Ik zit hier geweldig te balen... Ik heb al sinds mei vorig jaar af en aan last van zo'n holle steek tussen mijn rechterbilspier en mijn hamstring, maar met foamrollen en voorzichtig doen is dat altijd heel goed onder controle gebleven. Maar sinds een blokkentraining op 4 februari en vooral een interval op de 8ste is er daar net iets te veel in geschoten, denk ik. Enfin, ik denk dat het hetzelfde is, het is toch in dezelfde regio (hoewel iets meer naar de buitenzijde).
Sindsdien toevallig weekendje weg gehad, dus alleen LSD en een recuuploopje. Dat ging zonder veel problemen, al zat hij nog 'klaar' om in kramp te vliegen precies. Maar nu zondag weer 12km, en het was weer prijs. Ik kan het niet recreëren, ik kan het niet met opzet doen pijn doen, dus het is moeilijk om te zeggen wat het is. Maar het is als ik m'n bilspier aanspan om mijn been naar binnen te doen gaan of terug te trekken. Niet om me af te zetten op de grond. Maar wel in die mate dat ik amper nog kracht kan zetten op dat moment.
Ik vrees dat er niets anders op zit dan naar de dokter en de kine te gaan, maar ik vrees dat ik al wat de raad gaat zijn: Een week of 4 rust, spierversterkende oefeningen daarna. En 4w rust heb ik niet. Over 4 weken is er KOTK en 4w daarna mijn hoofddoel van dit jaar, de 10M.
Dus ik zit nu te twijfelen tussen de 10M op te offeren en gewoon nog 3w door te bijten, te taperen en KOTK te lopen en dan wrs revalideren. Of 3w rusten, een weekje terug opbouwen en hopen dat KOTK lukt met de opgebouwde conditie (normaal wel) en dat de ontsteking dan voorbij is en nog een kàns te hebben om de 10M te lopen