Algemene Loopthread

Voila se, zo hoort het! 😁

Meestal loop ik in het gezelschappen van andere lelijke venten (zoals ikzelf), no offense naar eender wie met wie ik al heb gelopen uiteraard 😁. Daar is vandaag lichtjes verandering in gekomen. Ik had hier op congé een segment afgepakt van iemand, die had gereageerd op mijn activiteit. Op Strava dan wat reacties heen en weer gepost en die persoon stelde dan voor om samen eens te gaan lopen. Ik had op dat moment al gezien dat dat individu redelijk deftige tijden liep dus leek me wel wat.

Username op Strava was geen echte naam (zoals sommigen doen), en meeste foto’s waren van een hond en vergezichten. Ik dacht wat door de foto’s te bladeren om te zien wie er zou afkomen op die parking. Zie ik daar ineens een foto van een blonde vrouw waar mijn mond van openviel. Eerste reactie was dat dat onmogelijk was en een fake account of zo moest zijn 😁.

Deze ochtend dan gewacht op het aangegeven punt en op het afgesproken uur kwam ze daar rustig aangewandeld. Ik denk dat ik mijn tong net niet van de grond moest rapen, mannekes lief!

Samen dan een super leuk rondje (15km) en heel leuke babbel gehad. 400m/800m loopster die heel respectabele tijden neerzet, niet dat dat veel uitmaakt voor mij.

Nadien uiteraard contactgegevens uitgewisseld en afgesproken om eens te kijken wanneer we samen een wedstrijd kunnen lopen.

Lopen brengt soms toffe ontmoetingen met zich mee! 👌
maar niks anders uitgewisseld? :s

Als je soft flasks in uw voorste zakken steekt, heb ik daar eigenlijk nooit last van. Beweegt wel een beetje, maar blijft zelfs bij hoge temperaturen meer dan drinkbaar. Als je een grote waterzak op uw rug draagt beweegt dat effectief wel een beetje en wordt dat wat warmer, maar zonder echt te storen. Als je die zak echt koel wilt houden kan je dat eerst ook in een isolerende pouch steken, Salomon levert dat mee met sommige modellen. Dat helpt, maar ik gebruik het nooit.

Om een idee te geven: Ik heb hier op vakantie loopjes gedaan van 6u, 5u en 4u bij temperaturen boven de 30 graden. Heb voor mijn Raidlight een waterzak van 1,8l en dat bleef tot het einde meer dan goed drinkbaar.
En niet te zwaar van gewicht tijdens lopen? Tot nu toe loop ik met plastic flesje 50 cl water in mijn hand.. en dan bij bevoorrading laten bijvullen..

Blijft dat allemaal wel koud genoeg en klots dat niet irritant tijdens het lopen op uw rug?
Je moet beetje spelen met hoe je uw waterreservoir erin steekt en hoe vol je het doet heb ik al geleerd.
Het water in de darm zelf wordt hier soms wel warmer, maar in de zak zelf blijft dit koel.
Op warme dagen vul ik die en steek ik die in de diepvries. Tegen je dorst hebt is het eerste ijs al wat gesmolten.

maar niks anders uitgewisseld? :s

Vervolg is voor midden augustus… Kom morgen weer voor een dikke 2 weken terug naar België en 10 augustus trek ik weer naar het zuiden. Op haar aandringen ingeschreven voor mijn allereerste 10km op de piste, op een meet waar zij een 800m loopt. 10 dagen voor de TDS een all-out 10k lopen, ideale voorbereiding.

Wat een idioot ben ik toch. 😂

En niet te zwaar van gewicht tijdens lopen? Tot nu toe loop ik met plastic flesje 50 cl water in mijn hand.. en dan bij bevoorrading laten bijvullen..

Valt goed mee hoor, je moet natuurlijk niet proberen daar uw 10k/1/2 marathon/marathon PR mee te verbeteren, maar algemeen gezien is dat best ok. Je wordt dat ook echt gewoon.

Heeft er iemand tips, schema om 5km leren te lopen maar enkel op een loopband. Waar ik woon niet echt mogelijk om wat te lopen. Zou dus eerst leren 5km te lopen op loopband en dan pas rijden naar plaatsen waar ik kan lopen.

Heeft er iemand tips, schema om 5km leren te lopen maar enkel op een loopband. Waar ik woon niet echt mogelijk om wat te lopen. Zou dus eerst leren 5km te lopen op loopband en dan pas rijden naar plaatsen waar ik kan lopen.

Start to run lijkt me daar ook goed voor

Ook voor loopband? Altijd al gelezen dat er groot verschil op zat op straat lopen en loopband ook voor start te rurn.

Ook voor loopband? Altijd al gelezen dat er groot verschil op zat op straat lopen en loopband ook voor start te rurn.
Op straat hebt ge meer weerstand. Kunt uw loopband op 1% helling zetten bvb.

