Algemene Loopthread

Jammer, wel benieuwd naar zijn verhaal.

"After seeking help from a trash can that he thought was a person, as well as from some passing motorists, Karel was given a ride back to camp by the Morgan County Sheriff."

Laatst bewerkt:
Zeer jammer idd. Slaaptekort geeft dus toch de doorslag. Moet toch een vies beestje zijn die Barkley als ge ziet welke verdiensten die deelnemers al hebben, en dan toch allemaal breken.
Nog 1 deelnemer onderweg nu zeker? Maar gezien zijn startuur van de 4e lus is een finish daarvoor zeer onwaarschijnlijk.

Niet vergeten dat ze het na elke finishen in het verleden moeilijker hebben gemaakt. Ik heb serieus de indruk dat ze het na de laatste finishen (John Kelly) zo lastig hebben gemaakt dat we echt compleet op de limiet zitten van wat menselijk mogelijk is. Je kan gewoon echt amper fouten maken.

Kijk maar eens op YouTube naar de finish van John Kelly toen (filmpje van Jamil Coury). Als je zit wat voor een wrak dat toen al was, is het echt maf als dat effectief nog lastiger is.

Karel zal er de komende jaren wel eens dichtbij zijn, maar of het gaat lukken…

Laatste loper in de race heeft ook ronde 4 niet op tijd beëindigd om laatste ronde te kunnen beginnen. Het is mij wel niet duidelijk of hij al terug in het kamp is geraakt :thinking:

Vandaag een artikel op Sporza waar ze nogmaals tonen dat het journalistieke klungels zijn wanneer het over iets anders gaat dan wielrennen of voetbal: https://sporza.be/nl/2022/03/10/de-...na-hallucinaties-en-arrestatie~1646924924228/

Karel Sabbe is blijkbaar wereldkampioen ultraloop. Wat uiteraard compleet incorrect is, hij won het officieuze WK Backyard ultra met het Belgisch team. Komt een beetje neer op het vergelijken van mountainbiken met een tijdrit op de weg.

Ik heb hen dan maar gecontacteerd met de vraag om dit recht te zetten.

Amateurs.

EDIT: En een sheriff die u een lift geeft naar het kamp staat blijkbaar gelijk met een arrestatie.

Laatst bewerkt:
Vandaag een artikel op Sporza waar ze nogmaals tonen dat het journalistieke klungels zijn wanneer het over iets anders gaat dan wielrennen of voetbal: https://sporza.be/nl/2022/03/10/de-...na-hallucinaties-en-arrestatie~1646924924228/

Karel Sabbe is blijkbaar wereldkampioen ultraloop. Wat uiteraard compleet incorrect is, hij won het officieuze WK Backyard ultra met het Belgisch team. Komt een beetje neer op het vergelijken van mountainbiken met een tijdrit op de weg.

Amateurs.

EDIT: En een sheriff die u een lift geeft naar het kamp staat blijkbaar gelijk met een arrestatie.
Triestig, maar dat is nu eenmaal het Sporza niveau. Buiten voetbal en wielrennen valt daar niks deftig te vinden.

Amateurs.

Straks ook op VTM, misschien doen zij beter...:lol:

In januari voor de eerste x halve marathon gelopen.
En later zelfs 25km.

Daarna besloten ff niet meer de afstand te vergroten maar wel hetzelfde weekgemiddelde van 40km te lopen.

Dan heb ik de fout gemaakt om 10km te gaan lopen, en dan te gaan snowboarden. (2h)

Ik kan nog steeds lopen zonder pijn, maar er is iets onderaan mijn knieschijf.
Ik voel iets (tis meestal net geen pijn, maar eerder een aanwezigheid) bij trappenlopen, of als ik er gewoon op druk

Na 2 weken niet te lopen, nog eens 7km gelopen, tijdens het lopen voelde ik niets, maar erna voelde ik toch dat het geen goede beslissing was.

Morgen vertrek ik op ski vakantie, ik hoop dat ik mij kan inhouden, maar wss zal dit het nog veel erger maken.

Erna maar eens naar de dokter gaan, al gok ik toch dat het gedaan zal zijn met sporten… aangezien die 2 weken rust weinig hebben uitgemaakt

Ik vind dat die gast best veel aandacht krijgt, voor in feite toch individuele projecten. Loopt die eigenlijk ooit competitieve wedstrijden? Wat zou zijn niveau daar zijn?
En terecht.

Individuele sporters krijgen hier sowieso niet de aandacht die ze verdienen.

Ik vind dat die gast best veel aandacht krijgt, voor in feite toch individuele projecten. Loopt die eigenlijk ooit competitieve wedstrijden? Wat zou zijn niveau daar zijn?

Eerst en vooral: Karel Sabbe is echt een aandachtshoer. In wat hij doet is hij uiteraard zeer sterk, maar bijna niemand onderneemt zo’n projecten ook. Loopt zeer zelden competitieve wedstrijden, meestal gewoon als voorbereiding. Laat hem morgen 100mijl lopen tegen Ivo en hij wordt belachelijk gemaakt. Internationaal gezien zwijg ik er zelfs over.

