Karry98
Well-known member
Deze week ga ik voor de eerste keer een kalenderweek van 20km draaien
Loopt echt wel lekker, focus ligt nog steeds op mezelf niet voorbij lopen en de trainingen rustig genoeg proberen te houden.
Aangezien ik vrij landelijk woon en mijn loopschoenen van gloednieuw naar vol met modder zijn gegaan tijdens het eerste loopje zou ik graag nog een trailschoen toevoegen die wat meer kan hebben en waar de modder niet meteen tot in de schoen loopt (mesh dus iets geslotener).
Ideaal is het dus eentje die ook goed presteert op asfalt/betonbanen maar waarmee ik gewoon door single tracks vol met modder durf gaan zonder hartzeer te hebben.
Na wat reviews af te gaan lijkt de Salomon Ultra Glide mij geen slechte schoen, maar aangezien hier veel kanonnen zitten pols ik toch graag eens naar ervaringen hier![]()
Ik heb er zelf nog niet mee gelopen, maar de Ultra Glide wordt wel echt uitstekend ontvangen. Het lijkt dat Salomon stilletjes aan wat evolueert van hun beenharde demping naar iets wat meer soepel aanvoelt. Waar loop je momenteel mee op de weg overigens?
Ik ben sinds 12 december ook begonnen met lopen, na een break van 6 jaar (was toen ik hockey speelde). Echt heel mijn conditie is dus zo goed als weg... Op Strava heb ik nu ondertussen 11 km bij een gelopen. Maar 2 km aan een stuk lopen zit er nog niet in, moet altijd een wandelstukje in zitten (bv 100m) anders lukt het niet maar ja, kmoet ergens beginnen.
Uiteraard ook pijn aan onder andere mijn onderrug, kuiten, de plooien van mij voet... Nuja, hoort er allemaal bij omdat ik weer van 0 begin maar als iemand tips heeft omdat snel te vermijden, dan hoor ik het graag.
Eerst en vooral proficiat, maakt niet uit wat je nu al kan, als je bijna van 0 begint, is het begin sowieso moeilijk. De belangrijkste tip is gewoon om niet te snel te snel en te ver te willen gaan. Gewoon aan lage intensiteit blijven verder gaan, af en toe een wandelpauze is geen probleem.
Succes nog!

maar 11 lukte me niet .. (ik ga echt niet speciaal een sprintje doen op het einde om dat nog te halen hé)
.