Algemene Loopthread

Afstand: 18 km - 5:41min/km - 1u42minxx
Gemiddeld: 159 HR = (hoge) zone 2
Ik teerde om 1 gelleke dus ik was helemaal leeg op het einde.

Bijna 2km langer dan vorige week en qua tijd amper 4min meer. Ik liep voornamelijk op HR, maar door het frissere weer en een HR die iets hoger lag (6 tellen gemiddeld maar wel nog altijd in zone 2), ging het toch een héél stuk sneller. 5:41 vs 6:06min/km.

Het belangrijkste blijft de HR, maar het viel vandaag echt op dat het nu véél sneller ging.

----

Ik loop maar 2x per week de laatste tijd, echter de motivatie om meer te lopen is er (al een tijdje) niet meer. Ach ja, zolang je je maar amuseert zeker?

Morgen nog een laatste keer uitlopen en da vertrek ik naar Rotterdam. Ik verblijf toevallig in het officiële atletenhotel van de marathon. Wie weet kan ik een praatje slaan met Abdi Bashir. Kipchoge doet helaas niet mee dus die zal ik daar niet tegen het lijf lopen.

M'n bib-nummer is trouwens 1516 voor zij die geïnteresseerd zijn in mijn uiteindelijke tijd.

Fijn loopweekend iedereen.
Knallen! En gaan met die banaan :D

Laatst bewerkt:
Ha ik deed de 12 (12,44) km vandaag. Aangenaam lopen in Meerdaalwoud altijd 🤩
6e geëindigd op die afstand, tevreden, want op voorhand wat snotkwaaltjes gehad😏
Parcours viel mij echt goed mee, ik ben daar nog maar 1x gaan wandelen, maar nu heb ik het echt kunnen beleven tijdens de looptocht. Nog redelijk wat hoogtemeters die hard aankwamen (allemaal kort op elkaar).
Volgend jaar ga ik die zeker opnieuw doen.

Parcours viel mij echt goed mee, ik ben daar nog maar 1x gaan wandelen, maar nu heb ik het echt kunnen beleven tijdens de looptocht. Nog redelijk wat hoogtemeters die hard aankwamen (allemaal kort op elkaar).
Volgend jaar ga ik die zeker opnieuw doen.
Ja na 6km zat er een goei klimmeke in :D
Ah en de 21k heeft ook den Tomberg aangedaan. Dan hadden jullie zéker een fijn en uitdagend parcours !!

had geen idee dat er een trail was in het meerdaalwoud (m'n beste trainingsomgeving!)
er zijn steeds meer en meer 'kleinere' trails, waar vind je eigenlijk een goed overzicht hiervan?

Benieuwd wat de Michiel vandaag zal doen!

had geen idee dat er een trail was in het meerdaalwoud (m'n beste trainingsomgeving!)
er zijn steeds meer en meer 'kleinere' trails, waar vind je eigenlijk een goed overzicht hiervan?

Zie parcours hieronder. Voor de marathon maken ze een serieuze zijsprong :)

Zie parcours hieronder. Voor de marathon maken ze een serieuze zijsprong :)

Thanks voor de info, die zijsprong moet ik ook eens doen, dat gebied ken ik niet zo goed.
Maar waar vind je dat deze trail doorging? (niet dat ik het gisteren paste in m'n tapering periode voor volgende week)

Je hebt ook nog Meerdaalwoud Trail in december.

Ik vind dat Bashir Abdi toch ver achteraan hangt, ook een mindere dag?

Deze ken ik wel, maar in dat weekend loop ik er al de bello gallico (80km) :)
Heb deze al 2keer gelopen en dan heb je ook nog de meerdaal nature run in het voorjaar.

Ik vond het via Facebook als voorgesteld event via een collega/loopkameraad.

Terug
Bovenaan