Algemene Loopthread

Hij lijkt mij dit jaar zijn verstand te gebruiken. Eerst mee gaan met de 3 voudige winnaar. De zwaarste rondes 2 en 4 het rustiger aan doen. Ronde 3 gewoon sneller lopen. En dan timen om net in 13u tijd, nog alle zever uit zijn lichaam te persen in R5.

Ik denk dat hij het gaat halen.

Ik denk dat je tegen loop 5 al niet meer van "verstand" kan spreken maar dat je gewoon blijft gaan op één of de andere primordiale hersenkronkel :D

Ik denk dat je tegen loop 5 al niet meer van "verstand" kan spreken maar dat je gewoon blijft gaan op één of de andere primordiale hersenkronkel :D
Dat klopt. Maar hij heeft duidelijk geleerd van vorig jaar. R5 is voor Sabbe als ik Twitter mag geloven in theorie gemakkelijker dan R4. Omdat hij 3des eindigde tijdens R4 en daardoor met de klok mee mag lopen (blijkbaar een voordeel?) Het is tevens nu dag ipv nacht. Dus die 13u resterende tijd, was niet haalbaar voor R4 maar blijkbaar wel voor R5.

Maar zoals je zegt. Tegen dat je in R5 zit ist natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Vermoeidheid. Spoken zien. Lichaam dat niet meer mee wil .. alles moet nog steeds 100% meevallen of het mislukt alsnog he.

4 lopers haalden het einde van R4 maar 3 en 4 zijn effectief gestart aan R5. Misschien 3 finishers dit jaar? Dat zou een evenaring van het record aantal finishers zijn (3 in 2012)

Laatst bewerkt:
Als Karel het tot een goed einde brengt wil ik zondag gerust lopen met een shirt waarop zijn foto staat omringd door hartjes. Straffe kost.

Het weer zit dit jaar wel eindelijk eens mee, vorige jaren is dat wel anders geweest.

Massa's respect hoor, echt vol bewondering voor die mafketels. Zullen wij wel blijven oefenen voor een 10 miles of een marathon van een schamele 42km 😂

Deze man heeft dus nooit officieel de wedstrijd gefinisht - 6 seconden TE laat. :support:

Kan er iets pijnlijker zijn dat dit?

Maar hij heeft het blijkbaar een plaats gegeven ("It is just a race")

Laatst bewerkt:
Binnenkort ga ik de eerste keer ooit meedoen aan een 5KM wedstrijd, mijn doel was om onder de 25 minuten te eindigen.
Na 2-3 maand trainen heb ik de helft van het parcours eens uitgetest en kwam uit op 4min40 per kilometer...
Nu mijn vraag, hoe bepaal je uw tempo op wedstrijddag? Ga ik van in begin all out en probeer zelfs nog wat sneller te gaan naar 4min30?
Eenvoudige tips zijn zeer welkom!

Deze man heeft dus nooit officieel de wedstrijd gefinisht - 6 seconden TE laat. :support:

Kan er iets pijnlijker zijn dat dit?

Maar hij heeft het blijkbaar een plaats gegeven ("It is just a race")
Is dacht ik ook te zien in zijn film? Maakt het eens te pijnlijk om het op beeld te zien 😱

Ze zijn alle vier gestart hoor. Hall kijkt wel aan tegen een ronde van 12u30 om te kunnen finishen.
wel een prachtige documentaire!

Ondertussen zijn ze nog met 3 op loop 5
Van Hall was even verwarring (op social media ergens, maar ik was toen op mijn GSM aan het kijken), of hij gestart was aan R5 of niet (het was ook erg krap om het nog te halen, zeker als je zijn verval zag tov de anderen), maar blijkbaar heeft hij het nog even geprobeerd maar nu dus inderdaad effectief 'officieel' opgegeven.

Kelly loopt met de klok mee en heeft nu de meeste kans op slagen (Het zou dan zijn 2de finish zijn na 2017). Sanchez heeft een voorsprong op Sabbe maar moet nu de moeilijker ronde volgen (Tegenwijzerzin). Dus beiden, staan daardoor op gelijke voet.

Paris -de beste vrouw- is als eerste tweede vrouw ooit erin geslaagd R3 te overleven, welliswaar nipt.
Blijkbaar niet helemaal correct. Ze was de 2e vrouw ooit die R3 overleefde. Maar ze is wel de eerste die R4 gefinished heeft. (buiten tijd, dus geen R5 voor haar)

Laatst bewerkt:
13 uur voor 32km, dat moet hem lukken!
Hij gaat voor de traagste finish ;)
59:50 of zo - uiteindelijk maakt het niet uit, zolang het maar géén 6 sec buiten tijd is.

John Fegyveresi59:41:21Slowest finish

Hahaha en deze op twitter :rofl:
"For the first time in the history of the Barkley Run, 4 runners are on loop five. laz is concerned this will cause people not to apply next year, as they will perceive the course to be too easy."

Laatst bewerkt:
De bijhorende memes zijn wel top dit jaar

FrVpMLfXsAAXyVc

Dikke pluim voor Sporza, die gewoon een liveblog zijn gestart speciaal hiervoor.

Sabbe is een machien. Heb daar die On documentaire van gezien (Via Alpina in 30 dagen - elke dag 85 km en 4800 hoogtemeters), niet normaal... Als ik in de bergen op 1 dag 20 km en pakweg 1200 hoogtemeters gewandeld heb, ben ik moe en voldaan 😅

Wat gebeurt er eigenlijk bij meerdere finishers? Is het dan zo brutaal om in dit geval uitsluitend Kelly als winnaar aan te duiden en de rest "leuk dat je de finish haalde en tot ziens"?

Binnenkort ga ik de eerste keer ooit meedoen aan een 5KM wedstrijd, mijn doel was om onder de 25 minuten te eindigen.
Na 2-3 maand trainen heb ik de helft van het parcours eens uitgetest en kwam uit op 4min40 per kilometer...
Nu mijn vraag, hoe bepaal je uw tempo op wedstrijddag? Ga ik van in begin all out en probeer zelfs nog wat sneller te gaan naar 4min30?
Eenvoudige tips zijn zeer welkom!
Ge start de eerste km aan 4min40. Na 1 km herkalibreert ge op basis van hoe ge u voelt.

Het probleem is dat 95% van de mensen te snel starten vanwege adrenaline en het is heel gemakkelijk om u de eerste kilometer te laten meesleuren met al de rest. Ik zie dat op alle niveaus zowel in stratenlopen als in veldlopen. Ik word die eerste kilometer altijd voorbij gepeerd door lopers waarvan ik weet dat ik ze 500m terug achter mij laat.

Finishen is finishen. Er zijn nog al meerdere finishers geweest.

Begint nu toch te spannen voor Karel!

Het zal inderdaad niet te lang meer mogen duren vooraleer dat hij de Watertoren moet passeren.
Ondertussen zie ik de hype langs alle kanten stijgen!

Hopelijk zondag evenveel enthousiasme he @Loser ;)

Terug
Bovenaan