Binnen ook geen wind of veranderende ondergrond.

Het laatste loopje van mijn eerste congé van deze zomer zit er helaas op, morgen keer ik zoals gezegd even terug naar België.

Losstaand van het feit dat het een fenomenale vakantie was, ben ik ook zeer tevreden van mijn trainingen. Ik ben hier 13 dagen ter plaatse geweest en heb 368km gelopen, waarvan ik elke minuut heb genoten.

Ik ben hier 13 dagen ter plaatse geweest en heb 368km gelopen, waarvan ik elke minuut heb genoten.
Dinge zeg ... nog geen 2 weken op verlof = 368km lopen :bow:
U blijft me toch verbazen hoor! En hoe dat uw vrouw dat blijft pakken mag je me ook eens uitleggen :scream:

Hier na 3 weken sukkelen met vermoeidheid, knieproblemen, ... ging ik vanmiddag met een bang hartje van start om nog eens een lange duurloop te doen. De eerste helft voelde niet zo denderend goed aan. Mijn rechter onderbeen draaide precies elke stap naar buiten, waardoor ik dus terug vreesde voor mijn knie. Echter ging alles plots zoals voordien en kon ik dus mijn 20km mooi uitlopen. Oef! Hopelijk kan ik volgende week terug beginnen opbouwen, want die Antwerp night marathon nadert met rasse schreden!

Ik heb sinds deze week ook een foamrol aangekocht. Amaai wat een marteltuig is dat! Oefeningen voor ITB is kantje boordje.
Quadriceps losmaken na het lopen lukt totaal niet. 2x rollen met mijn beide benen en de tranen staan in mijn ogen.

Dinge zeg ... nog geen 2 weken op verlof = 368km lopen :bow:
U blijft me toch verbazen hoor! En hoe dat uw vrouw dat blijft pakken mag je me ook eens uitleggen :scream:

Hier na 3 weken sukkelen met vermoeidheid, knieproblemen, ... ging ik vanmiddag met een bang hartje van start om nog eens een lange duurloop te doen. De eerste helft voelde niet zo denderend goed aan. Mijn rechter onderbeen draaide precies elke stap naar buiten, waardoor ik dus terug vreesde voor mijn knie. Echter ging alles plots zoals voordien en kon ik dus mijn 20km mooi uitlopen. Oef! Hopelijk kan ik volgende week terug beginnen opbouwen, want die Antwerp night marathon nadert met rasse schreden!

Ik heb sinds deze week ook een foamrol aangekocht. Amaai wat een marteltuig is dat! Oefeningen voor ITB is kantje boordje.
Quadriceps losmaken na het lopen lukt totaal niet. 2x rollen met mijn beide benen en de tranen staan in mijn ogen.

Gewoon een nieuwe versieren op vakantie...
Hij zegt het enkele posts hoger!

Mijn sportieve verwezenlijkingen zijn dan wel de moeite, op relationeel gebied is mijn leven een klein drama. Laten we het kort houden en zeggen dat mijn relatie voor de tweede keer op de klippen is gelopen (wel om een andere reden dan vorige keer…).

Tot vandaag geloofde ik niet meer in liefde op het eerste gezicht, maar sinds ik Isa (zo heet de athlete uit het zuiden) heb leren kennen is mijn blik daarop wel gewijzigd. We hebben zoveel zaken gemeen dat het angstaanjagend is, ze deelt zelfs mijn liefde voor koeien, die mag ik dus niet laten gaan. 😍

Alle gekheid op een stokje, heb met haar al concreet afspraken gemaakt voor deze zomer, we zien wel wat het geeft, maar mijn god, wat een topgriet is dit!

Haha snoeper...Ik val volg week mijn marathontijd aan,die ik eigenlijk niet eens heb. Daarna gaat de riem eraf, loop al maanden meer dan 50pct van kilometers aan relatief hoge snelheid. Vorige week 50 sessies 400m,verdeeld over enkele dagen.

Haha snoeper...Ik val volg week mijn marathontijd aan,die ik eigenlijk niet eens heb. Daarna gaat de riem eraf, loop al maanden meer dan 50pct van kilometers aan relatief hoge snelheid. Vorige week 50 sessies 400m,verdeeld over enkele dagen.

Voor welke tijd ga je? Als ik uw tempo 10km volg verbeter ik volgens mij mijn PR op de 10km 😂.

Van 2016 tem 2019 werd je BK in Eindhoven bij de M45 met 2u44, 2u37,2u45 en 2u35 als ik het goed voorheb. Ik mik op 2u34'59 dus. Voel me goed,benen voelen krachtig en heb Spartaans getraind. Als de wind beperkt blijft moet het lukken. Gebrek aan vertrouwen heb ik nooit gehad hehe.

