Algemene Loopthread

Eerste marathon gelopen op Great Breweries, net onder de 4 uur. Wat een beleving en tocht. Dipje na de 30 km waar je stelselmatig mijn tempo ziet zakken. Content van, mooi in Z3-onderkant Z4 gelopen en prachtig parcours. De warmte was met momenten toch echt stevig, zeker nadat mijn drinken op was met nog paar km te gaan tot bevoorrading. Wat een ontlading na 4 maanden trainen!

Eerste marathon gelopen op Great Breweries, net onder de 4 uur. Wat een beleving en tocht. Dipje na de 30 km waar je stelselmatig mijn tempo ziet zakken. Content van, mooi in Z3-onderkant Z4 gelopen en prachtig parcours. De warmte was met momenten toch echt stevig, zeker nadat mijn drinken op was met nog paar km te gaan tot bevoorrading. Wat een ontlading na 4 maanden trainen!

Proficiat! Uw eerste marathon vergeet je nooit en zal je eeuwig koesteren.

Morgen eens een gratis training meedoen met de lokale atletiekvereniging om te kijken of het iets voor mij is. Ik kijk er wel naar uit! Kan geen kwaad om wat gelijkgezinden te ontmoeten en eens wat meer deel te nemen aan het verenigingsleven.

Morgen eens een gratis training meedoen met de lokale atletiekvereniging om te kijken of het iets voor mij is. Ik kijk er wel naar uit! Kan geen kwaad om wat gelijkgezinden te ontmoeten en eens wat meer deel te nemen aan het verenigingsleven.
Welke club? Antwerpen athletics?

Pfff gisteren goede interval gedaan maar naar het einde toe begon m'n heup wat te zeuren, vandaag alleen maar erger geworden.

Kan het zelfs niet goed thuisbrengen wat en waar, het zit zeer hoog, precies meer richting onderkant van m'n bekken ofzo iets. In ieder geval vandaag geen recuploopje want zelfs stappen doet geen deugd. :headshake:

Gisteren voor het eerst gelopen sinds 3 jaar (volgens app). Gebruik terug de NRC nike run club app.
Heb de "first run" gedaan van 20 minuten maar tot mijn verbazing zegt dat ding dus niet wanneer die 20 minuten op zijn, laat staan dat er pauzes tussen zijn.

Heb dus zelf na 10 minuten even gewandeld en dan de laatste 7 terug gelopen. Liep dan blijkbaar 2 minuten "te lang".

Heeft er iemand tips om zo'n start to run schema te implementeren bij deze app?

Pfff gisteren goede interval gedaan maar naar het einde toe begon m'n heup wat te zeuren, vandaag alleen maar erger geworden.

Kan het zelfs niet goed thuisbrengen wat en waar, het zit zeer hoog, precies meer richting onderkant van m'n bekken ofzo iets. In ieder geval vandaag geen recuploopje want zelfs stappen doet geen deugd. :headshake:
Oef, toch niet de eerste keer dat ge last hebt van lopen, maar nu is het een ander kwaal dan de vorige keer zeker?

Oef, toch niet de eerste keer dat ge last hebt van lopen, maar nu is het een ander kwaal dan de vorige keer zeker?

Het is relatief lang geleden dat ik nog echt een loop blessure had, wel wat met de nek gesukkeld maar das te wijten aan het vele bureau werk.

Deze pijn is wel iets compleet nieuws helaas…

Gisteren voor het eerst gelopen sinds 3 jaar (volgens app). Gebruik terug de NRC nike run club app.
Heb de "first run" gedaan van 20 minuten maar tot mijn verbazing zegt dat ding dus niet wanneer die 20 minuten op zijn, laat staan dat er pauzes tussen zijn.

Heb dus zelf na 10 minuten even gewandeld en dan de laatste 7 terug gelopen. Liep dan blijkbaar 2 minuten "te lang".

Heeft er iemand tips om zo'n start to run schema te implementeren bij deze app?
Bij dit soort guided runs zijn geen pauzes ingecalculeerd, da's enkel bij de intervals. De app heeft wel auto en manuele pauze, dus het kan wel. En normaal zegt coach Bennett op het einde toch dat het gedaan is?

Als je geen 20 minuten aan een stuk kan lopen misschien beter de guided runs van https://www.nike.com/running/5k-training-plan nemen? Begint met 5 minuten. Wel alles op Engels zetten; zowel die pdf in het Engels downloaden als de taal van de app. Anders heb je niet alle guided runs.

Zondag staat er normaal een rustige loop van 1u30 op de planning en zaterdag 4x2km @ 3:47, maar ik ga zondag dus de 10km stadsloop in Gent doen. Ik ga denk ik de trainingen omdraaien en zondag 4x2km lopen met telkens 1min30 'float' recovery ipv wandelen/joggen tijdens de wedstrijd. Of als ik me goed voel, probeer ik m'n PR van 37minxx te verbeteren.

Zotte prestatie
zeer zeker

alleen dat 'wereld record' en 'uniek record' zijn maar termen die erbij gesmeten zijn. (werd onlangs ook besproken in een jogclub podcast)
hij is de eerste die op die 8 eilanden een triathlon doet, maar er is al iemand die 100 dagen na elkaar een volledige triathlon gedaan heeft (James Lawrence).

