Algemene Loopthread

Zalig loopje deze morgen in de zon. Fris windje was ok. Benen voelen frisser aan dan de loopjes na het werk.

Wel nog altijd zand in de schoenen van vorige week. Krijg ik dat op een of andere manier uit? Of Gewoon met tijd gaat dat eruit?
 
Iemand anders die problemen ervaart met Strava? Ik loop regelmatig dezelfde toer, en tegenwoordig zijn dat serieuze verschillen op Strava qua lengte.

Dinsdag 3 Januari: 5,36 km (https://www.strava.com/activities/8330261617)
Donderdag 5 Januari: 5,17 km (https://www.strava.com/activities/8341497613)
Maandag 9 Januari: 5,44 km (https://www.strava.com/activities/8362878055)

Terwijl die toer maar 5,07/5,08 km is, zoals Strava vorig jaar telkens optekende:
22 September: https://www.strava.com/activities/7848275732
15 September: https://www.strava.com/activities/7811315510
14 September: https://www.strava.com/activities/7805962029

Zeer vervelend want nu zijn mijn splits en avg pace waardeloos.
Op mijn GSM staat de GPS en Mobiele Data zoals altijd aan. Enige wat ik me kan inbeelden is dat mijn nieuwe sportswatch (Samsung Galaxy S4) voor interference zorgt, maar dat is belachelijk als dat zou kloppen. Morgen alleszins eens zonder sportswatch lopen.
 
Iemand anders die problemen ervaart met Strava? Ik loop regelmatig dezelfde toer, en tegenwoordig zijn dat serieuze verschillen op Strava qua lengte.

Dinsdag 3 Januari: 5,36 km (https://www.strava.com/activities/8330261617)
Donderdag 5 Januari: 5,17 km (https://www.strava.com/activities/8341497613)
Maandag 9 Januari: 5,44 km (https://www.strava.com/activities/8362878055)

Terwijl die toer maar 5,07/5,08 km is, zoals Strava vorig jaar telkens optekende:
22 September: https://www.strava.com/activities/7848275732
15 September: https://www.strava.com/activities/7811315510
14 September: https://www.strava.com/activities/7805962029

Zeer vervelend want nu zijn mijn splits en avg pace waardeloos.
Op mijn GSM staat de GPS en Mobiele Data zoals altijd aan. Enige wat ik me kan inbeelden is dat mijn nieuwe sportswatch (Samsung Galaxy S4) voor interference zorgt, maar dat is belachelijk als dat zou kloppen. Morgen alleszins eens zonder sportswatch lopen.
Uw route en dus wrs GPS-signaal ziet er niet bijzonder accuraat uit, da’s wrs al een begin van het probleem?

Probeer eens je loopje via je horloge op te nemen?
 
Nice @makila
Btw ik heb gisteren met soft flasks gelopen. Enig idee hoe je die het best kunt reinigen?
Gewoon eens goed uitspoelen en te drogen leggen?
Ik bewaar die in de diepvriezer, doe dat al jaren zo en die lijken daar toch goed tegen te kunnen. Gewoon effe uitspoelen en de vriezer in, geen last van vieze geurtjes zo :thumb:
 
Kunde niet beter gewoon van u sporthorloge de activiteit naar strava syncen?
dat is hoe ik het altijd doe en is volgens mij toch meer accuraat?

Dat is mogelijk maar ik vind die sporthorloge beetje inaccuraat.
De Run app daar registreert telkens maar 4,8/4,9 km, terwijl het vorig jaar altijd 5,07/5,08 bij Strava was (en die toer heb ik 20+ keer gelopen, dus consistentie is er wel met die gemeten afstand). Dat is weeral 0,2/0,3 km verschil.
De hartslagregistratie is ook niet 100%, ik heb een borsthartslag-band en daar zit een verschil van +/- 3-5 gemiddeld op.

Goed, niet allemaal bijzonder grote verschillen natuurlijk, maar toch. Ik ben iemand die graag vergelijkingen maakt, en op deze manier wordt dat wel iets moeilijker.
Zal eens testen met de Strava app op de Smartwatch, misschien dat die wel correct de afstand registreert.

