Algemene Loopthread

Is het eigenlijk de bedoeling om een tentje op te zetten?

Ik ga proberen vrijdag heel de dag te slapen na het werk. En hopelijk kan ik snachts nog enkele uurtjes voor de tv in slaap vallen. De kans is groot dat ik al moe aan de start zal staan, maar niets aan te doen.

Heb er ook wel zin in!

Gisteren naar de kiné geweest wegens vermoedelijke ITB en die bevestigde dat. Oefeningen meegekregen en nu wordt het oplapwerk tot Wenen.
Ondertussen wel al 3 dagen zo goed als pijnvrij kunnen lopen, hopelijk kan ik nog wat langere duurlopen doen maar veel volume zal er niet meer in zitten.

Wel nog één vraagje, als ik mag :) Je zegt dat je 1x per maand een maximale inspanningstest moet doen van 10sec, 1min, 5min en 20min. Nu, als ik naar mijn huidige trainingen kijk, zitten die eerste drie misschien organisch wel in een maand, bij intervaltrainingen. In het "slechtste" geval kun je de eerste van je intervallen voluit doen bij een 4x1km. Of werkt het zo niet? Ik moet wel zeggen dat ik elke maand een kalibratie van 20min pittig vind... Da's elke maand een aanval op je 5km-pr :eek:
Jouw Critical Power wordt berekend op de maximale inspanning (10s, 1m, 5m & 20m) van de laatste 3 maand. Vallen uw testen buiten het raam van 3 minuten dan zal je (door stryd berekende) CP dalen. Wil je trainen op basis van uw actuele CP Critical Power dan raad ik toch aan om minstens de testen 1 keer per 1.5 maand te doen.

Zelf vind ik het niet altijd even gemakkelijk om die testen tijdens mijn normale trainingen te doen. 10s en 1m zijn geen probleem. Maar na een maximale inspanning van 5m moet ik heel wat langer recupereren dan na een normaal interval van 5m. 10s, 1m en 5m zou in 1 training gedaan kunnen worden. Voor 20m is het misschien beter om u in te schrijven in een locale 5K wedstrijd :)

Voor 20m is het misschien beter om u in te schrijven in een locale 5K wedstrijd :)
En wat met diegenen die sneller hun 5km afleggen dan 20min? :unsure:

Heb de gangmaker podcast over lopen op power beluisterd. Het intrigeert mij wel.
Maar ik hoor toch ook nog wel veel punten waarop het niet perfect is.

Ik zoek een drinkgordel/vest voor de langere afstanden en voor wanneer het terug warmer weer wordt. Wie onder jullie gebruikt zo iets, aanraders?

En wat met diegenen die sneller hun 5km afleggen dan 20min? :unsure:

Heb de gangmaker podcast over lopen op power beluisterd. Het intrigeert mij wel.
Maar ik hoor toch ook nog wel veel punten waarop het niet perfect is.
Er zijn heel veel kanten aan. Het is echt wel een beetje een deep dive, en je moet er echt wel een beetje een nerd voor zijn. Maar Real Science of Sports legt het erg goed uit in Watt the FTP, en er zijn er een paar met Klaas van Dijk en Ron dinges in de Sportrustenpodcast, die het mee hebben ontwikkeld voor Stryd.

Ik denk niet dat het cruciaal is. Maar wel een heel goeie en interessante manier om ernaar te kijken. Zeker als het voorbij gaat aan de Power Threshold, die nog erg vergelijkbaar is met een threshold pace die we allemaal ongeveer kennen (de snelheid waarbij je net onder je lactaatdrempel blijft), en dan eerder door kijken naar de W-Prime en het ‘vat’ van anaerobe energie dat je hebt. Echt wel cutting edge in combinatie met oude kennis.

Nog mensen hier die de Jogclub Ultra doen vandaag? (in Herent). Ik ga een stukje meelopen (18k) met een vriend die z'n 2e 50k+ gaat lopen. Ben benieuwd 😁

Trenara gaat krachttraining in de app introduceren. Geen excuses meer om core stability en dergelijke te mijden.

Wel alleen maar voor Peak Pro helaas :headshake:

Nog mensen hier die de Jogclub Ultra doen vandaag? (in Herent). Ik ga een stukje meelopen (18k) met een vriend die z'n 2e 50k+ gaat lopen. Ben benieuwd 😁
Had hem graag gelopen, maar in de week voor de backyard ga ik toch passen ;)

Er zijn er wel veel die ik ken die hem zullen lopen!

Niet meer dan logisch. Bij Trenara krijg je al veel zonder te betalen. Je hoeft ook niet persé heel het jaar een abo te nemen (ik doe het voorlopig wel om hen wat te steunen).
Zodra ik terug wat meer durf, pak ik ook terug peak pro. Als ik over de angst van mijn hamstringblessure ben.

Zaterdag nog eens kramp gehad in beide hamstrings na een lange dag werken. Hopelijk beginnen ze ook te krampen tijdens het lopen in plaats van te scheuren.

Nog een tijdje gewoon worden aan de steunzolen en hopelijk kunnen we dan opbouwen terug. Wel al een dikke week last van de luchtwegen, hopelijk ook snel genezen.

Niet meer dan logisch. Bij Trenara krijg je al veel zonder te betalen. Je hoeft ook niet persé heel het jaar een abo te nemen (ik doe het voorlopig wel om hen wat te steunen).

Ik heb geen probleem met betalen, ik heb al heel lang Peak maar ik vind de stap van Peak naar Peak Pro maar mager. Misschien nu met die krachttraining iets meer value for money maar als ik 9 euro per maand betaal voor iets mag het ook technisch iets beter.

Marathonweek!

Top ingezet vandaag met een wandeling in nieuwe schoenen. Open blaar op de achterkant van mijn voet.

Waanzinnige timing dit 🫥

Was nog op zoek naar een loopwedstrijd in het verlengde weekend van 29/04 tem 01/05. Heb hier de Knokkerun gevonden. Iemand nog weet van een andere wedstrijd (verhard en enkel west-vlaanderen)? Oost-vlaanderen komt ook in aanmerking maar dan liefst in het westen :)

Hahaha, weer typisch... met Pasen mijn LSD ietsjes moeten uitstellen, dus extra veel rust gehad ervoor. Het is toch de laatste trainingsweek voor de taper. Schiet er me onderweg toch niks in mijn achilles zeker... Zal de laatste intervallen dan maar uitstellen en de tempblokken laten voor wat ze zijn donderdag. En dan de taper in en hopen dat het niks is. Het is toch altijd nét voor de taper dat je zulke dingen voelt, hè :D

Terug
Bovenaan