Algemene Loopthread

Iemand ervaring met marathon in flanders fields in Ieper? Hoe zit het qua nummerafhaling? Ik zou willen overnachten in Diksmuide zodat ik meteen op de startlocatie ben zonder bijkomende verplaatsingen.

Iemand toevallig zelf of een kennis die een ticket voor de 20km van Brussel heeft kunnen bemachtigen en toch niet gaat meedoen? Zou er graag eentje hebben om mijn strike verder te zetten, zou het 6e jaar op rij zijn :)

Gisteren was het weer een zalig weertje om te lopen. Had een dipje gehad in motivatie. Nu geen doel meer voorop gesteld, gewoon gaan lopen, zonder te kijken naar tempo. Plezier is er hierdoor wel teruggekomen en ook gemerkt dat mijn hartslag minder hoog is (wat eigenlijk op zich een doelstelling is).

Ik mag in het elite startvak van de 10 Miles starten (doel sub 55min) :coolbrows:
Hoe heb je dat geregeld? Want bij inschrijving kon je enkel sub 1h ingeven dacht ik? Wel goed om te weten dat je met die richttijd in het elite vak staat. Dan weet ik dat alles rond de 58' wel echt vanvoor moet gaan staan in W1

Email sturen naar Golazo met bewijs van recente snelle wedstrijden. Met 58min zit je misschien nog net in top 100, inderdaad vooraan in wave 1 starten of nog beter ook in startvak.

Laatst bewerkt:
Week 5, Sessie 2 hier. Ze zijn wel wat veranderd tegenover vroeger, die lessen.
Maar voor mij is het nu de uitdaging geworden om het saaie volledig tegen mijn natuur in toch te volbrengen. Ik vind dit moeilijker dan de zware trainingen, die doe ik doodgraag. Maar ik bezie het als een mentale overwinning om dit te halen :)

Los daarvan komt dat genieten wel redelijk snel, en je moet inderdaad openstaan voor de kleine geneugtes: de snelle vorderingen die je boekt, het zonnetje op je vel, even weg zijn van alles. En voor je het weet is de routine er en gaat het weer vanzelf.
Mocht je een Garmin horloge hebben, er zijn gratis start to run programma’s te downloaden zodat je ook zonder Evy rustig kan opstarten ;)

Start to 5k is gegrond nu en na een maandje om de 2 dagen 5km te lopen nu verder gegaan met het 5k to 10k programma.

Tot hiertoe gaat alles vlot zonder kniepijn als ik het tempo maar niet te hoog leg.

HR 147 (Zone 3) - 7 km - 7:23 :frown:

Het is duidelijk: Ik ben nog (vrij) ziekjes.
Het was een poging waard want ik begon mij eindelijk terug iets beter te voelen,
maar echt gaan sporten (lopen), dat was wel nog ne big fail.

Ik zat met een ferme kopvalling, maar ja, te lang te veel stilzitten is ook niet goed.
Ik ga nu nog wat verder rusten.

Mocht je een Garmin horloge hebben, er zijn gratis start to run programma’s te downloaden zodat je ook zonder Evy rustig kan opstarten ;)

Start to 5k is gegrond nu en na een maandje om de 2 dagen 5km te lopen nu verder gegaan met het 5k to 10k programma.

Tot hiertoe gaat alles vlot zonder kniepijn als ik het tempo maar niet te hoog leg.
Bij te hoog tempo wel kniepijn? Indien ja, is dat iets om serieus te nemen. Je wilt niet de hele tijd op de grens zitten, dan is het een kwestie van tijd voor je een blessure hebt en maanden out bent.

Je kan evt. een weekje de km’s halveren. Als je geluk hebt, ben je er vroeg genoeg bij en is dat genoeg om het herstel de goede kant te doen uitgaan. Mss het moment om een loopsessie eens te vervangen door een krachttraining (YouTube: krachttraining voor lopers) en zien of dat je ligt.

Ik heb denk ik ook die vervelende verkoudheid te pakken gehad die enorm de ronde doet. Op 12 maart opgestaan met zo de tinteling in je keel en neus dat je weet "het komt er aan". De dagen er achter eigenlijk niet doorgebroken (ik dacht dat ik er aan ontsnapte). Vervolgens op maandag 16/3 naar de dokter moeten gaan (vooral met keelpijn). Drie dagen thuis gezeten. De donderdag beginnen werken, licht beginnen hoesten. De zaterdag was ik even "ziektevrij", maar die zondag dan effectief opgestaan met keelpijn. Week 2 enorme snotvalling. Begin deze week was die snotverkoudheid weg, maar was daar plots de keelpijn (licht terug). In die laatste week ook een verhoogde rusthartslag. Dus eigenlijk het het sukkelstraatje en drie weken trainen in de vuilbak. Normaal gezien als ik een verkoudheid heb, dan kan je er je uurwerk op zetten dat er na een week vanaf ben.
Maar nu dus echt een dikke drie weken er vanaf gezien. Normaal loop ik ook altijd met een neusverkoudheid (zonder koorts) maar nu was ik echt te moe om het te doen. (het was nochtans geen griep, want daar geraak je je zetel niet mee uit). Bizar ...

