Algemene Loopthread

Hier ook een PR gelopen, 1u11'51". Mikte op sub 1u13 en 1u10 had wonderbaarlijk geweest. Maar de vorm was vandaag erg goed, maar niet wonderbaarlijk :]

En fuck die waves zeg. Ik zat bijna vooraan in wave 1 en toch heb ik de eerste kilometer of 2 constant moeten slalommen tussen echte slakken. Zelfs onnozelaars die na 1 km al aan't wandelen waren, aan de linkerkant van de baan dan nog. Of groepjes babbelaars die met hun bende de hele breedte inpalmden 🤦🏻

Laatst bewerkt:
Hier ook een PR gelopen, 1u11'51". Pikte op sub 1u13 en 1u10 had wonderbaarlijk geweest. Maar de vorm was vandaag erg goed, maar niet wonderbaarlijk :]
Jammer .. Wout Van Aert liep 1u11'11". Wonderbaarlijke benen en je had hem goeiedag kunnen gezegd hebben :tongue:
Grapje hé, ik weet niet in welke wave hij liep ;)
Maar sterk en goed gedaan!

Mooie tijden iedereen!

Ik heb vandaag één van mijne langere duurlopen gedaan in functie van de beartrail: 32,5 km met 630 hm aan 5:33/km.

Op het laatste begon het wat pijn te doen, maar dat lag denk ik vnl. aan het feit dat ik te weinig gegeten had tijdens het lopen.
Voor het overige wel een vlot en sterk gevoel. Als ik dit gevoel nog heb over een 1,5 loop ik de 58k met zekerheid.

Ik moet trouwens ook op zoek naar nieuwe trailschoenen. Mijn lone peaks zijn gescheurd :(. Wss ga ik gewoon de 5.0 versie aanschaffen :p

Hier ook rapper dan Van Aert, ik ga fietsen, word ik volgend wereldkampioen.
Soit, met wat geluk stond ik plots helemaal op de eerste rij van de laatste wave. De eerste honderden meters liep ik zelfs op de tweede plaats, geeft wel vleugels, dan wat tempo geminderd, maar de eerste kilometers waren wel het leukst, door zo voorop te lopen, na 4km de eerste lopers ingehaald van de vorige waves, tot op grote markt viel het nog wel mee, daarna slalommen en opgehouden, dan op einde wel kunnen doorlopen, een goede waaslandtunnel en een snelle laatste kilometer in 3m57s. Zonder volledig door te lopen, toch vlot gefinished in 1u8m59s. (vorige week wel op limiet, 1u6m).

Mijn zus deed dit jaar ook mee, zij stond in wave 3, maar heeft een uur moeten wachten op haar nummer (ik had met mijn gratis ticket gelukkig, doordat het een e-ticket was en een zeer korte rij), maar dat wachten is echt schandalig.. ik hoop dat meer mensen die massalopen achterwege gaan laten door zo'n zaken mee te maken, maarja.

Inderdaad mooie prestaties dit weekend, heel leuk om te lezen allemaal, doe zo verder zou ik zeggen.

I.v.m. de waves en trage lopers: Het is wel echt algemeen geweten dat je op de 10 miles in Antwerpen heel wat mensen hebt die er niet te zoeken hebben. Om een idee te geven: Ik heb net bij het buitenkomen van de Kennedy tunnel de eerste mensen van de wave voor mij ingehaald. Die zijn 25min voor mij gestart en na 4km had ik die te pakken. Het gaat dan niet over 1 persoon, maar echt tientallen. Ik liep daar rond de 3:50/km, dus reken maar uit hoe traag die lopen…

Zelf nog vergeten te vermelden dat ik vandaag buiten de wedstrijd ook nog 2 x 11km heb gelopen naar de start en terug naar huis. Dat geldt dan meteen als de laatste lange training voor Brugge. De kans is heel groot dat ik deze week nog 3x kort loop voor zondag en dat zal het dan zijn. 2e en voorlopig laatste poging op de marathon, nadien gaat de focus weer naar het lange werk.

@Corthagus De Lone Peak 5 is een droom, niet twijfelen, meteen kopen!

Redbull geeft je vleugels!

@Karry98 die laatste van die wave is natuurlijk wel niet meteen weg ook (maar je hebt gelijk voor de rest)

Ik heb net gezien dat de tijd tussen de waves 25 minuten was en niet 20. Mijn wave is dan nog eens 6 minuten te laat gestart, dus theoretisch 31min na de vorige wave. Neem nu dat die persoon pas 7min of zo na het startschot effectief de start passeert en neem nu dat hun wave ook met wat vertraging start, dan zit je nog met dik 15min verschil tussen die mensen en mij. No way dat ik die na 4km al te pakken zou mogen hebben.

