Algemene Loopthread

Ik zat in oktober in die groep met Pacers van 3u. Ze liepen mss wel iets te snel (4:10). In het begin was dat zeker een groep van 50-100 lopers dus ideaal om uit de wind te zitten. Aan het Havenspoorpad is het dan wel te smal als je daar wil inhalen.

Hier ist gewoon t-shirt, heb eigenlijk geen singlets meer sinds in gestopt met competitie jaren terug ^^ Zoveel verschil met gewoon een t-shirt?
I.v.m met de pacers: ging het nog komen vragen: Hoe delen jullie in?
Dacht om negatief te proberen lopen, iets rustiger starten (4:20-4:25) maar schrik om opt einde bij te klop niet meer aan de snellere tempo's te geraken. Dan toch beter gewoon egaal proberen lopen?
Als de pacers idd iets te snel starten, zal het omgekeerd worden en hopen dat niet opblazen is, maar rustig meegaan in het pak..
Was vandaag voor mijn laatste intervallen gewoon in t-shirt gestart en das idd 2km frisjes, maar nadien warm je genoeg op, de wind deed wel geen deugd, hopelijk valt die zondag mee! #nualstress

Hier ist gewoon t-shirt, heb eigenlijk geen singlets meer sinds in gestopt met competitie jaren terug ^^ Zoveel verschil met gewoon een t-shirt?
I.v.m met de pacers: ging het nog komen vragen: Hoe delen jullie in?
Dacht om negatief te proberen lopen, iets rustiger starten (4:20-4:25) maar schrik om opt einde bij te klop niet meer aan de snellere tempo's te geraken. Dan toch beter gewoon egaal proberen lopen?
Als de pacers idd iets te snel starten, zal het omgekeerd worden en hopen dat niet opblazen is, maar rustig meegaan in het pak..
Was vandaag voor mijn laatste intervallen gewoon in t-shirt gestart en das idd 2km frisjes, maar nadien warm je genoeg op, de wind deed wel geen deugd, hopelijk valt die zondag mee! #nualstress

Was uw doel niet om onder de 3u te duiken? Ik zou dan zeker niet trager starten en hopen dat je in het tweede deel kan versnellen. Gewoon de pacers volgen en u in dat groepje nestelen.

Utds 2022 is 4 maanden op voorhand afgelast.

Ik heb het ook gezien, te weinig interesse/ingeschrevenen om het plaatje financieel rond te krijgen en dus trekken ze de stekker er nu al uit.

Jammer voor hen, maar dat parcours overlapt serieus met de GTLC dus snap ik ergens wel dat er slechts 1 van de 2 in wedstrijdvorm kan zijn.

Volgens velen is GTLC de mooiere versie van UTDS, dan is de keuze snel gemaakt.

Ik zondag ook korte broek en T-shirt. Na 1,5km ben ik sowieso voldoende opgewarmd en niks van kou meer dan, zeker niet bij 10+ graden.
Slechter dan mijn eerste marathon in 2018 kan niet. Dan was ik hetzelfde gekleed met dezelfde mindset (ik heb heel snel te warm en warm dus altijd wel op terwijl ik loop). Helaas moesten we een uur wachten vooraleer we effectief konden starten (1 uur te laat dus) bij 3-4 graden en de laatste 20 minuten pas binnen kunnen gaan wachten omdat het toen duidelijk werd dat we noet direct konden starten. Volgens mij had ik al heel veel opgebrand voor ik uiteindelijk kon starten.

Ik zondag ook korte broek en T-shirt. Na 1,5km ben ik sowieso voldoende opgewarmd en niks van kou meer dan, zeker niet bij 10+ graden.
Slechter dan mijn eerste marathon in 2018 kan niet. Dan was ik hetzelfde gekleed met dezelfde mindset (ik heb heel snel te warm en warm dus altijd wel op terwijl ik loop). Helaas moesten we een uur wachten vooraleer we effectief konden starten (1 uur te laat dus) bij 3-4 graden en de laatste 20 minuten pas binnen kunnen gaan wachten omdat het toen duidelijk werd dat we noet direct konden starten. Volgens mij had ik al heel veel opgebrand voor ik uiteindelijk kon starten.
Organisatie Rotterdam is wel super. Ben 15min voor de start pas in de startzone gaan staan van wave 1 en kon zelf nog vrij ver doorschuiven. Ik zag de vlagjes van de pacers van 3u een 100 meter voor me staan. Om 10u01 ben ik de startlijn gepasseerd. Ik had zelfs nog een regenponcho van de Action aan om me in die 15min stilstaan warm te houden. Kost maar een paar euro, maar kan echt wel een verschil maken. Sommigen doen oude loopkledij aan die ze dan net voor de start uitdoen en weggooien over de dranghekkens, anderen gebruiken een vuilniszak met twee gaten voor de armen.

Kousen lagen op elkaar.

Geen onderbroek nodig in zo'n 2-in-1 short. Binnenste broek die in het shortje genaaid zit, is een spandex. Daar nog een onderbroek onder zou te warm zijn en waarschijnlijk voor schaafwonden zorgen.
Als het warm is, draag ik er zelfs geen bij die shorts met zo'n netje in... Elke gram telt!