Van 2016 tem 2019 werd je BK in Eindhoven bij de M45 met 2u44, 2u37,2u45 en 2u35 als ik het goed voorheb. Ik mik op 2u34'59 dus. Voel me goed,benen voelen krachtig en heb Spartaans getraind. Als de wind beperkt blijft moet het lukken. Gebrek aan vertrouwen heb ik nooit gehad hehe.

Wow, veel succes alvast! Ik kijk uit naar het resultaat!

Dankzij mijn nieuwste vlam ook terug de smaak wat te pakken om wat sneller te lopen, dat komt en gaat bij mij. Ik verkeer momenteel in uitstekende vorm, morgen hoop ik een testje te doen voor mijn 10k in augustus, om een idee te hebben van waar ik sta op korte afstanden, belangrijk voor het vertrouwen.

Op zich ook wel super interessant om via haar een voor mij onbekende wereld te leren kennen. Zoals eerder aangegeven concentreert ze zich op de 400m en 800m. In de winter focust ze zich op de korte cross als voorbereiding op het piste seizoen en vooral omdat ze dat super graag doet. Ze komt nu terug van een redelijk zware blessure waarmee ze 5 maanden aan de kant heeft gestaan en is nu 1,5 maand terug aan het opbouwen. Door die blessure kan ze momenteel geen spikes aandoen waardoor ze als voorbereiding 5000m wedstrijden gaat lopen (zonder spikes). Ze hoopt dan tegen september voor de Franse masters kampioenschappen (F35) deel te kunnen nemen aan haar geliefde 800m. Fascinerend om het met haar te hebben over trainingen, wedstrijden enzovoort omdat het super verschillend is van wat ik doe.

Ze hoopt nog 3 à 4 jaar verder te doen op die 400m en 800m om dan nadien naar het iets langere werk over te stappen, kan het alleen maar toejuichen.

De laatste 2 jaar heeft ze ook een tiental trails van 10km à 15km gelopen, altijd 1e of 2e geweest. Haar passie ligt momenteel nog op de piste, maar die switch komt wel, wanneer ze helemaal beseft dat er op de pistes geen koeien rondlopen.

Het enige lastige is dat ze mij wat zit te jennen omdat ze graag eens een 1500m tegen mij zou lopen om te bewijzen dat ze mij klopt op die afstand. Ik vrees dat ze nog gelijk heeft ook, dus die boot gaan we wat afhouden. Ik kan mij altijd verstoppen achter het feit dat ik een trage ultraloper ben.

Soit, bovenstaande info is waarschijnlijk voor niemand interessant, maar ik vind het heerlijk om over te praten 😍.

Wow, veel succes alvast! Ik kijk uit naar het resultaat!

Dankzij mijn nieuwste vlam ook terug de smaak wat te pakken om wat sneller te lopen, dat komt en gaat bij mij. Ik verkeer momenteel in uitstekende vorm, morgen hoop ik een testje te doen voor mijn 10k in augustus, om een idee te hebben van waar ik sta op korte afstanden, belangrijk voor het vertrouwen.

Op zich ook wel super interessant om via haar een voor mij onbekende wereld te leren kennen. Zoals eerder aangegeven concentreert ze zich op de 400m en 800m. In de winter focust ze zich op de korte cross als voorbereiding op het piste seizoen en vooral omdat ze dat super graag doet. Ze komt nu terug van een redelijk zware blessure waarmee ze 5 maanden aan de kant heeft gestaan en is nu 1,5 maand terug aan het opbouwen. Door die blessure kan ze momenteel geen spikes aandoen waardoor ze als voorbereiding 5000m wedstrijden gaat lopen (zonder spikes). Ze hoopt dan tegen september voor de Franse masters kampioenschappen (F35) deel te kunnen nemen aan haar geliefde 800m. Fascinerend om het met haar te hebben over trainingen, wedstrijden enzovoort omdat het super verschillend is van wat ik doe.

Ze hoopt nog 3 à 4 jaar verder te doen op die 400m en 800m om dan nadien naar het iets langere werk over te stappen, kan het alleen maar toejuichen.

De laatste 2 jaar heeft ze ook een tiental trails van 10km à 15km gelopen, altijd 1e of 2e geweest. Haar passie ligt momenteel nog op de piste, maar die switch komt wel, wanneer ze helemaal beseft dat er op de pistes geen koeien rondlopen.

Het enige lastige is dat ze mij wat zit te jennen omdat ze graag eens een 1500m tegen mij zou lopen om te bewijzen dat ze mij klopt op die afstand. Ik vrees dat ze nog gelijk heeft ook, dus die boot gaan we wat afhouden. Ik kan mij altijd verstoppen achter het feit dat ik een trage ultraloper ben.

Soit, bovenstaande info is waarschijnlijk voor niemand interessant, maar ik vind het heerlijk om over te praten 😍.
Wat is haar tijd op de 800m?

Terug
Bovenaan