Je moet eens kijken hoeveel volk er na 2u10+ aankomt, dat heeft toch helemaal niets meer met lopen te maken.

Ik wil gerust iedereen de kans geven deel te nemen aan zo’n evenementen, maar ik heb vandaag weer mensen gezien waarvan ik echt vind dat die daar niets te zoeken hebben, al is het maar om hen tegen zichzelf te beschermen. Als ik sommigen na 6km al zie stappen, tja…

Ik heb net gezien dat de tijd tussen de waves 25 minuten was en niet 20. Mijn wave is dan nog eens 6 minuten te laat gestart, dus theoretisch 31min na de vorige wave. Neem nu dat die persoon pas 7min of zo na het startschot effectief de start passeert en neem nu dat hun wave ook met wat vertraging start, dan zit je nog met dik 15min verschil tussen die mensen en mij. No way dat ik die na 4km al te pakken zou mogen hebben.

Je moet eens kijken hoeveel volk er na 2u10+ aankomt, dat heeft toch helemaal niets meer met lopen te maken.

Ik wil gerust iedereen de kans geven deel te nemen aan zo’n evenementen, maar ik heb vandaag weer mensen gezien waarvan ik echt vind dat die daar niets te zoeken hebben, al is het maar om hen tegen zichzelf te beschermen. Als ik sommigen na 6km al zie stappen, tja…
Ja zo van die mensen die fier zijn als ze marathon hebben gelopen aan 6km/u, tja dat is geen lopen. Heb dat hier nog al gezegd maar lopen is imo toch minimaal 10km/u

Wat een zotte tijden hier allemaal :crazy:
Na mijn 2u08 op de 20 km van Brussel, mikte ik op de 10 miles vandaag op 1u40... Alles daaronder was bonus. Ik was uiteindelijk binnen enkele seconden onder 1u30... Ik heel tevreden dus, temeer omdat ik sinds de 20km maar 4 keer heb kunnen trainen.
Gemiddelde hartslag van 174 (met max van 202) , maar daar gaan we eventjes niet naar kijken:p

Wat een zotte tijden hier allemaal :crazy:
Na mijn 2u08 op de 20 km van Brussel, mikte ik op de 10 miles vandaag op 1u40... Alles daaronder was bonus. Ik was uiteindelijk binnen enkele seconden onder 1u30... Ik heel tevreden dus, temeer omdat ik sinds de 20km maar 4 keer heb kunnen trainen.
Gemiddelde hartslag van 174 (met max van 202) , maar daar gaan we eventjes niet naar kijken:p

Mooi gedaan! Op een korte wedstrijd kijk ik nooit naar mijn hartslag, anders word je zot 😁.

Precies veel mensen die nog nooit de 10miles gelopen hadden :P

Waves die op niks slaan, yep typisch 10miles
Trage lopers en wandelaars die de boel blokkeren, yep volledig 10 miles
Lange wachtrijen en precies zeer matige organisatie, yep typisch 10 miles.

Eerlijk gezegd snap ik de aantrekking niet van de 10 miles. Het zou moeten zijn omdat mensen is graag door de Kennedytunnel lopen, maar het is wel 16km dat je moet afleggen. Toch vreemd als je met moeite 10km op een vlak parcours kan afleggen. Enkel als je in het pro vak start kan je daar een deftige tijd lopen. Start je elders dan wordt je op één of andere manier altijd wel gehinderd.

Voor mij was het ook de eerste keer 10 miles (logisch ook, vorige maand pas m'n eerste loopevents ooit). Moet zeggen dat ik mij toch goed geamuseerd heb. Veel ambiance en zo'n massa de KT zien induiken is toch iets speciaal.

Ik ging voor een goede laatste training voor de marathon van zondag. Ik had anderhalf uur in gedachten als richttijd ongeveer maar uiteindelijk zowat 1u28min rond gelopen. Benen voelden goed, me voortdurend moeten inhouden, op geen enkel moment lastig gekregen (al was de Waaslandtunnel wel een bijterke :) ) en na de Waaslandtunnel nog een kilometer versneld en die in 4:55 als veruit mijn snelste kilometer afgelegd. En precies nog lekker fris aangekomen vergeleken met vorige maand op de Antwerp Port HM waar ik echt wel leeg was.

