Algemene Loopthread

Met enkele collega’s ingeschreven voor de 100km KOTK, het doelbedrag redelijk snel gehaald dus we mogen starten :biglaugh:
Nu de afstanden verdeeld zijn, mag ik me opmaken voor 40km op 17 maart.
Meteen in Trenara gegooid en terug wat langere afstanden aan het lopen, de laatste tijd was ik opnieuw meer aan het fietsen maar toch meteen weer de drive in het lopen gevonden (mede dankzij eindelijk droog weer) :love:

Doeltempo wordt 5:30, dus veel relaxter dan mijn normaal marathontempo. Ben wel benieuwd naar de sfeer want bij de 1000km enkele jaren geleden was het soms kippenvel.

In Genk ook al in er is zelfs een anti-J&B bezig in Hoeselt
Hij heeft precies overal gelopen.

Straks gaan we wat hexes heroveren.

Momenteel aan het kijken voor een lactaattest en schema voor de gtlc 42 km op 19 mei. Kwestie van origineel mijn verjaardag te vieren.

Volgens strava zit ik bij Statistics - This year aan 5km minder dan er staat bij de challenge "run 100k in January"

Iemand een idee waarom dat verschil zo groot is?

Neemt iemand hier eigenlijk vitamines/supplementen in functie van het lopen? Ik begin vermoeid te geraken en denk deugd te hebben van een vitaminekuur. Precies niet uitgeslapen geraken, en looptrainingen blijven maar slechter worden

Neemt iemand hier eigenlijk vitamines/supplementen in functie van het lopen? Ik begin vermoeid te geraken en denk deugd te hebben van een vitaminekuur. Precies niet uitgeslapen geraken, en looptrainingen blijven maar slechter worden
Ja ik heb momenteel vitamine D (te weinig zon de laatste tijd) en magnesium te kort. Dus ik slik wat extra pilletjes op voorschrift. Wat Toru hieronder zegt: Even naar de huisarts bloed laten afnemen en dan kan hij / zij nadien zeggen of je te korten hebt en welke pillen je moet nemen of wat je moet doen om dit terug aan te vullen. Zo heb ik het alvast gedaan.

Niet uitgeslapen geraken en in de ochtend vermoeid zijn had ik ook de laatste weken en dat kwam dus voornamelijk door een te kort aan vitamines. Ondertussen slaap ik opnieuw als een roos en voel ik mij weer frisser. Mijn looptrainingen zijn wel nooit / niet slechter geworden (exclusief een weekje ziek). Dat lijkt mij zoals Michiel hieronder zegt mogelijks wat 'overtraining' ??

Misschien moet je (zoals ik ook gedaan heb in december maar bij mij was dat een bewuste keuze die ik al maanden eerder besloten had) even een maandje wat gas terug nemen en daarna terug met frisse moed er aan beginnen?

Maar het is natuurlijk moeilijk om vanop afstand te bepalen wat er juist fout gaat bij jou. Ik voel niet wat jij voelt. :support:

Laatst bewerkt:
Eens bellen naar de dokter en bloedonderzoek laten doen. Op de wilde gok supplementen nemen is vrij nutteloos. Al zal het placebo effect ook wel aanwezig zijn :).

Lijken me eerder symptomen van overtraining. Veel getraind zonder rustweken de laatste maanden? Volume en/of intensiteit plots veel verhoogd? Ziek geweest? Stress (fysiek/mentaal)?

Lijken me eerder symptomen van overtraining. Veel getraind zonder rustweken de laatste maanden? Volume en/of intensiteit plots veel verhoogd? Ziek geweest? Stress (fysiek/mentaal)?
Ik denk niet echt overtraind hoor. Alles van fietsen heb ik geskipt om dit net tegen te gaan.
Mijn schema is netjes 3 weken opbouwen en 1 week rustig.

