Algemene Loopthread

Elke kerktoren in België organiseert tegenwoordig een marathon, hoef je niet perse ver voor rijden hoor!

In AS Adventure kan je je ecocheques gebruiken voor een sporthorloge, mocht je er over hebben ;)

Ah das ne goeie tip.

En ja het mag wel iets speciaal zijn met wa volk voor mij 😅
En liefst ni gelijk Athene 20km bergop.

Goeie beentjes vandaag! :love:
De zon kwam er even door en snel het werk even neergelegd om een tourtje van 5km te lopen.
Zonder al te veel moeite (tot mijn eigen verbazing) kunnen afleggen in 20 min!

Echt heel blij met deze prestatie, zeker omdat ik na mijn blessure pas sinds eind augustus ongeveer 6~7km per week gemiddeld loop en mijn PR is 18:48 dus ik duik niet casual altijd onder de 4:00 pace voor de duidelijkheid, zeker niet in deze vorm :p
Qua conditie in het algemeen sta ik momenteel wel echt goed door al het fietsen, dus dat speelt zeker ook een rol in waarom het relatief vlot aanvoelde.

Wel echt een opkikker om te beseffen dat mijn snelheid niet compleet weg is, al zal ik voor PR's en/of lange afstanden wel ooit eens het volume moeten beginnen omhoog hijsen als de goesting daar is :)

Ik ben 'fervent' fietser, maar omdat dat in de winter toch wat stil ligt en lopen wat toegankelijker is in de donkerdere dagen ben ik 5-6 weken geleden beginnen lopen.
Vroeger kreeg ik altijd wel ergens last en durfde ik nooit volume opbouwen, maar nu loop ik al 5 weken (gespreid over 2 dagen) +-10km per week.
Loop alles in endurance zone (vastgelegd na een 5k all out) en ik moest me echt temperen om het volume nog niet op te bouwen.
Voorlopig nergens last en denk dat die 5-6 weken van 10km per week nu wel genoeg zijn om er een 3e loopje per week in te steken en volume geleidelijk naar 15km te brengen. Het is de eerste keer dat ik de smaak zo hard te pakken heb :clap:.

Ondertussen 3 loopjes per week en volume rustig omhoog gebracht naar 15km.
Ik ga nog even stabiel draaien op 15km per week en dan wat variatie proberen inwerken (lange / korte loopjes, eens een tempoprikkel,...)
Lijkt momenteel geen problemen te geven, dus hoewel ik voorzichtig blijf denk ik wel dat mijn lichaam het intussen aan kan :coolbrows:

Ik heb positief getest op COVID… Qua timing kon het echt niet slechter met het BG trail weekend dat normaal nu moest plaatsvinden. Nog geen enkele symptomen momenteel, hopelijk blijft het zo. Wel een serieuze streep door de rekening met het oog op de Bello Gallico.

#FML

Ik heb positief getest op COVID… Qua timing kon het echt niet slechter met het BG trail weekend dat normaal nu moest plaatsvinden. Nog geen enkele symptomen momenteel, hopelijk blijft het zo. Wel een serieuze streep door de rekening met het oog op de Bello Gallico.

#FML
Sucks man! Toch al positief dat je voorlopig geen symptomen vertoont, hopelijk kan je zonder problemen snel uit quarantaine. Puur anekdotisch, maar misschien helpt het wat: ik heb na mijn besmetting (mét symptomen) gelukkig geen blijvende schade aan gezondheid en/of conditie overgehouden.
Spijtig voor je weekend, je keek er echt naar uit, maar het komt er ooit wel nog eens van! :)

#FML
Crap!
Maar dat wil zeggen dat er dan een nieuw weekend gepland wordt (wanneer ik hopelijk wel kan)? :D

Sinds ik corona heb gehad begin november.. gaat lopen zeer slecht.. vies beestje dat in uw lijf blijft hangen en uw conditie volledig naar de haaien helpt.

Had alleszins ook gelijk de idee via de website en foto's dat het een plezante bende is.