Uw route en dus wrs GPS-signaal ziet er niet bijzonder accuraat uit, da’s wrs al een begin van het probleem?

Probeer eens je loopje via je horloge op te nemen?

Ja, daarom dat ik vraag of iemand anders ook problemen heeft met Strava. Dat gelopen parcours ziet er zo grillig uit. Nochtans dezelfde toer, dezelfde smartphone + settings als vorig jaar waarmee ik 20+ die toer gelopen heb zonder dit soort discrepanties.

Ik registreer de toer ook via de Run app op de smartwatch en daar zijn ook verschillen, maar dan naar onder toe. 4,8/4,9 km ipv 5,07km.
 
Ja, daarom dat ik vraag of iemand anders ook problemen heeft met Strava. Dat gelopen parcours ziet er zo grillig uit. Nochtans dezelfde toer, dezelfde smartphone + settings als vorig jaar waarmee ik 20+ die toer gelopen heb zonder dit soort discrepanties.

Voor zover ik weet neemt Strava ook maar gewoon over wat je smartphone of smartwatch capteert qua GPS segmenten. Zelf merk ik geen rare dingen, mijn routes kloppen volledig. Zien er accuraat uit, kloppen qua lengte. Zowel op watch als op Strava.

Je zou het dan in principe bij je watch of phone moeten gaan zoeken.
 
als je niet tevreden bent van de gps punten, kan je strava de lengte opnieuw laten berekenen opbasis van hun map.
(dit kan ook voor de hoogte btw)
 
Iemand anders die problemen ervaart met Strava? Ik loop regelmatig dezelfde toer, en tegenwoordig zijn dat serieuze verschillen op Strava qua lengte.

Dinsdag 3 Januari: 5,36 km (https://www.strava.com/activities/8330261617)
Donderdag 5 Januari: 5,17 km (https://www.strava.com/activities/8341497613)
Maandag 9 Januari: 5,44 km (https://www.strava.com/activities/8362878055)

Terwijl die toer maar 5,07/5,08 km is, zoals Strava vorig jaar telkens optekende:
22 September: https://www.strava.com/activities/7848275732
15 September: https://www.strava.com/activities/7811315510
14 September: https://www.strava.com/activities/7805962029

Zeer vervelend want nu zijn mijn splits en avg pace waardeloos.
Op mijn GSM staat de GPS en Mobiele Data zoals altijd aan. Enige wat ik me kan inbeelden is dat mijn nieuwe sportswatch (Samsung Galaxy S4) voor interference zorgt, maar dat is belachelijk als dat zou kloppen. Morgen alleszins eens zonder sportswatch lopen.
Ik had onlangs hetzelfde voor, zie enkele pagina’s terug. Een update heeft het precies wel verholpen…
 
Wat soms kan helpen is even wachten nadat je gsm of horloge GPS-signaal gevonden heeft, tot die mooi gelocked is en dan vertrekken
 
Hoeveel paar loopschoenen heeft de gemiddelde beyondgamer hier.
Momenteel heb ik 1 paar trailschoenen:
Hoka speedgoat 5. Ben ik super content van.

Voor op asfalt heb ik de Hoka Bondi.
Niet slecht, maar ik denk dat er betere zijn.
Was nu aan het denken, voor een 2e paar voor op de weg.
Zou eens asics willen proberen, maar weet nie hoe die in verhouding zijn met de bondi.
 
Meestal maar 2 paar in de roulatie want ik loop alleen op de weg. Beide Hoka: Clifton (8 atm) voor rustig, Rincon (2) voor intervallen, tempolopen en wedstrijd.

Voor Rotterdam ga ik sowieso wel een nieuwe wedstrijdschoen nodig hebben, daarvoor al aan het twijfelen. Rincon 3, Mach 5 of een Carbon X 3. Al denk ik dat die laatste voor mij gewoon overkill is. Het is dat Hoka zijn carbon schoenen nog relatief democratische prijzen geeft (al te vinden voor 130 euro).

En na Rotterdam eens bezinnen of ik me aan trails ga wagen.
 
Terug
Bovenaan