FlyingHorseman
Well-known member
Verloren lopen kan ook al eens goed zijn. Vandaag per ongeluk 8 km gedaan ipv de geplande 5 km, meteen anderhalve km meer dan mijn vorige langste afstand. Hopelijk voel ik er niet te veel van de komende dagen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat wat voor mij een topprestatie is, voor Karry98 intussen gewoon warming up is.

Amai goed gedaan! Vergeleken met wat ik momenteel qua afstanden doe, is dit ook al een prestatie waar ik naar op kijk, dus het hangt allemaal van het perspectief afEens een klein successtory van een mini-loper in plaats van ultraloper posten.Ik denk dat wat voor mij een topprestatie is, voor Karry98 intussen gewoon warming up is.
Afgelopen woensdag wou ik eens weten hoe het met mijn "maximum" conditie gesteld is nu ik terug regelmatig blijf lopen en geen last meer heb van m'n knieblessure.
Dus ik neem mezelf voor: ik ga niet boven een tempo van max ongeveer 6 min/km (10 km/h) uit. Dat lukt goed het eerste uur (eigenlijk te snel gestart en moeten afremmen achteraf), een goede 10 km dus, dus ik doe verder tot 12 à 13 km, geen probleem.
Vanaf 14 km begin ik het te voelen en dacht ik aan stoppen omdat ik gemiddeld boven de 6 min/km begon te zitten, maar ook 15 is toch een mooi rond getal, en 15 km op 1.5 h zou mooi zijn. Helaas op net geen 2 minuten na net niet gehaald. Daarvoor had ik wellicht ook beter moeten plannen (had niets goed gegeten voor te gaan lopen).
Maar goed: ik kon 6 min/km toen wel niet meer aan, maar had nog energie over en dacht: ik zou toch eens graag kunnen zeggen dat ik 10 miles gelopen heb, dat is maar één km meer. Dus ik loop nog één blokje om, omweg naar huis en klok op mijn deurdrempel af op 16.07 km.
Missie geslaagd denk je dan? Nope, enig online opzoekwerk leert dat 10 mijl eigenlijk 16.09 km is, ik schoot dus 20 meter te kort.
Mijn langste afstand ooit gelopen denk ik, maar wél 2 mislukkinkjes erbij: 15 km op 1.5 h was toch mooier geweest, of een volle 10 miles ook.
Meest aangename verassing: de dag erop niets last gehad, noch van m'n geblesseerde knie, nog van stijve spieren ofzo. Wel voorlopig niet iets om meerdere keren per week te doen, is ook niet echt efficiënt: veel tijd voor wat het maar is.
Tegen september wel proberen genoeg conditie te hebben opgebouwd voor de halve marathon. Opletten dat dat dus net iets meer is dan 21.0 km.![]()

Ik heb zelf maar 15km als langste afstand gelopen voordat ik de halve marathon deed. Mijn lange loopjes waren toen blijkbaar 31 januari 15km // 3 maart 14km // 15 maart 12,5km // 21 maart 21,35km.Tegen september wel proberen genoeg conditie te hebben opgebouwd voor de halve marathon. Opletten dat dat dus net iets meer is dan 21.0 km.![]()
) nog hoeveel kilometer ik aan het lopen was. 
Ik heb zelf maar 15km als langste afstand gelopen voordat ik de halve marathon deed. Mijn lange loopjes waren toen blijkbaar 31 januari 15km // 3 maart 14km // 15 maart 12,5km // 21 maart 21,35km.
Volgens mij zit je dus al redelijk goed. Als je op een bepaald moment voelt dat de benen goed zitten en je voldoende eten/drinken meehebt, gewoon doen!
Zou naast water toch ook iets van suikers meenemen als ge langer dan 1u30 loopt. Of eventueel uw water door isotone sportdrank vervangen.Na een wat teleurstellende duurloop van 28km vorige week door te weinig water mee, vandaag nog eens mijn looprugzak van onder het stof gehaald, ondertussen weer 1 jaar geleden gebruikt. In totaal 30km, onderweg vroeg een niet mis ogende vrouw (maar geen blonde Française) nog hoeveel kilometer ik aan het lopen was.
![]()
Ik voorzie ook steeds bij loopjes >1u20 iets om te drinken en eten.Zou naast water toch ook iets van suikers meenemen als ge langer dan 1u30 loopt. Of eventueel uw water door isotone sportdrank vervangen.
Ik had 1 SIS energy gel bij.Zou naast water toch ook iets van suikers meenemen als ge langer dan 1u30 loopt. Of eventueel uw water door isotone sportdrank vervangen.