Bij te hoog tempo wel kniepijn? Indien ja, is dat iets om serieus te nemen. Je wilt niet de hele tijd op de grens zitten, dan is het een kwestie van tijd voor je een blessure hebt en maanden out bent.

Je kan evt. een weekje de km’s halveren. Als je geluk hebt, ben je er vroeg genoeg bij en is dat genoeg om het herstel de goede kant te doen uitgaan. Mss het moment om een loopsessie eens te vervangen door een krachttraining (YouTube: krachttraining voor lopers) en zien of dat je ligt.
Nee, ik verhoog het tempo en dat gaat zonder enige vorm van kniepijn (en ook nog is op asfalt).

Loop nu 5km aan 5:45min/km. Maar wat je zegt klopt, heb in het verleden bij de minste pijn een paar weken rust genomen en dat heeft toen geholpen. Sindsdien niets meer maar ik bewaak toch altijd dat ik niet te snel stijg in aantal km’s of in tempo. Slow but steady ;)

Ge ziet op een 10 miles ook elke keer mensen die moeten afgevoerd worden. Veel volk dat daar aan meedoet is niet genoeg getraind of ze kennen hun lichaam niet. Ze doen daar dan één keer aan mee.
Vorig jaar zat ik licht boven schema om mijn tijd nog te halen (1:25:00) maar ik had echt kakbenen. Na 11 km zat ik nog rond 1:27:00 te lopen (even gespiekt in Polar Flow) maar nadien verloor ik veel tijd. Ik heb nog liggen knokken maar in de konijnenpijp moest ik een paar keer van links naar rechts zwalpen en van rechts naar links, omdat meermaals een ambulance voorbij kwam omdat iemand onwel was geworden. Ik heb toen gekeken op mijn Polar en gezien: Mijne tijd was nu echt wel weg.

Ik heb toen beslist: Ik loop gewoon uit want mijn contratie is weg. Het was ook echt warm (20+ graden). Ik heb nog letterlijk iemand zien liggen waar ze mee bezig waren. Gefinisht (uitgebold) in een zwakke tijd: 1:33:11

Nadien meermaals mogen aanhoren van familieleden en vrienden dat ik maar een 'mietje' ben en dat 1:33 ne belachelijke tijd was voor mij. En dat ik niet alles gegeven had.

Mij deert het niet, maar ik kan mij voorstellen dat velen dat zich wel aantrekken, en niet dat 'mietje' willen zijn. En ja dan gebeuren er soms ongelukken.

Laatst bewerkt:
Het is dan ook gewoon dom om voor een tijd te gaan als je jou niet in vorm voelt. Beter dan rustig uitlopen. Als je weet dat er toch geen toptijd in zit, waarom dan diep gaan?

Die die jou een mietje vinden, kunnen die dan beter?
1u33 is voor een getraind loper misschien geen toptijd maar veel gewone stervelingen halen nog geen 10 per uur.
De echte mietjes zijn voor mij diegenen die een grote muil hebben en zelf niet beter kunnen.

Laatst bewerkt:
Ik ga in Leuven mijn oorspronkelijke doel (sub 1:30 op de HM) niet halen, maar het is wel zot hoeveel vooruitgang ik de afgelopen weken heb gemaakt nu mijn gezondheid na maanden relatief gesukkel weer in orde is. Ik liep gisteren met relatief gemak beide 15 min blokken drempel aan 4:12. Een nieuw PR (1:38) zit er dus zeker in.

zucht weer een (draadloos) oortje dat defect is/niet meer wil opladen, nochtans niks te zien aan de contactpuntjes of contacten van de lader. Nog wat meer poetsen.
echt elk oortje van diverse merken, na een tijd wel hetzelfde probleem, bestond er maar iets duurzaam

zucht weer een (draadloos) oortje dat defect is/niet meer wil opladen, nochtans niks te zien aan de contactpuntjes of contacten van de lader. Nog wat meer poetsen.
echt elk oortje van diverse merken, na een tijd wel hetzelfde probleem, bestond er maar iets duurzaam
Koop jezelf een paar originele shokz, ik kan niet meer zonder. Heb zelf de openwater versie, kan je dus ook mee zwemmen. Een zaligheid

Koop jezelf een paar originele shokz, ik kan niet meer zonder. Heb zelf de openwater versie, kan je dus ook mee zwemmen. Een zaligheid
hoe lang heb je die al? dat is het probleem dat ik vaak ervaar, goede oortjes etc, maar na 2 jaar of vroeger of later, altijd wel hetzelfde voor.

hoe lang heb je die al? dat is het probleem dat ik vaak ervaar, goede oortjes etc, maar na 2 jaar of vroeger of later, altijd wel hetzelfde voor.
Mijn eerste versie heb ik 5 jaar gedragen en doorverkocht, werkten nog perfect maar wou de versie aankopen om ook mee te zwemmen. Deze open water versie heb ik nu al 2jaar

Terug
Bovenaan