Zubrowka
Well-known member
eindelijk die halve in 1u24mDaar zal ik ook de de pantoffels aanstrikken. De voorspellingen zijn goed, het parcours is snel, dus ik kijk er alvast naar uit!
?Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
eindelijk die halve in 1u24mDaar zal ik ook de de pantoffels aanstrikken. De voorspellingen zijn goed, het parcours is snel, dus ik kijk er alvast naar uit!
?
En anders gewoon genieten van de sfeer in de hometown.

Dan lopen we de eerste kilometer misschien in elkaars buurtIk ga in Antwerpen proberen onder de 1u18 te gaan. Dat is een tempo van ongeveer 3:42min/km. Moet het parcours nog eens goed bestuderen, maar ik ben alleszins wel in die vorm momenteel. Daarna ga ik op die prestatie verder bouwen en in november starten aan mijn voorbereiding voor Sevilla marathon en daar is het doel om onder de 2u40 te gaan. Gisteren ook ingeschreven als 'fast runner' voor Marathon Berlijn. Benieuwd wat ik daar ga kunnen doen.
Voor zij die mij al volgen van in het begin, weten dat ik tijdens Corona mijn eerste (geïmproviseerde )marathon heb gelopen in 3u24, ik denk dat ik hier ooit nog een verslagje geschreven heb. Nu een 5 of 6 (?)jaar later sta ik waar ik nooit gedacht had te staan.
Ultieme doel is om te finishen onder 1u20, zo niet dan toch ergens rond 1u20-1u21 en als dat niet lukt dan toch tenminste onder mijn persoonlijk record van 1u22m50s. Dat laatste zou in principe wel moeten lukken. Deze keer toch wel 12 weken min of meer hetzelfde schema gevolgd ipv 7 weken de vorige keer. In het verleden bewees je al vaak die prestatie op halve marathon goed door te kunnen trekken naar de marathon.Ik ga in Antwerpen proberen onder de 1u18 te gaan. Dat is een tempo van ongeveer 3:42min/km. Moet het parcours nog eens goed bestuderen, maar ik ben alleszins wel in die vorm momenteel. Daarna ga ik op die prestatie verder bouwen en in november starten aan mijn voorbereiding voor Sevilla marathon en daar is het doel om onder de 2u40 te gaan. Gisteren ook ingeschreven als 'fast runner' voor Marathon Berlijn. Benieuwd wat ik daar ga kunnen doen.
Voor zij die mij al volgen van in het begin, weten dat ik tijdens Corona mijn eerste (geïmproviseerde )marathon heb gelopen in 3u24, ik denk dat ik hier ooit nog een verslagje geschreven heb. Nu een 5 of 6 (?)jaar later sta ik waar ik nooit gedacht had te staan.
Michiel is uwe pacer!Dan lopen we de eerste kilometer misschien in elkaars buurtUltieme doel is om te finishen onder 1u20, zo niet dan toch ergens rond 1u20-1u21 en als dat niet lukt dan toch tenminste onder mijn persoonlijk record van 1u22m50s. Dat laatste zou in principe wel moeten lukken. Deze keer toch wel 12 weken min of meer hetzelfde schema gevolgd ipv 7 weken de vorige keer.
Ik hoop wel dat het fris is, jammer dat het startuur pas om half twee is.
Qua parkoers wel snel, beginstuk is vergelijkbaar met de redstarrun waar ik in augustus meedeed en dus rechte stukken. Een paar scherpe bochten wel in het middenstuk, maar dan op het einde terug rechte stukken.
Een tijd terug, kon je het parkoers nog in detail zien via strava, maar nu hebben ze enkel een kaartje op de website en is de rest gedelete?

Een tijd terug, kon je het parkoers nog in detail zien via strava, maar nu hebben ze enkel een kaartje op de website en is de rest gedelete?
klopt nu terug wel, begin van de week plots niet meer.Dit kan nog altijd? Of toch de laatste weken.
Ik loop de marathon in Antwerpen.
Ik was voor juni al begonnen met terug wat meer kilometers te maken met als doel toch voor een PR te gaan. Maar begin juni blessure aan de voet gehad. Tot half juli zeer weinig kilometers gemaakt.
Marathonschema was voor mij dus ook kilometers opbouwen van bijna niets naar 100km/week.
3u/3u10 moet wel mogelijk zijn als het wat meezit.
Dus de marathon en de 10k start samen, maar de halve om 13u. Oké. Maar voor de halve staat de eindtijd bij het startvak, en voor de hele het tempo, als ik het goed zie? Maar bizarre indeling wel: 10 startvakken maar slechts de laatste is 5:00+. Die staat toch stampvol en de rest leeg??Christus, fout gekeken… ik dacht dat het tempo’s waren: 2:58 min/kmBij de hele staat toch enkel de verwachte finishtijd? Sub 2:58, 2:59-3:14, 3:15-3:29, ... En na alle startvakken van de Marathon beginnen die van de 10k als ik het goed begrijp?
ik dacht al, beetje hun deelnemersveld overschat!! Het jouwe is veel logischer 

hoeveel Elixir d'Anvers zaten er in je kraag toen je de mail las want ook de starttijden heb je fout.Christus, fout gekeken… ik dacht dat het tempo’s waren: 2:58 min/kmik dacht al, beetje hun deelnemersveld overschat!! Het jouwe is veel logischer
Maar dan vind ik het ook raar, want 80% van de 10km-lopers gaan toch sneller lopen dan de 5u-lopers op de marathon… enfin, we zullen wel zien, ben blij dat ik geen PR beoog![]()

Op karakter terug opgetrokken en nog 4:44. Gem. 5:22 incl. noodstop.Amai. Best eerst wat wakker worden voor ik die mails lees. Vakantiekop! De startbox gaat dan open. De marathon vertrekt om 9u en een kwartier later de 10k. Pfoe, wat een bevalling, maar we zijn er samen uitgekomenhoeveel Elixir d'Anvers zaten er in je kraag toen je de mail las want ook de starttijden heb je fout.
Gisteren gaf de garmin hier voor de eerste keer vo2max van 61.![]()