Wel weer tevreden dat ik, ondanks niet voluit te gaan, toch lekker kon meelopen en meer volk inhaalde dan er mij inhaalden. Bij de KT al de eersten die aan het stappen waren, dan vraag ik me toch ook wel af wat je daar komt doen... Alle respect voor doelen en elk op zijn niveau, maar als je geen 5K haalt dan worden dat toch een heel pijnlijke volgende 11K?
Ook wel wat zotten bij het laveren hoor. Toch een 2-3 keer voorgehad dat ik gewoon in het midden rechtdoor liep, en er ineens ene net voor m'n voeten van links naar rechts doorschiet en ik echt moest springen of we lagen met 2 op de grond. Dat is toch ook niet de bedoeling dan, lijkt me.

Precies veel mensen die nog nooit de 10miles gelopen hadden :p

Waves die op niks slaan, yep typisch 10miles
Trage lopers en wandelaars die de boel blokkeren, yep volledig 10 miles
Lange wachtrijen en precies zeer matige organisatie, yep typisch 10 miles.

Eerlijk gezegd snap ik de aantrekking niet van de 10 miles. Het zou moeten zijn omdat mensen is graag door de Kennedytunnel lopen, maar het is wel 16km dat je moet afleggen. Toch vreemd als je met moeite 10km op een vlak parcours kan afleggen. Enkel als je in het pro vak start kan je daar een deftige tijd lopen. Start je elders dan wordt je op één of andere manier altijd wel gehinderd.

Ik heb 8 jaar geleden de 10 miles voor het laatst gelopen en toen was dat precies toch minder druk. Ik liep toen ook wel super traag, dus viel misschien minder op.

Ik stond wel enkel aan de start omdat het door de firma min of meer werd verwacht, anders zou ik daar geen dag aan opofferen.

Ondanks alles toch goed geamuseerd moet ik zeggen. Zeer veel volk langs het parcours en mijn trainster is ook komen kijken, altijd leuk.

Ik heb 8 jaar geleden de 10 miles voor het laatst gelopen en toen was dat precies toch minder druk.

Er liep dit jaar 26000 man. In elke wave zat dus 6500 man. Dat is insane... Zijn er nog andere wedstrijden in Belgie waar er alleen al 6000 man aan de start verschijnen?

De 10miles is over de jaren heen gewoon ontploft tot het loopevent in Belgie.

Ja, de 20km van Brussel bijvoorbeeld. Ik dacht zelf dat die vroeger nog groter was dan de 10 miles. Ik herinner mij in 2005 of 2006 (ja, ik word oud) dat er zo'n 20.000 lopers waren toen. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat. edit: 25.000 deelnemers in 2006. Trouwens in 2018 en 2019 40.000 inschrijvingen.

http://www.20kmdebruxelles.be/nl/de-race/historiek/

Destijds 1u41 gelopen na circa 3 maanden trainen daar in Brussel. Misschien eens inschrijven voor de 10 miles volgend jaar. Dan loop ik net een jaar hopelijk en moet sub 1u20 toch lukken ondanks de extra kilo's.

Laatst bewerkt:
Ja, de 20km van Brussel bijvoorbeeld. Ik dacht zelf dat die vroeger nog groter was dan de 10 miles. Ik herinner mij in 2005 of 2006 (ja, ik word oud) dat er zo'n 20.000 lopers waren toen. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat. edit: 25.000 deelnemers in 2006. Trouwens in 2018 en 2019 40.000 inschrijvingen.

http://www.20kmdebruxelles.be/nl/de-race/historiek/

Destijds 1u41 gelopen na circa 3 maanden trainen daar. Misschien eens inschrijven voor de 10 miles volgend jaar. Dan loop ik net een jaar hopelijk en moet sub 1u20 toch lukken ondanks de extra kilo's.
Die grote events zijn niks voor mij. Zoals Karry zei "lopen" daar te veel mensen die daar niet thuis horen. Dan gaat het mij niet om de tijden die er gelopen worden maar eerder over het al dan niet klaar zijn om 16/20km te lopen. Door de grote hoeveelheid mensen moet je geluk hebben om in de juiste wave ingedeeld te worden en dan nog moet je in de 1ste wave vooraan kunnen starten om niet gehinderd te worden. Wilt ge vooraan in wave 1 starten kunt ge niet deftig opwarmen omdat ge vroeg genoeg aan de start moet wachten, etc...

Ik stoor mij op wedstrijden altijd enorm aan trage mensen die zich vooraan zetten (op trails is dat pas echt een merde, als je na 300 meter het bos induikt op een single trail en...er iemand al beginnen stappen is want het gaat 2% bergop).
Ben je een trage loper, zet je vanachter. Maar van de 10 miles is geweten dat het een trage wedstrijd is. Daar ben ik eerder geneigd van te zeggen: ben je een snelle loper, doe dan gewoon niet mee. Of loop in Lokeren de 10 kilometer mee waar de snelle lopers van Antwerpen de trage lopers van die wedstrijd zijn :crazy:

Terug
Bovenaan