Algemene Loopthread

Maar jij zit nog in het rustschema na de marathon. Daar is pas een heel lange uitleg over gepost in die Facebookgroep. Komt erop neer dat jouw belasting nu enorm was, en er dus volgens de berekening niet heel veel winst te behalen valt. Dus hoge vermoeidheid. Is dat niet? Ik weet het fijne er ook niet van, 't is maar wat ik ervan heb opgepikt.

Misschien, ik weet het niet. Ik heb toch wel het idee dat ik binnen een maand toch 10 seconden sneller per kilometer zou moeten kunnen lopen over 10K dan ik een paar weken geleden kon op een halve marathon? Da's eigenlijk niet eens winst maken of sneller worden, want had ik toen 10K all-out gedaan zou ik waarschijnlijk ook wel die 5:15 gehaald hebben? Allez, lijkt me toch.

Ik heb dan maar de 53:10 aanvaard die hij me wel als haalbaar geeft, en mijn intervallen van gisteren gingen vlotjes gemiddeld een dikke 10s/km sneller dan Trenara me meegaf...

Maar goed, we zien het half mei wel :)

Trenera is hier toch wel een haat liefde hoor. Wou onlangs een schema starten voor 25K wedstrijd.

En m'n duurlopen waren langer dan de LSD's en slechts een hand vol seconden sneller dan die laatste. :wtf:

Vandaag eens de resultaten van mijn twee halve marathons die ik dit jaar liep vergeleken met de uitslagen in Rotterdam, nog best veel lopers die meededen. Ook confronterend om te zien dat de meeste lopers rond mijn tijden wel vlot onder de drie uur finishten :thinking:

Die griet in haar tijgerpakje liep ook onder de drie uur https://marathonphotos.live/Event/Sports/NFNL/2022/Rotterdam Marathon/F673

Btw: vanavond Karry's idool Karl Sabbe in de containercup!

Dat komt vooral omdat er nog niet veel informatie van jou in zit, denk ik. Dat kan zeker nog gaan zakken, vooral omdat je met die 8 maanden eerst door niet-specifieke schema's gaat. Pas de laatste 12w ongeveer zijn specifiek op je doel gericht. Je kunt dus misschien beter een doel dichterbij kiezen, en met wat input gaat dat snel realistischere schema's en doeltijden opleveren. Denk ik.

Los daarvan: een halve minuut onder je PR is toch al de moeite op de 10km?
Hoeveel betalen ze u voor die onvoorwaardelijke steun :thinking:

Btw: vanavond Karry's idool Karl Sabbe in de containercup!

🤢

Grapje e, wel benieuwd naar wat hij gaat doen, zal wel tegenvallen denk ik.

Trouwens, als je over vrouwen in tijgerprint spreekt, verwacht ik wel wat anders dan toen ik de foto’s zag. Weer een ontgoocheling rijker.

Hoeveel betalen ze u voor die onvoorwaardelijke steun :thinking:
Haha, dat is het echt niet hoor. Dit is ook niet om ze te verdedigen, maar ik probeer het uit te leggen met wat ik gehoord heb. Ik heb er zeker dingen aan die ik niet goed vind. Zoals de ondoorzichtigheid die zorgt voor twijfels bij mensen over hun doel of schema. Dit van Eniac en FlyingHorseman is daar een goed voorbeeld van. Ofwel moet dat verduidelijkt zijn naar de gebruikers, ofwel moet je gewoon stoppen met zeggen dat het onhaalbaar is.

Maar ik geloof wel erg in het systeem en zeker de makers. De podcast en Facebookgroep verduidelijken ook veel, maar dat kun je niet van elke gebruiker verlangen. Ach ja :D

Gaf iets van 49min aan voor 10km tegen deze zomer. Denk dat ik nu al sub 44min zit. 🤔 om maar te zeggen, iedereen is verschillend en die app is ofwel waardeloos of die heeft enorm veel data nodig eer die accuraat wordt.
Doe eens een goeie kalibratie.

Grapje e, wel benieuwd naar wat hij gaat doen, zal wel tegenvallen denk ik.
Had niet verwacht dat hij het zo goed ging doen ;-) maar geen arm kracht training en toch sterke bench press en monkey bars, ik wil dat ook wel. Heb zelf echt geen armspieren

Bwa, bench press van 55kg op een smith machine is niet sterk te noemen voor iemand van 75kg. Ik ben 72kg bij 1m83 en ik denk dat ik nog 1x80kg kan benchen, ook al is het jaren geleden dat ik nog een fitness van de binnenkant gezien heb.

Ja, dat is wel waar, maar toch denk ik niet dat ik het kan met 85kg hier. Onlangs wel begonnen met af en toe wat krachttraining te doen.

Ik val al door de mand wanneer ik ne zak aardappelen ga kopen in de supermarkt :unsure:

Zijn er bepaalde oefeningen die nuttig kunnen zijn voor lopers, alé voor de filthy casuals als mezelf dan.

Spierversterkend dan? Moet toch niet als pure loper...

Ja dat was vooral mijn vraag of het überhaupt nuttig was :D

Moet echt eens werk maken van vermageren als ik zie wat ik nu meesleur maar hier zonet weer een hele pot ijscreme en een snicker opgevret, zo gaat het ook niet vooruit.

Pffff hier ook, lange tijd 75kg gewogen maar nu al de hele tijd 80kg, niet dat het super veel is voor m'n lengte maar die 80kg is vooral het resultaat van chips, cola en ijs :lol:

Bwa, bench press van 55kg op een smith machine is niet sterk te noemen voor iemand van 75kg. Ik ben 72kg bij 1m83 en ik denk dat ik nog 1x80kg kan benchen, ook al is het jaren geleden dat ik nog een fitness van de binnenkant gezien heb.
Maar het is natuurlijk combinatie met de rest, hè... Ik dénk dat ik ook wel die 55kg kan verbeteren. Maar ik weet zeker dat ik die 22km/u op de 1,5km niet kan verbreken. Zijn lichaam is gebouwd voor het ene, en totaal niet voor het andere. Om dan toch nog ergens in het midden te eindigen bij iets waar je lichaam totaal niet voor gemaakt is, vind ik dan wel sterk.

Terug
Bovenaan