Vind ik persoonlijk wel wat jammer, want de prestatie op zich blijft gewoon wel zot. Benieuwd naar zijn volgend plan ;)

Nu zondag de stadsloop van Gent lopen. 10k. Ik loop deze elk jaar mee en nu dus de eerste keer opnieuw sinds corona. Ik heb er zin in. Het zal de eerste "wedstrijd" zijn sinds de marathon van Rotterdam en ik merk hoe anders ik er naar kijk ivm met die marathon. Er zit veel minder gedoe rond, gewoon lopen. Ik had graag rond de 50 min gelopen, maar ik heb te weinig gelopen sinds die marathon (slechts 3x). Dinsdag liep ik nog eens 5k op het gevoel en dat lukte in 26min, maar ik weet niet of ik dat tempo vol had kunnen houden voor nog eens 5km :smile:
Ik zie wel waar ik geraak.

Deze ochtend toch weer erg laf weer / weinig zuurstof in de lucht. Ik was echt stikkapot na 13,1km. Zo rond 1:09 gelopen op die afstand. :tongue:
Op de bergop zat ik toch op de limiet bij 5:30/km.

zeer zeker

alleen dat 'wereld record' en 'uniek record' zijn maar termen die erbij gesmeten zijn. (werd onlangs ook besproken in een jogclub podcast)
hij is de eerste die op die 8 eilanden een triathlon doet, maar er is al iemand die 100 dagen na elkaar een volledige triathlon gedaan heeft (James Lawrence).

Vind ik persoonlijk wel wat jammer, want de prestatie op zich blijft gewoon wel zot. Benieuwd naar zijn volgend plan ;)
Maar niet onder deze omstandigheden. Ik vind dat je dit niet kan vergelijken. Het zijn gewoon 2 absurd straffe prestaties naast elkaar.

Wil je kunnen vergelijken dan zou James Lawrence eens exact deze 8 triathlons moeten lopen, zoveel mogelijk achter elkaar onder dezelfde omstandigheden. :)

Maar niet onder deze omstandigheden. Ik vind dat je dit niet kan vergelijken. Het zijn gewoon 2 absurd straffe prestaties naast elkaar.

Wil je kunnen vergelijken dan zou James Lawrence eens exact deze 8 triathlons moeten lopen, zoveel mogelijk achter elkaar onder dezelfde omstandigheden. :)
Ik heb het niet opgezocht maar ik vermoed wel dat hem dat ook gelukt was, als hij er 101 na elkaar deed ...
Dan mag dat nog onder de meest ideale omstandigheden geweest zijn.

Deze ochtend toch weer erg laf weer / weinig zuurstof in de lucht. Ik was echt stikkapot na 13,1km. Zo rond 1:09 gelopen op die afstand. :tongue:
Op de bergop zat ik toch op de limiet bij 5:30/km.

Je kan het inderdaad niet vergelijken, want 100 triatlons na elkaar is 12,5 x meer dan 8, punt.

Respect voor zijn prestatie uiteraard, ik doe het hem niet na.

Laten we het anders verwoorden.

100 triathlons na elkaar bij 12 graden onder ideale omstandigheden op asfalt zonder hoogtemeters of 80 triathlons (liefst 1/5de minder) na elkaar in de Sahara in het losse zand, bij +40 graden? Dat tweede is is volgens mij zwaarder. :tongue:

Ik wilde gewoon zeggen dat je niet zomaar kan zeggen dat meer lopen, altijd zwaarder is. Je hebt ook nog de ondergrond, de hoogtemeters, de temperatuur, vochtigheid ... zoveel factoren die het verschil uitmaken ..

Verschillende prestaties met elkaar vergelijken zonder de details te kennen vind ik gewoon 'gevaarlijk'. Toch om zomaar conclusies te trekken dat het één toch een straffere prestatie is dan het andere, gewoon door cijfers te vergelijken. Maar bon 100 vs 8. Het verschil is hier nu wel duidelijk en ik ben ermee akkoord dat het eerste ALTIJD zwaarder en straffer is. :)

Ja jongens, we hebben in Belgie zowel de wereldkampioen ultralopen als de wereldrecordhouder triathlon rondlopen.. :s :s
Ik snap niet dat zo'n zaken veel aandacht krijgen, tot zelfs in het nieuws toe. Ja, 8 triathlons op 8 eilanden, wat is de relevantie. In Indonesie kun je een paar duizend triathlons doen op alle eilanden. Et alors?

Sporza mag hier van mij aandacht aan schenken, daar heb ik geen probleem mee. Het is een knappe prestatie en je mag het vermelden, maar ze plaatsen zo’n zaken nooit in perspectief. Idem met onze vriend Karel, het is goed om hem aandacht te schenken en de sport bij het grote publiek bekend te maken, maar ze verliezen daar altijd elke vorm van objectiviteit.

Begin bvb al eens met een verslagje te maken van François D’Haene die voor de 4e keer UTMB wint, Sorokin die 100km loopt aan 3:39/km, Walmsley die iedereen op een hoopje loopt op Western States, Courtney die kan wedijveren met de mannen, Kilian die bergop 4x sneller loopt dan ik op het vlakke, enz…

Introduceer die prestaties al eens bij de mensen. Over triatlons ken ik niets, dus daar kan ik geen vergelijking mee maken.

Bwua, als hij niet had meegedaan aan Kamp Waes weet ik niet eens of hij het nieuws had gehaald. Ik vind het pijnlijk om zoiets te moeten zeggen, maar het is volgens mij wel zo. Anders zouden zaken die @Karry98 aanhaalt ook in het nieuws verschijnen. Doet uiteraard wel geen afbreuk aan zo'n prestatie voor de duidelijkheid.

Toen ik het artikel ging opzoeken op Sporza heb ik ver moeten zoeken achter de artikels uit de Giro en 37589 voetbal artikels, dus we weten dat in België andere dan deze twee sporten het moeilijk hebben om het nieuws te halen. En dan is het al beter dan vroeger.

Terug
Bovenaan