Hey, ik zie dat ik me aanvankelijk in 2019 in september ingeschreven had voor de marathon van april 2020 (die door gekende redenen niet kon doorgaan). Mijn inschrijving is dan automatisch verplaatst naar oktober 2021. Misschien dat ze door de huidige omstandigheden langer zullen wachten om de inschrijvingen te openen? Kostprijs was rond de €70 zonder de extra's (zoals tassenafgifte etc.).
Het parcours is vrij vlak, maar je moet toch over een aantal bruggen (oa. twee maal over de Erasmusbrug) en door een aantal tunnels. Het is echter wel één van de snelste parcours van Europa. Die van Berlijn is nog vlakker en sneller naar het schijnt. Ik ga me waarschijnlijk inschrijven voor de loting om in de lente mee te kunnen doen

Mijn Strava geeft een hoogteverschil van 67m aan voor de marathon van Rotterdam.
Ik heb opgewarmd in en onder de Erasmusbrug, 15min voor de start ben ik dan naar wave 1 gewandeld, een paar 100m verderop. Ik moest niet lang aanschuiven om in het startvak te raken en ik kon nog een beetje doorschuiven zodat ik op ongeveer 100m van de startlijn stond. In wave 1 heb je nog drie extra vakken (A,B,C) voor de snelste lopers (sub 2u30 denk ik). Ik stond daar dus iets achter. Ik had niet het gevoel dat er veel trage lopers voor mij waren, ik moest me zelf inhouden om niet te snel te starten.
Als je 's ochtends vanuit Antwerpen vertrekt, zou ik met de trein komen. Van het station kan je dan de metro nemen naar WTC convention center, waar je je startnummer moet ophalen. Ik ben zaterdagnamiddag naar R'dam met de wagen afgezakt en zat daar op hotel. Op 1,5km van de start.
Verslag over mijn marathon volgt straks, ik ben alweer aan het werk en nog aan het nagenieten achter mijn bureau.