Algemene Loopthread

Zou heel graag zo eens willen aansluiten.
Zo alleen lopen en altijd in dezelfde buurt is soms een beetje saai.

Spijtig hebben we maar 1 auto en heeft de vrouw deze nodig dit weekend.

Als ik de auto eens heb en jullie gaan nog is wil ik zeker meekomen.

Van waar ben je (mag via pm hoor), als het niet te veel uit de richting is wel ik u wel komen oppikken.

Bedoeling is om gewoon rustig de afstand en hoogtemeters in de benen te pompen, dus geen moordend tempo of zo.

Als ik een PR tracht te lopen probeer ik toch 'eerlijk' te houden door halfom terug te draaien zodat de wind geen invloed heeft.

Maar een PR gaat toch nog altijd het beste tijdens een wedstrijd omdat ik dan dieper kan gaan / andere kan volgen

Van waar ben je (mag via pm hoor), als het niet te veel uit de richting is wel ik u wel komen oppikken.

Bedoeling is om gewoon rustig de afstand en hoogtemeters in de benen te pompen, dus geen moordend tempo of zo.
Moordend tempo is relatief natuurlijk :)
Maar maakt me ni uit zolang ik niet aan het racen ben.
Als het sneller is dan mijn opt-gemak-tempo zal ik iets langer moeten recupereren, ik volg wel gewoon als het zover is.

Vorige paar was juist geen 700 km. Heb het de laatste keer gevraagd wat ongeveer te verwachten qua kilometers.

De snellere schoen was toch snel 100 km minder.

Hangt ook af van belasting, ondergrond en de slijtage van je voetzool.

Aan wat merk je dat eigenlijk? Ik nader stillaan de 700km maar merk er precies weinig verkeerds aan. Misschien een tikkeltje slijtage aan de hielen.

Mijn eerste paar was iets tussen 550km en 600km, bijna uitsluitend onverhard gelopen. Voelde de mindere demping aan m’n knieën tov een ander paar dat ik een paar weken er voor had gekocht.

Thx om me eraan te herinneren…
Zopas nieuwe schoenen besteld, aangezien ik ook aan 580km zit met mijn huidige schoenen. Misschien dat mijn knieproblemen ook deels hierdoor komen. Hopelijk heb ik ze vrijdag al!

Ingeschreven voor trail des fantomes 60km volgende week. . . Wat een soep dat parcours... Ik snap dat ze vragen voor de gpx op u horloge te zetten. Passeert denk ik 3 keer aan de start en daardoor ook enkele keren door dezelfde stukken parcours.

Ingeschreven voor trail des fantomes 60km volgende week. . . Wat een soep dat parcours... Ik snap dat ze vragen voor de gpx op u horloge te zetten. Passeert denk ik 3 keer aan de start en daardoor ook enkele keren door dezelfde stukken parcours.

Mooi, mooi! Amuseer u daar!

Vanavond gaan loslopen met 1 van mijn vaste looppartners en een wijziging aangebracht aan de planning voor zondag. We hebben een route in elkaar geknutseld in de Hoge Venen die enkele meren aan elkaar linkt: Gileppe, Butchenbach, Roberville, enz… 100km in totaal, wordt een prettig dagje, ik voel het al.

Ik loop zelf tegenwoordig mijn schoenen compleet op, tot de zool eraf valt bij wijze van spreken. Ik denk dat ik buiten mijn Lone Peak (die na 500km langs alle kanten scheuren) geen schoenen meer weggooi onder de 1000km. Deze week nog 1000km aangetikt met een paar Escalante en een paar Sonic 3 Balance. Wordt te kostelijk anders.

Ik ben sinds kort terug beginnen lopen. Ik fiets al wel +15jaar meermaals per week en daarvoor heb ik nu een garmin edge 25 om te tracken en gebruik hierbij soms de hartslagband.
Nu ben ik aan het kijken voor een sporthorloge en ik twijfel tussen een garmin horloge of een apple watch. Garmin omdat ik al jaren garmin connect gebruik en er dus snel mee weg ga zijn. Apple omdat ik een Iphone heb en daar misschien ook wel voordelen aan zijn verbonden.
Iemand wat pro’s of con’s waar ik niet aan denk? 😁

Toch ook altijd +1000km met mijn schoenen :biglaugh:
Met mijn race schoenen wel minder aangezien die sneller slijten.

Saucony omni 131.099,2
Saucony Omni 141.471,7
Saucony Omni 151.442,2
Saucony Omni 151.217,7
Saucony Omni 161.321,8

Ik ben sinds kort terug beginnen lopen. Ik fiets al wel +15jaar meermaals per week en daarvoor heb ik nu een garmin edge 25 om te tracken en gebruik hierbij soms de hartslagband.
Nu ben ik aan het kijken voor een sporthorloge en ik twijfel tussen een garmin horloge of een apple watch. Garmin omdat ik al jaren garmin connect gebruik en er dus snel mee weg ga zijn. Apple omdat ik een Iphone heb en daar misschien ook wel voordelen aan zijn verbonden.
Batterij van een Apple Watch gaat maar 1 dag mee en voor sommigen is dat een instant afknapper. Maar er zijn wel geniale apps, mijn favo is WorkOutDoors (naast tracking ook kaart/gps/gpx, auto-upload naar Strava, oneindig veel metrics om op de watch te tonen tijdens het lopen/fietsen).

Laatst bewerkt:

Voor de prijs van de Apple Watch kan je bij Garmin wel al een paar zeer uitgebreide horloges aanschaffen. Je kent het ecosysteem dus je weet wat je kan verwachten. Batterij gaat dagen mee itt de Apple Watch en een pak robuster, mocht je eens op je gezicht gaan :lol:

Mijn VO2 Max is met één puntje gestegen en mijn "fitness age" is plots van 35 naar 22 gegaan :unsure:

Terug
Bovenaan