Anders moeten we de hele “onderbroeken of geen onderbroeken” discussie nog een vanonder het stof halen, altijd boeiend. 😁

Ik snap mensen echt niet die een onderbroek dragen onder een loopschoenen. Bijna alle shorts hebben toch zo’n ingebouwd “netje zonder gaten” of spandex die eraan is genaaid, dan is een onderbroek toch waanzinnig overkill. In een lange broek/half tight draag ik dat ook niet omdat dat zo al genoeg spant.

Het enige dat nog acceptabel is zijn de s/lab (modulair) onderbroekjes van Salomon, waar ik er zelf nog een paar van heb, maar die zijn gemaakt om met een overshort te dragen dus die tel ik niet mee.

in échte loopbroeken nooit een onderbroek. In deze lopen vind ik het zaligste wat er is (sorry voor de reclame)

short-de-running-2-en-1-flex-stride-13-cm-pour-gJ3vQq.png

Bijna alle shorts hebben toch zo’n ingebouwd “netje zonder gaten” of spandex die eraan is genaaid, dan is een onderbroek toch waanzinnig overkill

Al mijn loopshorts hebben dat ook, maar afgelopen winter is er een short los in twee gescheurd tijdens het lopen.

Gelukkig had ik een backup aan :lol:

Anders moeten we de hele “onderbroeken of geen onderbroeken” discussie nog een vanonder het stof halen, altijd boeiend. 😁

Ik snap mensen echt niet die een onderbroek dragen onder een loopschoenen. Bijna alle shorts hebben toch zo’n ingebouwd “netje zonder gaten” of spandex die eraan is genaaid, dan is een onderbroek toch waanzinnig overkill. In een lange broek/half tight draag ik dat ook niet omdat dat zo al genoeg spant.

Het enige dat nog acceptabel is zijn de s/lab (modulair) onderbroekjes van Salomon, waar ik er zelf nog een paar van heb, maar die zijn gemaakt om met een overshort te dragen dus die tel ik niet mee.
Ondergetekende loopt/liep alleen maar in oude volleybal-short + onderbroek, korte loopjes tot zelfs mijn marathon twee jaar geleden (amai, dat pikt wel om dat neer te pennen, RIP de loopvorm) :unsure:
Ik zal goei schaaf-proeve billekes hebben zeker :woohoo:
Heb wel nog nooit een echte loopbroek gehad, dus waarschijnlijk gaat er ooit is een hele nieuwe wereld voor mij opengaan :tongue:

Geen onderbroek nodig in zo'n 2-in-1 short. Binnenste broek die in het shortje genaaid zit, is een spandex. Daar nog een onderbroek onder zou te warm zijn en waarschijnlijk voor schaafwonden zorgen.

Ik had niet goed gezien dat het een twee in één short was! Ik dacht dat het een "gewone" short was, en gezien de lengte, lijkt het me dan wel best IETS te dragen om een boete op openbare zedeschennis te vermijden :D

Al mijn loopshorts hebben dat ook, maar afgelopen winter is er een short los in twee gescheurd tijdens het lopen.

Gelukkig had ik een backup aan :laugh:
Haha, tijdens het lopen?? Dan zou ik goed gezien zijn...

Het lopen zelf is bij mij echt nog niet plezant. Na de 20km heb ik een weekje moeten rusten, dat was echt te pijnlijk voor zowel de spieren als de rest van m'n gestel. De verkoudheid die zo goed als weg was de week voor de loop, is terug doorgebroken daarna.

Ik ben wel mijn oefeningen braaf blijven doen, en sinds deze week ook weer 3x/w aan het lopen, wegens drukte en stress op het werk ging dat de week ervoor niet. Maar alle snelheid is weg op die 8 weken. Mijn LSD's gaan weer aan 7:30, waar ze in de laatste rechte lijn naar KOTK aan 6:15 gingen. Aan intervallen kan ik nog niet denken, of mijn bilspier schiet weer in kramp. En tempolopen durf ik met deze conditie nog niet aan.

Dus 18km/week aan 7:30 is het niveau waar ik mee van start ga om over 2 weken de 10 Miles te lopen. Alle doelen zijn dan ook bijgesteld. Ik ging voor 1u25 (met als droomdoel 1u20), maar ga nu mikken op "uitlopen-1u40-1u35" voor brons-zilver-goud.

Sommige shorts hebben netjes met naden (ooit zo eens een spotgoedkope gekocht bij decathlon), direct schuurwonden dan. Hier dus ook een onderbroek (boxer - wel geen katoen), en aangezien ik ook tot het kamp behoor dat zijn loopkledij meer dan 1x durft te dragen alvorens te wassen, is dat wel handig. 😜

Ondertussen +/- hersteld van corona; toch ongeveer 1.5 week last van gehad ondanks 3 vaccinaties. 'k Ben wat heel trage recovery loopjes blijven doen (max. 5km), wel cool dat die garmin performance condition ongeveer overeenkwam met wat ik zelf voelde (ging bij elke loop naar beneden, sedert een paar dagen weer aan 't stijgen, idem met die VO2max schatting). De sleep tracking blijf ik bullshit vinden dus doe horloge 's nachts af.

Terug
Bovenaan