Algemene Loopthread

Alé goed nieuws geen exotische problemen met de voet te zien maar wel nog een ontsteking.

Zit ondertussen al aan week 4 rust en week 2 ontstekingsremmers zonder merkbare verbetering, duurt dit altijd zo lang ? :wallbash:

Wat had je precies ook alweer voor?
Ik had een ontsteking aan de Achillespees, dat heeft op zich ook wel enige tijd geduurd vooraleer dat volledig geweken was. 3 weken helemaal niet lopen, vervolgens heel rustig terug opstarten onder begeleiding van kine (traag en kort lopen) wat ook een 3-4 weken geduurd heeft. Pas daarna terug kunnen beginnen opbouwen.

Alé goed nieuws geen exotische problemen met de voet te zien maar wel nog een ontsteking.

Zit ondertussen al aan week 4 rust en week 2 ontstekingsremmers zonder merkbare verbetering, duurt dit altijd zo lang ? :wallbash:
Ik heb een ontsteking gehad aan mijn knie en heb in totaal een kleine 6 weken platte rust genomen voor ik merkte dat ik weer kon lopen. :(

De eerste week voelde ik de ontsteking goed minderen, de volgende 3-4 weken voelde ik nauwelijks beterschap en de laatste week ging het zeurende gevoel geleidelijk aan weg.

Wat had je precies ook alweer voor?
Ik had een ontsteking aan de Achillespees, dat heeft op zich ook wel enige tijd geduurd vooraleer dat volledig geweken was. 3 weken helemaal niet lopen, vervolgens heel rustig terug opstarten onder begeleiding van kine (traag en kort lopen) wat ook een 3-4 weken geduurd heeft. Pas daarna terug kunnen beginnen opbouwen.

Peesontsteking van de Tibialis anterior.

Moet morgen het resultaat nog met de huisarts bespreken, ik vermoed dat hij nu toch wel eens wat kine zal voorstellen.

Peesontsteking van de Tibialis anterior.

Moet morgen het resultaat nog met de huisarts bespreken, ik vermoed dat hij nu toch wel eens wat kine zal voorstellen.

Indien kine, zoek naar een goede sportkinesist. Dan kan je met hem/haar richting een opbouwend programma werken.

Welke new balance heb je?
Ik heb ook een lichte platvoet, maar moet voornamelijk een "lichte" schoen dragen. Ik gebruik nu een nike air zoom, maar zoek nog een tweede schoen aan te schaffen voor wat te wisselen.
New Balance Vongo heb ik, ook op aanraden van Runners lab. Ik zou daar sowieso eens gaan horen.

'k Ga eens voor de 10km beginnen trainen denk ik. Heb weer een nieuw doel nodig :)

Brons: uitlopen, Zilver: 1h05min, Goud: 55min?

Zilver lijkt me wel goed haalbaar. 6 jaar geleden toch eens 51min gehaald (nog steeds mijn PR) dus dat moet zeker weer mogelijk zijn.

Tevreden van de Mach4? Voor wat soort training gebruik je deze? Ik zou deze evt willen kopen voor mijn lsd en easy trainingen

Tevreden over, maar deze schoen zou ik meer gebruiken voor het snellere werk: tempo of duurtraining met tempobokken in.

Mach 4 heeft minder demping dan Rincon en voelt als een gewone schoen aan trage snelheid.

Als ik jou was zou ik eerst wat YouTube reviews bekijken.

Iemand een goede aanbeveling voor loopschoenen voor mij. Ik heb supinatie/onderpronatie. Loop dus grotendeels op mijn buitenkanten van schoenen. Mijn laatste paar schoenen was Saucony Ride 13.. heeldrop 8mm

Tevreden over, maar deze schoen zou ik meer gebruiken voor het snellere werk: tempo of duurtraining met tempobokken in.

Mach 4 heeft minder demping dan Rincon en voelt als een gewone schoen aan trage snelheid.

Als ik jou was zou ik eerst wat YouTube reviews bekijken.
Hmmm....

Heb ondertussen al redelijk wat reviews gezien en gelezen en kwam bij de meeste reviews toch tot de conclusie dat hij voornamelijk gebruikt werd voor easy/long runs. Hij zou wel tempo werk aankunnen, maar dan werd er meestal toch wel de connotatie gemaakt dat ze daarvoor liever naar andere schoenen grepen.

