Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Geen plan, wel een overzicht: https://www.politie.be/5388/verkeer/evenementen/leuven-marathon-2026Is er ergens een plan van de straten die gaan afgesloten zijn in Leuven? Ik dacht mij te laten afzetten aan het station van Heverlee.
Hoe nuttig is de PacePro? Ik heb tot nu altijd vlak proberen lopen, maar het is misschien wel leuk om eens te experimenteren met een logischere strategie. Nu, als ik Garmin laat berekenen, dan zegt die dat ik de eerste kilometers wat harder moet lopen en wat rustiger bergop. Dat is redelijk logisch met de adrenaline en de hoogtemeters in het begin. Anderzijds heeft Garmin geen idee van de wind langs de vaart (halve marathon).
Ik hou van raceweek.![]()
Fioew, 110gr/u. Da's veel. Ik zat al te boeren gelijk zot met 80gr/u tijdens m'n tests op lange lopen. Toch nog een mooie prestatie zo net rond de 3uGisteren marathon in Hannover gelopen. De spanning die ik had bij voorgaande marathons is wat uitgebleven, maar op zich wel de trainingen kunnen afwerken die ik moest doen.
Eerste helft ging super goed, lag lang op schema om rond de 2u56 te eindigen. Maar na de halve marathon begon ik serieus vermoeid te geraken en kreeg ik koude rillingen, dat was al van mijn eerste halve marathon in Brussel geleden.
Nog tot km 30 mijn tempo ietwat kunnen aanhouden maar toen was ik echt wel leeg. Op km 32 had ik nog afgesproken met mijn vrouw voor bevoorrading, en in mijn hoofd ging ik dan stoppen. Maar dankzij haar aanmoedigingen blijven doorlopen.
Toen de pacers van 3u passeerden even kunnen aansluiten maar dan ook weer moeten vertragen naar 4:30 ongeveer.
In de laatste 4km nog een boost gekregen en terug wat kunnen versnellen omdat ik dacht 'nog maar 4km' maar dat zijn toch de langste kilometers dus ook opnieuw moeten vertragen. Uiteindelijk 3:01:09 dus zeker geen slechte tijd gezien ik 15km echt enorm zwaar heb afgezien. Maar toch ook wat balen gezien de eerste 21km zo goed verlopen zijn.
Maak me wel wat zorgen van de rillingen, benieuwd of het aan een gebrek aan koolhydraten lag of iets anders. Op zich mij goed aan 110gr/u gehouden. Wel wat meer gelletjes met cafeïne genomen dan anders.
En dit was voorlopig ook mijn laatste marathon, ga nu terug wat meer toeleggen op 10km - halve marathon en fietsen.

110gr/h aan die intensiteit is serieus overbodig lijkt me. Crash die je hebt ervaren zal eerder van te veel suikers zijn dan te weinig. Zou dit naar een volgende wel serieus naar beneden bijstellen. Met een goeie carbo load vooraf en consistente fueling tijdens kom je aan die intensiteit weg met veel minder.Gisteren marathon in Hannover gelopen. De spanning die ik had bij voorgaande marathons is wat uitgebleven, maar op zich wel de trainingen kunnen afwerken die ik moest doen.
Eerste helft ging super goed, lag lang op schema om rond de 2u56 te eindigen. Maar na de halve marathon begon ik serieus vermoeid te geraken en kreeg ik koude rillingen, dat was al van mijn eerste halve marathon in Brussel geleden.
Nog tot km 30 mijn tempo ietwat kunnen aanhouden maar toen was ik echt wel leeg. Op km 32 had ik nog afgesproken met mijn vrouw voor bevoorrading, en in mijn hoofd ging ik dan stoppen. Maar dankzij haar aanmoedigingen blijven doorlopen.
Toen de pacers van 3u passeerden even kunnen aansluiten maar dan ook weer moeten vertragen naar 4:30 ongeveer.
In de laatste 4km nog een boost gekregen en terug wat kunnen versnellen omdat ik dacht 'nog maar 4km' maar dat zijn toch de langste kilometers dus ook opnieuw moeten vertragen. Uiteindelijk 3:01:09 dus zeker geen slechte tijd gezien ik 15km echt enorm zwaar heb afgezien. Maar toch ook wat balen gezien de eerste 21km zo goed verlopen zijn.
Maak me wel wat zorgen van de rillingen, benieuwd of het aan een gebrek aan koolhydraten lag of iets anders. Op zich mij goed aan 110gr/u gehouden. Wel wat meer gelletjes met cafeïne genomen dan anders.
En dit was voorlopig ook mijn laatste marathon, ga nu terug wat meer toeleggen op 10km - halve marathon en fietsen.
@Zorba jammer van het missen van jouw doel. Hoeveel mg caffeine nam je dan in?
Die koude rillingen had je vroeger ook al eens, gepaard met andere klachten? Misselijk?
Wat is PR op de halve marathon?
Hoeveel wekelijkse kilometers in voorbereiding?

Voor een marathon die 3u duurt en waar je vooraf ook goed gevuld bent normaal gezien is 120g/u wel aan de hoge kant inderdaad.Laatste PR halve marathon 1:24:32
Allemaal 6D gelletjes dus 75mg per gel. In totaal 4 met caffeïne genomen, sommige waren de iso, andere de ultra (45gr carb).
Carbs dus 45-20-45 om de 20-25 min ong.
Geen andere klachten.
Tussen de 60 en 80km per week.
Even verduidelijken dat ik al sub 3 gelopen heb met een zeer gelijkaardige carb inname en dito voorbereiding.
Enige verschil is dat mijn lange duurlopen trager, en mijn intervaltrainingen sneller waren dan tijdens mijn vorige voorbereiding.
Alsook zware emotionele periode achter de rug, mogelijks sluimerde dat ook wel ergens.
Edit:
De isotonic gel is blijkbaar 30gr suiker dus zat eerder tegen de 120 per uur dan 110. Misschien toch te veel dan![]()

Helaas wat last van de knie tegen het einde van etappe 2. Door die knie wel serieus afgezien maar dankzij de pijnstillers toch gefinished en uiteindelijk zelf nog met een klassement dat best nog meevalt ondanks die pijnlijke knie (top 400 van de 1500). Best tevreden mee gezien de omstandigheden.Morgen vertrek naar Marokko voor de Marathon des Sables Legendary. Recordeditie met een recordaantal deelnemers van 1500+ (waarvan 185 belgen!) en ook een recordafstand (eerste keer ooit 270km ipv 250km omwille van 40ste editie). Ben benieuwd :0)
En nu een aantal weken de pees eraf 
Ondergrond wel zwaarder dan verwacht. Bijna constant ofwel diep, mul zand waar ge bij elke stap uw enkel kunt verzwikken of knie kunt verdraaien