Gradueel opbouwen is zeker slim - nooit van afwijken

Wat dat talent betreft: ik heb ook geen bal loop- of sporttalent. Ik ben sinds covid beginnen lopen (eerste keer dat ik aan sport deed in mijn leven) en ik loop wel heel graag, al zal ik nooit een snelle loper worden. Die marathon heb ik wel al achter de rug (2!) en ondertussen ingeschreven voor de volgende. Dus vergeet "talent" - als je ervoor werkt en het slim opbouwt is dat best haalbaar.
50 kilometer per week is al een proper kilometrage, eens je dat nog verder opbouwt naar 70K+ met long runs die naar 30-32K gaan zit je wel op niveau dat je die marathon zal halen.
Ik heb daar ondertussen 2.5j een abo op, indertijd ook een stukje als incentive om het vol te houden toen ik nog aan het trainen was voor eerste 5K

Wat info hier:
https://support.strava.com/hc/en-us/articles/216917657-Strava-Subscription-Features
Qua data ga je er niet meer uithalen dan uit Garmin Connect. Segmenten en doelen zijn leuk, maar ook niet onmisbaar.
Wat ik er wel HEEL nuttig aan vind is de route creator, blijkbaar heb je die niet in de non-paying versie en dat gebruik ik wel vaak. Eender waar je bent (thuis of op vakantie), training van x aantal km te gaan > even laten autogenereren in de Strava app, pushen naar je watch en go.