Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
https://www.betrail.run/ staan er heel veel op.Thanks voor de info, die zijsprong moet ik ook eens doen, dat gebied ken ik niet zo goed.
Maar waar vind je dat deze trail doorging? (niet dat ik het gisteren paste in m'n tapering periode voor volgende week)
Vraagje: stel dat ik een marathon wil lopen over 8 weken (of eerder), is er dan:
1) Een minimum # km dat ik per week moet lopen? Ik lees op internet redelijk wat verschillende cijfers hierover. Ik loop niet vaak 4-5 per week, eerder 1x a 2x maar dan wel een langere afstand.
2) Een minimum # km dat ik gelopen moet hebben? Tot nu toe is mijn max 25km, ik veronderstel dat ik best tot 30km kan gaan voor de marathon?
Toen ik tussen de 80 en 100 km per week trainde liep ik de marathon van Brussel in 3u37min.Twee vrienden die toen meeliepen deden het met nog geen 100 kilometer per maand (en liepen ook zonder problemen sub 4), maar beoefenden wel andere sporten.
Een bashireke doen zegt de @MichielD4PR: 2u52min50sec (Strava tijd). Officiële tijd zal ik nog moeten opzoeken. Jammer dat de live tracking niet werkte. Super content met PR. Verslag volgt.
![]()

8 weken om naar een marathon toe te werken lijkt mij te weinig, zeker als ge maar 1 a 2 keer per week loopt. Wilt ge op een gezonde manier naar die marathon toe werken moet ge toch wel wat kilometers maken.Vraagje: stel dat ik een marathon wil lopen over 8 weken (of eerder), is er dan:
1) Een minimum # km dat ik per week moet lopen? Ik lees op internet redelijk wat verschillende cijfers hierover. Ik loop niet vaak 4-5 per week, eerder 1x a 2x maar dan wel een langere afstand.
2) Een minimum # km dat ik gelopen moet hebben? Tot nu toe is mijn max 25km, ik veronderstel dat ik best tot 30km kan gaan voor de marathon?
Ik heb nu gisteren 22.2 km gelopen en ik had eigenlijk het gevoel dat ik nog verder kon. Het weekend daarvoor (zaterdagvoormiddag) 25 km gedaan. Ik heb nog wel wat afstand te overbruggen, maar ik begin niet vanaf nul. Ik ga proberen de 30km eens te halen en zien hoe het dan vordert.8 weken om naar een marathon toe te werken lijkt mij te weinig, zeker als ge maar 1 a 2 keer per week loopt. Wilt ge op een gezonde manier naar die marathon toe werken moet ge toch wel wat kilometers maken.
Persoonlijk zou ik daar niet aan beginnen als ge niet de commitment kunt maken om wekelijks 3-4 keer te gaan lopen.
PR: 2u52min50sec (Strava tijd). Officiële tijd zal ik nog moeten opzoeken. Jammer dat de live tracking niet werkte. Super content met PR. Verslag volgt.
![]()
Vraagje: stel dat ik een marathon wil lopen over 8 weken (of eerder), is er dan:
Een bashireke doen zegt de @MichielD4
Zonet twee uurtjes gaan lopen, opt gemak zonder tijden of tempo's, lekker genieten int zonneke, enige reden dat ik huiswaarts gekeerd ben was omdat ik mijn dochter nog een ijsje beloofd had![]()
T'was wel leuk deze ochtend in het zonnetje, tot mijn nonkel plots voorover gevallen is. Zijn polsband van de Garmin stuk (ondertss al wel gerepareerd), zijn pols serieus opgezwollen en zijn knie zwaar gehavend.Ik vandaag 30km gelopen (gisteren 18) in de Ardennen en ook nergens naar gekeken. Gewoon genieten van het weer en de omgeving, dat zijn de leukste loopjes.

Ik vond het toen ook niet echt eerlijk hoe zij op minder de helft van mijn trainingskilometers toch 5 minuten voor mij wisten te eindigen. Maar sommige mensen hebben nu eenmaal meer aanleg dan anderen.Toen ik tussen de 80 en 100 km per week trainde liep ik de marathon van Brussel in 3u37min.
En dan ben ik eigenlijk ook nog ne middenmooter hoor. Maar ne megaslechter loper ben ik nu ook wéér niet (allé denk ik toch lol).Ik vond het toen ook niet echt eerlijk hoe zij op minder de helft van mijn trainingskilometers toch 5 minuten voor mij wisten te eindigen. Maar sommige mensen hebben nu eenmaal meer aanleg dan anderen.
Ik zit ergens in de middenmoot, en daar ben ik tevreden mee. Het andere eind van het spectrum ken ik ook, een vriend van mij kan met moeite 10 kilometer op een uur lopen, zelfs als hij 40-50 kilometer per week traint (meer trainen doet hij niet wegens zwakke knie).

Proficiat man!!PR: 2u52min50sec (Strava tijd). Officiële tijd zal ik nog moeten opzoeken. Jammer dat de live tracking niet werkte. Super content met PR. Verslag volgt.
)
Haha deze vond ik ook een leuke ..Een greep uit het aanbod:
@makila : Schuimbekkende loper die het kapot zijn na een training tot een nieuw niveau tilt (grapje e makker)
… Ik vergeet er uiteraard nog, waarvoor mijn excuses, maar you get the point. Een mooie verzameling sterke lopers bij elkaar!

(Extreme)Spooky bijvoorbeeld. Hij post niet zoveel meer maar hij volgt het nog altijd en loopt nog regelmatig.… Ik vergeet er uiteraard nog, waarvoor mijn excuses, maar you get the point. Een mooie verzameling sterke lopers bij elkaar!

Moest het trailweekend een EK zijn dan voel ik mij precies gelijk San Marino die mee doet als ik bepaalde tijden zie.![]()
.Geen probleem hoor, ik vertegenwoordig LichtensteinMoest het trailweekend een EK zijn dan voel ik mij precies gelijk San Marino die mee doet als ik bepaalde tijden zie.![]()
.