Algemene Loopthread

Toch iets te veel wind naar mijn goesting. :p

Morgen avond vertrek ik. Hotel op 400m van de start is mooi meegenomen.
Alles boven de 3u beschouw ik als een teleurstelling.
voor de backyard speelt die wind minder een rol ;)
wel een scherp doel, veel succes!

Alles onder de 15u beschouw ik als een teleurstelling :p

Succes allen 🙂

Hier ook klaar. Ik start zonder verwachtingen, maar met duidelijk plan: zo lang mogelijk in de 4u pacer groep nestelen, hopelijk zit ik daar na 33km nog wanneer het grootste stuk tegenwind erop zit. En dan zien we wel.

Het heeft ook heel lang geduurd maar het lijkt erop dat ik de laatste 2-3 weken minstens conditie van Gent vorig jaar evenaar of zelfs verbeter. En dan moet ik mezelf inhouden om toch die 4u weer niet voorop te stellen.

Scheenbeen en blaar achterkant voet blijken geruststellend insignificant tijdens het lopen. Laat maar komen :)

Druk weekend voor iedereen :D. Ik nog één weekendje m'n huis strippen en dan kan ik stilaan eens wat tijd vrijmaken om m'n loopschoenen aan te binden. Het wordt tijd want ik vrees dat er al een flink stuk conditie weg is :headshake:

Het vlees is zwak :(
En toen ik gelezen had dat je hem best zo veel mogelijk race-info geeft, heb ik dat handig gebruikt als rationalisatie.

Edit: En sub 1u25!! :D
Zwijg me trouwens van verkoudheden. M'n vrouw had 3 weken geleden een enorm diepe hoest en die is ongeveer nu pas weg. Ik zit er nu sinds een dikke week mee. De dochter heeft al een paar dagen een oorontsteking. Enfin, iedereen staat scherp hier :unsure:
En vannacht bleek m'n gemiddelde hartslag 8-10 slagen hoger dan gewoonlijk, dus ik zit hier nu al te stressen dat er een virus in m'n lijf zit :help:

Heb je die 5km al gedaan?
Niet over twijfelen, gewoon doen!
Yes, vanochtend. Op zich niet zo superverschillend van een training die gepland stond gisteren en die ik heb overgeslagen. Dat was een simulatie, en deze moest maar een beetje sneller. Dus ja. En heb er vertrouwen uit gekregen, want het voelde prima!

Maar eigenlijk ben ik wel pissig :D Op voorhand gelezen dat het rond de 20min hoorde te zijn, dus ik dacht: aanval op het 5K PR. Alleen ben ik toch ook echt een kieken, en gaan mijn hersenen echt uit zodra ik begin te lopen. Ik had m'n horloge al gestart vanaf de opwarming, dus moest ik gaan tellen. Maar ja, 11 minuten opwarmen en 1,6km gedaan. Eenvoudigere sommen bestaan niet, toch? Dus in mijn hoofd: lopen tot 6,6km.

Alles eruit gelopen op het einde, de laatste 200m aan 3:50, afgeduwd en... 400 meter te kort. Wat voor een ei ben ik toch ook :D Beter getimed zou ik mijn PR nipt wel verbroken hebben...

Maar goed, test geslaagd dus :p Nog een beetje te weinig input erin om al goeie race predictions en zo te krijgen, vermoed ik, want ik krijg steeds een error als ik dat probeer. Maar zo essentieel is dat niet, de data gathering is begonnen :p

Vandaag een aangepaste Trenara simulatie training op het programma om mijn knie nog wat te ontlasten: 3km warmup, 6*4km aan marathontempo (4:48) met telkens 1-2' rust. Op zich heel goed gevoel, enkel tijdens de 5de set opeens een steek in de knie maar ik moet duidelijk goed op mijn houding letten want daarna opnieuw geen last.
Deze was enorm belangrijk, niet alleen als test voor de knie maar ook voor het zelfvertrouwen. De afgelopen weken echt niet vaak kunnen lopen dus ben tevreden met het resultaat.

Ik denk wel dat ik mijn tijd ga laten varen en meer richting 3u30 mik, wat als eerste marathon een mooie persoonlijke prestatie wordt.

Succes allemaal!

Volgende week de 10 miles. Ik ben de laatste maand gehinderd door pijnlijke bovenbenen. Ben naar de ostheopaat geweest maar volgens mij heeft die niet gevonden waar het juist zit. Het lijkt alsof alles in mijn bovenbenen vastloopt. Stijf ben ik niet en dat is volgens mij geen goei teken.
Binnen en buitenkant van mijn bovenbenen zijn supergevoelig. Als ik daar lichtjes op druk voelt het aan alsof ik op een pijnlijke blauwe plek duw..
Vraag me echt af wat dit kan zijn. Ik ga het deze laatste week helaas dus ook heel rustig aan moeten doen. Beter genezen benen dan met een iets betere conditie aan de start.

Laatst bewerkt:
Hahahaha :laugh:
Klassiekertje :p

5km te kort om 1000km te lopen op een maand :tongue:

Maar voor diegenen die denken dat ze niet meer kan verbeteren op de marathon nadat ze 80km/week lopen en in vorm zijn. (!)
Koentje liep dus bijna 250km per week vorige maand ;)

Je moet er natuurlijk de tijd voor hebben en blessurevrij blijven

Maar voor diegenen die denken dat ze niet meer kan verbeteren op de marathon nadat ze 80km/week lopen en in vorm zijn. (!)
Koentje liep dus bijna 250km per week vorige maand ;)

Je moet er natuurlijk de tijd voor hebben en blessurevrij blijven

Zelfs met hetzelfde volume kan je nog verbeteren :P
250km, aan de tempo's die de meeste recreant hier loopt dat is meer dan een full-time job :P

Succes aan alle lopers dit weekend in rotterdam en de backyard!
En voor de lopers aan de halve marathon in Helmond!? ;)

Deze ochtend nog eens op de weegschaal gaan staan, 71,4kg, komend vanaf 74kg op 22/02 (begin trainingschema) bij lengte van 1m80. Kan nog wat af, maar soit moet er toch moeite dan beginnen voor doen..
Enfin klaar om te knallen morgen.

Heb je een tracking link?
De link staat hierboven!

0D6DD422-0A50-4BEA-B076-371935E8D807.jpeg

Ronde 3.

En taperen is niet niks doen, hè. Voor de 10M is dat ook niet langer dan een week, en mijn loopjes worden gewoon minder lang en minder intensief. In km's zal het terugvallen naar eerder 20 ipv de 30-35 van daarvoor. En RPE ook -2 of zo.
Doe jij enkel een vlak tempo bij je taperruns of steek je hier en daar nog een versnelling erbij?

Nieuwsvlits: ronde 6 en het gaat nog met de glimlach.

Klinkt zo casual, maar vanaf de volgende is het officieel een ultra, als ik goed kan rekenen.

Edit: klopt!
94462739-A7B6-4273-9D33-960904A16225.jpeg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan