Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je trainingsweken hiervoor gaan veel meer uitmaken dan die ene lange training of die twee trainingen. Aansterken zodat je geen blessures loopt en erop vertrouwen dat de rest al goed genoeg zat! Komt zeker goed!Kut! Deze week zou de eerste week zijn van mijn laatste trainingsblokje voor Valencia.
Ik had eindelijk alle trainingen terug in verhouding volgens Garmin. Goed uitgeslapen en een redelijk gevoel.
Vorige week terug mijn week met +40km kunnen afsluiten, en dus klaar om deze week een stapje hoger te gaan. Zondag nog vertrokken voor een 21k loopje met 5k tempo (ik wou graag mijn PR verbeteren, en had nood aan een anaerobe prikkel). Ondanks wat hoofdpijn bij het opstaan toch vertrokken. Hartslag lag iets hoger dan normaal, maar ik wou niet van mijn plan afwijken. Het was uiteindelijk een redelijke training en zelfs 30sec onder PR gegaan met zo een sub 20min op de 5K.
Nu ben ik gisterennamiddag ziek geworden. De hele nacht schijten en spuwen, afwisselend en tegelijkertijd. Met z’n drieën hebben we waarschijnlijk de buikgriep. Hopelijk kan ik vanavond terug eten en beginnen met aansterken! Zondag staat een 28k op de planning…
Kristian Blummenfelt is een monster. 1450u getraind in 2020. Benieuwd hoe dat vergelijkt met andere sporters. https://journals.physiology.org/doi/epdf/10.1152/japplphysiol.00706.2024
En dat is zo uitzonderlijk? Neen toch?Vandaag PR op de 5k en 10k verbeterd.
En dat na zondag 36 en woensdag 25 gelopen te hebben![]()

Herkenbaar. Woensdag heb ik 6:50 gelopen in zone 4 en dan op een bepaald moment 4:50 in zone 2.Enige jammere dat mijn Garmin mijn hartslag niet vond. Ik heb deze training dus in zone 1 afgewerkt![]()

Ik liep vroeger met herzog kousen omdat ik wel eens problemen had van mijn scheenbenen.Lopen jullie eigenlijk met of zonder compressiekousen of heeft dat echt zijn nut?

Ik heb er qua gevoel nooit sneller mee gelopen of er beter van gerecupereerd. Ik concentreer mij eerder op voeding, HR, goed recupereren (lees voldoende rust inlassen) ..Lopen jullie eigenlijk met of zonder compressiekousen of heeft dat echt zijn nut?
Vraag is waarom je zou overwegen om ze te gebruiken.Lopen jullie eigenlijk met of zonder compressiekousen of heeft dat echt zijn nut?
Ik heb er, maar heb niet echt het gevoel nut heeft.Lopen jullie eigenlijk met of zonder compressiekousen of heeft dat echt zijn nut?
en aanrader als ultra? niet te duur voor wat het is?Mijn eerste +100km ultratrail is een feit.
Op zich een plat parcours met "maar" een kleine 1000 hoogtemeters maar de vele stenen, rotsen en zandstroken maakten het toch pittig. Dat in combinatie met een sterke NW wind van 5bft de eerste 3u en een gevoelstemperatuur van -1°C gedurende de hele nacht (Start was om 22u00).
De laatste 25km was het een pak aangenamer zonder veel wind en een herfstzonnetje zelfs.
Ik heb altijd in een groepje gelopen wat ik wel een mentaal voordeel vond en om niet te verdwalen want de signalisatie was niet altijd duidelijk. (Blijkbaar bewust voor deze race).
Aangekomen in net geen 13u kloktijd en kop 12u looptijd. Net niet bij de eerste 100 finishers.
Na later opzoeken heb ik marshemoglobinurie opgelopen tijdens de race. Nog nooit eerder tegen gekomen en was eventjes verschieten als je bijna Cola staat te plassen. Nu is alles weer normaal gelukkig.
Nog een statistiek: van de 548 starters zitten er 129 DNF tussen.
De winnaar was een Rus die aan een gemiddelde van 12,7km/u liep. Waanzin.
Die kwam aan om 06u15. Die heeft geen zonlicht gezien gewoon haha.
Paar familieleden hadden gehoord dat ik in '26 een marathon wil doen en kwamen daarmee op de proppen...Vraag is waarom je zou overwegen om ze te gebruiken.
Denk de meeste die al wat langer lopen het wel al geprobeerd hebben.
Proficiat met de prestatie!Na later opzoeken heb ik marshemoglobinurie opgelopen tijdens de race.
Ik zou er persoonlijk mee wachten. Luister naar je lichaam en niet naar familieleden ;-) harde kuiten zal je nog steeds hebben met lange kousen. Enige tijd liep ik ook met de kousen, en omdat het lijkt dat iedereen ermee loopt, begin je er zelf in te geloven. Zolang de hele top 50 van de marathons hier niet mee lopen, doe ik het ook nietPaar familieleden hadden gehoord dat ik in '26 een marathon wil doen en kwamen daarmee op de proppen...
Dit jaar de HM gelopen in Gent met sportkousen en met mijn oefeningen + foam roller eigenlijk niet veel last.
Af en toe wel harde kuiten gehad.

volgende week nog eens een intervaltraining inplannen.Of ik nu als amateurke 800ste ipv 999ste eindig in een wedstrijd omdat ik x balletjes extra gespendeerd heb tov "Ghisallo" die 999ste eindigt doordat ik dus het voordeel heb van allerlei "marginal gains": Who **** cares? Alleen dat ik u efkes kan uitlachen met uw slechte tijd en ik u toch geklopt heb!Ik zou er persoonlijk mee wachten. Luister naar je lichaam en niet naar familieleden ;-) harde kuiten zal je nog steeds hebben met lange kousen. Enige tijd liep ik ook met de kousen, en omdat het lijkt dat iedereen ermee loopt, begin je er zelf in te geloven. Zolang de hele top 50 van de marathons hier niet mee lopen, doe ik het ook niet![]()