Algemene Loopthread

Thx mannen. Er zit idd al ene van 1l in zie ik nu, dan koop ik een soft flask van 0.5l bij. Dan zit alles in balans, en 2l is zeker ook genoeg.

Straks bestellen :)

Enige nadeel als ik met een rugzak loop, camelbag van 1liter, is dat mijn T-shirt op men rug steeds naar boven kruipt.
Wordt na een tijdje wel irritant.

Voor de rest geen klagen.

Thx mannen. Er zit idd al ene van 1l in zie ik nu, dan koop ik een soft flask van 0.5l bij. Dan zit alles in balans, en 2l is zeker ook genoeg.

Straks bestellen :)

Ik had uw oorspronkelijke vraag gemist, maar die rugzakjes van EVADICT (Decathlon) die hier zijn gepost, zijn echt top! Ik heb zelf de 10l versie en loop daar ontzettend vaak mee, uitstekend gerief voor die prijs!

De waterzak zit er effectief bij, maar die gebruik ik niet vaak. Ik zou eerlijk gezegd zorgen dat je 3 flasks hebt. Dan kan je er 2 voorin steken en 1 achteraan als reserve of als je meer water nodig hebt.

Die waterbakken zijn zeker goed, maar het grote gevaar daarmee is dat als die lekt of scheurt, je al uw water kwijt bent. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar ken zeer veel mensen die het hebben voorgehad en dan sta je daar mooi.

Nog even wat reclame maken voor EVADICT overigens, want die maken echt uitstekend materiaal.

Ik had uw oorspronkelijke vraag gemist, maar die rugzakjes van EVADICT (Decathlon) die hier zijn gepost, zijn echt top! Ik heb zelf de 10l versie en loop daar ontzettend vaak mee, uitstekend gerief voor die prijs!

De waterzak zit er effectief bij, maar die gebruik ik niet vaak. Ik zou eerlijk gezegd zorgen dat je 3 flasks hebt. Dan kan je er 2 voorin steken en 1 achteraan als reserve of als je meer water nodig hebt.

Die waterbakken zijn zeker goed, maar het grote gevaar daarmee is dat als die lekt of scheurt, je al uw water kwijt bent. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar ken zeer veel mensen die het hebben voorgehad en dan sta je daar mooi.

Nog even wat reclame maken voor EVADICT overigens, want die maken echt uitstekend materiaal.
Ahja, vorig jaar op de Fantomes is de slang van m'n waterzak losgekomen na ongeveer de helft van de wedstrijd :D
Sindsdien wel nooit meer voorgehad :D :D

Hier ook fan van die Evadict 10L rugzak! Draag hem momenteel op bikepacking vakantie elke dag op de rug en echt goed gerief! :)

In grotere waterzakken kunt ge het water wel horen klotsen. Dat maakt mij wel niks uit als ik eerlijk ben. Voor de camelbag moet ge steeds goed zien dat uw slang correct zit, want de mijne van Evadict stropt gemakkelijk als ik die niet goed steek.

Verder vind ik dat top materiaal.

In grotere waterzakken kunt ge het water wel horen klotsen. Dat maakt mij wel niks uit als ik eerlijk ben. Voor de camelbag moet ge steeds goed zien dat uw slang correct zit, want de mijne van Evadict stropt gemakkelijk als ik die niet goed steek.

Verder vind ik dat top materiaal.
Ook last van als je ze na het vullen (en sluiten 😜) ondersteboven houdt en de lucht er uit laat/zuigt?

Hier nog geen last gehad van klotsen, heb zowel de 1l als 2l. Volledig vullen, effe zuigen aan het mondstuk zodat de darm vol zit, evt. bijvullen, sluiten.

Ik heb lang getwijfeld om ook zo een reservoir te kopen voor mijn Salomon hydration pack (2 L max). Maar ik vrees dat het mij gaat irriteren bij het lopen en het is vaak ook gewoon overkill. Gewoon mijn twee flasks tijdig kunnen bijvullen en je komt al ver.

Wat hebben we vandaag geleerd?

1. Een training kan gecombineerd worden met een koers op mijn horloge.
2. Blijf van knopjes af die je niet kent.
3. Een tempoduurloop op onbekend terrein met onverharde paadjes en trappen is een nono

In elk geval wel heel tevreden van de training. Ik denk dat ik binnenkort door de barriere van 5m/km kan gaan op langere afstanden. Vandaag leende het parcours zich daar niet voor qua ondergrond en hoogtemeters.

Ik had wat last van FOMO dus heb ook een Evadict rugzakje gekocht :unsure:

Voila se, zo hoort het! 😁

Meestal loop ik in het gezelschappen van andere lelijke venten (zoals ikzelf), no offense naar eender wie met wie ik al heb gelopen uiteraard 😁. Daar is vandaag lichtjes verandering in gekomen. Ik had hier op congé een segment afgepakt van iemand, die had gereageerd op mijn activiteit. Op Strava dan wat reacties heen en weer gepost en die persoon stelde dan voor om samen eens te gaan lopen. Ik had op dat moment al gezien dat dat individu redelijk deftige tijden liep dus leek me wel wat.

Username op Strava was geen echte naam (zoals sommigen doen), en meeste foto’s waren van een hond en vergezichten. Ik dacht wat door de foto’s te bladeren om te zien wie er zou afkomen op die parking. Zie ik daar ineens een foto van een blonde vrouw waar mijn mond van openviel. Eerste reactie was dat dat onmogelijk was en een fake account of zo moest zijn 😁.

Deze ochtend dan gewacht op het aangegeven punt en op het afgesproken uur kwam ze daar rustig aangewandeld. Ik denk dat ik mijn tong net niet van de grond moest rapen, mannekes lief!

Samen dan een super leuk rondje (15km) en heel leuke babbel gehad. 400m/800m loopster die heel respectabele tijden neerzet, niet dat dat veel uitmaakt voor mij.

Nadien uiteraard contactgegevens uitgewisseld en afgesproken om eens te kijken wanneer we samen een wedstrijd kunnen lopen.

Lopen brengt soms toffe ontmoetingen met zich mee! 👌

Blijft dat allemaal wel koud genoeg en klots dat niet irritant tijdens het lopen op uw rug?

Als je soft flasks in uw voorste zakken steekt, heb ik daar eigenlijk nooit last van. Beweegt wel een beetje, maar blijft zelfs bij hoge temperaturen meer dan drinkbaar. Als je een grote waterzak op uw rug draagt beweegt dat effectief wel een beetje en wordt dat wat warmer, maar zonder echt te storen. Als je die zak echt koel wilt houden kan je dat eerst ook in een isolerende pouch steken, Salomon levert dat mee met sommige modellen. Dat helpt, maar ik gebruik het nooit.

Om een idee te geven: Ik heb hier op vakantie loopjes gedaan van 6u, 5u en 4u bij temperaturen boven de 30 graden. Heb voor mijn Raidlight een waterzak van 1,8l en dat bleef tot het einde meer dan goed drinkbaar.

Terug
Bovenaan