Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar goed, efkes on topic: ik heb zelf heel vaak last van mijn schouders/nek/rug als ik snel/lang (zeker bij een combinatie van de twee) loop. Ik kan dagen erna daar stijf van zijn + precies soms zelfs beginnen te ontsteken.
Ik probeer erop te letten dat ik voor/tijdens/na het lopen dat allemaal wat stretch en dat helpt zeker, maar vraag me wel af wat de oorzaak is. Verkeerde houding? Te zwakke spieren (maar dan zou dat na verloop van tijd vanzelf beter moeten zijn)? Nog iets anders?

Niet te warm, niet te koud (en voorlopig nog niet te veel pollen in de lucht)Ik ben fan van die van Stox (maar gebruik meestal de tubes i.p.v. sokken).Gisteren bij de podoloog te horen gekregen dat compressiekousen zouden moeten helpen voor mijn tintelende tenen/slapende voet die ik krijg tijdens het lopen (geen andere klachten) om de bloedsomloop te verbeteren samen met een andere loophouding.
Iemand ervaringen met bepaalde merken van sokken? Ik loop 2x 8-10km / week.
www.stoxenergy.com
Ik ben fan van die van Stox (maar gebruik meestal de tubes i.p.v. sokken).
STOX Energy Socks | Premium Compressiesokken
Hoogwaardige compressiesokken, ontwikkeld in samenwerking met vaatchirurgen en textielontwerpers. Ontdek de voordelen van compressie op onze website.www.stoxenergy.com

Volg u 100%, compressiekousen zijn nuttig. Maar je mag er niet afhankelijk van worden, het is een hulpmiddel.Ivm compressie kousen: Ik heb altijd die van Compressport gebruikt en altijd super tevreden van geweest. Hebben verschillende modellen en vooral hun lichte triathlon sleeves vind ik geweldig. Wel nooit met de volledige kousen gelopen, maar met hun sleeve in combinatie met Stance sokken.
Ondertussen moet ik wel toegeven dat ik volledig ven afgestapt van het lopen met compressie kousen/sleeves. De laatste tijd merk ik dat het mij meer en meer begint te irriteren dan helpen en laat ik ze dus links liggen.
Als je trouwens goede sokken zoekt, kan ik Stance echt aanraden. Ik loop toch wel redelijk veel en heb daar letterlijk 0,0 problemen mee. Ik heb een 100 mijler uitgelopen/gewandeld met 1 paar Stance sokken, nooit gewisseld en niet de minste blaar of zo gehad. Kost wel wat, 16 à 20 euro per paar, maar in mijn ogen het beste wat er op de markt beschikbaar is.
Volg u 100%, compressiekousen zijn nuttig. Maar je mag er niet afhankelijk van worden, het is een hulpmiddel.
Stance sokken zijn inderdaad geweldig. Er zijn er nog hoor maar stance staat wel mee bovenaan. De dunnere draag ik in spikes of wedstrijdschoenen en de dikkere tijdens duurlopen en normalere trainingen. Heb alle hoogtes van no show modellen tot modellen op de kuit, zalig gewoon. Nog nooit geen problemen gehad ermee.
Op wat baseer je die stelling? Heb wat proberen opzoeken en vind nergens iets dat het nadelig zou zijn om compressiesokken te dragen tijdens elke run. Ik vraag het voor een vriend die dat doet ...Klopt helemaal, ik ken mensen die al hun trainingen afwerken met compressie kousen. 5km loslopen, 10km, 30km lange loop, intervallen, enz... Ik begrijp eerst en vooral al niet dat je überhaupt de hele tijd met die dingen wil lopen, maar er zo afhankelijk van zijn kan nooit goed zijn.

Op wat baseer je die stelling? Heb wat proberen opzoeken en vind nergens iets dat het nadelig zou zijn om compressiesokken te dragen tijdens elke run. Ik vraag het voor een vriend die dat doet ...![]()
een korte google scholar search lijkt dit toch direct tegen te spreken...Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat het nut van compressiekousen bevestigd.

Dus zoals karry zegt, doe wat je wilt doen.Maar dat betekent dan niet dat die dingen overbodig zijn hé. Compressiekousen, arm sleeves, etc hebben allemaal hun functie. Ons lichaam is namelijk niet gemaakt om marathons te lopen, dus zo'n attributen helpen om gezondheidsproblemen/kwalen te voorkomen.Ik vind het persoonlijk geen goed idee om uw lichaam er zodanig aan gewoon te laten worden dat je niet meer zonder die dingen kan lopen.