Zal later mijn bevindingen posten voor als er nog gegadigden zouden zijn. :)

Zoals beloofd mijn feedback over Gent Running Team:

Woensdag meegelopen en was heel plezant. Er zijn 7 groepen en ben gestart met groep 6 (op een na "snelste" groep zeg maar) want groep 5 ging een lange duurloop doen van 16km en dat vond ik toch wat te lang na 2 maal slechts 11km gelopen te hebben en met nog geen 100km in de benen sinds ik begonnen ben. Swat, groep 6 ging 11-12km doen met wat tempo bij, prima.

Uiteindelijk werd dat 15,5km met zeker 7-8 stevige versnellingen en sprintjes dus was meer dan een beetje stevig als beginner. Gelukkig lag het tempo tussendoor niet zo hoog waardoor ik de HR redelijk kon houden en gemiddelde tempo slechts 6:00 was. Door de korte sprintjes toch wat last gehad in linkerknie en rechter achillespees gisteren maar vandaag weer ok. Wel platte rust gehouden en vnv enkel rustig fietsen.

Maar heel leuk om in groep te lopen, toffe coaches en meteen al kort gebabbeld met paar andere leden. Ze organiseren onderling soms ook eens wat, gaan vaak op verplaatsing trainen, doen al eens een trail en spreken vaak samen af voor een wedstrijd. Leuke bende dus. Voor mij op termijn vooral ideaal om verplicht LSD's te doen want alleen is dat toch moeilijk (zowel om traag tempo te houden als het lang genoeg te maken), zeker in de wintermaanden.

Dus ik ga me zeker inschrijven, wat ook nog eens spotgoedkoop is. Verzekering is 11eur op kalenderjaar en biedt ook buiten de trainingen dekking, ook voor het fietsen etc. Super dus.

Zijn er hier eigenlijk aanwezig met ervaring in sprinttraining? En die eventueel tips hebben over hoe dit aan te pakken?
Sprinten komt namelijk veel voor in hockey, maar ik merk dat ik de trage van de ploeg ben. Dus leek het me wel aangewezen om daar specifiek op te werken.
Dat is meer interval dan sprint, echte sprinters hebben veel meer rust nodig.

Zou dus eerder naar in&outs gaan en 1e meters dan naar pure topsnelheid.

Dienstmededeling
Geen eindejaarscorrida te Leuven

Vind daar nergens iets van online. Bron?
Er was vandaag crisis-overleg aan stad.
Voetbal, volleybal, basket.. mag allemaal nog doorgaan als in het goed heb
Zelfs de indoor speeltuin in brabanthal zou mogen doorgaan (voorlopig)

Maar omdat ze pas maandag alles communiceren mogen wij (zit mee in organisatie) dat ook pas officieel vanaf dan

Edit: speciaal voor @DesorteD heb ik het op de site gezet :p

Laatst bewerkt:
Vorige week verkouden geweest, en dinsdag voor de eerste keer na ziekte terug gaan lopen met een heel goed gevoel. Vandaag na een zeer licht ontbijt vertrokken voor 5km rustig met mijn vrouw, maar na 3km ging het licht uit. Zelden voorgehad dat ik zo weinig energie had, wat absoluut niet leuk is natuurlijk.

Hopelijk was het eenmalig, vanaf morgen 3 dagen wandelen en erna zien we wel weer.

Edit: speciaal voor @DesorteD heb ik het op de site gezet :p
ZvAopS40mSv7mo66hh0Efu4H5PlF6zXAeycZR2pOYxjmagz6AbRgbwTHdqVkzCfXijmacwLU7_AUVsYTxKFvTFjp3_i9IT_AIi9N_P67u1zLgSQF02bJlAQdIvsawA6rE_KpsEYr6fk99rwlrox5painDPJk_Fh4xWA

Beetje reclame maken voor een goede kennis die organisator is.

Zelf ben ik ingeschreven voor de 48km op zaterdag.
Gaat door op 2 dagen en er is een vrije start voorzien.
Je zal ook lopen door heel wat privé weides, terreinen, eigendommen die anders niet toegankelijk zijn. Toch wel een mooi pluspunt vind ik.

Terug
Bovenaan