Algemene Loopthread

Daarnet wat beelden gezien van het snelwandelen op de OLympische spelen, altijd bizar hoe rap die gaan, die wandelen zo rap als ik loop haha. Ook altijd die grens opzoeken van wat toegelaten is.

Vorig weekend een poging gedaan op mijn PR voor de 10km... En ik baal al 4 dagen als een kanon :D Ik heb mijn record wel, maar ik wou eigenlijk onder de 50 minuten eindigen ook. 50:10. Tien seconden erover!
Troost u, ik herinner een wedstrijd van de Heistse Berg Loop nog héél goed (HM). Ik had een mega slechte dag. Mijn ademhaling kraakte in alle voegen. Mijn benen waren gewoon pap. Het schuim stond vanaf de eerste meters, al op mijn mond.

Maar ik wilde mij niet zomaar laten kennen en ik ging gewoon voor een PR. Ik ben aan de finish helemaal ingestort en ik was ... 2 seconden trager dan mijn PR. :tongue:

Ik vind dat altijd redelijk grappig om eerlijk te zijn, mijn VO2 Max is volgens Garmin 68 en fitnessleeftijd 20 (ik ben er 32). Hecht daar 0,0 belang aan 😂.
Een collega heeft zo ooit voor de grap zo'n computerprogrammaatje gemaakt en als ik dan mijn gegevens intikte -nadat ik héél hard getraind had- dan stond daar dat ik plots nog maar de fitnessleeftijd had van een 80 jarige en dat mijn VO2 max gedaald was met 2 dikke punten. :laugh:

Laatst bewerkt:
Voor de kenners, hoeveel km's doe je meestal met een paar?
Wissel af tussen tarmac & boslopen. Zit nu aan een 580 km's
Het beste van mijn Asics Nimbus is eraf na 600 km. Maar voor ze vuilnisbak rijp zijn loop ik er toch wel tussen 1000 en 1200 km mee.
Nu is de Asics Nimbus een vrij stevige schoen. Het hangt echt van het merk en type af, uw eigen gestel, het type terrein waar je meestal loopt enzovoorts ..

800 km als gemiddelde vuistregel, zoals MrKend54l kan dus wel eens kloppen. Neem dat in je achterhoofd, maar uiteindelijk voel je zelf wel +- aan wanneer het tijd is om te wisselen van loopschoenen.

Laatst bewerkt:
Morgen naar de kine. Mijn verrekking voel ik gelukkig niet meer. Mijn bloed was ook in orde over de volledige lijn.

Iemand ervaring met compressiekousen voor de hamstrings om sneller te recupereren?

Deze werden me aangeraden door iemand met zwakke hamstrings en veel loopervaring.

Mijn benen waren gewoon pap. Het schuim stond vanaf de eerste meters, al op mijn mond.

Omdat je dit in het verleden al regelmatig hebt gepost, van dat schuim op uw mond en zo, probeer ik mij al heel lang in te beelden hoe een Makila met schuim op de mond eruit ziet.

Tot op heden zonder succes, helaas… Moet volgens mij wel de moeite zijn.

Omdat je dit in het verleden al regelmatig hebt gepost, van dat schuim op uw mond en zo, probeer ik mij al heel lang in te beelden hoe een Makila met schuim op de mond eruit ziet.

Ik drink eerst een fles badschuim op hé (met een beetje water) en dan begin ik eraan! :)

Bij de kine geweest en ik mag terug lopen. Ga wel wachten tot na het weekend.

Nu op zoek naar een vast schema voor stretching en core stability oefeningen.

Iemand een goede routine hiervoor?

Makila tijdens een training

100914632_ABFweb.jpg

Ik denk dat hij het gegeven van foamrollen wat verkeerd begrepen heeft.

Daarnet duurloop van 32km, google maps nog eens opengegooid om een route te zoeken, tot in Lier langs de Nete, mooi mooi en prachtige lucht deze avond. Nog één duurloop boven de 30km deze maand en we zijn klaar voor de marathon van Antwerpen. Nu de Olympische marathon op tv ;)

Sinds vorige week terug begonnen na een 8 maanden inactiviteit.
Ik had het me slechter voorgesteld. Een rondje van 4 km lukt nog wel.
Het begin is weer gemaakt.

Veel succes. Voor welke tijd ga je?
Ik heb eigenlijk geen tijd in gedachten, mijn PR verbeteren zal er niet inzitten, denk volgend voorjaar voor een snelle tijd te gaan, maar nu september, kans te groot dat het te warm gaat zijn (voor mij alvast, heb echt koud weer nodig voor een goed tijd, liever 7 graden dan 17 graden), bovendien binnenkort nog dik twee weken op reis en ik wil niet zoals vorig echt voluit trainen om dan door corona weer het deksel op de neus te krijgen als er iets afgelast zou worden.

Daarnet duurloop van 32km, google maps nog eens opengegooid om een route te zoeken, tot in Lier langs de Nete, mooi mooi en prachtige lucht deze avond. Nog één duurloop boven de 30km deze maand en we zijn klaar voor de marathon van Antwerpen. Nu de Olympische marathon op tv ;)

Sterk! Ik zo dadelijk 26 à 27km. Volgende week terug stapje terug en dan de week erop ook een 32km, om daarna uit te bollen naar de marathon...

We hebben al 1/2de van de marathon gekregen op tv hoor.
Met een sterke Mieke Gorissen. Hoe down to earth is deze vrouw.

Vandaag voor de tweede keer op de atletiekpiste hier gaan lopen om nog eens onder 25 min te duiken op de 5 km. Uiteindelijk is het me gelukt om het in 23:39 te doen, op een moment dat er heel veel wind stond. Gewoon wat rondjes lopen op een piste is wel behoorlijk saai dus ik ga de piste nu laten voor wat het is. ik ga wat meer routes hier in de buurt opzoeken om wat van andere omgevingen te kunnen genieten tijdens het lopen.

Ik ben nu 4 maanden bezig met lopen en ben nu net 200 km gepasseerd. Misschien heel op het gemak opbouwen naar 10 km ergens eind dit jaar, maar mijn enige echte doel is om dit jaar zoveel mogelijk kilometers maken. Naar de snelheid ga ik nu even niet echt meer kijken.

Vandaag voor de tweede keer op de atletiekpiste hier gaan lopen om nog eens onder 25 min te duiken op de 5 km. Uiteindelijk is het me gelukt om het in 23:39 te doen, op een moment dat er heel veel wind stond. Gewoon wat rondjes lopen op een piste is wel behoorlijk saai dus ik ga de piste nu laten voor wat het is. ik ga wat meer routes hier in de buurt opzoeken om wat van andere omgevingen te kunnen genieten tijdens het lopen.

Ik ben nu 4 maanden bezig met lopen en ben nu net 200 km gepasseerd. Misschien heel op het gemak opbouwen naar 10 km ergens eind dit jaar, maar mijn enige echte doel is om dit jaar zoveel mogelijk kilometers maken. Naar de snelheid ga ik nu even niet echt meer kijken.
Goe bezig, toen ik onder 25 dook kon het mij ook niet meer schelen. Van 5km naar 10km is een gemakkelijke, zeker als ge tempo kunt loslaten 😉

Terug
Bovenaan