie zetten.

ben nu aan het denken om de 3 routes van Mullerthal te doen. 2 overnachtingen, tussen 2 routes moeten wel volstaan denk ik?

ben nu aan het denken om de 3 routes van Mullerthal te doen. 2 overnachtingen, tussen 2 routes moeten wel volstaan denk ik?
Tenzij je een ferm doorwinterde wandelaar bent die overal doorvlamt en nergens eens geniet van het schoon uitzicht doe je route 2 niet op één dag. Geen ervaring met de andere twee routes, die zijn over minder geaccidenteerd terrein dacht ik.

Tenzij je een ferm doorwinterde wandelaar bent die overal doorvlamt en nergens eens geniet van het schoon uitzicht doe je route 2 niet op één dag. Geen ervaring met de andere twee routes, die zijn over minder geaccidenteerd terrein dacht ik.
Kan wel wat verzetten hoor, maar goed om te weten. Moet nog de nodige research doen, en eens babbelen met de vrouw ;-)

Hier binnenkort een week naar de bergen met een vriendin, met de camper.
Moet kunnen vinden we allebei dus dat valt ook weer mee.
Vorig jaar ook al een week mee gaan klimmen in Chamonix, dat zijn dingen die m'n vriendin niet doet (of toch niet op dat alpine niveau).

Dit jaar twee keer weg geweest zonder madam en twee keer met, twee keer zonder was Wenen en Bratislava voor een dag of drie-vier (en daar was er onder andere ene bij die thuis een madam had zitten die een maand of zes-zeven zwanger was). En een dag of vier Istanbul. Allebei dik de moeite. :love: .

En de twee keer met de madam was ook :love: :love: .

Ik zie ze doodgraag, maar moest ze afkomen met ik wil niet meer dat ge zonder mij op reis gaat, ja dan hebben we een behoorlijk groot probleem vrees ik. Ik doe momenteel echt veel samen, meer dan ik ooit in een relatie gedaan heb denk ik, maar af en toe gewoon is zonder elkaar kan ook bevrijdend werken. En ongelooflijk blij als ik ze dan op de luchthaven zie, dat ook wel.

Terug
Bovenaan