In januari voor de eerste x halve marathon gelopen.
En later zelfs 25km.

Daarna besloten ff niet meer de afstand te vergroten maar wel hetzelfde weekgemiddelde van 40km te lopen.

Dan heb ik de fout gemaakt om 10km te gaan lopen, en dan te gaan snowboarden. (2h)

Ik kan nog steeds lopen zonder pijn, maar er is iets onderaan mijn knieschijf.
Ik voel iets (tis meestal net geen pijn, maar eerder een aanwezigheid) bij trappenlopen, of als ik er gewoon op druk

Na 2 weken niet te lopen, nog eens 7km gelopen, tijdens het lopen voelde ik niets, maar erna voelde ik toch dat het geen goede beslissing was.

Morgen vertrek ik op ski vakantie, ik hoop dat ik mij kan inhouden, maar wss zal dit het nog veel erger maken.

Erna maar eens naar de dokter gaan, al gok ik toch dat het gedaan zal zijn met sporten… aangezien die 2 weken rust weinig hebben uitgemaakt
- voor de meeste blessures is 2 weken rusten echt wel weinig
- enkel rusten is meestal niet genoeg. Stretching, kracht en stabilisatie oefeningen zijn minstens even belangrijk
- na een overbelasting blessure direct 7km lopen is echt immens veel, de kans op herval is daarmee ook gigantisch. Best begin je met 2 min lopen om van daaruit rustig op te bouwen.

Ik zou me laten begeleiden als ik van jou was :-) Let op met knieën, je kan daar echt onherstelbare schade aan krijgen als je dat forceert.

Eerst en vooral: Karel Sabbe is echt een aandachtshoer. In wat hij doet is hij uiteraard zeer sterk, maar bijna niemand onderneemt zo’n projecten ook. Loopt zeer zelden competitieve wedstrijden, meestal gewoon als voorbereiding. Laat hem morgen 100mijl lopen tegen Ivo en hij wordt belachelijk gemaakt. Internationaal gezien zwijg ik er zelfs over.
Ik vind dat je het heel negatief stelt voor iemand die zegt dat je cijfers moet loslaten. Hij weekt aandacht los voor een sport die dat normaal niet krijgt en kan op die manier ook voor wat sponsoring voor zichzelf zorgen. Waarschijnlijk inspireert hij ook veel mensen om lopen te proberen. Ik zie daar weinig mis mee, is gewoon jezelf goed verkopen. Daarvoor moet je niet de beste loper vd wereld zijn.

Ik vind dat je het heel negatief stelt voor iemand die zegt dat je cijfers moet loslaten. Hij weekt aandacht los voor een sport die dat normaal niet krijgt en kan op die manier ook voor wat sponsoring voor zichzelf zorgen. Waarschijnlijk inspireert hij ook veel mensen om lopen te proberen. Ik zie daar weinig mis mee, is gewoon jezelf goed verkopen. Daarvoor moet je niet de beste loper vd wereld zijn.

Ik moet hem gewoon echt niet hebben, ik heb hem al een paar keer gesproken en hij is zo vol van zichzelf dat ik er bijna misselijk van word.

Hij loopt de kantjes er ook veel te vaak van af, FKT’s lopen met afstanden die niet kloppen, een 100mijl trail lopen in België waar pacers verboden zijn en er zelf toch gebruiken, enz…

Als hij zich tegenwoordig inschrijft op een Belgische trail, vind hij dat de regels voor hem niet gelden.

Voor alle duidelijkheid: Ik heb veel respect voor zijn sportieve prestaties e, maar als mens niet echt. Ik heb het geluk gehad om François D’Haene al 2 x te ontmoeten bijvoorbeeld en hij is 100x nederiger dan Karel.

- enkel rusten is meestal niet genoeg. Stretching, kracht en stabilisatie oefeningen zijn minstens even belangrijk
Vooral dit! Ik zou zelfs durven zeggen dat rusten nooit voldoende is. Rusten doet de ontsteking weggaan maar neemt het onderliggende probleem niet weg. Enkel rusten zorgt ervoor dat ge 1 a 2 maand later met hetzelfde probleem zit.

Daarom altijd naar de dokter of kine gaan om te achterhalen wat het onderliggende probleem is en dat oplossen met oefeningen. Meestal kunt ge dan zelfs blijven verder trainen. De meeste mensen hebben echter de neiging veel te laat hulp te zoeken en dan is rust inderdaad onderdeel van de behandeling.

Wat als het probleem bijvoorbeeld een overbelasting door plotse verhoging van het volume/de intensiteit is, of het gevolg van 1 verkeerde beweging? Dat lijken mij over de hele bevolking twee van de voornaamste oorzaken van blessures (zo niet de meest voorkomende) en daarbij helpt rust normaal wel.

Of ben ik hier verkeerd in?

Terug
Bovenaan