Enige wat invloed heeft is dat m'n zoontje me ook in het weekend om 6u30 wakker maakt. En mijn vriendin mijn diepe slaap afneemt door al haar gesnurk :wallbash: Ze is trouwens hoogzwanger, en ik hoop dat ze binnen de 2 weken bevalt, of mijn marathonvoorbereiding loopt in de soep:biglaugh:

Huisarts heeft eerste week geen plaatsje meer. Ik probeer het nog 1,5 weken te rekken, en zal in de rustweek dan misschien eens gewoon 2 trainingen skippen of wat losfietsen en een 5-tal dagen chillen.

Damn.... ik had gehoopt dat iedereen hier ging zeggen dat ze FultiumD nemen en ik daarmee alles ging oplossen.

Enige wat invloed heeft is dat m'n zoontje me ook in het weekend om 6u30 wakker maakt. En mijn vriendin mijn diepe slaap afneemt door al haar gesnurk
klinkt dus wel als een niet gerecupereert lichaam (of dus overtraind zoals MichielD4 aangeeft)
Niet dat het dat percé is, maar eens goed slapen en weekje minder intensief sporten (mindere intesiteit en volume) zou al veel kunnen doen.

Ik neem af en toe Torq Recovery+ met oa HMB en ik sport sinds Januari elke dag. Ik heb het gevoel dat dit helpt en sowieso let ik fel op gezonde voeding en veel eiwitten.
Als je veel sport in elk geval voldoende eten want anders krijg je sowieso vermoeidheid(symptomen).

Powernaps kunnen ook zeer veel helpen, max 20-25 minuten.

Ik heb geen kinderen maar wel shiftwerk + bouw dus ook meer dan voldoende stress :laugh: Maar zorg ook wel dat ik mijn 8u slaap heb maar da’s ook zo persoonlijk.

Edit:
Ik neem sinds kort ook wel collageen met vitamine C, misschien dat dat ook wel helpt?

Eens bellen naar de dokter en bloedonderzoek laten doen. Op de wilde gok supplementen nemen is vrij nutteloos. Al zal het placebo effect ook wel aanwezig zijn :).
Dit.

Ben nu zelf sinds september al 4 keer 1-2 dagen ziek geweest en heb me tussendoor ook vaak niet top gevoeld. Dit terwijl ik anders quasi nooit ziek ben. Heb nu toch een afspraak gemaakt bij de dokter en ik hoop dat er iets uitkomt, want dit is niet meer te doen.

Vandaag een stevige intervalpiramide (400/600/800/1000/1000/800/600/400) en ik dacht meteen ook het goede moment om de schoentjes voor Gent voor het eerst te testen. Ik vind niet dat het heel veel nut heeft voor een loper met mijn profiel om 300 euro uit te geven aan Alphaflys of Vaporflys, maar toen ik de Hoka Carbon X 3 voor een leuk prijsje zag staan bij Runner's Lab vorige maand dacht ik, laat ik er eens voor gaan :)
Het is niet meteen de allerbeste carbonschoen maar krijgt wel goede reviews, en gezien de prijs die ik ervoor betaalde (140 euro) lijkt het mij wel OK value for money.

En het beviel wel! Vooraf wat bang dat ik de tempo's niet zou volhouden, maar eigenlijk weer gecontroleerd duidelijk sneller gelopen dan ik moest. De Carbons geven wel wat meer energie return en voorstuwing dan de Rincons waar ik voorheen op liep voor snellere sessies en races.
Meteen ook goed aan de voet, geen gewenning nodig, geen wrijving of iets raar... Gewoon direct goed gevoel.

Dus de schoen voor Gent is ook beslist :)

M'n eerste paar Carbon loopschoenen waren de Hoka Carbon X. Goede herinneringen houd ik er aan over. Stabiel, breed landingsvlak en goed voor alle afstanden en comfortabel bij alle snelheden. Veel succes in Gent!

M'n eerste paar Carbon loopschoenen waren de Hoka Carbon X. Goede herinneringen houd ik er aan over. Stabiel, breed landingsvlak en goed voor alle afstanden en comfortabel bij alle snelheden. Veel succes in Gent!

Thx! Allez, dat zijn goede voetstappen voor mij om in te treden. Volg jaar sub-3u :unsure:

Terug
Bovenaan