Lig al twee weken stil want zit hoogstwaarschijnlijk met opkomende anterior shin splint. Ondanks geen training, ontstekingsremmers en 3/4 x ijs per dag wordt het precies enkel erger. Dit is echt balen want conditie was nog nooit zo goed geweest ...
Morgen naar sportkliniek in Tongeren.
Vermoed dat ik waarschijnlijk nog wat langer rust zal moeten nemen. Als dat zo is moet ik opzoek naar een andere manier om mijn conditie toch iets wat te onderhouden.
Wat is haar tijd op de 800m?
Verloren lopen kan ook al eens goed zijn. Vandaag per ongeluk 8 km gedaan ipv de geplande 5 km, meteen anderhalve km meer dan mijn vorige langste afstand. Hopelijk voel ik er niet te veel van de komende dagen.
Eens een klein successtory van een mini-loper in plaats van ultraloper posten.Ik denk dat wat voor mij een topprestatie is, voor Karry98 intussen gewoon warming up is.
Afgelopen woensdag wou ik eens weten hoe het met mijn "maximum" conditie gesteld is nu ik terug regelmatig blijf lopen en geen last meer heb van m'n knieblessure.
Dus ik neem mezelf voor: ik ga niet boven een tempo van max ongeveer 6 min/km (10 km/h) uit. Dat lukt goed het eerste uur (eigenlijk te snel gestart en moeten afremmen achteraf), een goede 10 km dus, dus ik doe verder tot 12 à 13 km, geen probleem.
Vanaf 14 km begin ik het te voelen en dacht ik aan stoppen omdat ik gemiddeld boven de 6 min/km begon te zitten, maar ook 15 is toch een mooi rond getal, en 15 km op 1.5 h zou mooi zijn. Helaas op net geen 2 minuten na net niet gehaald. Daarvoor had ik wellicht ook beter moeten plannen (had niets goed gegeten voor te gaan lopen).
Maar goed: ik kon 6 min/km toen wel niet meer aan, maar had nog energie over en dacht: ik zou toch eens graag kunnen zeggen dat ik 10 miles gelopen heb, dat is maar één km meer. Dus ik loop nog één blokje om, omweg naar huis en klok op mijn deurdrempel af op 16.07 km.
Missie geslaagd denk je dan? Nope, enig online opzoekwerk leert dat 10 mijl eigenlijk 16.09 km is, ik schoot dus 20 meter te kort.
Mijn langste afstand ooit gelopen denk ik, maar wél 2 mislukkinkjes erbij: 15 km op 1.5 h was toch mooier geweest, of een volle 10 miles ook.
Meest aangename verassing: de dag erop niets last gehad, noch van m'n geblesseerde knie, nog van stijve spieren ofzo. Wel voorlopig niet iets om meerdere keren per week te doen, is ook niet echt efficiënt: veel tijd voor wat het maar is.
Tegen september wel proberen genoeg conditie te hebben opgebouwd voor de halve marathon. Opletten dat dat dus net iets meer is dan 21.0 km.![]()
Na een wat teleurstellende duurloop van 28km vorige week door te weinig water mee, vandaag nog eens mijn looprugzak van onder het stof gehaald, ondertussen weer 1 jaar geleden gebruikt. In totaal 30km, onderweg vroeg een niet mis ogende vrouw (maar geen blonde Française) nog hoeveel kilometer ik aan het lopen was.
![]()
Op Belgisch niveau komt ze dan al een heel eind. Zeker voor iemand van 39.2min15xx
Om het wat te kaderen: Ze is 39 jaar, ze loopt ondertussen sinds haar 29j, maar pas de laatste jaren echt intensief, volgens haar kan ze zeker nog verbeteren. PR is vorig jaar ook pas gelopen, dus volgens mij kan ze daar wel eens gelijk hebben. Ik ben uiteraard wel wat biased, maar ik vind het zeer knap.

Op Belgisch niveau komt ze dan al een heel eind. Zeker voor iemand van 39.
Ik voel vooral dat ze u langs alle kanten gaat afdrogen
Zij is al gedoucht voordat gij uw 1500m hebt gefinisht![]()
Gisteren naar de sportkliniek geweest en heb geen shin splint. Blijkbaar ontsteking van een of andere pees. Ik kom er vanaf met wat flexiumgel, ibuprofen en wat stretches.Lig al twee weken stil want zit hoogstwaarschijnlijk met opkomende anterior shin splint. Ondanks geen training, ontstekingsremmers en 3/4 x ijs per dag wordt het precies enkel erger. Dit is echt balen want conditie was nog nooit zo goed geweest ...
Morgen naar sportkliniek in Tongeren.
Vermoed dat ik waarschijnlijk nog wat langer rust zal moeten nemen. Als dat zo is moet ik opzoek naar een andere manier om mijn conditie toch iets wat te onderhouden.

Ik heb drie vragen.