Algemene Loopthread

Bij mij heeft corona ook "verschroeiend" uitgehaald op conditioneel niveau.
En bij mijn zus ook.

Ik ga binnenkort nog eens bloed laten pakken. We zijn ondertussen een half jaar verder. Conditieopbouw gaat moeizaam bij mij maar dat was voor corona ook al zo :)

Ik heb hetzelfde probleem qua conditie opbouw. Bloed laten trekken is eigenlijk geen slecht idee. Doe dat normaal sowieso elke twee jaren, maar met corona is het wat uitgesteld geweest.
 
Zijn er hier veel die met oortjes of echt uitgeplande routes/weg van huis vertrekken?
Ik verveel me nogal snel als ik steeds dezelfde baantjes rond het huis loop. En voor loopjes van 5km vind ik het nogal stom om de auto naar ergens anders te nemen.

Als fietser ben ik het gewoon dat de banen en omgevingen elkaar snel opvolgen ☺️
 
Zijn er hier veel die met oortjes of echt uitgeplande routes/weg van huis vertrekken?
Ik verveel me nogal snel als ik steeds dezelfde baantjes rond het huis loop. En voor loopjes van 5km vind ik het nogal stom om de auto naar ergens anders te nemen.

Als fietser ben ik het gewoon dat de banen en omgevingen elkaar snel opvolgen ☺️
Altijd met oortjes, ik word altijd ambetant van de wind in mijn oren.
 
Soms is een uitgeplande route maar meestal dezelfde basislus van 7km waar ik stukken bijneem afhankelijk van de afstand die ik wil doen. Op 400m van bossen wonen helpt natuurlijk wel 😁
 
Zijn er hier veel die met oortjes of echt uitgeplande routes/weg van huis vertrekken?
Ik verveel me nogal snel als ik steeds dezelfde baantjes rond het huis loop. En voor loopjes van 5km vind ik het nogal stom om de auto naar ergens anders te nemen.

Als fietser ben ik het gewoon dat de banen en omgevingen elkaar snel opvolgen ☺️
(After) Shokz zijn daarvoor wel handig, zo hoor je de omgeving ook nog en blijft het veilig.
Ik gebruik ze zelf op de fiets en al lopend.
 
Amai, is deze nieuw? Want ik heb er vorige keren ook al eens naar gekeken, omdat Rotterdam me wel heel cool lijkt. 31/07 is net wel in de zwaardere trainingsweken voor 11/09 (Antwerpen), dus een stevigere zonder kapot te lopen, zou misschien wel fijn kunnen zijn? Of doe je dat beter niet 6 weken voor het doel? :D

 
Amai, is deze nieuw? Want ik heb er vorige keren ook al eens naar gekeken, omdat Rotterdam me wel heel cool lijkt. 31/07 is net wel in de zwaardere trainingsweken voor 11/09 (Antwerpen), dus een stevigere zonder kapot te lopen, zou misschien wel fijn kunnen zijn? Of doe je dat beter niet 6 weken voor het doel? :D
Ik ga ervanuit dat 11/09 een marathon is? Als lopen je enige sport is mag je die imo vol lopen 6 weken voor uw marathon.
 
Telkens ik ga lopen krijg ik al snel last van zeer voeten en benen,Gevoel dat ik nog nooit gelopen heb en zou moeten stoppen.
Na 15 min is dat voledig over en kan ik pijnloos verder lopen.
Iemand tips ?
 
6w voor een M een halve lopen… How dafuq kan dit uw M (negatief) beinvloeden.
Als dit over mijn post gaat, 6w voor de 'hoofddoel halve' een andere halve lopen.
In mijn schema zit er normaal 6w voor de halve geen 20km duurloop doorlopen, hoor :D
 
Neen. Gaat over een halve lopen voluit voor een M(arathon).
In uw geval zou een 10k / 10 miles 6w voor de halve marathon wedstrijd toch ook geen negatieve impact mogen hebben op het resultaat. Integendeel
 
In september ga ik mijn 3e marathon lopen. Voor ideale weersomstandigheden is oktober beter maar ik ben dan voor 23 dagen naar Peru. Ik ga tevens ook kiezen voor een locale en kleinschalige marathon, mijn vader zal meefietsen en mij bevoorraden van gellekes, isotone sportdrank, banaan, etc zodat ik niks hoef te dragen.

Het hoofddoel is om onder de 3u te eindigen.
Ik heb me ook zonet lid gemaakt bij een nieuwe loopclub. Eentje die leden telt over heel België maar voornamelijk in West-Vlaanderen. De club heet #TeamFischer genaamd naar Benny Fischer die sommigen misschien kennen (marathon gelopen onder de 2u30 oa).
Hij maakt op individuele trainingsschema's o.b.v. uw doelstellingen en ambities.
Zowel starters, ervaren lopers en ultra lopers kunnen bij hem terecht.
Ik kijk uit naar de samenwerking.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk wat rustiger op het werk, al zal er hier en daar nog een korte piek komen. Maar ik kan terug meer m'n focus op sporten leggen.
Nog 20 weken te gaan voor de grizzly, doel is om het uit te lopen met een beter gevoel als vorig jaar ;-)
 
Eindelijk wat rustiger op het werk, al zal er hier en daar nog een korte piek komen. Maar ik kan terug meer m'n focus op sporten leggen.
Nog 20 weken te gaan voor de grizzly, doel is om het uit te lopen met een beter gevoel als vorig jaar ;-)

Hier is het ook triestig geweest afgelopen weken, kinderen ziek, druk op het werk, trouwfeest enzovoort...
Vandaag terug de loopschoenen aan!
 
Mensen die hier eens een hernia (of 2 :unsure:) hebben gehad en lopen? Ben traag opnieuw aan het opbouwen op een start to run manier (1m wandelen, erna 45 sec, erna 30 per kilometer driemaal, nu EINDELIJK aan 1 stuk) en doe dit voornamelijk op een Finse piste, geen asfalt meer gedaan.

Zijn jullie hier ook trager op? M'n tempo ligt rond de 6:00 en dan heb ik al een hoge hartslag (150+), conditie gewoon weg :(
 
Mensen die hier eens een hernia (of 2 :unsure:) hebben gehad en lopen? Ben traag opnieuw aan het opbouwen op een start to run manier (1m wandelen, erna 45 sec, erna 30 per kilometer driemaal, nu EINDELIJK aan 1 stuk) en doe dit voornamelijk op een Finse piste, geen asfalt meer gedaan.

Zijn jullie hier ook trager op? M'n tempo ligt rond de 6:00 en dan heb ik al een hoge hartslag (150+), conditie gewoon weg :(
Ik vind een Finse piste verschrikkelijk om op te lopen. Ja, ik ben er trager op, of beter gezegd dat mijn HR hoger gaat aan eenzelfde snelheid. En mijn benen raken sneller vermoeid.
 
Terug
Bovenaan