I am seriously overthinking this :p

Ik vind het nochtans grappig om te lezen :p
Ik wilde zeggen, ik overdrijf graag -ultra heeft daar een (zeer) goed punt- maar ik lag dinsdag echt bijna van mijne sus. De plotse daling van de temperatuur op uw hersenpan moet je echt niet onderschatten. Voor de afwisseling was ik eens, echt niet aan het overdrijven. (Jammer genoeg)

Je moet eens in de douche gaan staan bij 10 graden (ne koude douche) en dan ineens door een paar van uw vrienden 10 minuten lang (Van waar de hagelbui startte tot thuis was het +-1,9km als ik even check op google en strava) non stop ijs over uw hoofd laten gooien. Dat is wat ik dus eigenlijk voorhad dinsdag. Ik had echt brute pech dat het net een storthagelbui was.

Dat was echt niet leuk en ik was daar toch echt zéér mottig van. :frown:

Wacht mijn vrouw heeft dinsdag ne foto getrokken van de hagelbui:
https://ibb.co/gjT7F91 --> Dat is wat er hier (tijdelijk) lag na amper een paar minuten hagelbollen. :tongue:
Aprilse grillen noemen ze dit hé en vrouwlief mij maar uitlachen thuis.

Laatst bewerkt:
Bij mij is het allemaal wat minder spectaculair dan wat ik hier lees qua knappe prestaties maar ik heb gisteren mijn 10de loopje na een jaar niet te kunnen lopen afgerond en so far so good. Ben rustig aan het opbouwen volgens loopschema om binnen een aantal weken terug 30minuten aan 1 stuk door te kunnen lopen dus pak het heel rustig aan. Loophouding en techniek ook wat moeten aanpassen, gemiddelde cadans zit nu tegen de 175 wat wel serieus wennen was maar heb nu wel het gevoel dat het in de benen zit, snelheidsrecords zullen er helaas niet meer in zitten maar het feit terug te kunnen lopen is al een grote voldoening voor mij nu. Streefdoel indien het lichaam het aankan is toch wel terug een HM te kunnen lopen :)

Bij mij is het allemaal wat minder spectaculair dan wat ik hier lees qua knappe prestaties maar ik heb gisteren mijn 10de loopje na een jaar niet te kunnen lopen afgerond en so far so good. Ben rustig aan het opbouwen volgens loopschema om binnen een aantal weken terug 30minuten aan 1 stuk door te kunnen lopen dus pak het heel rustig aan. Loophouding en techniek ook wat moeten aanpassen, gemiddelde cadans zit nu tegen de 175 wat wel serieus wennen was maar heb nu wel het gevoel dat het in de benen zit, snelheidsrecords zullen er helaas niet meer in zitten maar het feit terug te kunnen lopen is al een grote voldoening voor mij nu. Streefdoel indien het lichaam het aankan is toch wel terug een HM te kunnen lopen :)
succes!

Leuk te horen dat het wat vlot zoals je wenst. Het is ook top en bijzonder slim om te lezen dat je rustig opbouwt en aan uw houding/techniek werkt, dat lees ik graag 😁.

Heel veel succes nog met de verdere opbouw.

Ik heb mij nog eens laten gaan en heb net de Nike Vaporfly Next% 2 gekocht.

Wel om 2 redenen:

1) Vooral omdat ik eens wil zien hoeveel voordeel je effectief uit die schoen kan halen bij echt snelle tempo’s en of het de hype waard is.

2) Omdat ik in navolging van Michiel mijn PR op de 1/2 marathon ook wil verbeteren. Dat staat momenteel op een niet al te scherpe 1u27xx, gelopen tijdens een marathon dus dat gaat er zeker aan. Alle beetjes helpen daarmee dus waarom niet eens zot doen.

Geen enkele schoen is voor een gewone sterveling €250 waard, laat dat duidelijk zijn, maar ik ben heel benieuwd.

Wanneer ik niet meer aan de kust zit en dus minder last heb van de wind maar eens starten met een 5k of 10k test om de schoen gewoon te worden.

Het is alvast met voorsprong de lelijkste schoen die ik ooit heb gehad 😂.

Terug
Bovenaan